صفحه اصلی > سینما : انیمیشن شهر اشباح
ads

انیمیشن شهر اشباح

انیمیشن شهر اشباح

نقد انیمیشن شهر اشباح

انیمیشن شهر اشباح : برای سومین بار با دیدن ” انیمیشن شهر اشباح ” از هیایو میازاکی ، کیفیت بین سخاوت و عشق تحت تأثیر من قرار گرفت. در نمایش های قبلی ، من مجذوب تخیل بی حد و حصر داستان شدم. این بار تمرکزم روی عناصر موجود در تصویر بود که نیازی به حضور در آن نبود. انیمیشن فرایند پرزحمتی است و تمایل به ساده سازی عناصر بصری آن وجود دارد. در مقابل ، میازاکی پیچیدگی را ارائه می دهد.

فیلم جاده مالهالند

زمینه های او از نظر جزئیات غنی است ، بوم او آزادانه فضا را در آغوش می کشد ، و همه اینها با دقت دقیق ترسیم می شود. ممکن است ما توجه زیادی به گوشه های قاب نداشته باشیم ، اما می دانیم که آنها در آنجا هستند و دقت قابل توجه جهان های خیالی او را تقویت می کنند.

” انیمیشن Spirited Away ” مطمئناً یکی از بهترین فیلم های انیمیشن است و اساس آن در بستر سنتی انیمیشن است که یک طراحی قاب به قاب است. میازاکی کار خود را با همین سبک آغاز کرد ، اما او واقع گراست و استفاده از رایانه را برای بعضی از کارهای شلوغ مجاز دانسته است. اما او شخصاً هزاران فریم را با دست می کشد. وی در سال 2002 به من گفت: “ما انیمیشن سلولی دست ساز را گرفته و برای غنی سازی جلوه بصری آن را دیجیتالی می كنیم ،” اما همه چیز از نقاشی دست انسان شروع می شود.

سریال 1899

انیمیشن شهر اشباح

صحنه ای را در ” انیمیشن شهر اشباح ” در نظر بگیرید که قهرمان جوان او روی پلی ایستاده است که از حمام جادویی که قسمت اعظم فیلم در آن قرار دارد دور است. اکشن اصلی و شخصیت های ضروری همه آنچه را که واقعاً لازم است تأمین می کنند اما تماشای آنها از پنجره ها و بالکن های حمام بسیاری از سرنشینان آن هستند.

پیشنهاد آنها به عنوان حضورهای مبهم و مبهم آسان تر خواهد بود ، اما میازاکی مراقبت می کند تا بسیاری از چهره هایی را که می شناسیم در آن بگنجاند. همه آنها در حال حرکت هستند. و این حرکت تکراری بسیاری از انیمیشن ها نیست ، که در آن تنها ایده این است که فقط یک چهره را نشان دهد که در حال حرکت است. این یک حرکت واقع گرایانه ، متغیر ، دقیق است.

نقد فیلم Fingernails 2023 ( فیلم ناخن های دست ۲۰۲۳ )
بیشتر بخوانید

فیلم ال دورادو

بیشتر افرادی که انیمیشن شهر اشباح را تماشا می کنند به سادگی آن قسمت های صفحه را با عنوان “حرکت” می خوانند. اما اگر اتفاقاً نگاه کنیم ، واقعاً همه چیز در آنجا اتفاق می افتد. منظور من از سخاوت و عشق همین است. میکایازی و همکارانش به اندازه کافی مراقبت می کنند تا انرژی بیشتری را در قسمتهای کم اهمیت قاب خرج کنند. توجه کنید که چه مقدار از غسالخانه را می توانید ببینید. نشان دادن فقط یک پل و یک درب سریعتر و آسان تر بود. اما میازاکی به حمام خود پیچیدگی مکانی واقعی را می دهد که دارای ویژگی هایی است که داستان فوری به آنها احتیاج دارد یا نه.

نقد فیلم یک دور دیگر

داستان ” انیمیشن شهر اشباح ” با خلاقیت بی حد و حصر روبرو شده است. آیا هیچ فیلمی تاکنون حاوی انواع مختلفی از موجودات بوده است که تاکنون در هیچ کجا ندیده ایم؟ تخیل میازاکی هرگز آرام نمی گیرد. صحنه ای وجود دارد که قهرمان و همراهش در وسط باتلاق از قطار پیاده می شوند.

در جنگل دوردست آنها نوری را می بینند که نزدیک می شود. به نظر می رسد این یک تیر چراغ قدیمی است که از روی یک پا پرش می کند. به آنها خم می شود ، می چرخد ​​و راهی را که باید طی کنند روشن می کند. وقتی آنها به یک کلبه می رسند ، آن را با احتیاط بالای دروازه آویزان می کند. تیر چراغ زنده لازم نیست. این یک هدیه از طرف میازاکی است.

داستان انیمیشن شهر اشباح

داستان انیمیشن شهر اشباح شامل دختری 10 ساله به نام چیهیرو است ، که از آن اتومات های کوچک با نشاط نیست که تعداد زیادی فیلم انیمیشن را پر می کند. بسیاری از منتقدان او را “عبوس” توصیف می کنند. بله ، و بی حوصله و بی حوصله ، زیرا او در یک رانندگی طولانی به خانه ای که والدینش می خواهند آن را بررسی کنند ، روی صندلی عقب گیر کرده است. پدرش راه خود را در یک جنگل تاریک گم می کند و به نظر می رسد جاده در ورودی یک تونل به پایان می رسد. با بررسی آن ، آنها دریافتند که منجر به یک شهربازی متروکه می شود.

نقد فیلم اوپنهایمر | Oppenheimer 2023
بیشتر بخوانید

فیلم تصنیف نارایاما

اما هنگام غروب ، به نظر می رسد برخی از مغازه ها مجدداً فعالیت خود را آغاز می کنند ، خصوصاً یک فروشگاه مواد غذایی که رایحه آن در هوای خنک بخار می بخشد. والدین او با اشتیاق روی پیشخوان مملو از غذا می افتند و دهان خود را پر می کنند. چیهیرو لجبازی می کند و می گوید گرسنه نیست. والدین او آنقدر غذا می خورند که اندازه آنها دو یا سه برابر می شود. آنها مانند خوک غذا می خورند و تبدیل به خوک می شوند. اینها والدین انیمیشن آمریکایی نیستند بلکه والدینی هستند که می توانند کارهایی انجام دهند که کودک را بترساند.

این شهربازی به یک غسالخانه شناور غول پیکر منتهی می شود که برج ها و پنجره ها و تاقچه ها و تاقچه ها و تزئینات آن بی وقفه بر روی خود قرار دارند. یک پسر دوستانه به او هشدار می دهد که برگردد ، اما او خیلی دیر شده است ، و حمام از ساحل بیرون می رود.

فیلم به حقیقت پیوستن

Chihiro در داخل شرکت می کند و دنیایی از تنوع بی نهایت را پیدا می کند. او دیگر نمی تواند راه خود را پیدا کند. پسر می گوید همه باید شغل داشته باشند و او را نزد کاماجی ، پیرمرد ریش دار با هشت اندام کشیده ، که اتاق دیگ بخار را اداره می کند ، می فرستد. او و یک دختر جوان به او توصیه می کنند که به یوبابا ، صاحب غسالخانه مراجعه کند. این یک جادوگر پیر و ترسناک است که دودهای زیادی را بیرون می کشد و یک خنده اهانت آمیز را خسته می کند.

انیمیشن شهر اشباح آغاز یک ماجراجویی خارق العاده است. Chihiro دیگر در حمام با انسانها ملاقات نخواهد کرد. او توسط یوبابا ، که نام او را می دزدد و نام جدیدی به او می دهد ، تحت طلسم قرار می گیرد. تا زمانی که او نتواند نام قدیمی خود را دوباره برگرداند ، هرگز نمی تواند ترک کند. یک فضای گیج کننده در غسالخانه به فضای دیگری باز می شود ، جمعیت آن تنوع بی حد و حصر از اشکال عجیب زندگی است.

توپ های سیاه مبهم کمی با دو کره چشم وجود دارد که کفش های سن را می دزدند. چهره بدون شفاف و نیمه شفاف که ماسک هایی را روی کفن شبح خود می پوشند سه سر خارق العاده و بدون بدن که به نظر عصبانی می آیند و شبیه کاریکاتورهای کارل مارکس هستند.

نقد فیلم خدا یک گلوله است | God Is a Bullet 2023
بیشتر بخوانید

نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها

یک انبوه بد بو از لجن سیاه وجود دارد ، موجودی رودخانه ای که بدنش انبوهی از آلودگی ها را جمع کرده است. تغییر شکل ، که در فانتزی ژاپنی بسیار رایج است ، در اینجا اتفاق می افتد و پسری که برای اولین بار با او دوست شد ، به عنوان یک اژدهای دریایی تنومند و با دندان های نیش شدید آشکار می شود.

سن در این دنیا راه خود را طی می کند ، و بعضی از او دوست می شود ، دیگران از او اجتناب می کنند ، و یوبابا او را تهدید می کند ، و در همان حال یاد می گیرد. او هرگز به یک “دختر خوب” تبدیل نمی شود ، اما تصمیم و قاطعیت او باعث جلب محبت ما می شود. او مصمم می شود نام خود را بازیابد و با قطار روزانه (که فقط یک طرفه حرکت می کند) به سرزمین اصلی بازگردد. او می خواهد پدر و مادرش را دوباره پیدا کند.

میازاکی می گوید او این انیمیشن شهر اشباح را به طور خاص برای دختران 10 ساله ساخته است. به همین دلیل است که برای بینندگان بزرگسال بسیار قدرتمند ظاهر نمیشود.

بهترین سریال های خارجی

فیلم های ساخته شده برای “همه” در واقع به طور خاص برای هیچ کس ساخته نشده اند. فیلم های مربوط به شخصیت های خاص در یک دنیای دقیق طلسم کننده هستند زیرا هیچ تلاشی برای تهیه ما نمی کنند. آنها به طور سرسختانه ، پیروزمندانه ، خودشان هستند. وقتی انیمیشن شهر اشباح را دوباره می دیدم ، به اندازه هر فیلمی که عالی می دانم طلسم میکند.

این کمک می کند تا توضیح دهید که چرا ” انیمیشن شهر اشباح ” بیش از “تایتانیک” در ژاپن سود کسب کرد و اولین فیلم خارجی در تاریخ بود که در ایالات متحده آمریکا با بیش از 200 میلیون دلار ساخته شده است.

من خیلی خوش شانس بودم که در جشنواره فیلم تورنتو 2002 با میازاکی ملاقات کردم. من به او گفتم که من “حرکت بلاعوض” را در فیلم هایش دوست دارم.

بهترین مینی سریال های نتفلیکس

به جای اینکه هر حرکتی توسط داستان دیکته شود ، گاهی اوقات مردم فقط لحظه ای می نشینند ، یا آه می کشند ، یا به جریانی در حال دویدن نگاه می کنند ، یا کار دیگری انجام می دهند ، نه برای پیشبرد داستان بلکه فقط برای دادن حس زمان و مکان و انها چه کسانی هستند.

بهترین فیلم های تینیجری یا نوجوانانه | مهم ترین ها و بهترین ها را بشناسید
بیشتر بخوانید

وی گفت: “ما در ژاپنی واژه ای برای آن داریم.” “این” ما “نامیده می شود. پوچی. آنجا عمداً وجود دارد. ” سه چهار بار دست زد. “زمان بین کف زدن من” ma “است. اگر فقط یک فعالیت بدون وقفه و بدون فضای تنفس دارید ، فقط مشغله است. “

من فکر می کنم این کمک می کند تا توضیح دهید که چرا فیلم های میازاکی بیشتر از اقدام دیوانه وار در بسیاری از انیمیشن های آمریکایی جذاب هستند. وی گفت: “افرادی كه فیلم می سازند از سكوت می ترسند” ، بنابراین آنها می خواهند آن را كاغذ و گچ بزنند. “آنها نگران این هستند که مخاطب خسته شود. اما این که همیشه 80 درصد شدت دارد به این معنی نیست که بچه ها با تمرکز خود به شما برکت می دهند. آنچه واقعاً مهم است احساسات اساسی است – که هرگز اجازه نمی دهید برو از آن.

بهترین فیلم های تاریخی

“کاری که من و دوستانم از دهه 1970 سعی در انجام آن داریم این است که کمی سعی در آرام کردن امور داشته باشیم ؛ فقط آنها را با سر و صدا و حواس پرتی بمباران نکنید. و همچنین هنگام ایجاد احساسات و احساسات کودکان اگر به شادی و حیرت و همدلی وفادار بمانید ، نیازی به خشونت نیست و مجبور به عمل نیستید. آنها از شما پیروی می کنند. این اصل ماست. “

بهترین فیلم های درام تاریخ سینما

او گفت که از دیدن انیمیشن های زیادی در فیلم های ابرقهرمانی زنده لوس شده است. “به نوعی ، لایو اکشن در حال تبدیل شدن به بخشی از کل سوپ موسوم به انیمیشن است. انیمیشن به کلمه ای تبدیل شده است که موارد بسیار زیادی را در بر می گیرد و انیمیشن من فقط یک گوشه کوچک است. برای من بسیار زیاد است.”

برای من هم زیاد است.

به پایان نقد انیمیشن شهر اشباح رسیدیم امیدواریم از مطالعه این بخش لذت برده باشید.

نقد انیمیشن شهر اشباح به قلم راجر ایبرت

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.