صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم اکشن nobody
ads

نقد فیلم اکشن nobody

نقد فیلم اکشن nobody

نقد فیلم اکشن nobody

نقد فیلم اکشن nobody : فیلم nobody یا هیچکس جدید ترین اثر از  ایلیا نیشولر کارگردان اهل روسیه که تلفیقی از ژانر های اکشن و مهیج و درام است که در سال 2021 تولید شده است.

این اثر دارای فیلمنامه ای درخشان که به قلم دریک کولستاد آمریکایی نوشته شده است و در آن خلاقیت فراوان به کار گرفته شده که این خلاقیت به کمک تیم بازیگری خصوصا نبوغ بازیگری باب ادنکیرک این فیلم خوش ساخت را تکمیل کرده است.ما در این مقاله سعی داریم نقدی درباره فیلم هیچکس (nobody) انجام دهیم پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نقد فیلم اکشن nobody داستان این فیلم روایت یک حسابرس میان سال است که یک زندگی تکراری و بدون هیجان دارد و این تکرار مکررات باعث شده که کاراکتر اصلی فیلم دارای شخصیتی خونسا و یکنواخت باشد و در سکانس ابتدایی فیلم وی در اداره پلیس مشغول بازجویی است که ممکن است اول فیلم مخاطب را به فکر فرو ببرد که چرا یک کارمند عادی در این شرایط قرار دارد ولی در طول فیلم شاهد یکسری اتفاقات عجیب و دومینو وار میشوید که به طور کامل روند فیلم را تغییر می دهد.

نقد فیلم اکشن nobody

در یک شب عادی یک سرقتی توسط دو دزد مبتدی و تازه کار در خانه آقای منسل (با بازی باب ادنکیرک) صورت می گیرد که این دزد ها با حالتی دستپاچه به سمت اهالی خانواده منسل هجوم میاورند که در ادامه یکسری اتفاقات در طول فیلم صورت میگیرد که شخصیت منسل دارای تحول و تغییرات فراوانی میگردد و از حالت خونسا و خونسردی خارج می شود.

البته نباید این موضوع را نادیده گرفت که موسیقی متن این فیلم تاثیر بسیار مثبتی در عملکرد فیلم می گذارد و در یک سکانس بخصوص موسیقی What A Wonderful World از Louis Armstrong جذابیت فیلم را دو چندان میکند و مخاطب را به عمق فیلم فرو میبرد.

زیبایی بصری در این فیلم غوغا میکند طوری که روایت و داستان فیلم با سرعت زیادی رو به جلو حرکت می کند تا ما شاهد یک اثر فوق العاده باشیم.

فیلم هیچکس با یک صحنه حمله به خانه آغاز می شود ، که در آن دو مجرم از قشر توسط جتمعه برخی از لوازم به درد نخور منز را از می دزدند. هاچ با یکی از مهاجمین درگیر میشود ، اما او فرصتی برای نشان دادن خشم خود پیدا نمیکند ، که سبب ناامیدی پسرش و بیزاری همسایه مرد از هاچ میشود.

نقد فیلم هامون
بیشتر بخوانید

وقتی به نظر می رسد مهاجمان دستبند بچه گربه Abby’s را دزدیده اند ، هاچ ضربه محکم و ناگهانی می خورد و آنها را برای پس گرفتن دنبال میکند.صحنه اتوبوس که آغاز واقعی ” فیلم هیچ کس ” میباشد نوعی اثر هنری رقص اکشن است که باعث می شود مخاطبان تا سالها بعد به ستایش آن بپردازند.

این یک قطعه هوشمندانه از فیلم سازی است که با حمله کرد هاتچ به چند بی سر و پا با آغاز می شود و همچنان ادامه می یباد ، تقریباً انگار این برخورد باعث می شود مهارت او هر بار یک مشت را بیدار کند.

با سازندگان صحنه های فیلم “جان ویک” ، این نوع صحنه اکشن است که مردم برای مدت طولانی با لبخند از آن یاد می کنند و یادآوری آدرنالین است که یک فیلم می تواند از یک صحنه اکشن ساخته شده با خلاقیت بدست آورد.

نقد فیلم اکشن nobody

به جز صحنه ای که یولیان را در مقام یک شرور روان پریش در میبابیم که مقداری طولانی به نظر میرسد ، Naishuller به اندازه کافی هوشمند است که می تواند از حرکت از صحنه اتوبوس برای عبور از ادامه داستان استفاده کند.

” فیلم هیچ کس ” یک فیلم فوق العاده سریع است ، تجربه ای که به اندازه زمان اجرای 92 دقیقه ای هیچ کجا احساس نمی شود.

می توان ادعا کرد که این فیلم می توانست کمی بیشتر از پیشگفتاری استفاده کند که باعث می شود بکا و فرزندانشان به جای کارکردهایی برای تیپ ، به شخصیت تبدیل شوند.

اما در مورد ” فیلم nobody ” که در فیلم های مدرن اغلب وجود ندارد ، یک محدودیت وجود دارد ، یکی که یادآور اقتصاد است. از “جان ویک” که یکی از بزرگترین نقاط قوت این سه گانه است.
” فیلم هیچ کس ” کار خاصی نمیکند چرا که بیش از هر چیز برای ساخت صحنه و سکانس های رقابتی اکشن ارزش قائل است و ادعا و پرتغییری را که در سال های اخیر در این سبک رایج است پشت سر می گذارد. این به هیچ وجه قالب را نمی شکند زیرا در یک ساختار آشنا زمان خوبی را ارائه می دهد.

فیلم نوبت عاشقی
بیشتر بخوانید

بعد از یک سال فیلم های اکشن بسیار کم به دلیل قفسه بندی فیلم های پرباری ، ” فیلم nobody ” هجوم آدرنالین به بینندگان می دهد که تقریباً دوباره احساس جدیدی می کند.

تماشای بار دوم ” فیلم هیچ کس ” درک اینکه چقدر او برای نقشی که کسی می توانست به راحتی از آن عبور کند را برای یک حقوق دریافت می کند آسان تر می کند( فیلم هیچکس بسیار کمتر با بروس ویلیس ، پادشاه فعلی اجرای پرداخت است ، برای مثال).

اودنکرک ماهرانه هر دو نیمه هاچ را می فروشد ، هم زندگی خانوادگی فعلی و هم گذشته خشونت آمیز خود را باورپذیر می کند. این یک عملکرد هوشمندانه است ، که برای طرفداران کارهای او در ” سریال بریکینگ بد ” و “شائول” تعجب آور نیست ، اما همچنین از لحاظ فیزیکی باعث می شود کار بدلکاری و مبارزه با کوروگرافی اصل باشد.

بازیگران پشتیبانی قوی هستند – به خصوص RZA و لوید ، که هر دو دقیقاً می دانند چه چیزی را باید به این پروژه بیاورند – اما این فیلم اودنکرک است و او آن را میخکوب می کند.

” فیلم هیچ کس ” کار خاصی نمی کند زیرا بیش از هر چیز برای ساخت صحنه های رقابتی اکشن ارزش قائل است و ادعا و پرتغییری را که در سال های اخیر در این ژانر رایج بوده پشت سر می گذارد. فیلم هیچ کس به هیچ وجه قالب را نمی شکند زیرا در یک ساختار آشنا اوقات خوبی را ارائه می دهد. بعد از یک سال فیلم های اکشن بسیار کم به دلیل قفسه بندی فیلم های پرباری ، ” فیلم هیچ کس ” هجوم آدرنالین به بینندگان می دهد که تقریباً دوباره احساس جدیدی می کند.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده − یازده =