نقد و بررسی بازی Uncharted 4: A Thief’s End :
در میان نبردهای دیوانه وار ، پارکور نرم و رقص های وحشتناک ، بازی Uncharted 4: A Thief’s End به چیزی فوق العاده دست می یابد: بلوغ. این کمتر داستان پسرانه ای است که از ثروت و جلال لذت می برد و بیشتر داستانی است در مورد بچه ها که همه آنها بزرگ شده اند ، که توسط یک موتور گرافیکی به همان اندازه توسعه یافته و بازیگران حرفه ای آن تقویت شده است. مجموعه ای شگفت آور از حالت های چند نفره کیک را یخ می کند.
با این حال ، چیزی که آن را ناامید می کند ، یک سومین عمل بدون الهام و بیش از حد طولانی است که با گیم پلی تکراری کنجکاوانه سرعت آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در نتیجه بازی Uncharted 4: A Thief’s End از عظمت برخی از توسعه دهندگان پیشین ، Naughty Dog و پیشینیان مبتکرتر ، کمتر برخوردار است.
تجربه 15 ساعته آن با تمرکز شروع می شود. داستان بازی Uncharted 4: A Thief’s End در چند فصل فشرده ساخته شده است که در طول دوره های مختلف با استعداد سینمایی قوی کار می کنند. در حالی که تنظیمات آن بیش از حد آشنا است – ناتان دریک و النا فیشر تلاش می کنند تا از قهرمان بازی بازنشسته شوند و زندگی عادی داشته باشند تا اینکه برادر فرض شده ناتی با پیشنهادی که نمی تواند رد کند ظاهر می شود – یک خط عاطفی قوی از آن متولد می شود.
مبارزه شخصیت ها برای آشتی دادن مسئولیت های بزرگسالان خود با وعده هیجانی که آنها مخفیانه میل می کنند. بازی Uncharted 4: A Thief’s End یک کار فوق العاده را در زمینه کشف گروهی از ماجراجویان خسته از جهان انجام می دهد ، با نگرانی ها و نظرات آنها در لحظات آرام تر آن.
بازی Uncharted 4: A Thief’s End
این مکالمات اتفاقی شگفت انگیز است. در اینجا است که می بینیم شخصیت ها به آرامی و نرم می شوند و به آرامی با نوشتن در نظر گرفته شده و صدایی بی نظیر زنده می شوند. اجراهای جانبازان قدیمی سریال نولان نورث (ناتان دریک) ، امیلی رز (النا فیشر) و ریچارد مک گونگل (ویکتور سالیوان) مثل همیشه دلچسب هستند ، در حالی که تازه واردان تروی بیکر (ساموئل دریک) ، لورا بیلی (نادین راس) و وارن کول (راف آدلر) در نقشهای معمایی بسیار کم اهمیت است.
شخصیت های همراه بازی Uncharted 4: A Thief’s End نیز هرگز طلسم را در بخش های دیوانه وار و یا پر تنش نمی شکنند. اگر بازی مخفیانه را انتخاب کنید ، آنها در چمن بلند کنار شما خم می شوند (و برخلاف الی در The Last of Us ، آنها کار بسیار خوبی را انجام می دهند تا از دید دشمنان دور بمانند). اگر هنگام صعود با شما روبرو هستند ، به شما اجازه می دهند از آنها عبور کنید. آنها در دعوا با اسلحه مهارت دارند ، در عبور و مرور مفید هستند و معمولاً در تمام طول عمر شوخ طبع هستند. آنها احساس حیاتی می کنند.
جنایتکار صاف
این سطح از صیقلی و صافی در بازی Uncharted 4: A Thief’s End نفوذ می کند. در طول گذر از راه دور ، اکنون می توانید با کنترل Nate مانند یک عروسک خیمه شب بازی با انگشت شست DualShock ،
به سکوها دسترسی پیدا کنید که منجر به صعود مایع و بدون وقفه می شود. 4×4 جدید به خوبی بر روی زمین های دشوار کنترل می کند و دوربین بازی Uncharted 4: A Thief’s End قلاب دست و پنجه نرم نیت را می پرستد و وقتی از روی صخره دور می شود تا مناظر باشکوهی را به خانه برساند ، با محبت بزرگنمایی می کند. مسیرهای شیب دار سنگریزه (مورد علاقه شخصی) باعث می شود که ناتی از روی صخره ها مانند لغزش آب عبور کند.
Naughty Dog منطقه خود را گسترش داده است تا از این ابزارهای جدید بیشترین استفاده را ببرد. در حالی که من از انجام بیشتر در این توده بزرگ زمین لذت بیشتری می بردم – به طور ناامید کننده ای نمی توان به کاوش در گوشه و کنارهای مختلف آن ورای گنجینه درخشان گاه به گاه و چشم اندازی عالی پاداش داد – من قدردانی کردم که گاهی اوقات بیش از یک مسیر برای رسیدن به هدف من. برای مجموعه ای که با خطی بودن تعریف شده است ، حتی پیشنهاد انتخاب نیز تازه کننده است.
همین امر را می توان برای مراحل اقدامات شدیدتر نیز بیان کرد. در حالی که گاه و بیگاه در وسط گروهی از مزدوران قرار می گیرید که کار چندانی ندارند ، اما برخوردهای دیگر در زمین های بازی ماجراجویی پیچیده ای انجام می شود که امکان بازی های مخفیانه را فراهم می کند.
من از این گزینه قدردانی می کنم ، حتی اگر این بازی به طور عادی پیاده روی و عادی در سال 2016 باشد: شخصیت ها را می توان برای ردیابی برچسب گذاری کرد ، چمن بلند برای حذف های بی صدا وجود دارد و دشمنان روی طاقچه ها ایستاده اند و التماس می کنند که مچ پای آنها از پایین گرفته شود یا لگد شوند. از پشت.
بازی Uncharted 4: A Thief’s End
این بدان معنا نیست که این کار ضعیف انجام شده است – مانند سایر موارد بازی Uncharted 4: A Thief’s End صیقلی است – به سادگی هیچ چیز شگفت انگیز و جالب انجام نمی دهد. بیشتر ، با توجه به اینکه هوش مصنوعی در هر نشانه ای از مشکل به حالت احتیاطی می رود ، از اینکه نمی توانم اجساد را حرکت دهم ناامید شدم.
اگر توجه داشته باشید ، افراد بد بازی Uncharted 4: A Thief’s End وارد عمل می شوند و در مبارزه متمایز می شوند. طراحی سطح باز به آنها امکان می دهد حرکات نسبتاً هوشمندی مانند پهلو انجام دهند و اگر سعی کنید پنهان شوید (به عنوان مثال هنگام آویزان کردن از طاقچه ، به دستان شما ضربه می زنند) به ندرت فراموش می کنند که شما آنجا هستید.
چنین رفتار معتبری بدین معناست که شما باید در نبرد به حرکت خود ادامه دهید. خم شدن پشت یک ستون تخریب ناپذیر برای بازیابی سلامتی شما دیگر امکان پذیر نیست. در حالی که فیلمبرداری در بازی Uncharted 4: A Thief’s End اگر غیرقابل توجه باشد رضایت بخش است ، دشمنان اکنون به اندازه کافی آگاه هستند – و خوشبختانه کمتر اسفنجی هستند – که از هر کشتار رضایت واقعی حاصل می شود. چیزهای سرگرم کننده و دیوانه کننده ای است
به نحوی ، تصاویر بصری همه چیز را پیش می برند. بر خلاف بازیهای گذشته Uncharted که خطی بسیار شدید باعث زیبایی بسیار هماهنگ بین بخشهای مفیدتری می شود که برای اکشن ساخته شده اند ، بازی Uncharted 4: A Thief’s End می تواند همیشه زیبا باشد. چشم اندازهای بزرگ قابل پیش بینی چشمگیر هستند ،
اما این جزئیات کوچک است که واقعاً شگفت انگیز است: نحوه نشستن برف روی موهای نیت ، رنگ سبز تکان دهنده یک گیاه زیر آب ، بازتاب یک نقاشی رنگ روغن. منظم بودن چنین زیبایی در حد مسخره است: ممکن است 30 فریم در ثانیه محدود شود ، اما این زیباترین بازی است که من تا به حال انجام داده ام.
پایان یک دزد
بنابراین ، با وجود چنین سیستم های قدرتمندی ، ناامیدکننده است که Naughty Dog زمینه تئاتری بیشتری در اطراف آنها ایجاد نمی کند. با توجه به سکانس های اکشن طغیان کننده علامت تجاری این مجموعه ، کمپین بازی Uncharted 4: A Thief’s End از فقدان تخیل عجیب رنج می برد. نقاط روشن وجود دارد: تعقیب و گریز درخشان اتومبیل در ماداگاسکار وجود دارد و بخشی از سرگیجه شامل بالا آمدن از برج ساعت است که واقعاً برجسته است.
اما در غیر این صورت هیجانات در اینجا طبیعت قابل پیش بینی تری دارند: تعداد زیادی از دستگیره ها در آخرین لحظه شکسته می شوند ، ساختمان ها فرو می ریزند ، یک پازل گاه به راحتی در یک فضای مجلل حل می شود. سال 2016 است و بعد از سه بازی Uncharteds (و دو Tomb Raiders معاصر) قبلاً همه آن را دیده بودیم.
این در سومین اقدام بازی Uncharted 4: A Thief’s End، که در آن سرعت حرکت به سرعت خزنده می شود ، به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود. این بخش جنگل تکراری است و نیت و دوستان در آن کار کمی انجام می دهند ، اما بالا می روند و شلیک می کنند ، آبکشی می کنند و تکرار می کنند.
پس از مدتی ، هر رویارویی در یک ترکیب آمورف از تیراندازی ها ، صورت صخره ها و قرار دادن جعبه ها از طاقچه ها برای همنشین شما محو می شود. از آنجا که این طولانی ترین بخش در بازی Uncharted 4: A Thief’s End است ، سرانجام به یک قسمت ناهنجار تبدیل شد.
بازی Uncharted 4: A Thief’s End
اوضاع تا انتها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. اکتشاف متفکرانه این شخصیت ها و روابط آنها با یکدیگر دارای سود ناچیزی است که در مقایسه با بازیگران معمولی سود می برد ، و به اعتبار Naughty Dog است که از وفادار ماندن به شخصیت ها و انگیزه های آنها نمی ترسد ، حتی اگر آنها اینطور نباشند. انفجاری همانطور که انتظار می رود
بعد از پایان
وقتی کمپین اصلی را به پایان رسانید ، مجموعه گنج خود را تکمیل کنید ، کارهای زیادی برای انجام دادن ندارید ، اما در بازی چند نفره مطمئن بازی Uncharted 4: A Thief’s End با اطمینان 5v5 و 4v4 عمر طولانی تری وجود دارد. اگرچه این هنوز در حواشی کمپین اصلی است ، اما چهار حالت آن – Team Deathmatch ، Plunder ، Command و Ranked Team Deathmatch – لذت بخش ترین ویژگی های این مجموعه را شامل می شود:
رفاقت (هم تیمی های شما در حالت سقوط می توانند زنده شوند) ، ورقه های گلوله ، و احساس شتاب ثابت. در نکته اخیر ، به لطف قلاب دست و پنجه نرم می کند که مراحل بازی از بازی های قبلی باز شده است: حرکت سریع به نقاط برتر برای کاهش دشمنان ، به یک احساس عمیق گیج کننده می انجامد.
Deathmatch رتبه بندی شده است که طول عمر رقابتی و مهارت های مناسب را برای چند نفره بازی Uncharted 4: A Thief’s End به ارمغان می آورد ، اما Plunder و Command سرگرم کننده ترین آنها هستند. Command یک نوع تسلط بر نقشه است که با قرار دادن یک هدف در پشت قوی ترین بازیکن در هر تیم – “کاپیتان” ، بر کار تیمی تأکید بیشتری می کند.
همانطور که سعی می کنید مناطق را تصرف کنید و کاپیتان دشمن را شکار کنید ، همچنین باید محافظت کنید. در مقابل تیم حریف که سعی می کند تیم شما را بکشد. شما حتی باید بیشتر از حد معمول هوشیار باشید ، حتی در حالی که به دنبال هدفی هستید.
Plaunder مشابه Uncharteds قبلی کار می کند ، جایی که هدف حمل یک بت به نقطه مرکزی نقشه قبل از رسیدن تیم دیگر به نقشه خود است. به آرامی زدن یک بت به طرف هم تیمی خود در امتداد یک دره عظیم در حالی که از هر طرف به سمت شما شلیک می شود ، باعث ایجاد تضاد خنده دار در سرعت می شود.
احساس هرج و مرج بیشتر با توانایی های شگفت انگیزی که اکنون می توانید در همه حالت های چند نفره بازی Uncharted 4: A Thief’s End استفاده کنید ، تشویق می شود. صرف امتیازات به دست آمده برای استفاده موقت از قدرتهای فوق طبیعی مانند تله پورت ، که شما را از نقشه دور می کند ، و احضار یک سارکوفاگ که با پرواز با ارواح شیطانی به دشمن حمله می کند ، می تواند ریتم آنچه در غیر این صورت یک عادت آتش معمولی است را به طور کامل قطع کند.
بازی Uncharted 4: A Thief’s End
طرفداران هوش مصنوعی موجود برای هر بازیکن نیز یک اضافه جدید هوشمندانه هستند. به جای خرید قدرتهای چشمگیر ، می توانید در نبرد یاورهای بسیار مفیدی را که با هوش مصنوعی کنترل می شوند ، دعوت کنید. آنها قادر به انجام وظایف اساسی مانند تیراندازی با تیراندازی ، شلیک بی رحمانه و شفابخشی هستند-همچنین به حریفان چیزی می دهند که به سمت شما شلیک کند. اگر با آنها مخالف باشید ، یک عصبانیت ناشی از تلاش برای از بین بردن آنها در حالی که از هر طرف مورد حمله قرار می گیرید ایجاد می شود.
زیبا بازی می کند. از آنجا که با سرعت 60 فریم در ثانیه اجرا می شود ، عکسبرداری بهتر از آنچه در کمپین اصلی انجام می شود ، احساس می کند ، و پوسته پوسته شدن دیوارها و تاب خوردن نیز به همان میزان سیالیت دارد ، اما اکنون با صافی محسوس. Naughty Dog در چرخاندن محیطهای آشنا از کمپین اصلی به اشکال جالب در هشت نقشه عالی عمل می کند: پرواز در هوا در مقابل دریای بیکران مدیترانه قبل از پرش به مجلل یک حراج ایتالیایی – در حالی که به سایر بازیکنان شلیک می کنید – نشاط آور
این نقشه ها برای تیراندازی ، پرش و قدرت جادویی مناسب هستند. فضاهای باز وسیع و پر از نقاط تماشا باعث ایجاد ضربات دراماتیک می شود ، راهروهای پر پیچ و خم زیر کشتی های دزدان دریایی برای دیدارهای صمیمی وجود دارد و نقاطی برای قلاب دست و پا زدن همه جا وجود دارد ، به این معنی که هر بازی با حرکت زنده به نظر می رسد.
در حالی که نمی توان گفت چند نفره بازی Uncharted 4: A Thief’s End در آینده چگونه خواهد بود ، قفل پذیری ها و مزایای کافی برای عملکرد هویج برای تکمیل کننده ها وجود دارد ، و Naughty Dog در آینده نقشه های بیشتر ، عرفانی و حالت همکاری را وعده داده است که من به خاطر آن می چسبم
حکم
بازی Uncharted 4: A Thief’s End یک دستاورد قابل توجه در داستان پردازی و زیبایی گرافیکی است. اگرچه این امر به دلیل کمبود تخیل و برخی از خودخواهی ها ، به ویژه در سومین اقدام که بسیار طولانی می شود ، ناامید می شود ، Uncharted 4 سنت غرورآمیز این سری را در زمینه صیقل و سبک بی نظیر ، با یک جزء عالی چند نفره برای راه اندازی ادامه می دهد. مهمتر از همه ، این یک ارسال ملایم به گروه شخصیت های برچسب پوش است که نه سال است آنها را می شناسیم. سرانجام یک دزد شایسته
بازی Uncharted 4: A Thief’s End
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Uncharted 4: A Thief’s End
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
نقدو بررسی بازی Resident Evil 3 | نقد انیمیشن بچه رئیس ۲ : کسب و کار خانوادگی | نقد فیلم یک دور دیگر | فیلم سفر به آمریکا ۲ | فیلم بالاتر از سوظن | ۵ عنصر طراحی داخلی اسکاندیناوی | نقد فیلم سرگردان تاریکی / Wander Darkly | | نقد و بررسی بازی Returnal | نقد فیلم آرزوهای بزرگ | بیوگرافی کوبی برایانت بازیکن اسبق بسکتبال آمریکا |