صفحه اصلی > هنر و سرگرمی : اصول عکاسی در پاییز
ads

اصول عکاسی در پاییز

اصول عکاسی در پاییز

اصول عکاسی در پاییز : 

هیچ چیز شبیه تغییر فصل از تابستان به پاییز نیست. روزها کوتاه‌تر می‌شوند، شب‌ها طولانی‌تر می‌شوند، و هوا در هوا می‌چرخد. این شروع یک زمان خاص برای عکاسان است – ورود رنگ های پاییزی. دمای سردتر و تغییرات در شرایط جوی چیزی است که شاخ و برگ را وادار می کند تا رنگ های درخشان قرمز،

نارنجی و زرد را در سراسر چشم انداز ارائه دهد. سیل رنگ‌های زنده فرصتی برای عکس‌های جسورانه است، اما می‌تواند سوژه‌ای چالش‌برانگیز و طاقت فرسا باشد. بیایید چند روش خلاقانه برای نشان دادن بهترین ها در عکاسی پاییزی و همچنین برخی از مکان های مورد علاقه من برای امتحان این تکنیک ها در نظر بگیریم.

برنامه ریزی سفر عکاسی پاییز خود

اول، انجام برخی تحقیقات ضروری است. قبل از اینکه به مکان بروید، به دنبال تصاویر پاییزی باشید که از نظر بصری و احساسی با آنها در اینترنت و کتاب ها ارتباط برقرار می کنید. هنگامی که بدانم چه چیزی مرا در یک عکس به حرکت در می آورد، می توانم آن مفهوم را در صحنه هایی که با آن مواجه می شوم شناسایی کنم. تحقیقات به من امکان می دهد مکان هایی را که می خواهم از آنها عکس بگیرم پیدا کنم.

دانستن اینکه کجا باید بروید اولین قطعه از پازل است، اما به همان اندازه مهم زمان بندی است. درباره زمان اوج رنگ های پاییز گذشته در منطقه ای که می خواهید بازدید کنید، تحقیق کنید. اگرچه سال به سال تغییر می کند، اما نگاه کردن به سال های گذشته می تواند در محدود کردن جدول زمانی بسیار مفید باشد.

اوج رنگ ها از ایالتی به ایالت دیگر به طور چشمگیری متفاوت است و همچنین می تواند از شهری به شهر دیگر بسیار متفاوت باشد. بررسی پیش بینی دما و آب و هوا چند هفته قبل می تواند به پیش بینی نتایج بهتر برای زمان بندی رنگ کمک کند. دانستن ارتفاع مکان‌هایی که می‌خواهید در آن عکاسی کنید، مفید است، زیرا رنگ‌های پاییزی به دلیل دمای خنک‌تر، زودتر به ارتفاعات بالاتر می‌رسند.

از فیلتر پلاریزه استفاده کنید

یکی از مهم ترین تجهیزات برای ثبت تصاویر رنگی پاییزی، یک پلاریزه دایره ای است. استفاده از یک پلاریزه دایره ای برای هر صحنه ای کاربرد دارد و یک راه عالی برای به حداکثر رساندن اشباع رنگ است. پلاریزه کننده های دایره ای می توانند کنتراست را برجسته کنند و به رنگ ها اجازه دهند “پاپ” شوند.

قطبش‌کننده‌ها می‌توانند به‌ویژه در آسمان آبی در روزهای صاف مؤثر باشند و شاخ و برگ‌های پاییزی را در مقابل آسمان آبی عمیق متمایز کنند. در روزهای ابری و ابری، یک پلارایزر دایره‌ای برای از بین بردن تابش خیره کننده ناخواسته که از شاخ و برگ منعکس می‌شود، ضروری است – که رفع آن در پس پردازش ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد.

اصول عکاسی در پاییز

اصول عکاسی در پاییز

یکی از دلایلی که اغلب نادیده گرفته می شود برای استفاده از پلاریزه کننده دایره ای، دستیابی به سرعت شاتر پایین تر هنگام عکاسی از صحنه ها با آب است. این فیلترها انتقال نور را تا حدود دو توقف کاهش می‌دهند و به زمان‌های طولانی‌تر نوردهی اجازه می‌دهند تا آب متحرک با جلوه‌ای ابریشمی و بد خلق شود.

در حالی که یک پلاریزه دایره ای استاندارد در تمام طول سال مفید است، یک قطبشگر گرم کننده گزینه ای است که می توان در این زمان از سال برای تقویت رنگ های گرمتر در یک صحنه و برجسته کردن رنگ های پاییزی در نظر گرفت.

عناصر آب را در عکس های پاییزی خود بگنجانید

وقتی نوبت به سوژه‌های عکس‌های رنگی پاییزی می‌رسد، فهرست می‌تواند بی‌پایان باشد. انتخاب تعداد انگشت شماری از آن سوژه ها و تمرکز بر نحوه عکاسی خلاقانه از آن ها حیاتی است. به روش‌های غیرعادی برای ارائه داستان رنگ پاییزی خود به «خارج از جعبه» فکر کنید.

چگونه یک فیلمنامه را شروع کنیم: 5 راه برای شروع یک فیلمنامه
بیشتر بخوانید

موضوع مورد علاقه من در مورد عکاسی رنگی پاییزی آب است. وقتی مکان‌ها را کاوش می‌کنم، به دنبال توده‌های آبی، به‌ویژه دریاچه‌ها می‌گردم. دریاچه ها در صبح زود می توانند برای بازتاب و افزایش غبار عالی باشند. به دلیل دمای پایین تر، مه صبحگاهی نسبتاً رایج است و می تواند عنصر جوی را به تصاویر شما اضافه کند که با رنگ های پررنگ تضاد دارد.

هنگام عکاسی از دریاچه ها، به دنبال بازتاب ها باشید. ورودی ها و یاروها از باد محافظت می کنند و اجازه می دهند آب ساکن بماند. انعکاس رنگ در سطح دریاچه به تأثیر کلی تصویر می افزاید.

یکی دیگر از موضوعات مورد علاقه هنگام عکاسی از عنصر آب، آب در حال حرکت است: نهرها، نهرها، رودخانه ها و آبشارها. اینها به ویژه پس از اوج رنگ پاییزی که برگها روی زمین و در کنار آب افتاده اند، فتوژنیک هستند. برای دستیابی به ظاهری صاف در نوردهی های طولانی تر،

داشتن یک فیلتر چگالی خنثی برای کاهش نور و امکان سرعت شاتر کندتر شاید چند ثانیه مفید است. این افکت به آب ظاهری صاف و ابریشمی می بخشد که جزئیات سورئال را به تصاویر پاییزی شما می بخشد. مناطقی با برگ‌های شناور در بالای آب می‌توانند الگوهای چرخشی را در طول نوردهی طولانی ایجاد کنند تا به تصویر شما جذابیت پیش‌زمینه اضافه کنند.

زاویه نور برای عکاسی پاییز مهم است

گرفتن زاویه مناسب نور برای تقویت رنگ ها ضروری است و این بستگی به مکان و نحوه ریزش نور در صحنه شما دارد. این ابزاری است که به سوژه شما شکل و بافت می دهد.

من به شدت نور پس زمینه را برای یک جلوه منحصر به فرد توصیه می کنم. شفافیت شاخ و برگ های پاییزی زمانی که نور از میان برگ ها می تابد و در اطراف لبه های آن روشنایی ایجاد می کند، به طور کامل نمایش داده می شود. عکاسی از صحنه‌هایی با رنگ‌های پاییزی که دارای نور پس‌زمینه هستند می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما روشی موثر برای ثبت رنگ‌های پر جنب و جوش در منظره است.

نور جانبی نیز می تواند برای نمایش سوژه شما بسیار مفید باشد. برای این تکنیک، خود را طوری قرار دهید که نور از زاویه تقریباً 90 درجه به دوربین برسد. نور جانبی برای انتقال شکل و فرم بسیار خوب است و با حس عمق به ترکیب بندی های شما ابعاد می دهد.

تکنیک مورد علاقه من، اگرچه شاید دشوارترین روش برای استفاده موفقیت آمیز باشد، عکاسی مستقیم به خورشید در هنگام طلوع یا غروب خورشید است. استفاده از عناصر موجود در صحنه برای مسدود کردن یا انکسار بخشی نور هنگام عکاسی به خورشید بسیار مهم است.

سعی می‌کنم خورشید را طوری قاب کنم که فقط پرتوهای خورشید در تصویر باشند. این ظاهری گرم و سینمایی به تصویر می دهد و چیزی جادویی را در افق نشان می دهد. برای ایجاد یک جلوه زیبای «ستاره خورشید»، از دیافراگم کوچکی مانند ƒ/22 استفاده کنید.

از Exposure Bracketing استفاده کنید

هر زمان که از رنگ‌های پاییزی عکس می‌گیرم، متوجه می‌شوم که می‌توانم بهترین رنگ‌ها و جزئیات را از یک منظره زمانی که نوردهی‌ام را براکت می‌کنم به دست بیاورم، به خصوص در نزدیکی ساعت طلایی که نور از نظر کنتراست می‌تواند بسیار تند باشد. من حداقل سه نوردهی روی سه پایه دارم.

آموزش باله | نام حرکات و پوزیشن های باله
بیشتر بخوانید

یک نوردهی با دو مرحله کم نوردهی است، مرحله بعدی نوردهی “درست” و آخرین مرحله دو مرحله نوردهی بیش از حد است. هنگام پردازش این فایل‌ها، آنها را در یک تصویر نهایی ترکیب می‌کنم که حاوی تمام اطلاعات سه تصویر است. مزیت انجام براکت نوردهی انعطاف‌پذیری است که به شما امکان می‌دهد هنگام ویرایش، سایه‌ها را بدون نویز باز کنید، از نوردهی بیش از حد نوردهی نکنید و رنگ‌ها را بدون پوسترسازی تقویت کنید.

در نور «ساعت طلایی» عکس بگیرید

ساعات جادویی طلوع و غروب خورشید از بهترین زمان ها برای عکاسی از صحنه های پاییزی است. به دلیل نور کم و موقعیت خورشید، نور گرم و پراکنده است و درخشندگی ملایمی به منظره می بخشد.

به دنبال ترکیباتی باشید که شامل الگوهای ابری در آسمان در این زمان از روز باشد. ترکیب رنگ در ابرها می تواند به ترکیب بندی شما هارمونی بیافزاید و تصویر منسجم تری ایجاد کند. مراقب شکل‌های ابری باشید که سایر اشکال موجود در صحنه شما را تقلید یا تکمیل می‌کنند.

بنابراین، آیا این بدان معناست که شما نباید در یک روز ابری عکاسی کنید؟ اصلا! اغلب با آسمان ابری تغییراتی در آب و هوا و دما ایجاد می‌شود که می‌تواند منجر به شرایط جوی مانند افزایش غبار از منبع آب، مه در جنگل، یا گهگاه پرتوهای خورشیدی شود که از مه عبور می‌کنند – همه اینها همانطور که قبلاً بحث کردیم، می تواند به یک صحنه رنگی پاییزی علاقه بیافزاید.

نکات ترکیب بندی برای عکاسی پاییز

هدف هر عکاس این است که داستانی را تعریف کند که با بیننده شما ارتباط برقرار کند. یکی از راه های رسیدن به این هدف، ترکیب سنجیده است. رنگ های پاییزی را از زوایای غیرمعمول عکاسی کنید تا منظره متفاوتی به صحنه بدهید.

اکثر تصاویر پاییزی از سطح چشم گرفته می شوند. از تغییر آن نترسید. برای مثال سعی کنید از سطح زمین به شاخ و برگ های پاییزی شلیک کنید. من این مفهوم را اینگونه توصیف می کنم که جهان را به عنوان یک اشکال می بینیم. منظره ظاهری کاملاً متفاوت از زمین به خود می گیرد.

این پرسپکتیو را با یک لنز زاویه باز ترکیب کنید تا اندازه اشیا را برجسته کنید و به تصویر عمق دهید. زاویه باز عناصر پیش زمینه را اغراق می کند و بیننده را به جزئیات نزدیک می کند. از عناصر موجود در پیش زمینه برای هدایت یا کادربندی صحنه استفاده کنید. برگ های افتاده در لبه قاب می توانند خطوط برجسته بزرگی ایجاد کنند.

زوایای عریض یک انتخاب واضح است اما سعی کنید از منظره از فاصله دور با لنز تله عکاسی کنید. این یک روش عالی برای جداسازی اجسام است که امکان آرایش ساده اما موثر رنگ و فرم را فراهم می کند.

یکی دیگر از گزینه‌های تغییر زاویه دید این است که سطحی بالاتر از سوژه خود پیدا کنید و به پایین نگاه کنید. یا اگر به یک پهپاد دسترسی دارید، نمای مرتفع آن به شما امکان می دهد الگوهایی را که فقط از هوا قابل مشاهده هستند جدا کنید.

لنزهای ماکرو نیز یک انتخاب عالی هستند. یک برگ دارای دنیایی از بافت ها و الگوها برای کشف است. یک لنز ماکرو شما را قادر می‌سازد تا این موارد را بررسی کنید و ترکیب‌های انتزاعی ایجاد کنید که موضوع را از منظر دیگری ارائه می‌کند.

از ترکیبی از این نوع لنزها و رویکردها برای ترکیب بندی استفاده کنید، و با مجموعه ای از تصاویر روبرو خواهید شد که داستان رنگ پاییزی را از زوایای بسیاری بیان می کند.

DPI چیست ؟ ( راهنمای محاسبه ) به زبان ساده
بیشتر بخوانید

هارمونی رنگی را در کادربندی خود ایجاد کنید

تصاویر رنگی پاییزی عمدتاً رنگ‌هایی با رنگ گرم هستند. یک تصویر با دقت ترکیب شده آن رنگ‌ها را به‌صورت هماهنگ نشان می‌دهد. هر رنگ وزن دارد، و هنگام ترکیب یک صحنه، من به دنبال رنگ های مکمل برای متعادل کردن رنگ های روشن پاییزی هستم.

آسمان آبی و شاخ و برگ همیشه سبز وزن متعادلی برای رنگ های گرم قرمز، زرد و قهوه ای است. ترکیب کادر خود به گونه‌ای که این رنگ‌های متضاد به طور یکنواخت در کادر شما پراکنده شوند، به چشم بیننده اجازه می‌دهد بدون گیر کردن در قسمتی از عکس در عکس حرکت کند.

رشته کوه های راکی ​​کانادا

رشته کوه های راکی ​​کانادا در استان های بریتیش کلمبیا و آلبرتا برخی از دیدنی ترین مکان های جهان را در بر می گیرد. Icefields Parkway بزرگراهی است که مکانی ایده آل برای شروع می باشد. بین شهرهای بنف و جاسپر در هر گوشه ای فرصت های عکس وجود دارد. در فصل پاییز، دریاچه‌های فیروزه‌ای رنگ در میان دره‌ها توسط صخره‌های زرد طلایی احاطه شده‌اند. لچک های زیبا را می توان در مراتع زیر آلپ یافت.

ترکیب این رنگ‌ها با کوه‌های بزرگ‌تر در پس‌زمینه، تصاویر پاییزی خیره‌کننده را ایجاد می‌کند. مطمئن شوید که روزهای بیشتری را برای کاوش در مکان‌های کمتر بازدید شده مانند یوهو و کشور کاناناسکیس برای آسپن‌های رنگی پاییزی در نظر بگیرید. یک لنز تله فوتو برای تمام حیات وحش مانند گوزن که می توان در امتداد بزرگراه های اصلی عکاسی کرد، همراه داشته باشید.

فصل پاییز در رشته کوه‌های راکی ​​کانادا معمولاً از هفته‌های اول سپتامبر آغاز می‌شود و می‌تواند تا اوایل اکتبر که معمولاً اولین برف می‌رسد ادامه یابد.

اصول عکاسی در پاییز

اصول عکاسی در پاییز

آتلانتیک کانادا

استان‌های کبک و نوا اسکوشیا با رنگ‌های زرد طلایی و قرمز آتشین، از زیباترین مکان‌ها برای رنگ‌های پاییزی هستند. یک مکان مورد علاقه، ارتفاعات کیپ برتون در نوا اسکوشیا است. این شهر که به رنگ های قرمز و نارنجی پر جنب و جوش معروف است، دارای مناظری است که از یکی از مسیرها و جاده های متعددی که از وسط این پارک ملی منتهی می شود،

از سایبان های جنگلی قابل مشاهده است. کیپ برتون میزبان چندین دریاچه منعکس کننده، رودخانه های پرپیچ و خم و آبشارهای دور افتاده است. اینجا چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. با انواع مسیرهای پیاده روی، این نقطه پاییزی مورد علاقه مکان مناسبی است.

یکی دیگر از مناطق باشکوه در یک روز سفر از ارتفاعات کیپ برتون، کوه های لورنتین در استان کبک است. جنب و جوش رنگ های قرمز از درختان معروف افرا شکر ناشی می شود. در جنوب کبک واقع شده است، شاخ و برگ های پاییزی در این منطقه برخی از بهترین تنوع رنگ را در هر نقطه به نمایش می گذارند.

پالت رنگ پاییزی رنگ های خیره کننده ای را در جنگل های انبوه توس زرد و راش آمریکایی به نمایش می گذارد. بازدید از شهر مونت ترمبلانت را در اواسط ماه سپتامبر برای جشنواره رنگ سالانه آن در نظر بگیرید.

بالای ایالت نیویورک

با توجه به مکان‌های فتوژنیک بسیار نزدیک به یکدیگر، سخت است که این منطقه را به عنوان یک منطقه مورد علاقه نداشته باشید. ایالت نیویورک به‌خاطر رنگ‌های قرمز و نارنجی‌اش که بر شاخ و برگ‌های پاییزی در سراسر ایالت غالب هستند، شهرت دارد. آنچه که نیویورک را در فصل پاییز منحصر به فرد می کند،

انواع مسیرهای رانندگی در دسترس است. جاده های پرپیچ و خم در میان کوه ها طیفی از مناظر خوش منظره را ارائه می دهند – در هر گوشه ای مناظر خیره کننده وجود دارد. اگر از پیاده روی و پیاده روی در طبیعت لذت می برید، بیش از 900 آبشار مختلف و همچنین انواع آبشارها و دره ها وجود دارد.

نحوه طراحی شخصیت : 6 نکته برای طراحی شخصیت
بیشتر بخوانید

زمین شناسی منحصر به فرد غوطه ور در میان شاخ و برگ های پاییزی این مکان را نسبت به سایر مکان ها متفاوت می کند. سازندهای گرانیتی با شاخ و برگ های پاییزی کنار هم قرار می گیرند. مناطق مورد علاقه من منطقه دریاچه های انگشت، Catskills، Adirondacks و پارک ایالتی Letchworth هستند. بهترین زمان برای دیدن رنگ های پاییزی اواسط سپتامبر تا اوایل اکتبر است.

پارک ملی آبشار شمالی

این رشته کوه باشکوه و خیره کننده که در شمال بالای ایالت واشنگتن در امتداد مرز ایالات متحده و کانادا واقع شده است، بهشتی برای عکاسان است. بیشتر مکان ها فقط از طریق مسیرهای پیاده روی قابل دسترسی هستند. اگرچه ماجراهای پیاده روی می تواند چالش برانگیز باشد، اما پاداش آن ارزش آن را دارد.

در امتداد مسیرها، می‌توانید انتظار داشته باشید که دریاچه‌های فیروزه‌ای رنگ، برکه‌های دور افتاده و برخی از سرزنده‌ترین شاخ و برگ‌های قرمز را در هر کجا ببینید. علاوه بر رنگ های پاییزی، مناظر بالای کوه به شما این امکان را می دهد که بسیاری از قله های آبشار دیگر را از نقاط دیدنی خاص مشاهده کنید.

پارک ملی دنالی

وقتی صحبت از عکاسی از مناظر و حیات وحش در فصل پاییز به میان می آید، شکست دادن پارک ملی دنالی که 6 میلیون هکتار از آلاسکا را در بر می گیرد و بیش از 200 گونه از حیوانات را در خود جای داده است، دشوار است. این یکی از اولین مکان هایی است که در اواخر تابستان حدود هفته آخر ماه اوت تغییر رنگ می دهد. به طور کلی، فصل پاییز حدود دو تا سه هفته طول می کشد. رنگ‌های پاییزی زودتر به این منطقه زیر قطبی می‌رسند، زیرا در اوایل فصل دمای هوا سرد است.

انتظار داشته باشید در شاخ و برگ درختان توس و آسپن، سبزهای سرسبز به زرد و قرمز تغییر کنند، اما جادوی این پارک ملی، توت کوهی است که کف دره چمنزار را به رنگ قرمز خیره کننده فرش می کند. در نزدیکی انتهای پارک در دریاچه شگفت انگیز، فرصت های فتوژنیک زیادی برای گرفتن عکس های بازتابی از کوه باشکوه دنالی وجود دارد. برف اولیه در پارک در فصل پاییز می تواند هیجان انگیز باشد.

پارک ملی یوسمیتی

پارک ملی مورد علاقه من برای عکاسی از رنگ های پاییزی یوسمیتی است. از نظر فرصت‌های عکاسی در فواصل کوتاه، هیچ چیز بهتر از یوسمیتی نیست، با تک‌پاره‌های گرانیتی اطراف و رودخانه Merced که راه خود را از وسط کف دره می‌گذراند. رودخانه مرسده مناظر منعکس کننده اطراف هر پیچ را برجسته می کند.

شاخ و برگ های پاییزی سواحل رودخانه مرسدس را با انعکاس نور ساعت طلایی بر روی دیوارهای سنگی مرتفع می پوشانند. صبح های زود با شبنم صبحگاهی یخ زده و مه در حال افزایش مواجه می شود. صدای رعد و برق آبشارها از کف دره به گوش می رسد.

اصول عکاسی در پاییز

اصول عکاسی در پاییز

پایان مقاله اصول عکاسی در پاییز

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

کسب درآمد از برنامه نویسی موبایل | نقد فیلم طعم گیلاس | رابرت داونی جونیور به مینی سریال Sympathizer پارک چان ووک می پیوندد | معرفی Adobe Illustrator | سریال Sweet Tooth | نقد فیلم جنگ ستارگان | فیلم خواهران غریب | فیلم جن | داستان فیلم ماتریکس ۴ | سریال وانداویژن |

دیدگاهتان را بنویسید

نه − هشت =