صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی
ads

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

فیلم های دارن آرنوفسکی

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی : دارن آرونوفسکی بازگشت. نامزد دو قطبی اسکار با آخرین فیلم خود ، “مادر!” با بازی جنیفر لارنس ، سر و صدای زیادی به پا کرده است ، اما کسی که با شش ویژگی قبلی آرونوفسکی آشنا باشد ، می داند که او همیشه یک فیلمساز بوده که واکنش شدید مردم را مجبور می کند. از زمانی که “Pi” در جشنواره فیلم ساندنس در سال 1998 هیجان زده بود و “مادر!” ثابت می کند که او هیچ نشانه ای از توقف ندارد.

با مقاله بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی با بامدادی ها همراه باشید.

با “مادر!” در سینماهای سراسر کشور افتتاح می شود ، ما هفت ویژگی آرونوفسکی را برای رتبه بندی نهایی کارگردان در برابر یکدیگر قرار می دهیم.

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

فیلم های دارن آرنوفسکی

1. “فیلم کشتی گیر” (2008)
هوشمندانه ترین حرکت شغلی آرونوفسکی که تاکنون انجام شده ، تصمیم به مقیاس بازگشت پس از سفر شش ساله ساخت “چشمه” بود. “کشتی گیر” تولدی دوباره از خلاقیت و غریزه کارگردانی بود که فیلمساز هرگز نتوانسته است از آن بالا بیاید. او شخصیتی را محکم در صندلی چرخ خود می برد – رندی “رم” از میکی رورک ، رابینسون آنقدر در موفقیت حرفه ای وسواس دارد که زندگی شخصی اش کاملاً در هم شکسته است – و ساخت یک فیلم بسیار پرخاشگرانه نسبت به هر کاری که انجام داده است. ساخت فیلم آرونوفسکی لزوماً در اینجا آرام نیست ، اما در استفاده از کلوزآپ های دستی و عکس های ردیابی به قدری شکننده است که هر احساسی که در درون رندی اتفاق می افتد برای بیننده تقویت می شود. کارگردانی آرونوفسکی به روورک صحنه می دهد تا درون روح او را ببیند و در نتیجه بازیگر یکی از نمایش های عالی قرن 21 را ارائه می دهد. “کشتی گیر” یک معجزه عمیقاً احساساتی و انسان محور در فیلم نگاری غیرقابل خستگی آرونوفسکی است. اگر یک شاهکار واقعی باشد ، این یک شاهکار واقعی است.( بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی )

2. “Pi” (1998) فیلم
“Pi” همان طور که جنجال می رود اولین نمایش های کارگردانی را نشان می دهد. برخلاف “چشمه” ، این فیلم همیشه بیش از آنچه که از نظر دامنه موضوعی می تواند جوید ، در معرض خطر گاز گرفتن است ، اما فیلم آرونوفسکی هرگز در مورد یهودیت ، ریاضیات و عرفان گم نمی شود. او همچنان روی قهرمان اصلی خود ماکس کوهن متمرکز است ، با بازیگری شان گولت با وحشی ناپذیر. “Pi” یک مطالعه شخصیت است که به عنوان یک هیجان انگیز پارانوئید مبدل شده است و آرونوفسکی با فیلتر کردن آنها از طریق وسواس POV Max ، راهی عالی برای احساس ارگانیک بودن مضامین بزرگ خود پیدا می کند. این کارگردان دنیا را از چشم مکس می بیند و چنان مطالعه عجیب و غریبی درباره هرج و مرج وسواس به وجود آمده ایجاد می کند که شما را کاملاً لکه دار می کند. برای کارگردانی که قصد دارد از سینما به عنوان ابزاری برای تأمل استفاده کند ، “پی” به راحتی بهترین دستاورد آرونوفسکی را نشان می دهد. هیچ فیلم دیگری از وی به اندیشه های بلند پروازانه به اندازه این یکی متمرکز و بی امان نمی پردازد.( بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی )

بهترین فیلم های کیت بلانشت
بیشتر بخوانید

3. “Requiem For a Dream” (2000) فیلم مرثیه ای برای یک رویا
“Requiem For a Dream” اغلب به عنوان یکی از ناراحت کننده ترین فیلم های ساخته شده تاکنون شناخته شده است و دلیل خوبی هم دارد. این فقط موضوع اعتیاد به مواد مخدر نیست که معده آن سخت است ، بلکه روشی است که آرونوفسکی این ماده را به عنوان چرخه ای پایان ناپذیر از مونتاژها ارائه می دهد که به طور فزاینده ای طاقت فرسا و وحشتناک می شوند. این فیلم یک فیلم کارگردانی است. برخی از مخالفان شکایت می کنند که “Requiem for a Dream” همه سبک است ، اما سبک آرونوفسکی ماده اصلی فیلم است. آرونوفسکی با ویراستار جی رابینوویتز کار می کند ، نمایشی بصری از اعتیاد به مواد مخدر ایجاد می کند که کاملاً در سطح جدیدی از گمراهی است. فیلم او احساس کابوس بودن مصرف بیش از حد را فراهم می کند. شما فقط نمی بینید که شخصیت های او از کنترل خارج می شوند ، بلکه مجبور می شوید با آنها مارپیچ کنید. “Requiem” همچنان یک شاهکار سینمای حسی است و جای تعجبی نیست که آرونوفسکی در سالهای گذشته هرگز سعی نکرده باشد که این نوع تجربه را برترین خود داشته باشد.( بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی )

4. “فیلم قوی سیاه” (2010)
“قو سیاه” یک نقطه عطف در زندگی آرونوفسکی است زیرا اولین بار فیلم نامزدهای اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم او است. این که آیا شما از علاقه مندان به تماشای فیلم ملودرام ترسناک هستید یا نه ، درخشان بودن رویکرد تصویری آرونوفسکی را در اینجا نمی توان انکار کرد. او به طور شهودی با فیلمبردار قدیمی خود متیو لیباتیک کار می کند تا دوربین را به یک رقاص تبدیل کند. رقص و تنظیم رقص لنز یک خوف خواب هراسی خواب آور را ایجاد می کند که لرزش آن غیرممکن است. عملکرد برنده اسکار ناتالی پورتمن بدون هدایت آرونوفسکی شما را مجبور نمی کند از نزدیک و از نزدیک شاهد ضربه محکم و ناگهانی روانشناسی او باشید. بر خلاف اکثر کارهای خود ، آرونوفسکی در اینجا با یک موضوع واحد کار می کند – انگیزه هنری و گرسنگی برای کمال – و این جهت او است که این موضوع را افزایش می دهد ، به چالش می کشد و منفجر می کند. همه “Black Swan” را به خاطر اجرای بی نظیر نقش اصلی پورتمن به یاد می آورند ، اما این واقعا بسیار به یاد ماندنی است زیرا یکی از قوی ترین تلاش های کارگردانی آرونوفسکی است.( بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی )

بهترین فیلم های مارتین مک دونا
بیشتر بخوانید

5. “فیلم مادر!” (2017)
در واقع هیچ کلمه ای برای توصیف صحیح “مادر!” وجود ندارد. پس از دیدن آن فقط یک بار جالب ترین فیلم آرونوفسکی تنها به دلیل زمان بندی در رتبه 5 قرار گرفته است. چند هفته به آن فرصت دهید ، نمایشها را تکرار کنید و ممکن است بالاتر برود. چه کسی می داند – در طی چند ماه ، این حتی می تواند به سه نفر برتر برسد. “مادر!” آرونوفسکی ترین فیلمی است که می توانید تصور کنید. فقط این کارگردان حتی جرات می کند یک داستان را تعریف کند و این فقط ارزش هزینه پذیرش را دارد. این فیلم جاه طلبی های موضوعی “چشمه” و “پی” را با شدت کلاستروفوبیک “قو سیاه” مخلوط می کند تا یک تجربه منحصر به فرد ایجاد کند. اگر “نوح” یک بوم برای آرونوفسکی بود تا تفسیر خود را از کتاب مقدس کشف کند ، “مادر” بوم کارگردان برای تهیه پیش نویس متن معاصر خودش است. گفتن بیشتر ضرر خواهد بود. از اسپویلر خودداری کنید و دست و پنجه نرم کنید.( بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی )

6. “فیلم چشمه” (2006)
جاه طلبی یکی از بزرگترین نقاط قوت آرونوفسکی است ، اما “چشمه” با مراقبه روایت های درون روایت خود در مورد اخلاق فراتر می رود. داستان بسیار زیاد ، مضمون بیش از حد و نقوش مکرر بسیار زیاد وجود دارد که به راحتی می توانید پردازش آنچه آرونوفسکی دقیقاً تلاش می کند انجام دهد. ساده ترین و م effectiveثرترین نسخه از داستان – عشق ما را فانی می کند – لرزه در می افتد و کاملاً غرق می شود در آنچه که به نظر می رسد در مورد دین ، ​​عشق و عرفان های آرنوفسکی بوده است. بنابراین ، “چشمه” به عنوان یک تجربه تئاتر شکست خورد.

اینجا کارگردان کاملا مقصر نیست. او در ابتدا “چشمه” را به عنوان یک فیلم 70 میلیون دلاری تصور کرد اما مجبور شد فیلمنامه اصلی خود را کنار بگذارد و با بودجه 35 میلیون دلاری آن را بازنویسی کند. این حرکت خلاصه داستان را به ابتدایی ترین شکل خود رساند اما تمام ایده های وزنی را که احتمالاً هنگام داشتن بودجه بیشتر و فضای تنفس فیلم ، احساس ارگانیک تری داشتند ، حفظ کرد. خود آرونوفسکی “چشمه” را نسخه خود از مکعب روبیک نامیده است. این یک مقایسه مناسب برای فیلمی است که مجبور است ایده های قرن ها را در عرض 96 دقیقه جمع کند. در جایی کارگردانی کارگردان “چشمه” وجود دارد که یک برنده واقعی است.( بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی )

بهترین فیلم های جیم کری
بیشتر بخوانید

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

7. “فیلم نوح” (2014)
“نوح” بدون شک ضعیف ترین فیلم آرونوفسکی است ، اما این بدان معنی نیست که یک فاجعه کامل است. بزرگترین اشتباهی که کارگردان در این حماسه کتاب مقدس 125 میلیون دلاری مرتکب شده است ، تبدیل ادیسه نوح به یک مسابقه شمشیر و صندل است که با یک شرور هکنی با بازی ری وینستون کامل می شود. داستان نوح وقتی به عنوان درگیری تمدن “گلادیاتور” – با “قلب شجاع” روبرو می شود ، بسیار کمتر جالب است. آرونوفسکی با درخشش بیشتر مطالب ، تفسیر وی از متن به عنوان قطعه قابل پیش بینی استودیوی بمب تبدیل می شود.
“نوح” در مقیاس بسیار صمیمی تر موفق می شود ، و شخصیت اصلی خود را به یک ضد قهرمان متضاد تبدیل می کند. آرونوفسکی نوح را نوعی کاری می داند که با سنگینی رسالت خدا برای خود رنج می برد. او منجی مغرور یا پیامبری نجیب نیست ، بلکه مردی است که به دلیل عدم تفسیر معنای چشم اندازهای خود ، تا مرز جنون سوق داده شده است. نوح یک شخصیت آرنوفسکی بسیار جذاب است – یک وسواس خودزنی – عجیب نیست که کارگردان به خصوص به این داستان جلب شود. فیلم هنگامی که شخصیت را در حال نبرد با تردید و انزوای شخصی خود می بینیم ، جذاب ترین است. متن آرونوفسکی نیز مانند یک دنباله قابل تأمل که با ادغام رشته های خلقت گرایی و محیط گرایی ، افسانه آفرینش را بازگو می کند ، به مماس کیهانی فرو می رود. به بیشتر کارگردانان هرگز فرصتی داده نمی شود که درک خود از کتاب مقدس را در مقیاس 125 میلیون دلار تفسیر کنند ، و برای آن “نوح” اشتباه نادر است که هنوز هم کاملا محرک است.( بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی )

( بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی )

فیلم های دارن آرنوفسکی

پایان مقاله بهترین فیلم های دارن آرنوفسکی

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم زیردریایی زرد|فیلم بی نهایت Infinite 2021|باخ کیست؟|معرفی فتوشاپ برای مبتدیان|فیلم جهان گمشده: پارک ژوراسیک|۱۰ فیلم برتر قهرمان محور|نقاشی سگ های پوکر باز|نقد فیلم آخرین دوئل|فیلم برج مینو|سریال افسون شده فصل سوم|نقد فیلم زندگی شگفت انگیز

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

15 − پانزده =