صفحه اصلی > سینما : داستان فیلم ماتریکس 4
ads

داستان فیلم ماتریکس 4

داستان فیلم ماتریکس 4

داستان فیلم ماتریکس 4 : بازگشت نئو بخشی از برنامه اوراکل است.

داستان فیلم ماتریکس 4 کیانو ریوز را به عنوان نئو بازگرداند – آیا اوراکل به نوعی مسئول است؟ با بازی گلوریا فاستر در ماتریکس و فیلم ماتریکس 4 دوباره بارگیری شده و مری آلیس در ماتریکس انقلاب ها ، اوراکل یک شخصیت محوری در شبکه پیچیده دنیای داستانی واچوفسکی بود. یک برنامه باستانی است که توسط The Machines برای درک بصری فکر انسان طراحی شده است ، پس از چندین تلاش ناموفق ، Oracle در ساخت یک شبیه سازی پایدار ماتریس مهم بود. این نرم افزار معمایی در اطراف گیر کرده و متحد صهیون شد و با استفاده از دانش وی رابطه بهتری بین این دو گونه جنگجو پیش بینی کرد.

فریبکارانه و دانای کل ، اوراکل از پس زمینه بر وقایع سه گانه اصلی ماتریکس نظارت می کرد ، و گرچه حضور او در فیلم ماتریکس 4 تأیید نشده است ، توانایی اوراکل در تغییر شکل ظاهری به این معنی است که بازگشت مطمئناً قابل قبول است. یک چهره آشنا که قطعاً برای فیلم ماتریکس 4 برمی گردد ، Neo است که کیانو ریوز همیشه محبوب آن را بازی می کند. نئو در صحنه اوج گیری The Matrix Revolutions کشته شد و با اجازه دادن به خود به عنوان سلاحی علیه عامل اسمیت ، یکی را برای تیم گرفت. نئو با فداکاری خود توانست جنگ بین صهیون و ماشین ها را خاتمه دهد ، اما شایعات مربوط به مرگ قهرمان داستان به وضوح اغراق آمیز بود. روش بازگشت نئو در ماتریکس 4 همچنان به عنوان یک رمز و راز باقی مانده است و در جایی که رمز و راز را می توان یافت ، اوراکل معمولاً خیلی هم عقب نیست.

فیلم Creed 3

اگرچه ممکن است او بی ادعا باشد ، اما اوراکل سهم بزرگی در داستان ماتریکس نئو داشته است. او نه تنها اهمیت The One را شناخت و تشویق كرد ، بلكه همچنین فهمید كه عشق Trinity به Neo مسیر جدیدی را ایجاد می كند كه در آن ملاقات The One با معمار صهیون نابود نشده بود. اگرچه بعداً اوراكل توسط یك عامل فریبنده اسمیت جذب شد ، اما همین قدرت بود كه اسمیت را به تهدیدی برای ماشین ها تبدیل كرد و تنها پس از مرگ وی نئو توانست صلح كند. اگرچه ممکن است او به عنوان یک خانم فروتن در حال پختن کوکی ظاهر شود ، اما The Oracle استاد عروسک گردان کل امتیازات Matrix است. آیا او هنوز هم می تواند رشته های ماتریکس 4 را بکشد؟

نقد فیلم حرف های زنانه (Women Talking) | یک درام فمینیستی
بیشتر بخوانید

اوراکل بازگشت بازگشت نئو در انقلاب های ماتریکس را تحریک کرد

تلاشهای معمایی The Oracle تا آخرین لحظات The Matrix Revolutions 2003 ادامه دارد و این نشان می دهد که هنوز میزان دانش نبوی او تمام نشده است. به دنبال فداکاری نئو و پایان جنگ ماشین و صهیون ، شبیه سازی ماتریکس با این قول که به انسانهای متصل اجازه داده می شود از شبیه سازی خارج شوند ، دوباره تنظیم می شود. پایان خوش سه گانه ماتریکس ، اوراکل ، سراف و ساتی را در حال تماشای خورشید می بینند ، و می اندیشند آینده درخشان تری که نئو به آن کمک کرده است. نئو در زمان مناسب دوباره ظاهر می شود.

10 مبارزه برتر فیلم مورتال کمبت

اگرچه این صحنه برای قرار دادن یادداشت نهایی کرکی در سه گانه ماتریکس در نظر گرفته شده است ، اما این یک بینش باورنکردنی از برنامه های Oracle است و اشاره ای واضح به اینکه طرح های او هنوز کامل نیستند. معمار همتای خود را به انجام “یک بازی خطرناک” متهم می کند و اوراکل به سراف اعتراف می کند که او هرگز به طور کامل نمی دانست که نقشه او کار می کند ، فقط امید را برآورده کرد. اوراکل همچنین اظهار داشت که صلح “تا زمانی که بتواند” دوام خواهد داشت. این هشدار شوم را با پیش بینی او درباره بازگشت نئو ترکیب کنید و به نظر می رسد که اوراکل پایان صلح بین بشر و ماشین ها را پیش بینی کرده است و با رسیدن آن زمان یک بار دیگر نئو فراخوان خواهد شد. اوراکل همیشه معتقد بود که او نمی تواند فراتر از مرگ خود را ببیند ، و بنابراین نمی تواند نتیجه تلاش نئو را بداند. اما از آنجا که اوراکل با نتیجه گیری سه گانه احیا شده است ، آیا واقعاً چشم انداز او تا آینده ادامه دارد؟

5 فیلم برتر اکشن دهه 70

تئوری داستان فیلم ماتریکس 4 : بازگشت نئو بخشی از برنامه اوراکل است

اگر Oracle می تواند جدول زمانی ماتریکس 4 را ببیند و از شخصیت شرور جدیدی که بشر با آن روبرو خواهد شد آگاه است ، طبیعی است که Neo سر آستین خود باشد. نه تنها اوراكل بازگشت نئو را هنگام گفتگوی خود با ساتی پیشگویی می كند ، بلكه اظهارنظرهای او ضمناً تأیید می كند كه او همچنین می داند كه چگونه نئو می تواند احیا شود – چرا دیگر اوراكل با چنین اطمینان صحبت می كند. اگرچه اوراكل اغلب خود را به عنوان یك مشاور بی گناه به تصویر می كشد ، اما در طی سه گانه اصلی ماتریكس ، تمام قطعات لازم را به جای خود منتقل می كند و صحنه آخر او ثابت می كند كه هیچ تصوری از بازنشستگی در ذهن اوراكل وجود ندارد. در واقع ، The Matrix 4 فقط می تواند مرحله بعدی برنامه در حال اجرا Oracle باشد.

نقد فیلم برف شکن
بیشتر بخوانید

در طول حضورهای مکرر خود در The Matrix ، اوراکل اغلب در حال پختن کوکی ها نشان داده می شود ، و او یکی از این خوراکی های خوشمزه را به نئو ارائه می دهد. Wachowskis تایید کرده است که توضیحات عمیق تری از کوکی های Oracle از فیلم بریده شده است ، و طرفداران را به گمانه زنی در مورد معنای واقعی آنها واگذار کرده است. برخی معتقدند که این کوکی ها استعاره ای برای توسعه Neo بوده است ، در حالی که دیگران معتقدند که The Oracle مستقیماً به Neo قطعات جدیدی از کد را تغذیه می کند تا شانس موفقیت وی را بهبود بخشد. احتمال دیگر این است که پختن کوکی های Oracle نمایشی دیجیتالی از صرفه جویی در داده ها بود. Oracle تمایل دارد تا هر زمان که Neo در دسترس باشد ، کوکی می پزد و از نظر محاسباتی ، کوکی ها داده های کوچکی هستند که در دستگاه ذخیره می شوند. به جای کاشت کد در Neo ، این امکان وجود دارد که Oracle در ماتریکس اطلاعاتی را از او ذخیره کند ، تا در آینده با بروز بلای بعدی ، Neo بتواند بازیابی شود.

10 فیلم برتر قهرمان محور

مبدل شدن کد رایانه به عنوان غذا یک نقش تکرار شونده در The Matrix است (به عنوان مثال کیک ارگاسم) ، بنابراین هموار کردن راه برای قیام مجدد نئو با استفاده از کوکی ها فقط به آن موضوع از پیش تعیین شده ادامه می دهد. اگر اوراكل از همان ابتدا از طریق كوكی ها بازگشت باشكوه نئو را طراحی می كرد ، این پیش بینی مشكوكانه او از ساتی را توضیح می داد ، در حالی كه توضیح كامل درباره وسواس پخت اوراكل را نیز ارائه می داد.

بازگشت اوراکل برای ماتریس چه معنایی دارد

ماتریکس در سه گانه اصلی جزئیات زیادی درباره The Oracle را بررسی نکرد اما مسئولیت قیامت نئو باعث شد که داستان فیلم ماتریکس 4 سرانجام به آن نقاط بپیوندد. از همه مهمتر ، ماتریکس هرگز نشان نمی دهد که چرا اوراکل با صهیون همراه است ، علی رغم اینکه خلقی از ماشین ها است. آیا توانایی او برای همدلی عامل تعیین کننده ای است؟ یا آیا اوراکل به سادگی برنامه نویسی خود را دنبال می کند؟ صحنه نهایی The Matrix Revolutions به هر دلیلی که باشد ، به شدت نشان می دهد که ماموریت اوراکل پایان نیافته است. اگر فالگیر پشت بازگشت نئو باشد ، ماتریکس 4 برای بررسی “چرا” اوراکل برنامه ای گسترده دارد – این که آیا او محصول برنامه نویسی است ، یا اینکه جنبه انسانی تری از اعمال او وجود دارد.

فیلم خاطرات یک کشیش
بیشتر بخوانید

داستان فیلم ماتریکس 4

سپس علامت سوال طولانی درباره Sati وجود دارد. یک برنامه سرکش که تحت مراقبت اوراکل قرار دارد ، آخرین صحنه فیلم Matrix Revolutions به شدت نشان می دهد که ساتی یک شخصیت قدرتمند در نام تجاری جدید ماتریکس است ، زیرا ادعا می کند به احترام نئو طلوع آفتاب کرده است. هدف ساتی در ماتریکس جدید هرگز توضیح داده نمی شود ، اما به نظر می رسد او شاگرد انواع است و در کنار اوراکل کار می کند. اگر بازگشت نئو در فیلم ماتریکس 4 شامل The Oracle باشد ، Sati از طرح جامع آگاه خواهد بود ، به این معنی که او می تواند به عنوان یک زن بالغ در داستان فیلم ماتریکس 4 بازگردد. شاید در دوران فیلم ماتریکس 4 ، ساتی با داشتن تمام دانش و قدرت اصلی نسخه اصلی و همچنین اهداف خود برای Neo ، جانشین The Oracle شده باشد.

بسیاری از نظریه های مربوط به رستاخیز نئو شامل عناصر کاملاً جدیدی برای این حق رای دادن است ، مانند سفر در زمان یا اتحاد با The Machines. مسئولیت پذیر ساختن اوراکل می تواند پیوندهای محکم تری را بین سه گانه اصلی و  فیلم ماتریکس 4 ایجاد کند و به حفظ یک روایت منسجم کمک کند در حالی که دوران مدرن را در قلمروهای آشنا لنگر می اندازد.

در بخش سینما و تلویزیون میتوانید برترین فیلم و سریال ها را دنبال بکنید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

1 × 1 =