امروز برابر است با :8 آذر 1400
بازی Valheim

نقد و بررسی بازی Valheim

نقد و بررسی بازی Valheim : 

بازی Valheim که از غبار بیرون می آید تا ژانر هنر بقا را طوفانی کند ، درست مانند جنگجویان وایکینگ که از آنها الهام می گیرد ، می تواند فرمولی را که همه ما بارها دیده ایم ، به چیزی شبیه به قلمرو ناشناخته بچرخاند – حتی در دسترسی اولیه. چه در دریاهای پرزرق و برق در کشتی محکم خود قایقرانی کنم یا در جستجوی گنج در اعماق سیاه چال ها غرق شوم ،

مبارزه چالش برانگیز ، سبک هنری دوست داشتنی و موسیقی متن مود ، دنیایی شگفت انگیز و هیجان انگیز را برای سکونت ایجاد می کند. این امر بسیار سخت است ، مخصوصاً بعداً ، اما کاوش های ارزشمند و مواجهه های به یاد ماندنی با خطرات مختلف آن به معنای تمام کارهای پرمشغله کمک می کند.

از آنجا که حتی قبل از Minecraft ، ما این روال معمول را بی شمار انجام داده ایم: خودتان یا با حداکثر 9 دوست ، درختان را قطع می کنید. شما بعضی حیوانات را می کشید. شما ابزارهای جدیدی می سازید تا بتوانید درختان را قطع کرده و حیوانات را بهتر بکشید.

این امر در ابتدا دشوار است که بدانید چرا والهایم اینقدر خوب کار می کند و از ده ها بازی دیگر مانند آن بسیار متمایز است. این بسیاری از چیزهای کوچک و ظریف است … و چند مورد نه چندان ظریف.

هنر و طراحی جهان قطعاً در بالای آن لیست قرار دارد. ظاهری عمدی lo-fi با بافت پیکسلی دارد و چند ضلعی زیادی برای گردش وجود ندارد. اما با وجود این ، این بازی واقعاً زیباست. همه موجودات ، پرتوهای خورشید و دامنه های جنگلی مملو از نوعی فضای افسانه ای است که باعث شد من بخواهم در مناطق ایجاد شده از نظر روحی گم شوم.

و چیزهای زیادی برای گم شدن وجود دارد ، از چمنزارهای آرام تا جنگل های ترسناک و آلوده به هیولا تا کوه های برفی. هر بار که نقشه جدیدی ایجاد می کردم ، مقیاس آن و نحوه ساخت آن را تحت تأثیر قرار می داد. به دلیل احساس طبیعت گرایانه و اروپای شمالی ، بسیار منسجم و معتبر به نظر می رسد.

بازی Valheim

بازی Valheim

داشتن یک کشتی باعث می شود احساس کنید که یک دنیای جدید باز می شود – و سپس سعی می کند شما را بخورد

اولین باری که والهایم واقعاً مرا مجبور کرد “وای!” زمانی بود که پس از حدود 15 ساعت آماده شدن ، با کشتی دست ساز خود به دریا رفتم. مانند یک وایکینگ مناسب ، روش اصلی شما برای سفرهای طولانی مدت رفتن به دریاها و رودخانه ها است. کنترل های فرمان به طرز بدی انجام می شود و من به همین دلیل آنها را دوست دارم.

نقد و بررسی بازی Astria Ascending
بیشتر بخوانید

تسلط بر هنر انجام پیچ های تنگ ، طرح یک دوره از طریق تپه های خطرناک و مدیریت سرعت من بسیار رضایت بخش بود ، حتی اگر شامل آزمایش و خطایی باشد که بر روی بدنه من تأثیر می گذارد. هنگامی که من بر حافظه ماهیچه ای تسلط داشتم تا با سرعت کامل به خط ساحلی نزدیک شوم و اساساً به سمت توقف کامل حرکت کنم ، موازی با ساحل ، درست همان جایی که می خواستم باشم ، احساس می کردم یک استاد واقعی در اعماق برفی هستم.

امواج واقع بینانه می تواند شما را بالا و پایین کند ، و طوفان ناگهانی حتی می تواند به کشتی شما آسیب برساند و شما را مجبور کند تا به یک بندر امن برسید. جهت مداوم در حال تغییر باد یک ملاحظ constant دائمی است که ممکن است شما را ترغیب کند تا از راه خود خارج شوید و چیز جدیدی را کشف کنید نه اینکه به سادگی در یک خط مستقیم حرکت کنید.

داشتن یک کشتی باعث می شود احساس کنید که دنیای جدیدی در حال باز شدن است – و سپس سعی می کند شما را بخورد. گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه ، زیرا آبهای عمیق پر از خطر است.

بازی Valheim

بازی Valheim

سیاهچالها و اژدهاها

هیولاهای بزرگتر والهایم در سادگی بسیار خوب طراحی شده اند. اولین باری که با ترول روبرو شدم تجربه ای به یاد ماندنی و وحشتناک بود. برخی از هیجان انگیزترین ماجراهای من به سادگی ناشی از تلاش برای یافتن راهی برای رسیدن از A به B بدون درهم شکستن است. برای رسیدن به دومین عرصه رئیس ، به دلیل نحوه ایجاد جهان من ، مجبور شدم از یک رودخانه بسیار باریک که بین دو بیوم کوهستان یخ زده بود حرکت کنم ،

که باعث شد من دائماً از سرمازدگی آسیب ببینم. متأسفانه ، در سردترین قسمت دره ، متوجه شدم که راه آب در واقع برای کشتی من بسیار باریک شده است. من بیرون پریدم ، هوای زمستان در نوار سلامتی من می پیچید و با دیوانگی و صدمه به صخره های وکسل بستر رودخانه می کوبیدم و سعی می کردم یک کانال را به اندازه کافی گسترده کنم تا بتوانم از آنجا عبور کنم.

و سپس ، از دیوارهای شیب دار دره بالا ، یک ترول ظاهر شد و قایق من را به بادگیرها خرد کرد. مجبور شدم با ترس و وحشت فرار کنم ، با چکمه های خیس خود لرزیدم ، با پای پیاده به اردوگاه خود بازگردم (که شامل گذراندن یک شب پر از خطر در بیابان از آنجا بود) ، ساختن کشتی جدید ، بازگشت و برخورد با ترول کنید ، کانالم را تمام کنید و قبل از انجماد جامد در راه باشید. هیچکدام از آن ها فیلمنامه نداشت ،

نقد و بررسی بازی Crusader Kings 3
بیشتر بخوانید

اما نسل ساده اما درخشان والهایم آن را به یکی از خاطره انگیزترین تجربیاتی تبدیل کرد که من در مدت طولانی در هر بازی بقا تجربه کرده بودم – و این از تنها داستانی که من دوست دارم دور است! این یک اکوسیستم است که به طور مداوم داستانهای ارزشمند برای آتش سوزی را با تعداد کمی از مواد تشکیل می دهد. بازی های تمام شده ای وجود دارند که کمتر گوشتی و متعادل به نظر می رسند. اگر به من نمی گفتید دسترسی زودهنگام است ، احتمالاً هرگز به چیزی مشکوک نمی شدم.

البته برخی از این مواد از بقیه بهتر هستند. گریدوارف های جنگل سیاه تقریباً در همه جا آزاردهنده است ، مانند مگس هایی که باید دائماً از آنها دور شوید. دوست داشتم انگشتانم را محکم بکشم و شاید نیمی از آنها را از بین ببرم. متأسفانه هنوز هیچ سنگ جادویی برای دستکش پیدا نکرده ام.

بازی های تمام شده ای وجود دارند که کمتر گوشتی و متعادل تر از این احساس می شوند

در سوی دیگر آن طیف ، مبارزات رضایت بخش ، شگفت انگیز و نمایشی وجود دارد که باعث پیشرفت والهایم می شود. اینها واقعاً نقاط قوت مبارزه را نشان می دهد: در این نسخه دسترسی اولیه ، پنج نسخه از 9 مورد برنامه ریزی شده وجود دارد و من چهار ساعت دیگر را در 40 ساعت بیشتر بازی کرده ام.

آنها نه تنها به عنوان یک نقطه قوت برای هر منطقه و ردیف فناوری عمل می کنند ، بلکه واقعا لذت بخش هستند و شکست آنها بسیار دشوار است. هر کدام یک گام بزرگ در چالش قبلی است و رئیس سوم و چهارم تقریباً پوچ هستند که به تنهایی شرکت کنند. قطعاً برنامه ای برای تهیه نسخه پشتیبان تهیه کنید و زمان بسیار بهتری خواهید داشت.

سیاه چال های تصادفی نیز یک درمان هستند ، از بارو های وایکینگ پوشیده از استخوان که مرا به یاد Skyrim انداخت تا دخمه های پیش بینی کننده که مناطق ارواح Dark Souls اصلی را به ذهن متبادر می کند. برای حرکت در آنها به مشعل احتیاج خواهید داشت و آنها پر از هیولاها ، گنجینه ها و موادی هستند که نمی توانید در دنیای ماورا به دست آورید. هر کدام یک استراحت کوچک خوب از کارهای گاهی خسته کننده ای است که در بالای زمین انجام می دهید.

بازی Valheim

بازی Valheim

بازگشت به Grind

والهایم همانند اکثر بازی های کاردستی زنده ماندن می تواند کمی تلخ باشد – در حقیقت گاهی اوقات بسیار سنگین. برداشتن مقدار کافی سنگ معدن یا ضایعات فلزی برای به دست آوردن مجموعه ای جدید از وسایل می تواند روزهای واقعی را به طول انجامد. برخی از مناطق بعدی به مواد مصرفی خاصی مانند سم یا مقاومت در برابر سرما نیاز دارند تا حتی در آنها زنده بمانند ،

نقد و بررسی بازی Vampyr
بیشتر بخوانید

به این معنی که شما باید هر بار که می خواهید به آنجا سفر کنید جمع آوری و دم کنید. این کار هر دو راه را کاهش می دهد ، زیرا احساس هیجان انگیزتر و خطرناک تری به آنها می بخشد ، اما همچنین یک لایه از اضطراب تیک تاک و بسیاری از کارهای آماده سازی تکراری را به اکتشاف اضافه می کند ،

زیرا شما شاهد کاهش میزان علفزار خود هستید. عدم دسترسی به یک منطقه جدید زیرا برای قوی تر کردن ترول باید قوی تر شوم بسیار خوب است. آیا نمی توانم به منطقه جدیدی دسترسی پیدا کنم زیرا منتظر زنبورهای عسل هستم تا عسل بیشتری تهیه کنند؟ نه چندان زیاد. زنبورهای احمق سریعتر کار کنید!

با این حال ، من از روش دیگری که مواد مصرفی به پیشرفت متصل می شوند ، بسیار خوشم می آید. در حالی که می توانید در سلاح ها و توانایی های مختلف مانند دویدن و شنا مهارت کسب کنید ، سلامتی و استقامت بدن شما کاملاً به آنچه در شکم شما است بستگی دارد.

این بدان معناست که “افزایش سطح” بیشتر شامل یافتن مواد اولیه جدید و یادگیری دستور العمل های جدید است تا اطمینان حاصل شود که شما همیشه به همان اندازه که می توانید تغذیه کنید. والهایم همچنین از شما می خواهد رژیم متعادلی داشته باشید. شما می توانید از سه نوع غذا در هر زمان بهره مند شوید ، اما انباشتن بیش از یک غذای یکسان هیچ فایده ای برای شما ندارد.

این واقعاً یکی از باهوش ترین ترفندهای کوچک والهایم است که باعث می شود شخصیت شما زنده تر و متصل به جهان شود و خود را از روالهای قدیمی و قدیمی RPG پیشرفت که در آن تجربه به سطوح تبدیل می شود ، متمایز می کند ، که به نقاط ضربه بیشتر تبدیل می شود. و انرژی در مورد حرکت با معده پر ، برای مبارزه با شر ، یک استراحت خوب در شب و پرچم پر از علف های نیرو دهنده برای خفه شدن ،

چیزی واقعاً رضایت بخش و از نظر موضوعی مناسب است. و همچنین از یکی از مزاحم ترین چیزها در مورد سیستم های گرسنگی در دیگر بازی ها جلوگیری می کند: گرسنگی هرگز در واقع شما را نمی کشد یا از شکار و تجمع جلوگیری می کند. شما فقط نمی خواهید با چیزی قوی تر از اسکلت با شکم خالی وارد جنگ شوید.

بازی Valheim

بازی Valheim

والهایم از یکی از مزاحم ترین موارد در مورد سیستم های گرسنگی اجتناب می کند: در واقع نمی تواند شما را بکشد

ساختن دهکده وایکینگ خود می تواند راهی مناسب برای ساعاتی باشد که منتظر آن زنبورها هستید. در حالی که والهایم مبتنی بر ووکسل است ، همچنین میزان تأثیر شما بر روی زمین بسیار محدودتر از چیزی مانند Minecraft است. شما می توانید زمین را به مقدار مشخص بالا و پایین بیاورید ،

نقد و بررسی بازی Uncharted 4: A Thief's End
بیشتر بخوانید

اما این خیلی دقیق نیست. ابزار تسطیح یک منطقه برای ساختمان بسیار ناراضی کننده بود ، زیرا من به نظر نمی رسید که هرچقدر هم که با آن سر و کار داشته باشم ، بتوانم یک درجه خوب و حتی خوب کسب کنم. این بدان معناست که تمام ساختمانهای من یا تا حدی بر روی سطح زمین شناور بوده اند ، یا خاک زیر آن در بعضی جاها از سطح کف عبور می کند.

به غیر از این ، سازه هایی که می توانید بسازید دنج و مناسب نورس هستند. آنها از مجموعه ای از قطعات از پیش ساخته شده جمع آوری شده اند که آزادی سبک شما را تا حدودی محدود می کند ، اما همچنین اطمینان حاصل می کند که چیزهایی که می سازید واقعاً شبیه به آنها در این جهان است. هنگامی که به پروژه های بزرگتر می پردازید ، حتی باید به تیرهای پشتیبان و دیوارهای باربر فکر کنید ، که غوطه ور شدن کمی خوش آمدید.

حکم

بازی Valheim چه برای زندگی ام بجنگم ، چه غارتگاه های فراموش شده را غارت کنم ، چه فقط در حال تماشای بازی خورشید در کنار آب در یک لحظه آرامش باشم ، والهایم دنیایی را ایجاد کرده است که برای زندگی کردن و کشف چیزهای دیگر پیوسته خوشحالم. این قطعاً یک بازی سنتی بقا در قلب است ، به این معنی که هرچه بیشتر پیشرفت می کنید ، قبل از اینکه بتوانید به قسمت های خوب برگردید ،

باید بیشتر با سختی خسته کننده کنار بیایید. اما حتی در راه اندازی اولیه دسترسی ، این قسمت های خوب در حال حاضر بسیار خوب هستند ، به ویژه هنگامی که می خواهید به دریا بروید یا مهارت خود را در برابر کارگردانان برجسته آن آزمایش کنید. و هنر و موسیقی ساده اما استثنایی حس قوی مکانی را برای انجام همه کار ایجاد می کند. کمی علف بردارید و بیایید با من همراه آتش شوید. فکر نمی کنم ناامید شوید.

بازی Valheim

بازی Valheim

پایان مقاله نقد و بررسی بازی Valheim

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

تحلیل نقاشی تعمید مسیح | معرفی سریال آینه سیاه | فیلم کروئلا | بررسی گوشی Motorola Edge 20 Pro | ۵ نکته مفید برای بهبود برند تجاری شما | فیلم فانی و الکساندر | یوهانس ورمیر: راهنمای زندگی و هنر ورمیر | راهنمای کامل عکاسی ماکرو برای مبتدیان | ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ | نحوه انتخاب سگ مناسب | ۶ فاکتور که باید در نظر بگیرید |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =