صفحه اصلی > علم و فناوری : ذهنیت چیست و یا منتالیسم چیست ؟ نکاتی برای روانشناس شدن
ads

ذهنیت چیست و یا منتالیسم چیست ؟ نکاتی برای روانشناس شدن

منتالیسم چیست

منتالیسم چیست ؟ در طول تاریخ، عرفان بسته به اعتقادات یا بدبینی مردم نسبت به جادو، زندگی پس از مرگ و ادراک فراحسی یا ESP مورد انتقاد و ستایش قرار گرفته است. درباره ذهن گرایی، همراه با نکاتی برای تبدیل شدن به یک ذهن گرا بیشتر بدانید.

ذهنیت چیست ؟

منتالیسم یک هنر نمایشی است که در آن تمرین‌کنندگانی که به عنوان ذهن‌گرا شناخته می‌شوند، از مهارت‌های ذهنی و توانایی‌های شهودی خود برای تفسیر زبان بدن، رفتار و انرژی استفاده می‌کنند. برخلاف جادوی مرحله سنتی، این نوعی جادو ذهنی است که در آن تمرین‌کننده ادعا می‌کند توانایی‌هایی مانند تله پاتی، پیش‌شناخت و روشن بینی دارد.

در حالی که مهارت‌های ذهن‌گرایان حرفه‌ای می‌تواند چشمگیر باشد، قدرت‌های فرضی فراطبیعی آن‌ها مرتباً به عنوان فریبکاری و هدایت نادرست از بین رفته است. چندین حرفه از ذهنیت استفاده می کنند، از جمله جادوگران، روانشناسان، کارت خوان های تاروت و ذهن گرایان نمایشی.

ذهن گرایان مشهور عبارتند از: یوری گلر (که از پدیده های ذهنی خود برای خم کردن قاشق ها استفاده می کرد)، ترزا کاپوتو (همچنین به عنوان رسانه لانگ آیلند نیز شناخته می شود)، درن براون خیال پرداز و مکس ماون خواننده ذهن.

3 نوع ذهن گرا
در اینجا به تفکیک انواع اولیه منتالیسم ها اشاره می شود:

شعبده بازها: شعبده بازها هنگام اجرای ترفندهای جادویی و توهمات حیله گرانه از تکنیک های ذهنی و نمایشی استفاده می کنند تا مخاطبان را متقاعد کنند که در حال خواندن ذهنشان هستند. مخاطبان عموماً می‌دانند که شعبده باز به جای استفاده واقعی از مهارت‌های ذهنی خود برای کشیدن کارت‌های درست و پیش‌بینی، اجرا می‌کند. شعبده بازها ممکن است افراد را در بین مخاطبان کاشته و در موارد خاص آنها را به عنوان داوطلبان تصادفی انتخاب کنند. سپس ترفندهایی مانند ذهن خوانی یا کارت کشیدن را انجام می دهند و با حدس زدن پاسخ های صحیح و کشیدن کارت های بازی، بقیه مخاطب را تحت تأثیر قرار می دهند. در واقع، شعبده بازها ترفندها را قبل از اجرا برنامه ریزی کردند.

روان‌خوان‌ها و کارت‌خوان‌های تاروت: برای کسانی که به توانایی روانی اعتقاد دارند، روان‌خوان‌ها و کارت‌خوان‌های تاروت به عنوان واسطه‌ای بین دنیای فیزیکی و زندگی پس از مرگ عمل می‌کنند. شکاکان روان‌شناسان و کارت‌خوان‌های تاروت را به‌عنوان ذهن‌گرایان ماهری می‌بینند که رفتار انسان را مطالعه می‌کنند و از قدرت تلقین برای خواندن به ظاهر دقیق استفاده می‌کنند.

10 حقیقت آلودگی پلاستیکی : 3 اثر آلودگی پلاستیکی
بیشتر بخوانید

در بسیاری از موارد، سرگرم کننده های روانی از تمرینی استفاده می کنند که به آن خواندن سرد گفته می شود. در طول مطالعه سرد، یک روانشناس زبان بدن افراد را در حالی که پیشنهادهایی در مورد امیدها و رویاهای خود ارائه می دهد، می خواند. اگر فرد در طول این پیشنهادات واکنش نشان دهد، روان‌شناسان می‌توانند این حرکات را دریافت کنند و خوانش‌های خود را بر اساس آن بسازند.

منتالیسم ها: این حرفه که به عنوان ذهن گرایان مدرن نیز شناخته می شود، شامل انجام شاهکارهای ذهنی در مقابل تماشاگران زیادی است. ذهن گراها از تکنیک ها و مهارت های ذهنی خود برای اجرای ترفندهایی استفاده می کنند که از ذهن خوانی گرفته تا حدس زدن دقیق اعداد، نام ها و عباراتی که مخاطبان روی کاغذ می نویسند را شامل می شود. برخی افراد ذهن گرایان و جادوگران مدرن را در همین دسته قرار می دهند. با این حال، ذهن گرایان به جای اجرای ترفندهای توهمی چشمگیر، مانند ترفندهای کارت، بیشتر بر روانشناسی اعضای مخاطب تمرکز می کنند.

تاریخچه مختصر منتالیسم

قدمت ذهنیت به قرون وسطی برمی‌گردد، زمانی که پادشاهان برای دریافت مشاوره و برقراری ارتباط با رهبران متوفی، بینندگان را احضار می‌کردند.

شروع: اولین اجرای ذهنی ثبت شده در سال 1572 اتفاق افتاد که طی آن جادوگر ژیرولامو اسکوتو با ترفندهای زیرکانه تماشاگران را سرگرم می کرد.

ورود به جریان اصلی: در دهه 1800، ذهنیت گرایی بیشتر به جریان اصلی تبدیل شد، به طوری که جان رندال براون، روانشناس مشهور، یکی از اولین ذهن گرایان بود که یک عمل ذهن خوانی را در مقابل تماشاگران انجام داد. در حالی که مخاطبان بر این باور بودند که براون به طور طبیعی ذهن افراد داوطلب را می خواند، بعداً متوجه شدند که او از یک تکنیک ذهنیت به نام خواندن ماهیچه ای استفاده می کند. این تکنیک شامل خواندن حرکات کوچک و غیرارادی بدن سوژه در پاسخ به محرک های مختلف بود.

کرسکین شگفت‌انگیز: در دهه 1970، جورج جوزف کرسگ، که با نام کرسکین شگفت‌انگیز نیز شناخته می‌شود، به عنوان یک ذهن‌گرا که از قدرت پیشنهاد استفاده می‌کرد، نامی برای خود دست و پا کرد. او در برنامه های تلویزیونی ظاهر شد و محبوب ترین ترفند جادویی او عملی بود که در آن به مخاطبان دستور می داد پاکتی حاوی چک را در مکانی نامعلوم پنهان کنند.

بیوگرافی مارک زاکربرگ
بیشتر بخوانید

در حالی که تماشاگران چک را پنهان می کردند، در پشت صحنه خود را منزوی می کرد، سپس برای یافتن آن به سالن برمی گشت. در حالی که او بارها موفق بود، در دوازده مورد نتوانست چک را پیدا کند.

معاصر: ذهن گرایان کنونی به عنوان جادوگر، سرگرم کننده روان و ذهن گرایان مدرن کار می کنند. پدیده ذهنی به رشد خود ادامه می‌دهد، و اجراکنندگان مهارت‌های خود را در لاس‌وگاس و در برنامه‌های تلویزیونی مانند America’s Got Talent به نمایش می‌گذارند.

3 ترفند ذهنی
ذهن گراها ترفندها و توهماتی را انجام می دهند که شامل زیرکی، خواندن سرد، ذهن خوانی و قدرت تلقین است. مشخصات هر ترفند به شرح زیر است:

زرنگی دست: یک ترفند با دست، توهمی است که از حرکات سریع و ماهرانه دست برای ایجاد یک نتیجه قابل باور استفاده می کند. در طول یک ترفند ساده، مخاطبان به دلیل سرعت حرکات دست شعبده باز و تمرکز آنها روی جنبه دیگری از ترفند، نمی توانند ببینند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

سردخوانی/ذهن خوانی: خواندن سرد تصور ذهن خوانی را در زمانی ایجاد می کند که ذهن گرا در واقع پیشنهادات خود را مطرح می کند و به دنبال نشانه های ظریف زبان بدن است. هنگامی که یک ذهن‌شناس نام، مکان یا شماره‌ای را پیشنهاد می‌کند که آزمودنی می‌شناسد، با پیشنهادهای اضافی برای ایجاد یک سناریوی قابل باور پیش می‌رود.

منتالیسم چیست
منتالیسم چیست

قدرت پیشنهاد: این ترفند رایج شامل پیشنهاد و تحمیل تصاویر ذهنی به ناخودآگاه سوژه است. ذهن‌گرایان از مهارت‌ها و دانش روان‌شناختی خود برای متقاعد کردن آزمودنی‌ها استفاده می‌کنند که این ایده متعلق به خودشان بوده است، که باعث می‌شود آزمودنی باور کند که ذهن‌گرا دارای توانایی‌های ذهن‌خوانی یا قدرت کنترل ذهن است.

3 نکته برای روانشناس شدن
منتالیسم ها توانایی‌های ذاتی برای خواندن زبان بدن و نشانه‌های فیزیکی دیگران دارند و این تصور را ایجاد می‌کنند که توانایی‌های روانی یا روشن بینی دارند. اگر شما علاقه مند به تبدیل شدن به یک ذهن گرا هستید، چند نکته را در نظر بگیرید:

تقویت مهارت مشاهده یک منتالیسم باید مهارت‌های مشاهده‌ای قوی داشته باشد تا عملکرد خود را بفروشد. برای تقویت مهارت‌های خود در مشاهده، تماشای مردم را در مناطق شلوغ، مانند دریاچه یا ساحل در تابستان، مرکز خرید، پیاده‌روی روی تخته یا یک پارک تفریحی امتحان کنید. نشانه های زبان بدن و سایر رفتارگرایی هایی که متوجه می شوید را یادداشت کنید.

درک اهمیت صرفه جویی در مصرف آب
بیشتر بخوانید

منبع مطالب آموزشی در حالی که ذهن گرایان نیازی به کسب مدرک دانشگاهی ندارند، گذراندن دوره های روانشناسی یا دوره های مربوط به رفتار انسانی نیز می تواند مفید باشد. خواندن کتاب‌های روان‌شناسی، تماشای آموزش‌های آنلاین و تکمیل قدرت پیشنهاد، گام‌های مفید و ضروری برای تبدیل شدن به یک ذهن‌گرای موفق هستند.

خواندن را تمرین کنید. همچنین مهم است که تا آنجا که ممکن است خواندن افراد را تمرین کنید. انجام خواندن بر روی موضوعات زنده به شما کمک می کند تا مهارت ها و تکنیک های ذهنیت خود را تقویت کنید تا مشخص کنید آیا جنبه های خاصی از خواندن و مهارت های مشاهده ای شما نیاز به بهبود دارد یا خیر.

پایان منتالیسم چیست چیست

منبع سایت مستر کلاس

 

بیشتر بخوانید:

فیلم کلیف واکر | نقد فیلم دنباله رو | فیلم سواران عدالت | توضیحات انرژی خورشیدی: نحوه عملکرد انرژی خورشیدی | بهترین فیلم های آنا هاتاوی | نقد و بررسی بازی Watch Dogs: Legion | نقد فیلم ده عباس کیارستمی | کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه راه بیندازید! | معرفی فیلم ارتش مردگان | ۱۵ نوع درب برای منزل شما

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

16 − 8 =