صفحه اصلی > سینما : معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک
ads

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک

یکی از برترین فیلم‌ های تاریخ سینما فیلم رستگاری در شاوشنک است که در این مطلب به معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک خواهیم پرداخت. این اثر که در جایگاه اول بهترین فیلم های سایت IMDB جایی گرفته است، سرنوشت گره خورده بانکداری میباشد که به جرم قتل همسر و معشوقه او روانه زندان شده است و این بانکدار با بهره برداری از هوش و دانش بینظیر خویش، برنامه فرار از زندان برنامه ریزی خواهد کرد. در کنار از فیلمنامه بی نقص فیلم رستگاری در شاوشنگ ، نکات بسیاری و عبرت های زیادی در دل در آن جایی گرفته که در این مقاله تحت عنوان معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک به آن خواهیم پرداخت.

فیلم رستگاری در شاوشنک یا اسم لاتین «The Shawshank Redemtion» دقیقا اثری میباشد که این سالها به کار بسیاری از مدیر عامل ها و صاحبین کسب و کار می آید. چنانچه تصمیم داشته باشیم در یک جمله فیلم رستگاری در شاوشنگ را تفسیر بکنیم، می بایست از جمله

«امید، امید و باز هم امید»

استفاده بکنیم.

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک

در مطلبی که تحت نام « بهترین فیلم های درام » به رشته تحریر درآوردیم، فیلم رستگاری در شاوشنگ جزو 10 فیلم برتر این مقاله جایی گرفته است. در آن مطلب گفتیم که در این اثر، یک سری پیش آمد ها به شکل پشت هم برای کاراکتر فیلم یعنی تیم رابینز پیش می آید اما امید این اختیار را به اون نخواهد داد که تسلیم سرنوشت شوم خود بشود. تعدادی از منتقدین عنوان میکنند فیلم رستگاری شاوشنک به واقع ، مهمترین فیلم تاریخ جهان میباشد.

نکته های مهمی که از فیلم رستگاری در شاوشنک می آموزیم

فیلم رستگاری در شاوشنک علاقه مند میباشد که به ما یادآوری بکند که به هیچ عنوان اجازه نخواهید داشت در زندگی ناامید بشوید. سرنوشت سرشاز از بلندی و پستی ها میباشد. روزی بر علیه شما به پا میخیزد روزی دیگر همقدم با شما تا ناکجاآباد پیش میرود. افرادی در طول زندگی خودشان مزه بینظیر موفق شدن را چشیده اند کسانی میباشند که استقامت، صبوری، پافشاری و امیدوار بوده اند. چنانچه تصمیم دارید یاد بگیرید که چه نکته های بینظیری را میشود از دل این فیلم بیرون کشید فیلی که به زم تمامی منتقدین، بهترین فیلم تاریخ سینما میباشد پس تا اتمام این مطلب با مجله بامدادی ها همراه بماند.

فیلم جنگل کروز
بیشتر بخوانید

1. امید از مهمترین فاکتورهای زندگی هر شخصی میباشد

یک نقل قول بسیار باز ارزش وجود دارد که میگوید:

امید آخرین چیزی میباشد که خواهد مرد.

این نق قول به واقع دقیق ترین جمله در زندگی میتواند باشد که می بایست در همه ی مرحله های هر شخص از آن بهره برداری بکند. امکان دارد در شغل هر شخصی پیش آمدهای منفی رخ بدهد و این پیش آمد برای انحراف شما از هدف اصلی تاثیر گذار به نظر برسد. ولی چنانچه شخص، با امید و آستانه تحملش بالا باشد توانایی آن را دارد تا در محیط های متفاوت مشکلات را یکی پس از دیگری از میان بردارد.

پس با اهمیت ترین آموزشی که در فیلم رستگاری در شاوشنک شاهد آن خواهیم این میباشد که می بایست در هر موقعیتی به حفظ امیدوار بودن خود پافشاری داشته باشیم . فیلم رستگاری در شاوشنک جزو برترین فیلم‌ها مخصوص ایام همه گیری ویروس کرونا میباشد.

در فیلم رستگاری در شاوشنک آموزش میبینیم که:

برای زندگی تلاش کن یا به استقبال مرگ برو.

کاراکترهای اصلی فیلم رستگاری در شاوشنک به هیچ عنوان به آزادی امیدوار نیستند اما از وقتی که به آزادی خویش امید داشته باشند، در اخر جان خود را نجات داده و به آزادی خواهند رسید. پس نتیجه خواهیم گرفت هیچ عملی ناممکن و نشدنی نخواهد بود.

معرفی فیلم رستگاری در شاوشنک

در سال 1947 ، پورتلند ، ماین ، بانکدار اندی دوفرین به خاطر قتل زن و معشوق خود مجرم شناخته شد و به دو حبس ابد متوالی در زندان تعزیرات حکومتی شاوشانک محکوم میشود. او با الیس “رد” ردینگ ، یک زندانی و قاچاقچی در زندان که به حبس ابد محکوم شده ، رفیق میشود. قرمز یک چکش سنگی و یک پوستر بزرگ از ریتا هیورث را برای اندی تهیه می کند. اندی که برای کار در لباسشویی زندان منصوب می شود ، اغلب توسط “خواهران” و رهبر آنها ، بوگس مورد آزار جنسی قرار می گیرد.

در سال 1949 ، اندی سخنان کاپیتان نگهبانان ، بایرون هادلی را می شنود که از مالیات گرفتن از ارث شکایت می کند و پیشنهاد می کند که به او کمک کند تا پول را به طور قانونی نجات بدهد. پس از حمله توسط گروه خواهران ، تقریباً اندی را به قتل می رسانند ، هادلی , بوگس را ضرب و شتم می کند ، که پس از آن به زندان دیگری منتقل می شود. دیگر به اندی حمله نمی شود.

بهترین فیلم های درام تاریخ سینما
بیشتر بخوانید

سرپرست ساموئل نورتون با اندی ملاقات می کند و او را به کتابخانه زندان منصوب می کند تا به زندانی مسن بروکس هاتلن کمک کند ، جبهه ای که به اندی اجازه می دهد امور مالی سایر کارمندان زندان ، نگهبانان سایر زندان ها و شخص زندانبان را مدیریت کند. اندی شروع به نوشتن نامه های هفتگی به قانونگذار ایالت می کند و درخواست کمک مالی برای بهبود کتابخانه در حال خرابی زندان را دارد.

بروکس در سال 1954 پس از گذراندن 50 سال از شرط مشروط شد ، اما نمی تواند خود را با دنیای خارج سازگار کند و سرانجام خود را حلق آویز کرد. قانونگذار کمک مالی کتابخانه ای را ارسال می کند که شامل ضبط ازدواج فیگارو است. اندی گزیده ای از سیستم آدرس عمومی را بازی می کند و با سلول انفرادی مجازات می شود.

اندی پس از آزادی از انفرادی توضیح می دهد که امید همان چیزی است که او را در طول زندگی اش رهنمون می کند ، مفهومی که رد آن را رد می کند. در سال 1963 ، نورتون شروع به بهره برداری از نیروی کار زندان برای کارهای عمومی می کند و با کاهش هزینه های نیروی کار ماهر و دریافت رشوه سود می برد. اندی پول را با استفاده از نام مستعار “Randall Stephens” پولشویی می کند.

تامی ویلیامز در سال 1965 به جرم سرقت زندانی شد. اندی و رد با او رفیق میشنود و اندی به او کمک می کند تا امتحان توسعه عمومی آموزش (GED) خود را پشت سر بگذارد. یک سال بعد ، تامی به رد و اندی فاش می کند که هم سلولی وی در زندان دیگری مسئولیت قتل هایی را که اندی به جرم آنها محکوم شده بود ، به عهده گرفت. اندی با این اطلاعات به نورتون نزدیک می شود ، اما نورتون از گوش دادن امتناع می کند و وقتی اندی از پولشویی نام می برد ، نورتون او را به سلول انفرادی بازمی گرداند. نورتون هادلی را به بهانه تلاش برای فرار ، تامی را قتل داده است. اندی تلاش می کند تا پولشویی را متوقف کند ، اما پس از آنكه نورتون تهدید كرد كه كتابخانه را تخریب می كند ، محافظت اندی را از محافظان برداشته و او را به شرایط بدتر منتقل می كند. اندی پس از دو ماه از سلول انفرادی آزاد شد و او به یک رد مشکوک گفت که آرزو دارد در Zihuatanejo ، یک شهر ساحلی مکزیک زندگی کند. اندی همچنین به او از یك مزرعه مخصوص كوه در نزدیكی باكستون می گوید ، و از رد – هنگامی كه آزاد شد – از وی خواست تا بسته ای را كه اندی در آنجا دفن كرده بازیابی كند. قرمز سرخپوشان درباره سلامتی اندی نگران هستند ، خصوصاً وقتی یاد گرفت که اندی از یک زندانی دیگر طناب 6 فوت (1.8 متر) طلب کرد.

نقد فیلم سرگردان تاریکی / Wander Darkly |
بیشتر بخوانید

در تماس تلفنی روز بعد ، نگهبانان سلول اندی را خالی می بینند. نورتون عصبانی با پرتاب سنگ به پوستر راکل ولش که از دیواره سلول آویزان است ، تونلی را نشان می دهد که اندی طی 19 سال گذشته با چکش سنگ خود حفر کرده است. شب قبل ، اندی با استفاده از طناب برای عبور از داخل تونل و لوله فاضلاب زندان ، کت و شلوار ، کفش و دفتر نورتون را که حاوی اثبات پولشویی بود ، برد. در حالی که نگهبانان او را جستجو می کنند ، اندی در نقش راندال استیونز ظاهر می شود ، بیش از 370 هزار دلار (معادل 2.92 میلیون دلار در سال 2019) پول شسته شده را از چندین بانک برداشت می کند و دفتر و سایر شواهد مربوط به فساد و قتل ها در شاوانک را به یک روزنامه محلی ارسال می کند. پلیس ایالت به شاوشانک می رسد و هادلی را به بازداشت می کشد ، در حالی که نورتون برای جلوگیری از دستگیری به خود شلیک می کند. سال بعد سرانجام قرمز پس از 40 سال خدمت مشروط شد. او برای سازگاری با زندگی خارج از زندان تلاش می کند و می ترسد که هرگز چنین نخواهد کرد. وی با یادآوری قول خود به اندی ، به دیدار باکستون می رود و یک حافظه پنهان حاوی پول و نامه ای پیدا می کند که از او می خواهد به زیهواتانجو بیاید. رد با سفر به فورت هنكوك ، تگزاس و عبور از مرز مكزيك ، اعتراف مي كند كه سرانجام احساس اميد مي كند ، مشروط را نقض مي كند. او اندی را در ساحلی در Zihuatanejo پیدا می کند و دو دوست دوباره که با هم بودند ، با خوشحالی در آغوش می کشند.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده + 11 =