امروز برابر است با :12 تیر 1401
بازی Marvel's Spider-Man

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man

نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man : 

در اصل ، ماجراجویی جدید Insomniac Games تلاش می کند تا شما را شبیه مرد عنکبوتی کند. و خوشبختانه Marvel’s Spider-Man در PS4 تقریباً در هر چرخشی در پشت بام های منهتن موفق می شود. من تقریباً در هر مرحله از ماجراجویی 15 ساعته اش خوشحال شدم به لطف یک داستان عمیق و شگفت انگیز که شرایط هر دو مرد عنکبوتی و پیتر پارکر را به موفقیت عاطفی زیادی می رساند.

پشتوانه این روایت جذاب مجموعه ای عالی از مکانیک های وب گردان است که – همراه با ابزارهای سرگرم کننده و کلمات گوناگون – باعث ایجاد کنش هیجان انگیز در هر دو مجموعه عظیم و در راهروهای آرام و محدود سکانس های پرتنش می شود. اولین هجوم اینسومنیاک به قلمرو ابرقهرمانان مارول یک ماجراجویی پیوسته هیجان انگیز است که جهان باز و نبرد آن گاه و بیگاه در شبکه ای از وسایل بسیار آشنا آشنا می شود.

چرخش به دور ، به سادگی ، دیدنی است. یک منحنی یادگیری کوچک وجود دارد ، اما پس از راحت شدن با اصول اولیه ، تقریباً بدون زحمت می توان مرد عنکبوتی را در هر نوسان ، جهش و لانج زیبا جلوه داد. و انسان از یافتن ترکیب مناسب پرش ، خزیدن ، زیپ وب و دویدن روی دیوار احساس خوبی دارد.

بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel's Spider-Man

من ساعت ها فقط در آسمان خراش های شهر نیویورک پرواز کرده ام ، حرکت نوساناتم را آزمایش کرده ام تا نقطه مناسب را برای افزایش سرعت پیدا کنم ، یا از برج انتقام جویان پرش کرده ام تا میزان نزدیکی زمین را آزمایش کنم. سقوط ، فقط برای تکان دادن به زودی. شبیه به این که لویاتان تبر God of War بسیار خوب به نظر می رسید ،

Insomniac با استفاده از مکانیک چرخان Spider-Man طلای تار را پیدا کرده است و آن را با حرکات اضافی مانند یک وب سایت نقطه کانونی که به من امکان می دهد هر طاقچه ، تیر یا تیر را بچرخانم ، تقویت کرده است. برای ادامه حرکت بی وقفه من ، برج ماهواره ای به نقطه پرش می رسد. پیمایش جهان باز از زمان Sunset Overdrive (که تصادفی نیست ، Insomniac نیز توسعه یافته است) به این راحتی انجام نشده است.

انجام آنچه عنکبوت می تواند انجام دهد

و خوشبختانه هیچ جنبه ای از معماری نیویورک واقعاً نمی تواند مرد عنکبوتی را متوقف کند. کشف این که چگونه مرد عنکبوتی قدرتمند ، اما زیرک ، با فرارهای آتش ، به صورت عمودی و افقی مقابله می کند ، یا تماشای او را که از پنجره فلزی برج آب عبور می کند ، بی پایان سرگرم کننده است.

انیمیشن های او آنقدر مفصل است که مهم نیست مانع مهم باشد ، من این حس را داشتم که واقعاً می توانم هر کاری که یک مرد عنکبوتی بتواند انجام دهم.

این امر به طور شگفت انگیزی در مورد مکانهای سرپوشیده نیز صادق بود. ماموریت های اصلی داستان اغلب مرا به داخل خانه های بزرگ مقیاس می برد ، گاهی اوقات برای حل معماهای سبک ، و گاهی اوقات برای سناریوهای حذف مخفیانه. برای هر کسی که حق رای گیری Batman: Arkham را بازی کرده است ، چارچوب یکسان است: وارد یک اتاق شوید ، از شناسایی شدن خودداری کنید و از ترکیبی از ابزارها و حذف های نسبتاً آرام وب برای از بین بردن جمعیت استفاده کنید.

اینسومنیاک با استفاده از تارهای فوق العاده مرد عنکبوتی ، طلای پیچ خورده ای پیدا کرده است

این سناریوهای مخفی کاری کاملاً استعدادهای مرد عنکبوتی را مشخص می کند-به ویژه عشق او به طراحی ابزارها. یک هیجان روشمند برای ترسیم نظمی که می خواستم دشمنان را تحت وب قرار دهم وجود دارد ، خواه برای فریب دادن دشمن به سمت من برای حذف مخفیانه یا شلیک یک تله وب که آنها را به دیوار می چسباند.

نقد و بررسی بازی Marvel's Avengers
بیشتر بخوانید

به اندازه کافی تنوع دشمن وجود دارد (برخی نسبت به سایرین نسبت به سایبان شما واکنش متفاوتی نشان می دهند ، مانند بروت های بزرگ که نمی توان به سادگی آنها را از بین برد) که من همیشه از استراتژی کمی که این بخشها خواستار بودند لذت بردم و خوشبختانه در ده ها مورد دیگر نیز راه خود را پیش می بردم.

بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel's Spider-Man

البته ، اسپایدی نیز در بسیاری از مواقع با دشمنان نزدیک می شود و برای نبردهایی که به همان اندازه سرگرم کننده است ، اگر کمی کند نشان دهد عمق واقعی خود را دارد. در ابتدا ، خودم را تقریباً مشت زده و طفره می رفتم ، و گاهی اوقات با یک دشمن دشمن می کردم تا بتوانم روی یک بدی قوی تر تمرکز کنم.

اما همانطور که مهارت های بیشتری را از درختان و ابزارهای مهارت مرد عنکبوتی باز کردم ، مبارزه به یک لذت بداهه تبدیل شد. پس از مقداری تسطیح ، می توانم اسلحه دشمن را بردارم و با آن در سر او بکوبم ، در حالی که یک مین سفر اینترنتی که قبلاً نصب شده بود ،

دو دشمن دیگر را به هم وصل کرد. سپس راه خود را برای زیپ زدن به یک طبقه در بالای سرم ، برای ضربه زدن به دشمن از نرده و همزمان ارسال هواپیمای بدون سرنشین عنکبوتی به دنبال دو دشمن دیگر ، انجام می دادم. آن عمل متعادل کننده به طور مداوم فانتزی قدرتمند و سرگرم کننده مرد عنکبوتی را ارائه می داد. اگر بخواهیم صادقانه بگویم ، مبارزه مرد عنکبوتی بسیار مدیون حق رای دادن Arkham است ،

دقیقاً به حرکت آهسته هنگامی که آخرین بدی را به صورت دسته ای بیرون می آورید ، اما این الگو به طور چشمگیری افزایش می یابد تا از مزایای Spidey استفاده کند. طبیعت زیرک

مبارزه و اسباب بازی فانتزی سرگرم کننده و قدرتمند مرد عنکبوتی را برآورده می کند

این احساس حرکت سیال فقط در طول نبردهای رئیس کاهش می یابد. Insomniac برخی از دعواهای بزرگ و هیجان انگیز رئیس پر از اقدامات پرتنش را به راه می اندازد. آنها به ندرت درگیر هستند ،

زیرا بسیاری از جذاب ترین قسمت های داستان شامل دعوای تک به تک نمی شوند. اما از آنجا که این ماجراجویی هم در نبردهای روبرو و هم پشت سر قرار دارد ، در وسط داستان یک آرامش عجیب و غریب عاری از حملات بزرگ وجود دارد. این ذاتاً بد نیست ،

به ویژه اینکه بسیاری از کاراکترهای عالی در عمل دوم در کنار آن سکانس های اکشن پرفروش انجام می شوند. اما از آنجا که اولین زن و شوهر به تشخیص الگوی مبتنی بر گرد خلاصه می شوند ، آنها کمی ساده و پوسیده به نظر می رسند. متأسفانه ، این امر با فاصله زیاد در برخوردهای اصلی شرور ، بسیار محسوس می شود.

با این حال ، برخی از پیچش های هوشمندانه و سرگرم کننده در نبردهای رئیس در اواخر مبارزات انتخاباتی وجود دارد که باید منتظر باشید.

نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Odyssey
بیشتر بخوانید

تنوع در سبک مبارزه مرد عنکبوتی و زرادخانه ابزارهای خلاقانه-که با توجه به استعداد اینسومنیاک برای داشتن چرخ های اسلحه در سری هایی مانند Ratchet & Clank ، تعجب آور نیست-به کمد لباس مرد عنکبوتی نیز گسترش می یابد. کمد قابل حمل کت و شلوارهای اسپایدی که قفل پذیر هستند ،

همه دارای قدرت خاص خود هستند. هر قوه ای را می توان مستقل از لباس پس از باز شدن استفاده کرد ، که موهبتی الهی است. تعویض بین برخی از بازیهای غیر منتظره بازی دیرهنگام بسیار خوشحال کننده است ، هرچند که من عاشق لباس اصلی جدید این مرد عنکبوتی شده ام.

با این وجود ، من تقریباً در کل مبارزات انتخاباتی به دو قدرت اول اعتماد کردم. قدرت منحصر به فرد برای پر کردن فوکوس متر خود برای آماده کننده های خاص یا بازیابی سلامتی از لباس عنکبوت سفید پیتر آنقدر مفید بود که من نمی خواستم آن را رها کنم و هرگز احساس نمی کردم که جهان مرا تشویق به استفاده از سایرین کرده است.

به تعویض بین حالت ها برای سازگاری با چالش های جانبی خاص – مانند موردی که می تواند مانع از تنظیم مجدد شمارنده ترکیبی من با هر ضربه شود – همیشه مفیدتر از تعویض بین توانایی های مختلف بود.

جنگل بتنی

مرد عنکبوتی نیویورک یک انفجار مطلق برای گردش است ، تا حدی به لطف زیبایی آسمان خراش های براق شهر. مرد عنکبوتی دچار سکسکه های گرافیکی خود می شود-برای مثال ، چهره پیتر و دیگر شخصیت های کلیدی به طرز چشمگیری متحرک می شوند در حالی که شخصیت های کمتر قابل توجه صاف و اغلب با دیالوگ هماهنگ نیستند.

بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel's Spider-Man

اما شهر نیویورک آن بی شک زیبا است ، به ویژه در PS4 Pro. هنگام غروب در حالیکه پرتقال های آرام غروب آفتاب به شیشه انعکاسی آسمان خراش های نیویورک ضربه می زدند ، برخی از آرامش بخش ترین بازی های ذن مانند را که مدتی است تجربه کرده ام برانگیخت.

مرد عنکبوتی مارول تفریحی 1: 1 از شهر نیویورک را ارائه نمی دهد ، اما اکثر مکان های اصلی-از جمله آپارتمان قدیمی من-با وفاداری بازسازی شده است. محله ها آنقدر شخصیت متمایز دارند که می توان آنها را هنگام حرکت از یکی به دیگری تشخیص داد. بله ، جنبه های خاصی از شهر ،

مانند برج های آب یا جبهه های خاصی از ساختمان ، می توانند احساس تکراری شوند. اما اینسومنیاک کار بسیار خوبی را در جهت جلوه بخشیدن به ظاهر شهر با درخشش مورد انتظار برای دنیایی پر از ابرقهرمانان و ابرعلوم انجام داده است.

این احساس فقط با نمره بیشتر می شود. موضوع اصلی مرد عنکبوتی ، شاخ های پیروزمندانه امتیاز MCU Avengers را به خاطر می آورد و در لحظات مناسب هنگامی که من برای جلوگیری از جنایت یا نجات برخی افراد از نقشه شیطانی یک شرور تلاش می کردم ، بالا می رفت.

خارج از مبارزات اصلی ، ده ها هدف جانبی دیگر در سطح شهر پراکنده شده است ، که 15-20 ساعت دیگر به کاوش می افزاید ، هرچند لذت من از آنها بسیار متفاوت بود. من هیچ وقت به طور مستقیم از هیچ کاری خسته نمی شدم ، اما برخی از آنها آنقدر مورد استفاده مجدد قرار می گرفتند که احساس می کردم با سناریوهایی که زمانی آنها را هیجان انگیز می دانستم ،

در حال حرکت هستم. چهارمین یا پنجمین باری که می فهمید چگونه گروهی از دشمنان را مرتکب جنایت کنید یا از موج دشمنان در یک پاسگاه جلوگیری کنید هنوز سرگرم کننده است – چهلمین مورد بسیار کمتر است. این کار آنچه را که به عنوان یک بازی سرگرم کننده و قهرمانانه شروع می شود ، به یک فعالیت تکراری و حرکتی تبدیل می کند که غالباً در همان زمان که من در حال انجام یک ماموریت اصلی داستان بودم ، ظاهر می شد.

نقد و بررسی بازی Biomutant
بیشتر بخوانید

خارج از توقف آن جنایات اختیاری ، چالش های سخت مبارزه ، نژاد و مخفی کاری Taskmaster باعث شد تا من برای امتیازات بهتر برگردم. و اگرچه یافتن مکان های دیدنی و کوله پشتی ها من را تشویق کرد که به گوشه و کنار شهر بروم ، اما فعالیت به خودی خود بسیار آسان بود. پیتر خارج از کت و شلوار خود همچنین می تواند در چند بازی کوچک علمی شرکت کند ، که یکی از آنها اساساً چالش اصلی BioShock اصلی است.

من برای این نوع فعالیت پازل نقطه ضعفی دارم ، اما گنجاندن آنها به برخی از مسائل عجیب و غریب کمپین کمک می کند. آنها بلافاصله پس از اولین طعم واقعی شما از مرد عنکبوتی معرفی می شوند و سپس هر زمان که مرد عنکبوتی برای انجام کاری مرتبط با علم در داستان نیاز داشته باشد ، عمل را متوقف می کند.

درخشش آنچه جهان می توانست باشد می تواند در تعداد انگشت شماری از ماموریت های جانبی درخشان دیده شود. یکی به خوبی به داستان اصلی گره خورد و در نهایت به مبارزه اختیاری با رئیس رسید. مجموعه ای دیگر از وظایف من را مجبور کرد در واقع درک خوبی از محله های نیویورک داشته باشم.

این حواشی به زنده شدن دنیای مرد عنکبوتی و شهر باز نیویورک کمک کرد-فقط آرزو می کنم که تعدادی دیگر از آنها هوشمندانه به جهان و اقدامات من اهمیت بیشتری بدهند.

بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel's Spider-Man

به روز رسانی: یک وصله یک روزه برای مرد عنکبوتی یک حالت عکس فوق العاده را به این تجربه معرفی کرده است. به نظر می رسد که تکامل بعدی حالت های عکس قبل از آن ، به سفارش خود اسپایدی باشد. توانایی ایجاد جلد یا تابلوهای کتاب کمیک یک پیچ و تاب دلپذیر است و به طور موثر به شما این امکان را می دهد که در صورت تمایل کتابهای مصور Spider-Man خود را بسازید.

من مرد عنکبوتی را بازی کردم تا مرد عنکبوتی باشم ، اما خیلی خوشحالم که پیتر هم شدم

خوشبختانه ، داستان به طور مداوم آن احساس وزن و تاثیر را ارائه می دهد ، هرچند پس از شروع کمی آهسته. مرد عنکبوتی Insomniac کسی است که سابقه ای در این جهان دارد ، و احساس می شود به لطف ادغام هوشمندانه شروران آشنا به جای پرتاب آنها به صفحه نمایش به خاطر خدمات طرفداران ،

به دست آمده است. این فیلمنامه فرصت می دهد تا شرورهای مرکزی (و رابطه پیتر با آنها) به طور باورنکردنی پیشرفت کنند و صحنه هایی از نظر احساسی قدرتمند را در انتها ایجاد کنند که قطعاً در چند مورد چشم من را اشتباه گرفته است.
من از محدودیت شگفت انگیز اینسومنیاک در مورد افراد شرور قدردانی کردم ،

اما تمرکز آن را بر پیتر پارکر و روابط او بیشتر دوست داشتم. من مرد عنکبوتی را بازی کردم تا مرد عنکبوتی باشم ، اما خیلی خوشحالم که پیتر هم شدم.

داستان پیتر یک مربیگری است که به طرز هوشمندانه ای نشان می دهد که چگونه او می تواند همزمان به یک مربی نگاه کند ، در حالی که او نیز تبدیل به یک مربی می شود. این دوگانگی به یوری لوونتال ، صداپیشه مرد عنکبوتی فرصتی می دهد تا جنبه های مختلف پیتر را منتقل کند ،

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Black Ops Cold War 
بیشتر بخوانید

و او این کار را با صداقت احساسی انجام می دهد که این نسخه از مرد عنکبوتی را به یکی از مورد علاقه های من در صفحه تبدیل کرد. پیتر کسی است که می تواند در حالی که مرتکب اشتباه می شود موفق شود و این کنار هم قرار دادن مطالب قابل توجهی است که مرا در بسیاری از داستان های مرد عنکبوتی گذرانده است.

من نقش مایلز را در این ماجراجویی خراب نخواهم کرد ، اما از حضور او لذت بردم و به لطف یک بازی جذاب ، به اندازه پیتر برای او دوست داشتنی بودم.

بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel's Spider-Man

داستان مرد عنکبوتی به اندازه هر چیزی که MCU ارائه کرده جذاب است

شاید بیشتر از همه ، من عاشق رابطه پیتر و مری-جین بودم. این منطقه قلمرو خوبی است ، اما Insomniac زندگی جدیدی را به آن تزریق می کند ، تا حدی به لطف بازیگران Spidey و MJ Lowenthal و Laura Bailey. این دو نفر با هم سابقه دارند و تماشای آنها در تلاش برای فهمیدن آینده ای که دارند – به عنوان دوستان ، همکاران یا بیشتر – تماشای آنها یک لذت مطلق است.

تعدادی از صحنه های پیتر و ام جی فوراً قابل ارتباط هستند ، از آن دو که اولین شام خود را در ماه های گذشته با هم می گذرانند ، در مورد اینکه آیا با یکدیگر راحت هستند یا خیر ، تا پیتر که سعی می کند آرامش خود را نسبت به یک متن سوء تفسیر از دست ندهد. این یکی از عاشقانه های مورد علاقه من در یک بازی است و به داستانی با مخاطرات شخصی کمک می کند که بسیار جذاب است – و اغلب بسیار بیشتر – مانند هر چیزی که MCU (و بیشتر فیلم های ابرقهرمانی) ارائه داده است.

حکم

من می خواستم Marvel’s Spider-Man در PS4 به من حس مرد عنکبوتی را بدهد: برای قایقرانی بین خیزش های شهر نیویورک ، برای انبوهی از دشمنان و با شخصیت های شرور آشنا با موضوع حیوانات درگیر شوید. اولین حمله Insomniac Games به دنیای مارول همه این موارد را به راحتی ارائه می دهد. اما چیزی که از مرد عنکبوتی انتظار نداشتم این بود که با زندگی در پیتر پارکر احساس رضایت کرد. گذشته از چند مسئله عجیب و غریب ،

که لحظه ای من را از تجربه ابرقهرمان بودن خارج کرد و دنیایی از ماموریت های اختیاری که همیشه به اندازه داستان اصلی نیستند ، Insomniac یک مرد عنکبوتی را ارائه کرده است داستانی که هم مرا شگفت زده کرد و هم خوشحال کرد ، همراه با گیم پلی بازی که تقریباً در هر قدم به من حس مرد عنکبوتی را می داد. دنیای باز دیوار خزنده به طور مداوم لحظات هیجان انگیز مبارزات اصلی خود را ارائه نمی دهد ، اما شالوده ای که در اینجا گذاشته شده بدون شک یک جهان دیدنی است.

بازی Marvel’s Spider-Man

بازی Marvel's Spider-Man

پایان مقاله نقد و بررسی بازی Marvel’s Spider-Man

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

مکتب رمانتیسم | فیلم بالهای کبوتر | بهترین کتاب های ادبیات یمن | نقد و بررسی بازی Metro Exodus | معرفی موسیقی کلاسیک | نقد فیلم اکشن nobody | فیلم گاو خشمگین | اصطلاحات رایج در موسیقی | سریال چرنوبیل | نکات عکاسی در سفر برای اینستاگرام و شبکه های اجتماعی |

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هفده =