امروز برابر است با :28 مهر 1400
فیلم Wife of a Spy

نقد فیلم Wife of a Spy

نقد فیلم Wife of a Spy : 

یک درام عالی-یا شاید بهتر-در جایی در درام ژاپنی قبل از جنگ جهانی دوم “همسر یک جاسوس” وجود دارد ، یک تریلر روانشناختی کم صدا درباره ساتوکو فوکاهارا (یو آئویی) و همسر مرموز او یوساکو (ایسی تاکاهاشی).

بیشتر این عظمت از قبل در نویسنده/کارگردان کیوشی کوروساوا و اقتباسی از نویسنده همکار تاداشی نوهارا از سناریو ریوسوکه هماگوچی وجود دارد. اما داستان آنها به اندازه ساتوکو جالب نیست.

کوروساوا (“نبض” ، “تا انتهای زمین”) به طور معمول بر حفظ وضعیت ناآرام تمرکز می کند ، که در این ملودرام و در غیر این صورت مرتب و پیرامون سرخوردگی ناامید کننده و ناامیدی ساتوکو از ازدواج (با حدس شما) بسیار کمک می کند. جاسوس

فیلم Wife of a Spy

فیلم Wife of a Spy

داستان ساتوکو که در سال 1941 در کوبه اتفاق می افتد ، سرانجام مربوط به زنانی مانند او است و اینکه چگونه آنها ابتدا تحقیر می شوند و سپس در نقش های تئاتر جنگ در نقش اصلی کنار گذاشته می شوند. به نظر نمی رسد که این روایت سخت کوروساوا را به اندازه جزئیات حسی که درگیری داخلی ساتوکو را نشان می دهد ،

مورد توجه قرار دهد: صدای جغجغه پنجره ها ، درخشش نور طبیعی و حرکت پاهای انسان در مسیر خود به سمت قسمت های ناشناخته. بقیه “فیلم Wife of a Spy” نمی توانند با قهرمان بیقرار Aoi همراه شوند.

در “همسر یک جاسوس” ، یوساکو بیشتر به عنوان هدف جستجوی ساتوکو وجود دارد. او همیشه دور از دسترس است ، حتی وقتی با او صحبت می کند یا قبل از او نشسته است. او مظنون است که او با او رابطه داشته است ، که با توجه به استرس چشمگیر کوروساوا در صحنه کوتاهی که در آن یوساکو پس از بازگشت از یک سفر کاری ،

ساتوکو را در آغوش می گیرد و در عین حال دقیقاً به همان اندازه مخفیانه هیروکو (هیونری) خیره می شود ، منطقی است. هیروکو به زودی مرده می شود ، که او را به قطعه ای دیگر از پازل یوساکو تبدیل می کند.

اما در واقع ، یوساکو مشکل ساتوکو است که باید در ایجاد صحنه هایی که سعی می کند یوساکو را مورد بررسی و درک قرار دهد ، حل کند. او با صحبت کردن با برادرزاده اش فومیو (ریوتا باندو) ، مردی سرخورده که از شرکت واردات/صادرات یوساکو استعفا می دهد تا درباره تجربیاتش در منچوری استعفا دهد ،

انیمیشن رایا و آخرین اژدها
بیشتر بخوانید

برخی چیزها را در مورد همسرش می آموزد. منچوریا عمدتا برای طرح به عنوان مقصد خارجی مهم است (هرچند بدیهی است که جاسوسی نیز در آنجا انجام می شود): یوساکو سفر به آنجا را دوست دارد زیرا به قول او “همه چیز ارزان است”. بنابراین منطقی است که یوساکو “[می خواهد] یک بار دیگر آن را ببیند” قبل از تشدید جنگ. از سوی دیگر ، فومیو چندان به منچوری اهمیت نمی دهد. به گفته یوساکو ، “روح ماجراجویانه او در آنجا” شعله ور شد “، و بدیهی است که این داستان چیزهای بیشتری دارد.

فیلم Wife of a Spy

فیلم Wife of a Spy

با این حال ، چمدان فومیو برای تلاش Satoko برای درک یوساکو بسیار مهم است. او در پرسیدن سوالات خود در مورد فعالیت های یوساکو در خارج و ارتباط وی با هیروکو اصرار دارد ، اما دائماً با مقاومت روبرو می شود. این قانع کننده ترین چیز در مورد “همسر یک جاسوس” است ، وضوح سوسو زدن که آشنایان مرد سابق او را مانند فومیو ،

یوساکو و حتی دوست دوران کودکی تایجی (ماساهیرو هیگاشیده) ، که آخرین آنها اکنون به عنوان فرمانده پلیس نظامی خدمت می کند ، روشن می کند. به همانطور که گفتگوی اولیه با یوساکو نشان می دهد ، تایجی در نهایت به لباس فرم خود تبدیل می شود. تایجی به یوساکو می گوید: “من لباس شخصی دارم ، اما از دستگیری افراد خوشم نمی آید.”

یوساکو پس از مکث طولانی پاسخ می دهد: “اما این وظیفه شماست.” مکث چیزی است که صحنه را دراماتیک می کند ، نه دیالوگ.

متأسفانه ، حتی مبهم ترین مکالمات نیز ساتوکو را به سمت درک ناامیدکننده و کلیشه ای از یوساکو به عنوان محصول جنگ سوق می دهد. فومیو پیشنهاد می کند که “شاید در ناآگاهی یک نور وجود داشته باشد” ،

اما رابطه فساکو با کشورش چندان اهمیتی ندارد – او احساسات متضاد خود را به وضوح در یک سخنرانی کوچک و شفاف توضیح می دهد – یا اینکه چگونه بر ساتوکو تأثیر می گذارد (بد ، بدیهی است). او برای او بوم نقاشی است تا بتواند احساسات خود را بر روی او نشان دهد ، اما در این روایت شلوغ اما بدون پیچیدگی تنها جایی برای جزئیات بیان کننده وجود دارد.

فیلم خواهران غریب
بیشتر بخوانید

بیش از حد فیلم کوروساوا شبیه یک روش یکپارچهسازی با سیستمعامل است که اغلب اسرار آن به محض اشاره به آنها توضیح داده می شود ، مانند یک سکانس رویایی پرتنش که در آن ساتوکو قرار ملاقات مخفی بین یوساکو و هیروکو را تصور می کند. چراغها به اندازه کافی کم هستند ،

فیلم Wife of a Spy

فیلم Wife of a Spy

و عاشقان سعی کننده مطمئناً تهدیدآمیز به نظر می رسند. به نظر نمی رسد آنها به Satoko توجه کرده یا به آن اهمیت می دهند و خنده آنها تا زمانی که صحنه به پایان نرسیده است در موسیقی متن صدا می پیچد. اما چیزهای زیادی در مورد این صحنه نیاز به تفسیر ما ندارد. این بسیار شبیه به یک نگاه است.

با این حال ، نکاتی در مورد یک کار واقعاً جذاب و احساسی پیچیده در “همسر یک جاسوس” وجود دارد ، مانند زمانی که دوست خانواده دکتر نوزاکی (تاکاشی ساسانو) پیشنهاد می کند که “این روزها نمی توان به اطلاعات اعتماد کرد”. او می تواند در مورد فیلم صامت که ساتوکو و فومیو در آن بازی می کنند صحبت کند ،

اگرچه آن فیلم برای طرح فراتر از یک یا دو صحنه محیطی اهمیتی ندارد. بقیه “فیلم Wife of a Spy” روی اطلاعات بیش از حد غیر ضروری انباشته می شوند و گم شدن در پیچیدگی های حواس پرت طرح آن را غیرممکن می کند. زیرا مردی که لباس شخصی اوست پیچیده تر از مردی نیست که

فیلم Wife of a Spy

فیلم Wife of a Spy

پایان مقاله نقد فیلم Wife of a Spy

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

فیلم خشکسالی | بیوگرافی آلبرت انیشتین | نقد فیلم احضار ۳ | نقد انیمه Jujutsu Kaisen | فیلم مردی با کلاه | بیوگرافی بیانس نولز | نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Odyssey | یک راهنمای اساسی برای ساخت خانه های مدولار | نقد و بررسی بازی Outriders | نقد فیلم تابستان ۸۵ |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =