صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و ورزش و بازی : بیوگرافی مایکل جردن
ads

بیوگرافی مایکل جردن

مایکل جردن

مایکل جردن، اسطوره بسکتبال، شیکاگو بولز را به شش عنوان قهرمانی NBA رساند و پنج بار جایزه MVP را به دست آورد.

آخرین خبر: مایکل جردن فروش هورنتز را تکمیل کرد

نماد بسکتبال مایکل جردن به طور رسمی مالکیت اکثریت خود را در تیم شارلوت هورنتز NBA در 3 آگوست فروخت. این تیم به قیمت تخمینی 3 میلیارد دلار فروخته شد که بیش از 10 برابر قیمتی که جردن در سال 2010 با قیمت 275 میلیون دلار خریداری کرد. بارها تحت رهبری اردن. جردن که سهام اقلیت را در فرنچایز نگه داشته است، گفت: “من در مورد آینده تیم هیجان زده هستم و به حمایت از سازمان و جامعه در نقش جدید خود در سال های آینده ادامه خواهم داد.”

مایکل جردن کیست؟

مایکل جردن یک بسکتبالیست حرفه ای سابق، ورزشکار المپیکی آمریکایی، تاجر و بازیگر است. او که یکی از بهترین بازیکنان بسکتبال تاریخ محسوب می شود، از اواسط دهه 1980 تا اواخر دهه 1990 بر این ورزش تسلط داشت. جردن شیکاگو بولز را به شش عنوان قهرمانی NBA رساند و پنج بار جایزه MVP لیگ را به دست آورد. جردن با پنج MVP فصل معمولی و سه MVP All Star به پرافتخارترین بازیکن NBA تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی فرد همپتون

حقایق کلی

نام کامل: مایکل جفری جردن
متولد: 17 فوریه 1963
محل تولد: بروکلین، نیویورک
همسران: خوانیتا وانوی (1989–2006)، ایوت پریتو (2013–اکنون)
فرزندان: جفری، مارکوس، یاسمین، یسابل و ویکتوریا
علامت نجومی: دلو

زندگی اولیه و خانواده

مایکل جفری جردن در 17 فوریه 1963 در بروکلین، نیویورک به دنیا آمد. مادرش دلوریس عابر بانک بود که از آن زمان تاکنون چندین کتاب نوشته است. پدرش، جیمز، یک کارگر تعمیر و نگهداری بود که تبدیل به مدیر در جنرال الکتریک شد. جردن، چهارمین فرزند دلوریس و جیمز، چهار خواهر و برادر دارد: جیمز جونیور (معروف به رونی)، دلوریس، لری و روسلین.

مایکل جردن

مایکل جردن

بزرگ شدن در ویلمینگتون، کارولینای شمالی، اردن در سنین پایین به یک مزیت رقابتی دست یافت. این جیمز بود که پسرش مایکل را با بیسبال آشنا کرد و یک زمین بسکتبال در حیاط خانه آنها ساخت. مایکل برادرش لری را بت می‌دانست و آن دو اغلب تا شب رو در رو بازی می‌کردند. مایکل می خواست در هر بازی که انجام می داد برنده شود.

مایکل جردن در دبیرستان لین در ویلمینگتون تحصیل کرد. او به طور مشخص به عنوان دانش آموز دوم به تیم بسکتبال دانشگاهی مدرسه منصوب شد – او در آن زمان هنوز کمتر از 6 فوت قد داشت – قبل از اینکه تبدیل به یکی از بهترین سربازان کشور شود.

مایکل جردن در طی یک اردوی بسکتبال در تابستان 1980 توجه دانشگاه افسانه ای کارولینای شمالی در چپل هیل، سرمربی دین اسمیت و کارکنانش را به خود جلب کرد. او در سال 1981 نامه خود را با مدرسه امضا کرد.

شغل دانشگاهی

مایکل جردن در سال 1981 در کارولینای شمالی ثبت نام کرد و خیلی زود به یکی از اعضای مهم تیم بسکتبال دانشگاه تبدیل شد. یو. او همچنین در سال 1983 و 1984 به عنوان بهترین بازیکن کالج NCAA انتخاب شد.

جردن کالج را پس از سال جوانی ترک کرد تا در سال 1984 به NBA بپیوندد. در سال 1986، جردن مدرک لیسانس خود را در رشته جغرافیا به پایان رساند و به بازی بسکتبال به صورت حرفه ای ادامه داد.

شغل بسکتبال حرفه ای

مایکل جردن 6 فوت 6 کار بسکتبال حرفه ای خود را زمانی آغاز کرد که در سال 1984 توسط شیکاگو بولز درفت شد. او سومین انتخاب کلی بود، پس از Hakeem Olajuwon، که اولین انتخاب توسط هیوستون راکتس، و Sam Bowie، انتخاب شد. پورتلند تریل بلیزرز; در این پیش نویس همچنین بازیکنان افسانه ای جان استاکتون و چارلز بارکلی حضور داشتند.

جردن خیلی زود خود را در دادگاه ثابت کرد. او به بولز کمک کرد تا به پلی آف برود و در آن فصل به طور میانگین 28.2 امتیاز در هر بازی کسب کرد. جردن به خاطر تلاش‌هایش جایزه سال NBA را دریافت کرد و برای بازی ستاره‌ها انتخاب شد.

اگرچه فصل دوم او با مصدومیت همراه بود، اما او در فصل 87-1986 در زمین بازی جدیدی را شکست. او اولین بازیکن بعد از ویلت چمبرلین بود که در یک فصل بیش از 3000 امتیاز کسب کرد. در اواخر دهه 1980، شیکاگو بولز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک نیروی قابل محاسبه بود و جردن بخش مهمی از موفقیت این تیم بود.

نقد و بررسی بازی The Medium
بیشتر بخوانید

بولز در سال 1990 به فینال کنفرانس شرق راه یافت و سال بعد با شکست دادن لس آنجلس لیکرز اولین قهرمانی NBA خود را به دست آورد. جردن در آن زمان به خاطر ورزشکاری برترش در زمین و توانایی های رهبری اش شناخته شده بود.

در سال 1992، شیکاگو بولز، پورتلند تریل بلیزرز را شکست داد و دومین قهرمانی NBA خود را به دست آورد. این تیم سال بعد سومین قهرمانی خود را به دست آورد و در دنیای بسکتبال تسلط یافت.

پس از مرگ پدرش در سال 1993 و حضور کوتاهی در لیگ بیسبال، جردن در مارس 1995 به زمین بسکتبال و بولز بازگشت. -قبل از اینکه سیاتل سوپرسونیکز را برای قهرمانی NBA شکست دهند، 72 برد در فصل عادی ثبت کردند.

شیکاگو تقریباً با رکورد سال قبل با 69 پیروزی در 1996-97 برابری کرد، فصلی که با پیروزی در بازی ششم مقابل یوتا جاز در فینال NBA به پایان رسید. دو تیم در سال 1998 دوباره برای قهرمانی مقابل یکدیگر قرار گرفتند و جردن در بازی 6 ضربه پیروزی را از دست داد و ششمین و آخرین عنوان خود را به دست آورد. علاوه بر آن شش حلقه، جردن هر یک از پنج جایزه MVP لیگ خود را با شیکاگو به دست آورد.

پس از بازنشستگی دوم از بسکتبال در سال 1999، جردن در سال 2000 به عنوان مالک بخش و به عنوان رئیس عملیات بسکتبال به واشنگتن ویزاردز پیوست. در پاییز 2001، جردن این نقش ها را رها کرد تا بار دیگر به دادگاه بازگردد. او در دو فصل آخر NBA برای ویزاردز بازی کرد.

شماره های جردن

مایکل جردن بیش از همه به خاطر زدن شماره 23 در بیشتر دوران حرفه ای خود مشهور است. او یک بار گفت که این شماره اشاره به برادر لری است، زیرا تقریباً نیمی از دبیرستان شماره 45 خواهر یا برادر بزرگتر او بود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی دیوید بکهام

مایکل جردن پس از بازگشت به NBA در سال 1995، 45 را پوشید، زیرا شماره 23، شماره ای بود که پدر مرحومش او را با آن می شناخت و او می خواست شروعی جدید داشته باشد. این تنها چند ماه طول کشید تا اینکه جردن در پلی آف 1995 به 23 بازگشت.

مایکل جردن در 14 فوریه 1990 برای یک بازی شماره 12 را پوشید، زیرا پیراهن او دزدیده شده بود. بولز پشتیبان نداشت و سعی کرد پیراهن 23 را در سکوها پیدا کند که مناسب جردن باشد اما نتوانستند. این تغییر موقت بر عملکرد او تأثیری نداشت زیرا جردن در باخت به اورلاندو مجیک 49 امتیاز کسب کرد.

المپیک

در تابستان 1984، جردن اولین حضور خود را در بازی های المپیک به عنوان عضوی از تیم بسکتبال المپیک ایالات متحده انجام داد. تیم آماتورهای کالج در بازی های آن سال که در لس آنجلس برگزار شد، طلا را به دست آوردند.

اردن بعداً به تیم آمریکا کمک کرد تا مدال طلای بازی‌های المپیک 1992 را که در بارسلون اسپانیا برگزار شد، به خانه بیاورند. تیم ایالات متحده برای اولین بار در آن سال بازیکنان حرفه ای از جمله لری برد، مجیک جانسون و جردن را به نمایش گذاشت و به “تیم رویایی” معروف شد.

جوایز و افتخارات

در سال 1988، مایکل جردن اولین جایزه MVP خود را از NBA دریافت کرد، افتخاری که او چهار بار دیگر در سال های 1991، 1992، 1996 و 1998 کسب کرد.

در آوریل 2009، مایکل جردن یکی از بزرگترین افتخارات بسکتبال را دریافت کرد: او در تالار مشاهیر بسکتبال یادبود نایسمیت ثبت شد. او توضیح داد که حضور در مراسم معارفه برای جردن یک اتفاق تلخ و شیرین بود، زیرا حضور در این مراسم به این معنا بود که “کار بسکتبال شما کاملاً به پایان رسیده است.”

در سال 2016، مدال آزادی ریاست جمهوری توسط باراک اوباما به اردن اهدا شد.

آمار

به گزارش بسکتبال رفرنس، در اینجا خلاصه ای از میانگین ها و مجموعات حرفه ای NBA اردن آمده است:

میانگین های شغلی

دقیقه: 38.3
درصد گل میدان: 0.497
درصد گل میدان 3 امتیازی: 0.327
درصد پرتاب آزاد: 0.835
ریباند تهاجمی در هر بازی: 1.6
ریباندهای دفاعی در هر بازی: 4.7
پاس گل در هر بازی: 5.3
دزدی در هر بازی: 2.3
بلوک در هر بازی: 0.8
گردش مالی در هر بازی: 2.7
خطاهای شخصی در هر بازی: 2.6
امتیاز در هر بازی: 30.1

مایکل جردن

مایکل جردن

اطلاعات شغلی

بازی: 1072
بازی های شروع شده: 1039
دقیقه: 41,011
گل های میدانی انجام شده: 12192 از 24537 تلاش
گل های میدانی 3 امتیازی انجام شده: 581 از 1778 تلاش
پرتاب های آزاد انجام شده: 7,327 از 8,772 تلاش
ریباند تهاجمی: 1668
ریباند دفاعی: 5004
کل ریباند: 6672
پاس گل: 5633
توپ ربایی: 2514
بلوک: 893
گردش مالی: 2,924
خطاهای شخصی: 2783
امتیاز: 32292

نقد و بررسی بازی Party Animals
بیشتر بخوانید

بازنشستگی از بسکتبال

مایکل جردن در طول 19 سال دوران حرفه ای خود سه بار از این ورزش بازنشسته شد. او اولین بار در 6 اکتبر 1993 در سن 30 سالگی کنار رفت تا پس از مرگ پدرش حرفه بیسبال را دنبال کند.

در جولای همان سال، زمانی که جیمز در حال رانندگی از شارلوت به سمت ویلمینگتون، کارولینای شمالی، دو نوجوان در ماشینش در یک سرقت ظاهری به او شلیک کردند، به قتل رسید. او 23 روز ناپدید بود تا اینکه جسدش در مردابی در مک کول کارولینای جنوبی پیدا شد. نوجوانان بعداً محاکمه و به این جنایت محکوم شدند و به دلیل قتل درجه یک به حبس ابد محکوم شدند.

مایکل جردن مجدداً در 13 ژانویه 1999 در سن 35 سالگی از بولز بازنشسته شد و سرانجام با جادوگران به دادگاه بازگشت. او سرانجام در 16 آوریل 2003 در سن 40 سالگی برای همیشه پیراهن خود را آویخت.

بیسبال

مایکل جردن در اقدامی که خیلی ها را شوکه کرد، پس از پایان فصل بسکتبال ۹۳-۱۹۹۲، بازنشستگی خود را از بسکتبال اعلام کرد تا بیسبال را دنبال کند. به مدت یک سال در سال 1994، جردن برای بیرمنگام بارونز، یکی از شعبه های لیگ کوچک شیکاگو وایت ساکس، به عنوان بازیکن بیرونی بازی کرد.

این تصمیم مدت کوتاهی پس از قتل پدر جردن گرفته شد که همیشه از او می خواست بیسبال بازی کند. او آخرین بار در سال 1981 در دوران دبیرستان بیسبال بازی کرده بود.

مایکل جردن گفت: “شما به من می گویید من نمی توانم کاری انجام دهم، و من آن را انجام خواهم داد.”

مایکل جردن در طول دوران کوتاه حرفه‌ای خود در بیسبال، که بسیاری از طرفداران آن را یک هوی و هوس می‌دانستند، میانگین ضربتی نسبتاً تاسف‌آور 0.202 داشت. با این حال، بسیاری از افرادی که در آن زمان با او کار می کردند، می گفتند که او بازیکنی بسیار فداکار و با پتانسیل است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بسکتبالیست مطرح شکیل اونیل

او همه چیز را داشت: توانایی، استعداد، اخلاق کاری. او همیشه به کاری که ما انجام می‌دادیم احترام می‌گذاشت و به هم تیمی‌هایش توجه داشت. درست است، او چیزهای زیادی برای یادگیری داشت. “من فکر می کنم با 1000 خفاش دیگر، او موفق می شد. اما چیز دیگری وجود دارد که مردم در آن فصل از دست می دهند. بیسبال تنها چیزی نبود که او به دست آورد. من واقعاً معتقدم که او خودش را دوباره کشف کرد، لذتش از رقابت. ما او را وادار کردیم که دوباره بسکتبال بازی کند.”

پس از فصل حضورش در بارون ها، جردن به لیگ پاییز آریزونا رفت تا برای اسکاتسدیل اسکورپیونز بازی کند. پس از زدن 0.252 و نامگذاری خود به عنوان “بدترین بازیکن” تیم، در مارس 1995 با بیانیه مطبوعاتی دو کلمه ای به NBA بازگشت: “من برگشتم.”

سرمایه گذاری های تجاری جردن

خارج از دوران حرفه ای خود در بسکتبال، مایکل جردن در تعدادی از کسب و کارها و سرمایه گذاری های تجاری سودآور، از جمله شراکت طولانی مدت با نایک، شرکت داشته است. جردن اولین قرارداد خود را با نایک در سال 1984 امضا کرد. این شرکت کفش های ورزشی بسکتبال Air Jordan را در سال 1985 روانه بازار کرد. در قرارداد اولیه خود، نایک 25 درصد حق امتیاز سخاوتمندانه به جردن داد.

ایر جردن به سرعت بسیار محبوب شد و بیش از 30 سال بعد همچنان یکی از پرفروش ترین ها برای تولیدکنندگان پوشاک است. این همکاری برای نایک و جردن درآمد حاصل می کند و نایک در سال 2018 نزدیک به 2.9 میلیارد دلار درآمد برای خط ایر جردن گزارش کرده است.

داستان شراکت جردن با نایک موضوع درام بیوگرافی 2023 Air است که بن افلک در نقش فیل نایت بنیانگذار نایک و مت دیمون در نقش مدیر بازاریابی سانی واکارو بازی می کنند.

طی سال‌ها، مایکل جردن قراردادهای تأیید دیگری با برندهایی مانند Hanes، Upper Deck، Gatorade، Coca-Cola، McDonald’s، Chevrolet و Wheaties امضا کرده است. مشارکت Gatorade یک کمپین تبلیغاتی به یاد ماندنی را به نمایش گذاشت که کودکان و بزرگسالان را تشویق می‌کرد تا «مانند مایک باشید».

بیوگرافی کمدین آمریکایی کوین هارت
بیشتر بخوانید

در سال 1998، جردن به عنوان مالک خانه استیک مایکل جردن در N.Y.C وارد تجارت رستوران شد. این استیک‌خانه معمولی با 150 و 60 صندلی در بار، 7000 فوت مربع در ترمینال گرند سنترال، قبل از بسته شدن در اواخر سال 2018، طراحی شده است تا سلیقه و سبک اردن را منعکس کند.

مایکل جردن

مایکل جردن

از آوریل 2023، چهار مکان استیک هاوس مایکل مایکل جردن وجود دارد: در شیکاگو؛ در اوک بروک، ایلینوی؛ در کازینو Mohegan Sun در Uncasville، Connecticut. و در کازینو ایلانی در ریجفیلد، واشنگتن.

مالک بخشی از چارلوت هورنتز

در سال 2006، مایکل جردن سهمی از شارلوت هورنتز (که قبلا بابکتز نامیده می شد) خریداری کرد و به عنوان مدیر عملیات بسکتبال به رده های اجرایی این تیم پیوست. در سال 2010، او مالک اکثریت شارلوت هورنتز شد و به عنوان رئیس این تیم خدمت می کند.

به نظر می رسید که بهبود رکورد کمتر از ستاره تیم اولویت اردن باشد. در نوامبر 2012، او به ESPN گفت: “من پیش بینی نمی کنم که از این تجارت خارج شوم. ماهیت رقابتی من این است که می خواهم موفق شوم.

همیشه گفته اند که وقتی راهی برای انجام کاری پیدا نکنم، راهی برای انجام آن خواهم یافت.» در حالی که رکورد هورنتز در زمین بازی چندان موفقیت آمیز نبود – آنها در شش فصل متوالی از سال 2016 تا 2022 نتوانستند به پلی آف صعود کنند – ارزش این سازمان از 175 میلیون دلار در سال 2006 به 1.7 میلیارد دلار تا اکتبر 2022 رسید.

در مارس 2023، ESPN گزارش داد که جردن در حال مذاکره برای فروش اکثر سهام خود در فرنچایز به گروهی به رهبری دو مالک اقلیت NBA است. پنج ماه بعد در 3 آگوست، جردن فروش را به گروهی از جمله مالک اقلیت تیم، گیب پلاتکین، و همچنین هنرمندان موسیقی جی کول و اریک چرچ تکمیل کرد. جردن سهام اقلیت را در فرنچایز نگه داشت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمز هاردن

تیم نسکار جردن

در سال 2020، مایکل جردن با راننده نسکار دنی هملین همکاری کرد تا تیم 23XI Racing را تشکیل دهد. این نام اشاره ای به شماره بسکتبال جردن و ماشین مسابقه شماره 11 Hamlin است.

مایکل جردن از طرفداران قدیمی نسکار است و با تماشای اسطوره های این ورزش مانند ریچارد پتی، کیل یاربورو و دیل ارنهارت بزرگ شده است. هاملین یک ورزشکار برند جردن و طرفدار شارلوت هورنتس است، بنابراین این دو قبل از شراکت نسکار با هم دوست بودند.

این تیم اولین بار در Daytona 500 2021 با بابا والاس رانندگی ماشین شماره 23 را آغاز کرد. والاس اولین پیروزی تیم در جام نسکار را بعد از آن فصل در 4 اکتبر در تالادگا سوپرسپیدوی آلاباما به دست آورد.

این تیم برای فصل 2022 به دو اتومبیل گسترش یافت و قهرمان سابق کورت بوش ماشین شماره 45 را رانندگی کرد. بوش و والاس هر کدام در آن سال در مسابقه ای در کانزاس پیروز شدند. تایلر ردیک جایگزین بوش در فصل 45 برای فصل 2023 شد و به سرعت به تیم چهارمین مسابقه در پیست آمریکا را برد.

دارای خالص

فوربس دارایی خالص اردن را تا 3 آوریل 2023 2 میلیارد دلار اعلام کرد. طبق گزارش اسپورتیکو، او پردرآمدترین ورزشکار تمام دوران است.

مایکل جردن

مایکل جردن

خیریه

از سال 2001 تا 2014، مایکل جردن میزبان یک رویداد گلف خیریه سالانه به نام دعوت از مشاهیر مایکل جردن بود که عواید آن به نفع بنیادهایی از جمله Make-A-Wish، Cats Care، بنیاد James R. Jordan، Keep Memory Alive و Opportunity Village بود.

این مسابقات و جشن چهار روزه شرکت کنندگان مشهوری از جمله وین گرتسکی، مایکل فلپس، چوی چیس، ساموئل ال. جکسون و مارک والبرگ را به خود جلب کرد.

در سال 2023، جردن 10 میلیون دلار کمک مالی به بنیاد Make-A-Wish – بزرگترین کمک یک فرد در تاریخ آن – به افتخار 60 سالگی او انجام داد.

همسران و فرزندان

مایکل جردن در سال 1989 با خوانیتا وانوی ازدواج کرد. این زوج با هم سه فرزند داشتند: جفری، مارکوس و یاسمین. پس از 17 سال ازدواج، آنها در دسامبر 2006 طلاق گرفتند.

در 27 آوریل 2013، مایکل جردن  در پالم بیچ فلوریدا با مدل آمریکایی کوبایی 35 ساله ایوت پریتو ازدواج کرد. طبق گزارش ها، تایگر وودز، اسپایک لی و پاتریک یوینگ از جمله دیگر افراد مشهور در مراسم عروسی حضور داشتند. این زوج در فوریه 2014 صاحب دو دختر دوقلوی ویکتوریا و ایزابل شدند.

نقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake
بیشتر بخوانید

دو پسر جردن و خوانیتا، جفری و مارکوس، هر دو در کالج بسکتبال بازی می‌کردند و رویای راهیابی به NBA را داشتند.

جفری در سال 2007 به تیم بسکتبال دانشگاه ایلینویز پیوست. هم جردن و هم همسر سابقش، خوانیتا، از پسرشان حمایت کردند و سعی کردند به او کمک کنند تا زیر سایه یک اسطوره NBA بازی کند. “چیزی که ما سعی کردیم به جف بگوییم این است که تو انتظارات خود را تعیین می کنی. جردن در حین حضور در برنامه Today گفت: به هیچ وجه در این دنیا نمی توانید انتظارات دیگران را از آنچه هستید برآورده کنید.

جفری به مدت سه فصل از سال 2007 تا 2010 برای دانشگاه ایلینویز بازی کرد. سپس از سال 2011 تا 2012 به مدت یک فصل برای دانشگاه فلوریدا جنوبی بازی کرد و سپس از بسکتبال بازنشسته شد. او بعداً وارد برنامه آموزشی مدیریت در نایک شد.

پسر کوچک مایکل جردن ، مارکوس، از سال 2009 تا 2012 به مدت سه فصل برای شوالیه های UCF بسکتبال بازی کرد. او در ادامه یک فروشگاه کفش و پوشاک بسکتبال در فلوریدا افتتاح کرد. آنها می‌خواستند مثل پدرشان باشند. چه پسری این کار را نمی کند؟ خوانیتا در سال 2013 گفت، اما هر دو به جایی رسیدند که گفتند: “ما به NBA نمی رویم.”

مایکل جردن در فرهنگ پاپ

مایکل جردن به عنوان بازیگر اصلی فیلم Space Jam در سال 1996 سروصدای زیادی به پا کرد. این فیلم اکشن زنده و انیمیشن را با هم ترکیب کرد و جردن را با اسطوره های لونی تونز، باگز بانی و دافی داک روی پرده جفت کرد. جردن در دنباله 2021 Space Jam: A New Legacy که لبرون جیمز در آن حضور دارد ظاهر نشد.

مایکل جردن  و گاوها 1997-1998 موضوع مستند آخرین رقص 2020 بود که توسط نتفلیکس و ESPN Films تولید شد. ESPN این سریال 10 قسمتی را پس از اینکه همه‌گیری COVID-19 فصل NBA 2019-20 را متوقف کرد، پخش کرد و تماشای آن برای طرفداران بسکتبال ضروری شد. The Last Dance همراه با تصاویر آرشیوی جردن و مصاحبه با هم تیمی ها و مخالفان، تنش بین دفتر اصلی بولز و فوق ستاره بی همتای آن را در آخرین سال پیروزمندش با تیم بررسی کرد.

مایکل جردن همچنین چهار بار از جمله در سال 2022 روی جلد سری بازی های ویدیویی محبوب NBA 2K ظاهر شده است.

عکسی از جردن در حالی که در سال 2009 در تالار مشاهیر اشک می‌ریخت، به یک میم اینترنتی محبوب به نام «جردن گریان» تبدیل شد که در آن چهره اشک‌آلود جردن بر روی عکس‌هایی از افراد دیگری که از حوادث ناگوار رنج می‌برند قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی اسکار پیستوریوس

نقل قول ها

قبل از اینکه بتوانید آنها را انجام دهید، باید از خودتان انتظار داشته باشید.

به هیچ وجه در این دنیا نمی توانید انتظارات دیگران را از آنچه هستید برآورده کنید.

ماهیت رقابتی من این است که می خواهم موفق شوم. همیشه گفته شده است که وقتی راهی برای انجام کاری پیدا نکنم، راهی برای انجام آن خواهم یافت.

من به اوج حرفه ام رسیده ام. فقط احساس می کنم چیز دیگری برای اثبات ندارم.

من می توانم شکست را بپذیرم. هر کسی در چیزی شکست می خورد. اما نمی توانم تلاش نکردن را بپذیرم.

محدودیت ها، مانند ترس، اغلب یک توهم هستند.

[A]در پایان روز، تیم باید بیرون برود و بازی کند. فکر می‌کنم بازیکنان قهرمانی را به دست می‌آورند و سازمان هم با آن ارتباط دارد، اشتباه نکنید. اما سعی نکنید سازمان را بالاتر از بازیکنان قرار دهید.

بازی بسکتبال برای من همه چیز بوده است. پناهگاه من، جایی که همیشه رفته بودم جایی که به راحتی و آرامش نیاز داشتم. این محل درد شدید و شدیدترین احساسات شادی و رضایت بوده است. این رابطه ای است که در طول زمان تکامل یافته است و بیشترین احترام و عشق را به بازی به من داده است.

من سعی می کنم الگویی برای بچه های سیاه پوست، بچه های سفید پوست، بچه های زرد، بچه های سبز باشم.

از هر دقیقه زندگی لذت ببرید. هرگز زندگی را حدس دوم نزنید.

همیشه فکر می کردم که یک ورزشکار حرفه ای خواهم بود. من همیشه ورزش را دوست داشتم. می دانستم یک چیزی که نمی خواهم شغل است. من و کار هرگز بهترین دوستان نبودیم. از بازی کردن لذت بردم

دیدگاهتان را بنویسید

1 × دو =