صفحه اصلی > علم و فناوری : گیفت کارت اپل چیست؟
ads

گیفت کارت اپل چیست؟

کارت اپل چیست؟

شرکت های معتبری مانند اپل، آمازون، مایکروسافت و … راه های مختلفی را برای ارائه شرایط و ضوابط استفاده از خدمات خود به کاربران اندیشیده اند. یکی از این راه ها خرید گیفت کارت مخصوص هر شرکتی است. یکی از دغدغه های اصلی طرفداران اپل دریافت گیفت کارت مخصوص این شرکت است. گیفت کارت اپل یا iTunes حاوی کد خاصی است که می توانید از آن برای بازخرید حساب Apple ID خود استفاده کنید. به عبارتی با خرید گیفت کارت اپل می توانید از تمامی خدمات اپل بدون محدودیت خاصی استفاده کنید.

شاید اگر برای اولین بار قصد خرید یکی از محصولات اپل را دارید، با این سوال روبرو شوید که گیفت کارت اپل چیست؟ در ادامه این مطلب اطلاعات کامل و جامعی در مورد گیفت کارت اپل، نحوه استفاده و خرید آن در داخل ایران در اختیار شما قرار می دهیم.

گیفت کارت اپل چیست؟

قبل از اینکه در مورد گیفت کارت اپل صحبت کنیم، بهتر است به طور کلی در مورد گیفت کارت توضیح مختصری بدهیم. گیفت کارت یک نوع رایج کارت فیزیکی یا مجازی بین المللی است که به کاربران این امکان را می دهد تا تنها با میزان اعتبار کارت از خدمات شرکت استفاده کنند. در میان بسیاری از شرکت های معروف، اپل گیفت کارت اپل را برای ارائه خدمات به کاربران طراحی کرده است.

معرفی انواع گیفت کارت اپل

گیفت کارت های سیب شکل در سه فرمت زیر موجود است:

  • گیفت کارت اپل (apple)
  • گیفت کارت آیتونز یا اپل موزیک (Itunes)
  • گیفت کارت اپل استور (Apple Store)

هر کدام از این گیفت کارت ها کاربردهای خاص خود را دارند. به عنوان یک کاربر اپل، باید هر سه نوع گیفت کارت را خریداری کنید.

معرفی گیفت کارت اپل

گیفت کارت اپل یک مدرک هویتی برای هر کاربر است که به آنها امکان استفاده از خدمات برند اپل را می دهد. با استفاده از این گیفت کارت کاربران می توانند از اپل و حتی از اپ استورهای مختلف خرید آنلاین انجام دهند.

کاربرد و ویژگی‌های گیفت کارت اپل

همانطور که در بالا اشاره شد، از گیفت کارت اپل استور می توان برای خرید و دانلود نرم افزارهای مختلف از اپل استور استفاده کرد. به زبان ساده، با این گیفت کارت می توانید به Apple Store، Apple Music، iCloud و … دسترسی داشته باشید. شما می توانید انواع محتوای دیجیتال را از فروشگاه های آنها دانلود کنید.

معرفی انواع گیفت کارت اپل

یکی از بزرگترین مزیت های خرید گیفت کارت اپل استور استفاده از امکانات و خدمات نسخه پریمیوم شرکت اپل است. با ارائه این کارت می توانید به تمامی محصولات انحصاری اپل دسترسی داشته باشید و آن را خریداری کنید.

با گیفت کارت اپل یک حساب پریمیوم ایجاد کنید

یکی از راه های استفاده از گیفت کارت اپل، ایجاد یک حساب پریمیوم است. چندین سال است که اپل خدمات ویژه خود را تنها به کاربرانی که دارای حساب های پریمیوم هستند ارائه می دهد. برای داشتن یک حساب پریمیوم و دسترسی به امکانات آن، یک گیفت کارت اپل بخرید.

توضیح ماشین های الکتریکی: ماشین های الکتریکی چگونه کار می کنند
بیشتر بخوانید

ساخت اکانت پریمیوم با گیفت کارت اپل

یکی از کاربردهای گیفت کارت اپل ایجاد یک حساب پریمیوم است. چند سالی است که اپل خدمات ویژه خود را تنها به کاربران دارای حساب های پریمیوم ارائه می کند. برای تبدیل شدن به یک حساب پرمیوم و دسترسی به ویژگی‌های ممتاز، یک گیفت کارت اپل خریداری کنید.

دسترسی نامحدود به محتواهای دیجیتال

یکی دیگر از کاربردهای خرید گیفت کارت اپل این است که می توانید انواع محتوای دیجیتالی مانند فیلم، سریال، موسیقی و … را دانلود کنید. گیفت کارت اپل به شما این امکان را می دهد که انواع محتوای دیجیتال را از سایت های خدمات جهانی مانند Apple TV، Netflix و … دانلود کرده و بدون محدودیت (بسته به سطح اعتبار کارت) به صورت آفلاین از آن استفاده کنید.

کاربرد و ویژگی‌های گیفت کارت اپل

همچنین توجه داشته باشید که هر برنامه قیمت مخصوص به خود را دارد و می توانید این برنامه ها را تا سقف اعتبار و صورتحساب گیفت کارت اپل خریداری و نصب کنید. هر بار که کارت هدیه خود را شارژ می کنید، می توانید به راحتی به تمامی بازی ها و نرم افزارهای انحصاری اپل دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

خرید نرم‌افزارها و برنامه‌های اپل

همانطور که می دانید بسیاری از نرم افزارها و برنامه های اپل به صورت پولی و رایگان در فروشگاه این شرکت موجود است. از طرفی کاربران محصولات برند اپل برای دانلود و نصب این برنامه ها باید گیفت کارت اپل تهیه کنند. حتی برای استفاده از تمامی امکانات نرم افزارها و برنامه های رایگان اپل، باید کارت مدیریت آیتونز داشته باشید.

همچنین به یاد داشته باشید که هر برنامه قیمت مخصوص به خود را دارد و می توانید این برنامه ها را با اعتبار و هزینه گیفت کارت اپل خریداری و نصب کنید. هر بار که کارت هدیه خود را شارژ می کنید، به راحتی به همه بازی ها و نرم افزارهای انحصاری اپل دسترسی داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

استفاده از سرویس‌ها و خدمات آی‌کلود (Icloud)

صاحبان محصولات اپل به خوبی درک می کنند که داشتن فضای ذخیره سازی مناسب و بزرگ چقدر مفید و مهم است. اپل کاربران را ملزم کرده است که کارت هدیه اپل را خریداری کنند تا فضای ذخیره سازی ابری به محصولات خود داده شود یا توانایی ارتقای iCloud را داشته باشند. هر کاربری با گیفت کارت اپل می تواند از iCloud استفاده کند و فضای ذخیره سازی ابری خود را افزایش دهد.

استفاده از سرویس‌ها و خدمات آی‌کلود

معرفی گیفت کارت آیتونز

امروزه هر شخصی که یکی از محصولات برند اپل را خریداری می کند، ابتدا باید نرم افزار iTunes را دانلود و نصب کند.

نرم افزار iTunes به شما امکان می دهد رسانه، موسیقی، فیلم، عکس و موارد دیگر را از تلفن همراه به رایانه و سایر دستگاه ها منتقل کنید. یک پلت فرم چند رسانه ای پرکاربرد برای انتقال و ارسال انواع محتوا است. پس از نصب این برنامه، وقت آن است که گیفت کارت اپل خود را بخرید. با گیفت کارت اپل، می‌توانید فیلم، موسیقی، کتاب الکترونیکی و موارد دیگر را از این نرم‌افزارها و فروشگاه‌های اپلیکیشن با برند اپل خریداری کنید.

راهنمای کامل سفر به کشور روسیه
بیشتر بخوانید

برای خرید گیفت کارت اپل می توانید بدون نیاز به حساب های بین المللی در ایران از تمامی خدمات اپل استفاده کنید اما باز هم خرید گیفت کارت آیتونز یا اپل در ایران با محدودیت هایی همراه است، تنها راه حل مراجعه به سایت های واسطه ای معتبر ایرانی است.

معرفی گیفت کارت آیتونز

گیفت کارت اپل استور و کاربردهای آن

گیفت کارت اپل استور کارت های مخصوص اپل با کد آبی 16 رقمی است. البته این کارت های هدیه فیزیکی در چهار رنگ سفید، خاکستری، نقره ای، طلایی و آبی عرضه می شوند.

یک لینک اختصاصی در پشت گیفت کارت اپل وجود دارد که می توانید موجودی کارت خود را بررسی کنید. توجه به این نکته ضروری است که دارندگان کارت هدیه اپل استور نمی توانند از خدمات نرم افزاری iTunes استفاده کنند مگر اینکه گیفت کارت آیتونز را خریداری کنند.

گیفت کارت اپل استور و کاربردهای آن

با توجه به تحریم های سنگین علیه ایران، در حال حاضر کاربران ایرانی برای خرید گیفت کارت اپل استور مجبور به مراجعه به سایت های معروف خدمات ارزی هستند. برخلاف ایران، در سایر کشورها، مردم می توانند گیفت کارت های اپل، آیتونز و اپل استور را مستقیما با استفاده از کارت های بین المللی خود خریداری کنند.

موارد کاربرد گیفت کارت اپل استور

یکی از کاربردهای اصلی خرید گیفت کارت اپل استور استفاده از سرویس اشتراک اپل موزیک است. برنامه Apple Music قابلیت استریم بیش از 50 میلیون آهنگ را دارد و قابل استفاده و نصب بر روی انواع سیستم عامل های اندروید، iOS، مک یا کامپیوتر شخصی، هوم پاد، اسپیکر سونوس و … می باشد.

تفاوت کشورها در گیفت کارت اپل

اکنون که انواع گیفت کارت های اپل را می شناسید، باید بر اساس نوع کشور میزبان نیز در مورد تفاوت های این گیفت کارت ها اطلاعات کاملی کسب کنید. با توجه به اطلاعات ذکر شده در بالا، تنها راه حل برای کاربران ایرانی صاحب محصولات اپل برای خرید گیفت کارت از این شرکت، مراجعه به واسطه ها در ایران خواهد بود.

دلیل اصلی عدم امکان خرید و استفاده مستقیم ایرانیان از گیفت کارت اپل و انواع آن این است که نمی توانند حساب خود را به ارز ایرانی شارژ کنند. به عنوان مثال، اگر در کشوری مانند کانادا زندگی می کنید، می توانید یک کارت هدیه iTunes، Apple یا Apple Store بخرید و دلار کانادا را بدون مراجعه به واسطه روی کارت بارگذاری کنید. علاوه بر این، تفاوت‌های گیفت کارت‌های اپل بر اساس کشور میزبان را چندین موضوع دیگر مشخص می‌کند.

توضیحات انرژی خورشیدی: نحوه عملکرد انرژی خورشیدی
بیشتر بخوانید

عوامل موثر در گیفت کارت‌های اپل با ریجن مختلف

یکی از این موارد قیمت گذاری و کارمزد نرم افزار ارائه شده توسط اپل است. قیمت هر نرم افزار این برند در کشورهای مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، در کشورهایی مانند روسیه، قیمت نرم افزار اپل ارزان تر از کانادا است اما از طرف دیگر، گیفت کارت برای منطقه کانادا ممکن است ویژگی های بیشتری نسبت به کارت هدیه برای منطقه روسیه داشته باشد.

تفاوت کشورها در گیفت کارت اپل

به همین دلیل توصیه می کنیم قبل از خرید گیفت کارت اپل از سایت های واسطه ایرانی به منطقه و کشور توجه کنید.

خرید گیفت کارت اپل

در حال حاضر کاربران ایرانی نمی توانند گیفت کارت اپل، آیتونز و اپل استور را با منطقه ایران خریداری کنند. به همین دلیل باید از مناطقی از کشورهای غیرمجاز مانند کانادا، استرالیا و … در صدور این نوع گیفت کارت ها برای ایرانیان استفاده شود. چنین کارهایی فقط با سایت های خدمات ارزی ایرانی قابل انجام است، به همین دلیل باید درخواست صدور گیفت کارت اپل خود را به این سایت ها ارسال کنید.

در حال حاضر سایت های زیادی وجود دارند که خدمات گیفت کارت آیتونز، اپل و اپل استور را به ایرانیان ارائه می دهند. همچنین توجه داشته باشید که میزان هزینه های دریافتی در هر یک از این سایت ها بسته به کیفیت و نوع خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است.

نحوه استفاده از گیفت کارت اپل

برای استفاده از گیفت کارت اپل باید کاربر اپل باشید و اپل آیدی داشته باشید. شما نمی توانید گیفت کارت های iTunes، Apple و غیره را بدون Apple ID خریداری کنید. سایت های معتبر صرافی در ایران وجود دارند که خدمات ساخت اپل آیدی و صدور گیفت کارت اپل را ارائه می دهند. با مراجعه به این سایت ها و تکمیل مراحل ساخت اپل آیدی و خرید این کارت، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا کد 16 رقمی گیفت کارت اپل را پیدا کنید.
  2. برنامه APP STORE را دانلود کرده و بر روی سیستم کنترل خود (iPhone، Idpad یا Ipod touch) اجرا کنید.
  3. پس از ورود به اپلیکیشن اپ استور، روی گزینه Today ضربه بزنید.
  4. گزینه Login را در بالای صفحه نمایش داده شده انتخاب کنید.
  5. بر روی گزینه Redeem Gift Card کلیک کنید.
  6. به بخش استفاده از دوربین بروید و عکس کارت هدیه خود را آپلود کنید.

نحوه استفاده از گیفت کارت اپل

تمام مراحل بالا را می توان در حالت ورود به سیستم موبایل یا کامپیوتر استفاده کرد. نحوه استفاده از گیفت کارت اپل در تمامی برنامه های این شرکت طی مراحلی توضیح داده شده است. این نکته را به خاطر داشته باشید، گیفت کارت اپل باید در هر برنامه ای که می خواهید استفاده کنید بازخرید شود.

نکات مهم هنگام خرید و استفاده از گیفت کارت اپل

متأسفانه بسیاری از کاربران ایرانی هنوز پس از خرید نمی توانند از گیفت کارت اپل خود بدون رعایت نکات ساده استفاده کنند. یکی از مهمترین نکات جفت کردن حساب منطقه ای خود با سیستم اپل و گیفت کارت آن است. اگر حساب منطقه ای شما با گیفت کارت منطقه ای مطابقت نداشته باشد، اعتبار گیفت کارت به حساب شما واریز نمی شود.

برنامه فضایی ایالات متحده: ناسا چه می کند؟
بیشتر بخوانید

برخی از سایت های واسطه ایرانی به کاربران فرصت می دهند تا از گیفت کارت های فیزیکی یا مجازی اپل استفاده کنند. بنابراین همیشه در هنگام خرید گیفت کارت اپل به تاریخ انقضا توجه کنید.

مراحل خرید گیفت کارت اپل از سایت‌های واسط ایرانی

برای اینکه شما به عنوان یک کاربر ایرانی تحریم شده بتوانید از خدمات برند اپل استفاده کنید، باید گیفت کارت اپل را از وب سایت خدمات ارزی معتبر ایرانی خریداری کنید. مراحل خرید گیفت کارت اپل از سایت های ایرانی به شرح زیر است:

  1. در وب سایت واسط ثبت نام کنید
  2. یک حساب کاربری در سایت ایجاد کنید
  3. به بخش درخواست صدور کارت هدیه اپل مراجعه کنید.
  4. تکمیل فرم درخواست صدور کارت هدیه (سفارش ریجن و انواع کارت هدیه)
  5. پرداخت هزینه ها یا هزینه های سایت
  6. تحویل گیفت کارت اپل

مراحل خرید گیفت کارت اپل از سایت‌های واسط ایرانی

سوالات متداول در مورد گیفت کارت اپل و نحوه خرید آن در ایران

گیفت کارت اپل چیست؟ برای اینکه به این سوال مهم به طور کامل و واضح پاسخ دهیم، در این مقاله توضیحات مفصلی ارائه کرده ایم. با این حال، کاربران ممکن است سوالات مهم دیگری در رابطه با شرایط خرید و نحوه استفاده از گیفت کارت اپل داشته باشند. در زیر به برخی از مهمترین سوالات پاسخ می دهیم.

گیفت کارت اپل چه کاربردی دارد؟

با استفاده از گیفت کارت اپل کاربر می تواند از تمامی خدمات شرکت اپل (خرید نرم افزار و اپلیکیشن، آهنگ، موسیقی و …) استفاده کند.

بهترین منطقه برای گیفت کارت اپل در ایران کدام منطقه است؟

در کل هیچ منطقه ای بهتر از بقیه نیست اما همیشه باید بررسی کنید که کارت هدیه منطقه ای و حساب اپل شما مطابقت داشته باشند.

آیا می توانم محصولات فیزیکی این برند را با گیفت کارت اپل خریداری کنم؟

خیر، این کارت هدیه و انواع آن را می توان برای خرید محصولات دیجیتال و خدمات آنلاین از شرکت اپل استفاده کرد.

جمع‌بندی

گیفت کارت اپل درست مانند کارت شناسایی هر کاربر برای استفاده از خدمات اپل است. هرکسی که محصولات دیجیتال اپل مانند موبایل، کامپیوتر یا لپ تاپ را خریداری کرده باشد، بدون داشتن اپل آیدی و گیفت کارت آن نمی تواند از خدمات فوق العاده این برند استفاده کند.

متاسفانه کاربران ایرانی خریدار محصولات اپل نمی توانند گیفت کارت اپل را مستقیما فعال کنند. تنها راه کم هزینه برای این کار استفاده از خدمات سایت های واسطه ای معتبر ایرانی است.

اگر تجربه استفاده از این گیفت کارت ها را دارید، آن ها را با کاربران بامدادی ها به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 3 =