صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : زندگینامه استیون هاوکینگ
ads

زندگینامه استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ دانشمندی بود که به‌خاطر کارش با سیاه‌چاله‌ها و نسبیت شناخته می‌شد و نویسنده کتاب‌های علمی رایجی مانند «تاریخ مختصر زمان» بود.

استیون هاوکینگ که بود؟

استیون هاوکینگ دانشمند، پروفسور و نویسنده بریتانیایی بود که کارهای پیشگامانه ای در فیزیک و کیهان شناسی انجام داد و کتاب هایش کمک کرد تا علم در دسترس همه باشد.

در سن 21 سالگی، در حالی که در دانشگاه کمبریج مشغول به تحصیل در کیهان شناسی بود، تشخیص داده شد که او مبتلا به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) است. بخشی از داستان زندگی او در فیلم تئوری همه چیز در سال 2014 به تصویر کشیده شد.

اوایل زندگی

استیون هاوکینگ در 8 ژانویه 1942 در آکسفورد انگلستان به دنیا آمد. تولد او همچنین سیصدمین سالگرد مرگ گالیله بود – که مدتها منبع غرور این فیزیکدان برجسته بود.

استیون هاوکینگ ، بزرگ‌ترین چهار فرزند فرانک و ایزوبل هاوکینگ، در خانواده‌ای متفکر به دنیا آمد.

مادر اسکاتلندی او در دهه 1930 به دانشگاه آکسفورد راه یافت – زمانی که تعداد کمی از زنان می توانستند به کالج بروند. پدرش که یکی دیگر از فارغ التحصیلان آکسفورد بود، یک محقق معتبر پزشکی با تخصص در بیماری های گرمسیری بود.

تولد استیون هاوکینگ در زمان نامناسبی برای والدینش که پول زیادی نداشتند اتفاق افتاد. جو سیاسی نیز متشنج بود، زیرا انگلستان با جنگ جهانی دوم و هجوم بمب‌های آلمانی در لندن، جایی که این زوج در آنجا زندگی می‌کردند، دست به گریبان بود و فرانک هاوکینگ در حال انجام تحقیقات پزشکی بود.

در تلاش برای جستجوی مکانی امن تر، ایزوبل به آکسفورد بازگشت تا اولین فرزند این زوج را به دنیا آورد. هاوکینگ ها دو فرزند دیگر به نام های مری و فیلیپا داشتند. و پسر دوم آنها، ادوارد، در سال 1956 به فرزندی پذیرفته شد.

هاوکینگ ها، همانطور که یکی از دوستان نزدیک خانواده آنها را توصیف کرد، یک دسته “عجیب و غریب” بودند. شام اغلب در سکوت صرف می شد و هر یک از هاوکینگ ها به شدت مشغول خواندن یک کتاب بودند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کیلین مورفی

ماشین خانواده یک تاکسی قدیمی لندنی بود و خانه آنها در سنت آلبانز یک دستگاه سه طبقه بود که هرگز درست نشد. هاوکینگ ها همچنین زنبورها را در زیرزمین نگهداری می کردند و در گلخانه آتش بازی تولید می کردند.

در سال 1950، پدر هاوکینگ برای مدیریت بخش انگل شناسی در موسسه ملی تحقیقات پزشکی مشغول به کار شد و ماه های زمستان را در آفریقا به انجام تحقیقات گذراند. او دوست داشت فرزند ارشدش به رشته پزشکی برود، اما در سنین پایین، هاوکینگ علاقه اش به علم و آسمان را نشان داد.

این برای مادرش مشهود بود، که همراه با فرزندانش، اغلب عصرهای تابستان در حیاط خانه دراز می کشید تا به ستاره ها خیره شود. او به یاد آورد: «استیون همیشه حس شگفتی قوی داشت. “و من می توانستم ببینم که ستاره ها او را می کشند.”

استیون هاوکینگ نیز اغلب در حال حرکت بود. هاوکینگ که عاشق کوهنوردی بود، همراه با خواهرش مری، مسیرهای مختلفی برای ورود به خانه ابداع کرد. او عاشق رقصیدن بود و همچنین به قایقرانی علاقه مند شد و در کالج به عنوان یک تیم گاوچران تبدیل شد.

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

تحصیلات

استیون هاوکینگ در اوایل زندگی آکادمیک خود، اگرچه به عنوان دانش آموز باهوش شناخته می شد، دانش آموز استثنایی نبود. در اولین سال تحصیلی خود در مدرسه سنت آلبانز، از پایین ترین سطح کلاس خود سوم شد.

اما هاوکینگ بر روی کارهای خارج از مدرسه تمرکز کرد. او عاشق بازی های رومیزی بود و او و چند دوست صمیمی خود بازی های جدیدی ساختند. در دوران نوجوانی هاوکینگ به همراه چند تن از دوستانش کامپیوتری از قطعات بازیافتی برای حل معادلات ریاضی ابتدایی ساختند.

استیون هاوکینگ در سن 17 سالگی وارد کالج دانشگاهی در دانشگاه آکسفورد شد. اگرچه او ابراز تمایل کرد که ریاضیات بخواند، آکسفورد مدرکی در این تخصص ارائه نکرد، بنابراین هاوکینگ به سمت فیزیک و به طور خاص، کیهان شناسی گرایش پیدا کرد.

به گفته خودش، هاوکینگ زمان زیادی را برای مطالعاتش اختصاص نداد. او بعداً محاسبه کرد که به طور متوسط حدود یک ساعت در روز روی مدرسه تمرکز می کند. و با این حال او واقعاً مجبور نبود بیش از این کار کند. در سال 1962، او با درجه ممتاز در رشته علوم طبیعی فارغ التحصیل شد و در دانشگاه کمبریج برای Ph.D در تالار ترینیتی شرکت کرد. در کیهان شناسی

در سال 1968، هاوکینگ به عضویت موسسه نجوم در کمبریج درآمد. چند سال بعد زمان پرباری برای هاوکینگ و تحقیقاتش بود. در سال 1973، او اولین کتاب بسیار فنی خود را با نام «ساختار بزرگ فضا-زمان» به همراه G.F.R منتشر کرد. الیس.

در سال 1979، هاوکینگ خود را در دانشگاه کمبریج یافت، جایی که به یکی از مشهورترین پست های تدریس، که قدمت آن به سال 1663 برمی گردد، معرفی شد: پروفسور ریاضیات لوکاسی.

همسر و فرزندان

در یک مهمانی سال نو در سال 1963، هاوکینگ با جوانی به نام جین وایلد، دانشجوی کارشناسی زبان آشنا شد. آنها در سال 1965 ازدواج کردند. این زوج در سال 1967 یک پسر به نام رابرت و یک دختر به نام لوسی در سال 1970 به دنیا آوردند. فرزند سوم به نام تیموتی در سال 1979 به دنیا آمد.

در سال 1990، هاوکینگ همسرش جین را به خاطر یکی از پرستارانش، الین میسون، ترک کرد. این دو در سال 1995 ازدواج کردند. این ازدواج روابط هاوکینگ با فرزندانش را تحت فشار قرار داد که ادعا می‌کرد الین پدرشان را از آنها بست.

بیوگرافی مایکل کیتون
بیشتر بخوانید

در سال 2003، پرستارانی که از هاوکینگ مراقبت می کردند، سوء ظن خود را به پلیس گزارش دادند که الین شوهرش را مورد آزار فیزیکی قرار داده است. هاوکینگ این اتهامات را رد کرد و تحقیقات پلیس متوقف شد. در سال 2006، هاوکینگ و الین درخواست طلاق دادند.

در سال‌های بعد، این فیزیکدان به خانواده‌اش نزدیک‌تر شد. او با جین که دوباره ازدواج کرده بود آشتی کرد. و پنج رمان با مضمون علمی برای کودکان به همراه دخترش لوسی منتشر کرد.

کتاب های استیون هاوکینگ

در طول سال‌ها، هاوکینگ در مجموع 15 کتاب نوشت یا نوشت. چند مورد از قابل توجه ترین عبارتند از:

“تاریخ مختصر زمان”

در سال 1988 هاوکینگ با انتشار کتاب «تاریخ مختصر زمان» به شهرت جهانی دست یافت. این کتاب کوتاه و آموزنده به شرحی از کیهان‌شناسی برای توده‌ها تبدیل شد و نمای کلی از مکان و زمان، وجود خدا و آینده را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی مایکل گمبون | پرفسور دامبلدور در هری پاتر

این اثر فوراً به موفقیت دست یافت و بیش از چهار سال را در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های ساندی تایمز لندن قرار داد. از زمان انتشار، میلیون ها نسخه در سراسر جهان فروخته شده و به بیش از 40 زبان ترجمه شده است.

“کیهان به طور خلاصه”

درک تاریخچه مختصر زمان نیز آنطور که برخی انتظار داشتند آسان نبود. بنابراین در سال 2001، هاوکینگ کتاب خود را با «جهان به طور خلاصه» دنبال کرد که راهنمای مصور بیشتری برای نظریه‌های بزرگ کیهان‌شناسی ارائه می‌کرد.

“تاریخ مختصر زمان”

در سال 2005، هاوکینگ کتاب قابل دسترس‌تر A Briefer History of Time را نوشت که مفاهیم اصلی اثر اصلی را بیشتر ساده کرد و جدیدترین پیشرفت‌ها را در این زمینه مانند نظریه ریسمان لمس کرد.

این سه کتاب همراه با تحقیقات و مقالات خود هاوکینگ، جستجوی شخصی فیزیکدان را برای جام مقدس علم بیان کردند: یک نظریه واحد که می تواند کیهان شناسی (مطالعه بزرگی) را با مکانیک کوانتومی (مطالعه کوچک) ترکیب کند تا توضیح دهد. چگونه جهان آغاز شد

این نوع تفکر جاه طلبانه به هاوکینگ، که ادعا می کرد می تواند در 11 بعد فکر کند، اجازه داد تا امکانات بزرگی را برای نوع بشر ارائه دهد. او متقاعد شده بود که سفر در زمان امکان پذیر است و انسان ها ممکن است در آینده سیارات دیگر را مستعمره کنند.

“طراحی بزرگ”

در سپتامبر 2010، هاوکینگ در کتاب خود با عنوان طرح بزرگ، مخالف این ایده بود که خدا می توانست جهان را خلق کند. هاوکینگ قبلاً استدلال می کرد که اعتقاد به خالق می تواند با نظریه های علمی مدرن سازگار باشد.

اما در این کار او به این نتیجه رسید که انفجار بزرگ نتیجه اجتناب ناپذیر قوانین فیزیک است و نه چیزی بیشتر. هاوکینگ می گوید: «از آنجا که قانونی مانند گرانش وجود دارد، جهان می تواند خود را از هیچ بسازد و خواهد ساخت. “آفرینش خود به خودی دلیل وجود چیزی است تا هیچ، چرا جهان وجود دارد، چرا ما وجود داریم.”

طرح بزرگ اولین نشریه مهم هاوکینگ در تقریبا یک دهه گذشته بود. هاوکینگ در اثر جدید خود تصمیم گرفت تا باور اسحاق نیوتن را به چالش بکشد که جهان باید توسط خدا طراحی شده باشد، صرفاً به این دلیل که نمی تواند از هرج و مرج زاده شده باشد. هاوکینگ گفت: «لازم نیست از خدا بخواهیم تا کاغذ لمسی آبی را روشن کند و جهان را به حرکت درآورد.

بیماری

در سن 21 سالگی تشخیص داده شد که هاوکینگ به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS یا بیماری لو گهریگ) مبتلا شده است. به یک معنی بسیار ساده، اعصابی که ماهیچه های او را کنترل می کردند در حال خاموش شدن بودند. در آن زمان پزشکان به او دو سال و نیم فرصت زنده ماندن دادند.

هاوکینگ برای اولین بار در حالی که در آکسفورد بود متوجه مشکلاتی در سلامت جسمانی خود شد – گاهی اوقات زمین می خورد و می افتاد یا صحبت هایش را بدگویی می کرد – اما او تا سال 1963 در طول اولین سال تحصیلش در کمبریج به این مشکل توجه نکرد. در بیشتر موارد، هاوکینگ این علائم را برای خود نگه داشته بود.

اما وقتی پدرش متوجه این وضعیت شد، هاوکینگ را به دکتر برد. برای دو هفته بعد، این دانشجوی 21 ساله به خانه خود در یک کلینیک پزشکی رفت و در آنجا تحت یک سری آزمایشات قرار گرفت.

او یکبار گفت: «آنها یک نمونه عضله از بازوی من گرفتند، الکترودها را به من چسباندند، و مقداری مایع رادیویی مات را به ستون فقراتم تزریق کردند، و بالا و پایین شدن آن را با اشعه ایکس تماشا کردند، همانطور که تخت را کج می کردند. بعد از همه اینها به من نگفتند چه دارم، جز اینکه بیماری ام اس نیست و من یک مورد غیر معمول هستم.»

با این حال، در نهایت، پزشکان هاوکینگ را در مراحل اولیه ALS تشخیص دادند. این خبر ویرانگر برای او و خانواده اش بود، اما چند اتفاق مانع از آن شد که کاملاً ناامید شود.

اولین مورد زمانی رخ داد که هاوکینگ هنوز در بیمارستان بود. در آنجا او با پسری که از سرطان خون رنج می برد در اتاق مشترک بود. هاوکینگ بعداً بیان کرد که نسبت به آنچه که هم اتاقی‌اش می‌گذرد، وضعیت او قابل تحمل‌تر به نظر می‌رسد.

بیوگرافی جان آدامز
بیشتر بخوانید

چندی پس از مرخص شدن از بیمارستان، هاوکینگ خواب دید که قرار است اعدام شود. او گفت این رویا باعث شد متوجه شود که هنوز کارهایی برای انجام دادن در زندگی او وجود دارد.

به یک معنا، بیماری هاوکینگ به او کمک کرد تا به دانشمند برجسته ای تبدیل شود. قبل از تشخیص، هاوکینگ همیشه بر مطالعات خود تمرکز نکرده بود. او گفت: «پیش از اینکه وضعیتم تشخیص داده شود، از زندگی بسیار خسته شده بودم. “به نظر نمی رسید چیزی ارزش انجام دادن داشته باشد.”

استیون هاوکینگ با این درک ناگهانی که ممکن است حتی به اندازه کافی عمر نکند تا مدرک دکترای خود را کسب کند، خود را وارد کار و تحقیقاتش کرد.

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

با کاهش کنترل فیزیکی روی بدنش (او مجبور بود تا سال 1969 از ویلچر استفاده کند)، تأثیرات بیماری او شروع به کاهش کرد. با گذشت زمان، با این حال، زندگی حرفه ای هاوکینگ در حال گسترش با وضعیت جسمانی همیشه بدتر همراه شد.

استیون هاوکینگ چگونه صحبت می کرد؟

در اواسط دهه 1970، خانواده استیون هاوکینگ یکی از دانشجویان فارغ التحصیل هاوکینگ را برای کمک به مدیریت مراقبت و کار او پذیرفتند. او هنوز هم می‌توانست خودش را تغذیه کند و از رختخواب بلند شود، اما تقریباً هر چیز دیگری نیاز به کمک داشت.

علاوه بر این، سخنان او به طور فزاینده ای مبهم شده بود، به طوری که تنها کسانی که او را به خوبی می شناختند می توانستند او را درک کنند. در سال 1985 به دنبال تراکئوتومی صدای خود را برای همیشه از دست داد. وضعیت به وجود آمده نیاز به مراقبت 24 ساعته پرستاری برای این فیزیکدان تحسین شده داشت.

همچنین توانایی هاوکینگ در انجام کارهایش را به خطر انداخت. این مخمصه توجه یک برنامه نویس کامپیوتر کالیفرنیایی را به خود جلب کرد، او برنامه ای برای گفتار ایجاد کرده بود که می توانست با حرکت سر یا چشم هدایت شود. این اختراع به هاوکینگ اجازه داد تا کلماتی را روی صفحه کامپیوتر انتخاب کند که سپس از طریق یک ترکیب کننده گفتار عبور داده می شد.

در زمان معرفی، هاوکینگ که هنوز از انگشتان خود استفاده می کرد، کلمات خود را با یک کلیک دستی انتخاب کرد. در نهایت، با از بین رفتن تمام کنترل بدن، هاوکینگ برنامه را از طریق عضله گونه متصل به یک حسگر هدایت کرد.

استیون هاوکینگ از طریق برنامه و کمک دستیاران به نوشتن با سرعت بسیار بالایی ادامه داد. البته کار او شامل مقالات علمی متعدد، اما همچنین اطلاعاتی برای جامعه غیر علمی بود.

سلامتی هاوکینگ یک نگرانی دائمی باقی ماند – نگرانی که در سال 2009 هنگامی که او به دلیل عفونت قفسه سینه در کنفرانسی در آریزونا حاضر نشد، تشدید شد.

در ماه آوریل، استیون هاوکینگ که پیش از این اعلام کرده بود پس از 30 سال از سمت پروفسور ریاضیات لوکاسیان در کمبریج بازنشسته می شود، به دلیل آنچه که مقامات دانشگاه به عنوان “بیماری شدید” توصیف کردند، به سرعت به بیمارستان منتقل شد، اگرچه بعداً بهبودی کامل پیدا کرد. .

تحقیق در مورد کیهان و سیاهچاله ها

در سال 1974، تحقیقات استیون هاوکینگ او را به یک شهرت در دنیای علمی تبدیل کرد، زمانی که او نشان داد که سیاهچاله‌ها آن خلاء اطلاعاتی نیستند که دانشمندان تصور می‌کردند.

به عبارت ساده، استیون هاوکینگ نشان داد که ماده، به شکل تابش، می‌تواند از نیروی گرانشی یک ستاره در حال فروپاشی فرار کند. کیهان‌شناس جوان دیگر، راجر پنروز، پیشتر یافته‌های پیشگامانه‌ای در مورد سرنوشت ستارگان و ایجاد سیاه‌چاله‌ها کشف کرده بود که به شیفتگی خود هاوکینگ نسبت به چگونگی شروع جهان کمک کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی دیوید بکهام

سپس این زوج شروع به همکاری با یکدیگر کردند تا کارهای قبلی پنروز را گسترش دهند و استیون هاوکینگ را در مسیر شغلی قرار دهند که با جوایز، بدنامی و عناوین برجسته مشخص شده بود که طرز تفکر جهان در مورد سیاهچاله ها و جهان را تغییر داد.

زمانی که نظریه تشعشعات هاوکینگ متولد شد، این اعلامیه امواج شوک هیجانی را در سراسر جهان علمی ایجاد کرد. هاوکینگ در سن 32 سالگی به عضویت انجمن سلطنتی انتخاب شد و بعدها جایزه معتبر آلبرت انیشتین را در کنار سایر افتخارات به دست آورد.

او همچنین در Caltech در پاسادنا، کالیفرنیا، جایی که به عنوان استاد مدعو خدمت کرد، و در کالج Gonville و Caius در کمبریج به تدریس مشغول شد.

در آگوست 2015، استیون هاوکینگ در کنفرانسی در سوئد حاضر شد تا در مورد نظریه‌های جدید در مورد سیاه‌چاله‌ها و «پارادوکس اطلاعاتی» آزاردهنده بحث کند.

استیون هاوکینگ با پرداختن به این موضوع که جسمی که وارد سیاهچاله می شود چه می شود، پیشنهاد کرد که اطلاعات مربوط به وضعیت فیزیکی جسم به شکل دوبعدی در یک مرز بیرونی به نام “افق رویداد” ذخیره می شود. او با اشاره به اینکه سیاهچاله‌ها «زندان‌های ابدی نیستند که قبلاً تصور می‌شد»، احتمال انتشار این اطلاعات در جهان دیگری را باز گذاشت.

آغاز جهان

هاوکینگ در مصاحبه ای در مارس 2018 در گفتگوی ستاره ای نیل دگراس تایسون، با بیان اینکه چیزی در اطراف وجود ندارد، به موضوع “آنچه قبل از انفجار بزرگ وجود داشت” پرداخت. او گفت با اعمال رویکرد اقلیدسی به گرانش کوانتومی، که زمان واقعی را با زمان خیالی جایگزین می‌کند، تاریخ جهان مانند یک سطح منحنی چهاربعدی بدون مرز می‌شود.

بیوگرافی جادا پینکت اسمیت
بیشتر بخوانید

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

او پیشنهاد کرد که این واقعیت را با اندیشیدن به زمان تخیلی و زمان واقعی در قطب جنوب زمین، نقطه‌ای از فضا-زمان که در آن قوانین عادی فیزیک برقرار است، به تصویر بکشیم. همانطور که هیچ چیز “جنوب” قطب جنوب وجود ندارد، قبل از انفجار بزرگ نیز چیزی وجود نداشت.

استیون هاوکینگ و سفر فضایی

استیون هاوکینگ در سال 2007، در سن 65 سالگی، گام مهمی به سمت سفرهای فضایی برداشت. هنگام بازدید از مرکز فضایی کندی در فلوریدا، به او این فرصت داده شد تا محیطی بدون گرانش را تجربه کند.

در طول دو ساعت بر فراز اقیانوس اطلس، هاوکینگ، مسافر یک بوئینگ 727 اصلاح شده، از روی صندلی چرخدار خود رها شد تا انفجارهای بی وزنی را تجربه کند. تصاویر این فیزیکدان آزادانه در سراسر روزنامه های سراسر جهان پخش شد.

“قسمت zero-G فوق العاده بود و قسمت high-G هیچ مشکلی نداشت. من می توانستم ادامه دهم. Space، من آمدم!” او گفت.

استیون هاوکینگ قرار بود به عنوان یکی از گردشگران فضایی پیشگام سر ریچارد برانسون به لبه فضا پرواز کند. او در بیانیه‌ای در سال 2007 گفت: “زندگی روی زمین در معرض خطر فزاینده‌ای است که توسط یک فاجعه از بین برود، مانند گرم شدن ناگهانی کره زمین، جنگ هسته‌ای، یک ویروس دستکاری شده ژنتیکی یا سایر خطرات. من فکر می‌کنم نژاد بشر هیچ گونه خطری ندارد. در آینده اگر به فضا نرود. بنابراین می‌خواهم علاقه عمومی به فضا را تشویق کنم.”

حضور استیون هاوکینگ در فیلم و تلویزیون

اگر چیزی به نام دانشمند راک استار وجود داشته باشد، هاوکینگ آن را مجسم کرده است. هجوم او به فرهنگ عامه شامل حضور مهمان در سیمپسون ها، پیشتازان فضا: نسل بعدی، یک جعلی کمدی با کمدین جیم کری در اواخر شب با کانن اوبراین، و حتی صداپیشگی ضبط شده در آهنگ پینک فلوید “Keep Talking” بود. “

در سال 1992، ارول موریس، فیلمساز برنده اسکار، مستندی درباره زندگی هاوکینگ منتشر کرد که به درستی عنوان تاریخچه مختصری از زمان را داشت. سایر حضورهای تلویزیونی و سینمایی عبارتند از:

“تئوری انفجار بزرگ”

در سال 2012، استیون هاوکینگ جنبه شوخ طبعی خود را در تلویزیون آمریکا نشان داد و به عنوان مهمان در The Big Bang Theory ظاهر شد. هاوکینگ با بازی خود در این کمدی محبوب درباره گروهی از دانشمندان جوان و گیک، فیزیکدان نظری شلدون کوپر (جیم پارسونز) را پس از یافتن خطایی در کارش به زمین بازمی گرداند. هاوکینگ به خاطر این تلاش ساده لوحانه مورد تحسین قرار گرفت.

“نظریه همه چیز”

در نوامبر 2014 فیلمی درباره زندگی استیون هاوکینگ و جین وایلد منتشر شد. در Theory of Everything ادی ردمین در نقش هاوکینگ بازی می‌کند و اوایل زندگی و دوران مدرسه، خواستگاری و ازدواج با وایلد، پیشرفت بیماری فلج‌کننده‌اش و پیروزی‌های علمی او را در بر می‌گیرد.

“نابغه”

در ماه مه 2016، هاوکینگ مجری و روایتگر نابغه، یک مجموعه تلویزیونی شش قسمتی بود که داوطلبان را برای رسیدگی به سوالات علمی که در طول تاریخ پرسیده شده است، دعوت می کند. هاوکینگ در بیانیه‌ای در رابطه با سریال‌های خود گفت که Genius «پروژه‌ای است که هدف مادام‌العمر من برای ارائه علم به عموم را پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی نیل دگراس تایسون

این یک نمایش سرگرم کننده است که سعی می کند دریابد که آیا مردم عادی به اندازه کافی باهوش هستند که مانند بزرگترین ذهن هایی که تا به حال زندگی کرده اند فکر کنند. من فکر می کنم که آنها خوشبین هستند.»

iBrain

در سال 2011، هاوکینگز در آزمایشی از یک دستگاه جدید به سبک پیشانی بند به نام iBrain شرکت کرده بود. بر اساس مقاله ای در نیویورک تایمز، این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که با دریافت امواج سیگنال های الکتریکی مغز، افکار کاربر را “خواند” کند، که سپس توسط یک الگوریتم خاص تفسیر می شود. این دستگاه می تواند کمکی انقلابی برای مبتلایان به ALS باشد.

هاوکینگ روی هوش مصنوعی

در سال 2014، استیون هاوکینگ، در میان دیگر دانشمندان برتر، در مورد خطرات احتمالی هوش مصنوعی یا AI صحبت کرد و خواستار انجام تحقیقات بیشتر در مورد همه پیامدهای احتمالی هوش مصنوعی شد. نظرات آنها الهام گرفته شده از فیلم جانی دپ Transcendence بود که تضاد بین بشریت و تکنولوژی را نشان می دهد.

دانشمندان نوشتند: “موفقیت در ایجاد هوش مصنوعی بزرگترین رویداد تاریخ بشر خواهد بود.” متأسفانه، ممکن است آخرین مورد نیز باشد، مگر اینکه یاد بگیریم چگونه از خطرات جلوگیری کنیم. این گروه درباره زمانی هشدار داد که این فناوری «بازارهای مالی را پیشی می‌گیرد، محققان انسانی را اختراع می‌کند، رهبران انسانی را دستکاری می‌کند، و سلاح‌هایی را تولید می‌کند که حتی نمی‌توانیم آنها را درک کنیم».

استیون هاوکینگ  در نوامبر 2017 هنگام سخنرانی در کنفرانس فناوری در لیسبون، پرتغال، این موضع را تکرار کرد. وی با اشاره به اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند به طور بالقوه در از بین بردن فقر و بیماری دستاوردهایی داشته باشد، اما همچنین می تواند منجر به اقدامات تئوریک مخرب مانند توسعه سلاح های خودمختار شود، این موضع را تکرار کرد.

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

گفت: “نمی‌توانیم بدانیم که آیا هوش مصنوعی بی‌نهایت به ما کمک می‌کند یا توسط آن نادیده گرفته می‌شود و به حاشیه رانده می‌شود یا به‌طور قابل تصوری توسط آن نابود می‌شود.”

بیوگرافی جان هام
بیشتر بخوانید

هاوکینگ و بیگانگان

در جولای 2015، استیون هاوکینگ یک کنفرانس خبری در لندن برگزار کرد تا راه اندازی پروژه ای به نام Breakthrough Listen را اعلام کند. Breakthrough Listen که توسط کارآفرین روسی، یوری میلنر، تامین مالی شد، برای اختصاص منابع بیشتر به کشف حیات فرازمینی ایجاد شد.

انفجار اینترنت

در اکتبر 2017، دانشگاه کمبریج پایان نامه دکتری هاوکینگ در سال 1965 را با عنوان “ویژگی های جهان های در حال انبساط” در وب سایت خود ارسال کرد. تقاضای بسیار زیاد برای دسترسی سریعاً سرور دانشگاه را از کار انداخت، اگرچه این سند هنوز قبل از پایان اولین روز آنلاین خود، 60000 بازدید خیره کننده داشت.

استیون هاوکینگ چه زمانی درگذشت؟

در 14 مارس 2018، استیون هاوکینگ سرانجام بر اثر بیماری ALS درگذشت، بیماری که قرار بود بیش از 50 سال قبل او را کشته باشد. سخنگوی خانواده تایید کرد که این دانشمند نمادین در خانه خود در کمبریج انگلستان درگذشت.

این خبر خیلی ها را در حوزه کاری او و فراتر از آن تحت تاثیر قرار داد. لارنس کراوس، فیزیکدان نظری و نویسنده همکار، در توییتی نوشت: “ستاره ای به تازگی در کیهان خاموش شد. ما یک انسان شگفت انگیز را از دست دادیم. هاوکینگ 76 سال شجاعانه با کیهان جنگید و رام کرد و به همه ما چیز مهمی در مورد معنای واقعی جشن گرفتن آموخت. درباره انسان بودن.»

فرزندان استیون هاوکینگ در ادامه بیانیه ای نوشتند: “ما عمیقاً متأسفیم که پدر عزیزمان امروز درگذشت. او دانشمندی بزرگ و مردی خارق العاده بود که آثار و میراث او برای سالهای طولانی زنده خواهد ماند. شجاعت و پشتکار او با درخشش و شوخ طبعی او الهام بخش بود. او یک بار گفت: “اگر خانه افرادی که دوستشان دارید نبود، این جهان خیلی عجیب نبود.” ما برای همیشه دلتنگ او خواهیم بود.”

بعداً در ماه، اعلام شد که خاکستر استیون هاوکینگ در ابی وست مینستر لندن، در کنار دیگر مشاهیر علمی مانند آیزاک نیوتن و چارلز داروین دفن خواهد شد.

در 2 می 2018 مقاله پایانی استیون هاوکینگ با عنوان “خروج آرام از تورم ابدی؟” در مجله فیزیک انرژی بالا منتشر شد. گزارش جدید که 10 روز قبل از مرگ او ارسال شده است، که توسط توماس هرتوگ، فیزیکدان بلژیکی نوشته شده است، این ایده را که جهان به انبساط خود ادامه خواهد داد، رد می کند.

حقایق کلی

نام: استیون هاوکینگ
سال تولد: 1942
تاریخ تولد: 8 ژانویه 1942
شهر تولد: آکسفورد، انگلستان
کشور تولد: انگلستان
جنسیت مذکر
معروف ترین: استیون هاوکینگ دانشمندی بود که به خاطر کارش با سیاهچاله ها و نسبیت شناخته شده بود و نویسنده کتاب های علمی محبوبی مانند “تاریخ مختصر زمان” بود.
صنایع
علم و پزشکی
علامت نجومی: برج جدی
مدارس
دانشگاه کمبریج
کالج گونویل و کایوس
دانشگاه آکسفورد
موسسه فناوری کالیفرنیا
حقایق جالب
به عنوان نویسنده، استیون هاوکینگ بیشتر به خاطر کتاب پرفروشش «تاریخ مختصر زمان» شناخته شد.
استیون هاوکینگ در سن 21 سالگی به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS یا بیماری لو گریگ) مبتلا شد.
سال مرگ: 2018
تاریخ مرگ: 14 مارس 2018
شهر مرگ: کمبریج، انگلستان
کشور مرگ: انگلستان

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

نقل قول ها

هدف من ساده است. این یک درک کامل از جهان است که چرا آن گونه که هست و اصلاً چرا وجود دارد.

خدا نه تنها قطعا تاس بازی می کند، بلکه گاهی اوقات با پرتاب آنها به جایی که دیده نمی شوند ما را گیج می کند.

هوش توانایی سازگاری با تغییرات است.

قبل از اینکه وضعیتم تشخیص داده شود، از زندگی بسیار خسته شده بودم. به نظر نمی رسید کاری ارزش انجام دادن داشته باشد.

من معتقدم که زندگی روی زمین در معرض خطر فزاینده ای است که توسط فاجعه ای مانند گرم شدن ناگهانی کره زمین، جنگ هسته ای، یک ویروس دستکاری شده ژنتیکی یا سایر خطرات از بین برود. من فکر می کنم نسل بشر اگر به فضا نرود آینده ای ندارد.

چون قانونی مانند جاذبه وجود دارد، جهان می تواند خود را از هیچ بیافریند و خواهد ساخت.

خلقت خود به خودی دلیل وجود چیزی است تا هیچ، چرا جهان وجود دارد، چرا ما وجود داریم.

لازم نیست خدا را بخوانیم تا کاغذ لمسی آبی را روشن کند و جهان را به حرکت درآورد.

مشخص نیست که هوش دارای ارزش بقای بلندمدت باشد.
اگر مانند من به ستاره ها نگاه کرده اید و سعی کرده اید آنچه را که می بینید درک کنید، شما نیز شروع به تعجب کرده اید که چه چیزی باعث وجود جهان شده است.

من مغز را کامپیوتری می دانم که وقتی اجزای آن از کار بیفتند از کار می افتد. هیچ بهشت یا زندگی پس از مرگ برای کامپیوترهای خراب وجود ندارد. این یک داستان پری برای افرادی است که از تاریکی می ترسند.

علم زمانی زیباست که توضیح ساده ای از پدیده ها یا ارتباط بین مشاهدات مختلف بدهد. به عنوان مثال می توان به مارپیچ دوگانه در زیست شناسی و معادلات بنیادی فیزیک اشاره کرد.

افرادی که به I.Q خود می بالند. بازنده هستند

ما نباید تعجب کنیم که شرایط در کیهان برای زندگی مناسب است، اما این دلیلی بر این نیست که جهان به گونه ای طراحی شده است که امکان حیات را فراهم کند. ما می‌توانیم نظم را به نام خدا صدا کنیم، اما این یک خدای غیرشخصی خواهد بود. در مورد قوانین فیزیک چیز زیادی شخصی وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

7 + شش =