صفحه اصلی > موسیقی : کاور موزیک چیست؟ تاریخچه مختصر موزیک های کاور
ads

کاور موزیک چیست؟ تاریخچه مختصر موزیک های کاور

کاور موزیک تفسیری دوباره از آهنگ های موجود هستند. با سابقه آهنگهای کاور و اقدامات لازم برای ضبط آهنگهای خود آشنا شوید.

کاور موزیک چیست؟

کاور موزیک ضبط یا اجرای جدید یک آهنگ توسط هنرمندی غیر از آهنگساز یا مجری (های) اصلی است. یک کاور موزیک به صورت نسخه کاور یا کاور شناخته می شود. گروهها و گروههای انفرادی آهنگهای جلد را به عنوان پرکننده آلبوم ، تک آهنگها یا تصور مجدد ضبط می کنند و آنها را در آلبومهای زنده ، آلبومهای استودیویی یا بزرگترین مجموعه تلفیقی منتشر می کنند ، یا آنها را در نمایش ها یا کنسرتهای جایزه اجرا می کنند.

گروه های کاور ، یا گروه های ادای احترام ، خوانندگان یا گروه های موسیقی هستند که آهنگ های کاور شده توسط هنرمندان دیگر یا گروه های موسیقی را اجرا می کنند. برخی از گروه های کاور بازسازی هایی را ارائه می دهند که سعی می کنند صدای دقیق آهنگهای اصلی را بازتولید کنند ، در حالی که برخی دیگر مواد را به شیوه های منحصر به فرد یا طنز تغییر می دهند. بیتالیکا آهنگهای بیتلز را در سبک سخت متالیکا اجرا می کند ، در حالی که Dread Zeppelin کاورهای رگی آهنگهای Led Zeppelin را با یک تقلید کننده الویس پریسلی به عنوان خواننده اجرا می کند.

کاور موزیک

کاور موزیک

تاریخچه مختصر کاور موزیک

در اینجا مروری بر تاریخ آهنگ های کاور در موسیقی محبوب است:

آهنگهای اولیه کاور: در روزهای اولیه صنعت موسیقی ، ضبط و انتشار چندین نسخه از یک آهنگ توسط هنرمندان مختلف به طور همزمان معمول بود. اجرای زنده آهنگها و نت های موسیقی ، که به افراد اجازه می داد یک آهنگ پرطرفدار در خانه خود اجرا کنند ، از ضبط ارزش کمتری داشتند.

برچسب ها نسخه های متعددی منتشر کردند: برچسب های ضبط کننده بیش از یک نسخه از آهنگ را در دهه های 1930 و 1940 منتشر کردند. این شیوه به نفع ترانه سرایان و ناشران موسیقی بود ، نه هنرمندانی که فقط برای نسخه های خود پول دریافت می کردند. با این حال ، روند خرید رکورد در این دوره تغییر کرد. نوجوانان کاتالیزور بودند و خریدهای ضبط شده را بر اساس هنرمند انجام می دادند نه خود آهنگ.

تغییرات در مفهوم: بسیاری از آهنگهای معروف نوازندگان اولیه راک اند رول ، نسخه های جلد ایمن تر و نرم تری را از دیگر هنرمندان تهیه کننده تصاویر محافظه کار ایجاد کردند ، مانند جلد پت بون از آهنگ “توتی فروتی” از Little Richard. در نتیجه ، نسخه های جلدی ارزش خود را برای نوجوانانی از دست دادند که با افزایش قدرت خرید خود در دهه 1950 از آهنگ های اصلی و هنرمندان اصلی حمایت کردند.

بزرگان موسیقی کلاسیک
بیشتر بخوانید

استانداردها: علیرغم تغییر روندها ، نسخه های جلد بخش قابل توجهی از ضبط اکثر هنرمندان را در دهه 1950 و 1960 تشکیل می دادند. پوشش استانداردها و آهنگهای قدیمی قدیمی محبوب بسیاری از آلبوم های طولانی را در این دوره پر کرد تا تنوع هنرمندان را به نمایش بگذارد. حتی اولین آلبوم بیتلز ، Please Please Me ، شامل هشت آهنگ توسط جان لنون و پل مک کارتنی و شش آهنگ کاور بود.

آهنگهای سرپوشیده قابل توجه: آهنگهای جلد همچنان جزء اصلی اکثر فهرستهای هنرمندان ضبط کننده هستند. گاهی اوقات ، این تفسیرهای مجدد بهتر از نسخه اصلی شناخته شده یا به موفقیت بیشتری دست می یابند. به عنوان مثال می توان به جلد سانتانا در سال 1970 برای تک آهنگ Fleetwood Mac “Black Magic Woman” ، نسخه 2003 گری جولز از “دنیای دیوانه” Tears for Fears ، نسخه پس از مرگ جانیس جاپلین در سال 1971 از “من و بابی مک گی” کریس کریستفرسون اشاره کرد.

در دهه 1990 جلد لنی کراویتز در سال 1999 در مورد Guble Who در سال 1970 با عنوان “American Woman” و نسخه زنده نیروانا از دیوید بووی “The Man Who Sold the World” منتشر شد که یکی از سه کاور موزیک آلبوم زنده کلاسیک آنها در سال 1994 ، MTV Unplugged بود. در نیویورک.

الزامات قانونی برای ضبط و انتشار کاور موزیک

قبل از ضبط یا انتشار کاور موزیک با وکیل حقوق مالکیت معنوی مشورت کنید. تجزیه و تحلیل زیر برای اهداف آموزشی است و جایگزین مشاوره حقوقی نمی شود:

صاحب حق چاپ را پیدا کنید قانون کپی رایت موسیقی در ایالات متحده از حقوق صاحبان آهنگ برای ضبط ، اجرا و توزیع آهنگ محافظت می کند ، بنابراین قبل از انتشار کاور موزیک خود ، باید صاحب یا صاحب حق چاپ را پیدا کرده و با آنها تماس بگیرید. ناشران اصلی موسیقی ، مانند BMI و ASCAP ، یا پایگاه داده دفتر حق چاپ ایالات متحده دارای لیست صاحبان حق نسخه برداری مختلف هستند.

با صاحبان حق چاپ تماس بگیرید. پس از به دست آوردن اطلاعات آنها ، باید اعلان قصد خود را در مورد آهنگی که می خواهید پوشش دهید به صاحب حق چاپ – شرکت انتشاراتی یا ترانه سرا اصلی ارسال کنید. نامه را سی روز قبل از انتشار آهنگ ارسال کنید و اطلاعاتی را در مورد قصد خود برای ضبط کاور آهنگ درج کنید. اگر نمی توانید دارنده حق چاپ را پیدا کنید ، یک اعلامیه “آدرس ناشناخته” از قصد را به دفتر حق چاپ ایالات متحده ارسال کنید.

امپرسیونیسم در موسیقی : راهنمای امپرسیونیسم در موسیقی
بیشتر بخوانید

حق امتیاز را پرداخت کنید. در نهایت ، برای دریافت مجوز مکانیکی آهنگ ، باید هزینه ای پرداخت کنید ، که به شما امکان می دهد یک ضبط صوتی ایجاد کنید. (این مجوز شامل همگام سازی یا استفاده از آهنگ در یک ویدئو نمی شود.) شما باید برای هر بار استفاده از آهنگ ، حق امتیاز مکانیکی قانونی را بر اساس نرخ هایی که هیئت مدیره حق چاپ برای قالب های فیزیکی و دیجیتال تعیین کرده است ، پرداخت کنید.

بعد از اینکه آهنگ برای فروش در دسترس عموم قرار گرفت ، باید همچنان هزینه حق امتیاز را برای آن پرداخت کنید. ممکن است نیازی به اخذ مجوز مکانیکی برای اجرای آهنگهای کاور زنده نداشته باشید. برخی از اماکن مجوز کلی از سازمان حقوق محلی عملکرد خود دریافت می کنند که به آنها اجازه می دهد.

کاور موزیک

کاور موزیک

7 کاور موزیک معروف

هنرمندان محبوب آهنگهای کاور بی شماری را در طول تاریخ موسیقی ضبط کرده اند. برخی از معروف ترین آنها عبارتند از:

“All along the Watchtower”: باب دیلن ، خواننده و ترانه سرای افسانه ای ، “All along the Watchtower” را به عنوان دومین تک آهنگ از آلبوم 1967 خود ، جان وسلی هاردینگ ، ضبط و منتشر کرد. در جدول قرار نگرفت ، اما نسخه جیتی هندریکس ، گیتاریست ، که برای آلبوم خود در سال 1968 ، Electric Ladyland ضبط شد ، در جدول تک آهنگ های بیلبورد به رتبه 20 رسید و موفق ترین تک آهنگ او در ایالات متحده شد. دیلن در کنسرت “برج مراقبت” را با تنظیم مشابه نسخه هندریکس اجرا می کند.

“کفش های جیر آبی”: اگرچه اغلب به الویس پریسلی نسبت داده می شود ، کارل پرکینز ، هنرمند همکار روکابلی ، این آهنگ را نوشت و اولین بار در سال 1955 ضبط کرد. نسخه پرکینز یک ضربه متقاطع بود و به رتبه 2 در بیلبورد داغ 100 و جدول تک آهنگ های کشور رسید. نسخه پریسلی ، که یک سال بعد ضبط شد ، فقط در جدول تک آهنگ ها به شماره 20 رسید.

“هاللویا”: تصنیف سرسام آور لئونارد کوهن “حلولیا” پس از انتشار در آلبوم 1984 خود با نام “موقعیت های مختلف” تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفت. اما گنجاندن آن در موسیقی متن فیلم Shrek در سال 2003 توجه جهانیان را به خود جلب کرد و این آهنگ را به شماره 20 در جدول هات راک ایالات متحده و آهنگهای آلترناتیو فرستاد. مجریان متعددی کاورهایی ضبط کرده اند که از جمله آنها می توان به هنرمند مستقل فولک راک ، جف باکلی اشاره کرد. رولینگ استون جلد 1994 خود را که پس از مرگ به عنوان تک آهنگ در سال 2007 منتشر شد ، در لیست 500 آهنگ برتر تمام دوران قرار داد.

تاریخچه پیانو
بیشتر بخوانید

“Hurt”: جانی کش ، نماد کانتری/راک ، آهنگ “Hurt” نامزد گرمی را برای آلبوم 2002 خود ، American IV: The Man Comes Around ، نامزد گرمی کرد. بسیاری از منابع رسانه ای از این موزیک ویدئو که شامل یک کش ضعیف و غم انگیز است (که هفت ماه پس از فیلمبرداری درگذشت) به عنوان یکی از بهترین فیلم ها یاد می کنند.

“من همیشه دوستت خواهم داشت”: دالی پارتون این تصنیف دل انگیز را در سال 1973 نوشت و در دو نوبت در صدر جدول آهنگ های بیلبورد قرار گرفت: یک بار در زمان انتشار اولیه در سال 1974 و بعداً ، با ضبط مجدد در سال 1982. ویتنی هیوستون جلد ، که در سال 1994 برای موسیقی متن فیلم The Bodyguard ضبط شد ، چهارده هفته را در بالای بیلبورد داغ 100 گذراند ، و آن را پرفروش ترین تک آهنگ یک هنرمند زن در تاریخ موسیقی کرد.

“احترام”: قدرتمند R&B اوتیس ردینگ سرود روح “احترام” را برای آلبوم Otis Blue/Otis Redding Soul Soul در سال 1965 نوشت و ضبط کرد. این آهنگ برای ردینگ یک ضربه متقاطع بود ، در رتبه 5 جدول سیاههای مجرد و شماره 35 در Hot 100 قرار گرفت. کاور آرتا فرانکلین در سال 1967 عملکرد Redding را به دست آورد و در صدر جدول آهنگهای تک آهنگ Hot 100 و Hot R&B قرار گرفت. منتقدان ، طرفداران و محققان موسیقی آن را به عنوان آهنگ امضای فرانکلین و سرود توانمندسازی زنان می دانند.

“عشق آلوده”: گلوریا جونز خواننده آمریکایی سول ، “Tainted Love” را به عنوان طرف B در تک آهنگ خود در سال 1965 “My Bad Boy’s Comin Home” منتشر کرد. این قطعه مورد استقبال قرار نگرفت ، اما با جلد 1980 توسط گروه Soft Well انگلستان زندگی جدیدی پیدا کرد. نسخه آنها – که بسیار کندتر و تهدیدآمیز بود – نوزده هفته را در نمودارهای بیلبورد سپری کرد تا به رتبه 8 رسید. ضبط مجدد توسط مارک آلموند ، مجری سافت سل ، در سال 1991 در انگلستان به رتبه 5 رسید.

تفاوت بین کاور موزیک و بازسازی

یک تفاوت اساسی بین کاور موزیک و بازسازی وجود دارد: تفسیر آهنگ. آهنگ کاور اجرای جدید یا ضبط آهنگی است که قبلاً توسط شخصی غیر از هنرمند یا آهنگساز ضبط شده است. ضبط جدید معمولاً از نظر ساختار شبیه آهنگ اصلی است ، اگرچه ممکن است ترتیب آن متفاوت باشد.

معرفی سبک موسیقی مینیمال
بیشتر بخوانید

کاور موزیک

کاور موزیک

“بازسازی” ، “تفسیر مجدد” و “ریمیکس” مترادف نسخه جدید آهنگ هستند که با ضبط اصلی تفاوت اساسی دارد. دو کاور “(من نمی توانم دریافت کنم) رضایت” رولینگ استونز تفاوت بین آهنگ کاور و بازسازی را نشان می دهد. برداشت اوتیس ردینگ در 1965 یک جلد است: اگرچه از نظر برخی اشعار متفاوت است ، نسخه او از ساختار آهنگ اصلی پیروی می کند. جلد DEVO در سال 1977 به دلیل تفاوت اساسی در ضرب آهنگ ، آهنگ و ساز ، بازسازی شده است.

منبع با دوربین

بیشتر بخوانید:

تحلیل نقاشی اتاق خواب | ۲۰ راه کسب درامد از سایتهای تبلیغاتی | بیوگرافی زیگموند فروید | نقد فیلم Last Days in Vietnam 2014 | آموزش کسب درآمد از اینستاگرام | نقد و برسی بازی The Last Of Us Part II | بررسی گوشی Samsung Galaxy S21 | فیلم دروازه های بهشت | نقد فیلم آرواره ها | بهترین فیلم های الیزابت اولسن

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

پنج × 4 =