صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر و ورزش و بازی : بیوگرافی جیمز هاردن
ads

بیوگرافی جیمز هاردن

جیمز هاردن

جیمز هاردن سه عنوان گلزنی NBA را به دست آورده است و یکی از بهترین تیراندازان لیگ در تمام دوران است و در رده سوم از لحاظ گلزنی 3 امتیازی حرفه ای قرار دارد. او برای لس آنجلس کلیپرز بازی می کند.

جیمز هاردن نیوز: لس آنجلس کلیپرز جیمز هاردن را در تجارت خریداری کرد

جیمز هاردن، سومین گلزن برتر در بین بازیکنان فعال NBA، دوباره به تیم جدیدی می رود. آدریان ویناروفسکی، یکی از اعضای ESPN در اوایل 31 اکتبر گزارش داد که فیلادلفیا 76رز موافقت کرده است که این فوق ستاره ناراضی را در یک معامله پرفروش با لس آنجلس کلیپرز مبادله کنند.

قرارداد در 1 نوامبر نهایی شد، همان روزی که هاردن 34 ساله عکسی از خود و هم تیمی های جدید خود، کاوهی لئونارد و پل جورج در اینستاگرام منتشر کرد. او پست را به سادگی شرح داد: با یک ایموجی آتش.

جیمز هاردن در ماه ژوئن از گزینه بازیکن خود با فیلادلفیا به ارزش 35.6 میلیون دلار استفاده کرد، اما این بازیکن 34 ساله به شدت از دفتر 76ers انتقاد کرد. او درخواست داد و ستد کرد و بعداً روز رسانه ای و روز افتتاحیه اردوی تمرینی را از دست داد. MVP سابق در هیچ یک از سه بازی اول فیلادلفیا در این فصل که از 26 اکتبر آغاز شد ظاهر نشد.

جیمز هاردن

جیمز هاردن

جیمز هاردن کیست؟

جیمز هاردن، ستاره بسکتبال، که برای لس آنجلس کلیپرز بازی می کند، به خاطر ریش برجسته اش به همان اندازه که به خاطر بازی درخشانش در زمین شهرت دارد. انتخاب شماره 3 در درفت 2009 NBA، او کار خود را با اوکلاهما سیتی تاندر قبل از معامله خیره کننده به هیوستون راکتس در سال 2012 آغاز کرد.

رتبه 25 تاریخ تاریخ نوامبر 2023. در میان برجسته ترین دستاوردهای او می توان به ثبت رکورد تریپل دابل 60 امتیازی در یک بازی ژانویه 2018 و همچنین 23 بازی حرفه ای 50 امتیازی اشاره کرد که چهارمین در تاریخ NBA پس از ویلت چمبرلین است. ، مایکل جردن و کوبی برایانت.

سال های اول

جیمز ادوارد هاردن جونیور در 26 آگوست 1989 در لس آنجلس به دنیا آمد. جیمز پدر، یک دریانورد سابق نیروی دریایی، بیشتر از زندگی خود غایب بود، که باعث شد هاردن و دو خواهر و برادرش توسط مادرشان، مونجا ویلیس، در محله کامپتون شهر بزرگ شوند.

زمانی که جیمز برای اولین بار برای تیم بسکتبال پسران در دبیرستان آرتزیا در نزدیکی لیک وود تلاش کرد، ارتفاع نسبتاً متوسطی به اندازه 6 فوت و 1 اینچ داشت و حملات آسم مانع از آن شد. با این حال، او بلافاصله مربیان خود را تحت تاثیر غرایز بازی خود قرار داد و پس از جوانه زدن چند اینچی، به یکی از بازیکنان برتر کشور تبدیل شد. هاردن آرتزیا را به مسابقات قهرمانی ایالتی پیاپی هدایت کرد و در سال 2007 به عنوان یک مک‌دونالدز آمریکایی انتخاب شد.

نقد و بررسی بازی Man eater
بیشتر بخوانید

شغل کالج در ایالت آریزونا

یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ بسکتبال ایالت آریزونا، هاردن بلافاصله به تغییر برنامه ای کمک کرد که در سال 2006-2007 به رکورد 8-22 سقوط کرد. شیاطین خورشید در طول فصل اول هاردن به 21 برد ارتقا یافتند و تا سومین و آخرین سال او به 25 برد و یک سکوی در تورنمنت NCAA رسیدند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی جیمی فاکس

او که به عنوان بهترین بازیکن سال کنفرانس Pac-10 و یک آمریکایی تماما نامگذاری شد، با میانگین 19.0 امتیاز در هر بازی، دوران تحصیلی خود را در رتبه سوم تاریخ در کتاب رکوردهای ASU به پایان رساند. بعدها، ایالت آریزونا پیراهن شماره 13 خود را بازنشسته کرد.

تیم های NBA

جیمز هاردن از فصل 10-2009 در NBA حضور داشته و در حال حاضر برای لس آنجلس کلیپرز بازی می کند. تیم های قبلی او شامل اوکلاهما سیتی تاندر، هیوستون راکتس، بروکلین نتز و فیلادلفیا 76رز هستند.

اوکلاهما سیتی تاندر

جیمز هاردن که توسط اوکلاهاما سیتی تاندر با انتخاب شماره 3 در درفت NBA 2009 انتخاب شد، حرفه حرفه ای خود را با کسب افتخارات تیم دوم همه تازه کار آغاز کرد.

جیمز هاردن

جیمز هاردن

تا سال 12-2011، او بخشی جدایی ناپذیر از تیمی بود که گلزنان فوق ستاره کوین دورانت و راسل وستبروک نیز در آن حضور داشتند. هاردن به عنوان برنده ششمین مرد سال NBA انتخاب شد و تاندر قبل از شکست سختی در پنج بازی مقابل لبرون جیمز و میامی هیت در فینال NBA، از مرحله پلی آف عبور کرد.

جیمز هاردن در پایان فصل شکست خود، یکی از اعضای تیم برنده مدال طلای المپیک ایالات متحده در المپیک 2012 لندن بود.

هیوستون راکتس

در اواخر اکتبر 2012، اندکی قبل از شروع فصل NBA، تاندر با اعلام این که هاردن را به هیوستون راکتس مبادله می کند، موجی از لیگ را به راه انداخت، بنا بر گزارش ها به دلیل ناتوانی دو طرف برای توافق بر سر قرارداد.

در عوض، تاندر نگهبان کوین مارتین، انتخاب اخیر درفت، جرمی لمب، و چندین انتخاب آینده را دریافت کرد، اما فقدان یک بازیکن تاثیرگذار برای مطابقت با تولید هاردن باعث شد که این معامله به شدت به نفع هیوستون در نظر گرفته شود.

بیوگرافی لنگستون هیوز
بیشتر بخوانید

پس از پیوستن به راکتس قبل از فصل 13-2012، هاردن به عنوان یکی از بازیکنان برتر NBA ظاهر شد. او اولین بار از شش جایگاه متوالی آل استار را در آن سال به دست آورد و در رای گیری برای با ارزش ترین بازیکن در سال های 2015 و 2017 در رتبه دوم قرار گرفت و سرانجام در سال 2018 این جام را به دست آورد.

جیمز هاردن با وجود تمام درخشش فردی خود، در چند سال اول حضورش در این تیم، نتوانست راکت ها را از جمع مدعیان فصل پس از پایان دور کند. هیوستون در سال 2015 به فینال کنفرانس غرب رسید، اما در سال 2016 در دور اول پلی آف صعود کرد. سال بعد، فصل امیدوارکننده دیگری در دور دوم پلی آف متوقف شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کوبی برایانت بازیکن اسبق بسکتبال آمریکا

در حالی که کریس پل رهبری کهنه کار خود را به تیم آورد و بازیکنان نقش کلیدی مانند اریک گوردون در دوران اوج خود به خوبی در کنار هاردن قرار گرفتند، راکتز در 65 بازی NBA در 2017-2018 موفق به کسب یک باخت دلخراش در برابر گلدن استیت وریرز شد. در فینال کنفرانس غرب سال بعد، هاردن با توانایی غیرقابل توقف خود در گلزنی هیوستون را از سوراخ اولیه بیرون آورد، اما فصل دوباره به دست واریرز در پلی آف به پایان رسید.

جیمز هاردن سومین عنوان گلزنی متوالی خود را با هیوستون در فصل 2019-2020 به دست آورد، که در 11 مارس 2020، در آغاز همه گیری کووید-19 در ایالات متحده تعلیق شد و اواخر همان تابستان در یک “حباب” مهار شده از سر گرفته شد. در استراحتگاه جهانی والت دیزنی در فلوریدا. اما پس از سقوط راکتز به لیکرز در دور دوم، سرمربی مایک دی آنتونی و مدیر کل داریل موری تیم را ترک کردند و هاردن در نهایت خواستار معامله شد.

بروکلین نتز و فیلادلفیا ۷۶رز

در 24 ژانویه 2021، هاردن به آرزویش رسید و به بروکلین نتز مبادله شد، جایی که به کوین دورانت و کایری اروینگ سوپراستار دیگر پیوست. هاردن در 36 بازی با تیم جدیدش تقریبا 25 امتیاز کسب کرد و بروکلین را به نیمه نهایی کنفرانس شرق رساند.

فصل بعد، هاردن برای دهمین سال متوالی آل استار بود اما دوباره موضوع شایعات تجاری بود. در فوریه 2022، بروکلین فوق ستاره را به فیلادلفیا 76رز مبادله کرد و در ازای دریافت بسته‌ای شامل درافت‌ها و همچنین گارد جوان بن سیمونز بود. سیکسرز در دور دوم پلی آف با هاردن برای دو سال متوالی حذف شدند.

بیوگرافی لینی ویلسون
بیشتر بخوانید

تجارت با لس آنجلس کلیپرز

در ژوئن 2023، هاردن از گزینه بازیکن خود در فیلادلفیا به ارزش 35.6 میلیون دلار استفاده کرد. با این حال، او در انتقادات خود از دفتر اصلی تیم با صدای بلند، داریل موری – که اکنون رئیس عملیات بسکتبال سیکسرز است – دروغگو خوانده و درخواست معامله کرد. هاردن روز رسانه ای و روز افتتاحیه اردوی تمرینی را از دست داد، سپس در سه بازی اول فیلادلفیا در اواخر اکتبر مناسب نبود.

جیمز هاردن

جیمز هاردن

در اوایل صبح 31 اکتبر، ESPN گزارش داد که فیلادلفیا موافقت کرده است که هاردن را با لس آنجلس کلیپرز برای بسته ای که شامل چهار بازیکن و چندین درفت انتخاب می شود، مبادله کند. معامله روز بعد نهایی شد.

لارنس فرانک، رئیس عملیات بسکتبال کلیپرز در بیانیه ای گفت: جیمز یکی از پرکارترین و کارآمدترین بازیسازان NBA است. او با اندازه و بینش خود توانایی خارق‌العاده‌ای در خلق کردن برای خود و دیگران دارد.

آمار

جیمز هاردن به لطف مهارت‌های فوق‌العاده‌اش در همه‌جانبه، فهرست آمار را با عملکردهای رکوردشکنی پر کرده است:

از 13 دسامبر 2018 تا 21 فوریه 2019، هاردن در 32 بازی متوالی حداقل 30 امتیاز به دست آورد و تنها پس از رکورد ویلت چمبرلین با 65 بازی متوالی، رتبه دوم را کسب کرد.

در 30 ژانویه 2018، او به اولین بازیکن تاریخ NBA تبدیل شد که 60 امتیاز در حالی که یک تریپل دابل (حداقل 10 امتیاز، ریباند و پاس منجر به گل) به دست می آورد. بعلاوه، این مجموع امتیاز، رکورد قبلی فرنچایز هیوستون راکتز با 57 امتیاز را که توسط کالوین مورفی در سال 1978 ثبت شده بود، شکست.

در طول فصل 2016-2017، او اولین بازیکن NBA شد که دو بازی تریپل دابل 50 امتیازی را ثبت کرد (بعداً راسل وستبروک از او پیشی گرفت).

هاردن فصل 17-2016 را به عنوان اولین بازیکنی که در یک فصل حداقل 2000 امتیاز (2356)، 900 پاس منجر به گل (907) و 600 ریباند (659) در یک فصل جمع آوری کرد، به پایان رساند و همچنین سال را با رکورد 474 گردش به پایان رساند.

جیمز هاردن که در یک بازی رکوردهای 17 ریباند، 17 پاس منجر به گل، 8 توپ ربایی و 4 بلاک را به ثبت رسانده است، در NBA در پرتاب های آزاد از 2014-19، پاس گل ها در 2016-17 و گلزنی از 2017-19 رهبری NBA را داشت.

کفش

پس از اتمام قراردادش با نایک، هاردن در سال 2015 قراردادی 13 ساله با آدیداس امضا کرد. این هماهنگی منجر به عرضه اولین کفش این ورزشکار، Harden Vol. 1، در نوامبر 2016.

بیشتر بخوانید: زندگینامه لیل وین | زندگی شخصی و لیست اثار

آدیداس جیمز هاردن ولد را برای اولین بار معرفی کرد. 2 در آخر هفته ستاره‌های NBA در فوریه 2018. جدیدترین ساخته با پایه گسترده‌تر و الگوی کشش بادوام در زیره طراحی شده است، که به بازیکن این امکان را می‌دهد که مسیر را بهتر تغییر دهد و حرکت “Eurostep” ثبت شده خود را انجام دهد.

نقد و بررسی بازی Lone Echo
بیشتر بخوانید

قد جیمز هاردن؟

جیمز هاردن 6 فوت و 5 اینچ قد دارد.

این باعث می شود که او اندازه ایده آل برای یک گارد تیراندازی باشد، موقعیت معمولی او. با این حال، او همچنین به دلیل توانایی های دریبلینگ و پاس دادن خود شناخته می شود، ویژگی هایی که برای پست گارد پوینت گارد مناسب هستند. هاردن در واقع در طول فصل 2016-2017 به سمت گارد پوینت گارد منتقل شد، اگرچه زمانی که پوینت گارد کریس پل قبل از فصل 18-2017 به هیوستون راکتس پیوست، به موقعیت معمول خود برگشت.

از زمانی که هاردن در سال 2021 با بروکلین نتز معامله کرد، در درجه اول توسط بسکتبال رفرنس به عنوان گارد امتیاز طبقه بندی شده است، اگرچه هر دو موقعیت در بیوگرافی او ذکر شده است.

جشن “هم زدن دیگ”

در سال 2015، هاردن شروع به انجام ژست علامت تجاری خود به نام «هم زدن گلدان» کرد – یک دستش مثل یک کاسه فنجانی بود، دست دیگرش در داخل آن چرخید – پس از زدن یک ضربه بزرگ. تماشاگران توجه این حرکت را به ویدئویی برای “Flicka Da Wrist” توسط خواننده رپ هوستون، چدا دا کانکت دنبال کردند، اگرچه هاردن ادعا کرد که این کار را در حین بازی با دوستانش شروع کرده است.

جیمز هاردن

جیمز هاردن

دوست دختر و زندگی شخصی

پس از شروع رابطه با Khloé Kardashian در تابستان 2015، هاردن خود را در مرکز سیرک رسانه ای همیشه در حال چرخش اطراف قبیله کارداشیان واقع در تلویزیون یافت. وضعیت برای ستاره خوش زبان بسکتبال که گفته می شد پس از پایان یافتن رابطه عاشقانه آنها در اوایل سال بعد، آسوده خاطر شد، خوشایند نبود.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بسکتبالیست مطرح شکیل اونیل

جیمز هاردن  قبلا با خواننده رپ ترینا و اشانتی خواننده مرتبط بود. او همچنین با مدل های اینستاگرام جسیکا جانشل و عرب مانی در ارتباط بوده است.

جیمز هاردن در میان تلاش های بشردوستانه خود، شرکت 3 The Harden Way Inc. را برای ارائه فرصت های یادگیری بالاتر برای جوانان تشکیل داده است. در سال 2017، او یک میلیون دلار برای حمایت از قربانیان طوفان هاروی متعهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نوزده − 18 =