صفحه اصلی > موسیقی : معرفی سبک موسیقی راک
ads

معرفی سبک موسیقی راک

سبک موسیقی راک

معرفی سبک موسیقی راک :سبک راک دقیقامثل سبک بلوز یکی از ژانر ها و سبک های موسیقی خیلی پر طرفدار در میان تمامی مردم جهان است.

سبک راک تقریبا نسبت به موسیقی بلوز تنوع زیادتری از بعد ساز های موسیقی و عناصر تشکیل دهنده خود دارد.

ازهمین رو ، شما نمی‌توانید برای توصیف کردن سبک راک فقط به یک جمله یا یک پراگراف بسنده کنید. بوجود آمدن سبک راک را می‌توان به ایجاد سبک راک اند رول نسبت داد.

ژانر معروف راک اند رول هم دارای طرفداران بسیاری از جایجای جهان است و دارای جیگاه بخصوصی در بین علاقه‌مندان به دنیای موسیقی دارد.

در اواسط دهه پنجاه میلادی ، حالتی نوین از موسیقی عامه پسند ، ایجاد شد که در اوایل راک اند رول و پس از آن به اختصار سبک راک نام گذاری شد.

گرچه در ژانر راک سبک هایی گوناگونی را می‌بینیم اما از طرفی این ژانر به موسیقی آوازی گرایش دارد که ضرب هایی با خشونت و پیش برنده دارد و در آن بیشتر همراهی گیتار الکتریکی و صوت هایی به شدت تقویت شده جلوه ای برجسته دارد.

ریتم اند بلوز نیز خود از اذغام شدن سبک جاز گاسپل و بلوز است. تلفیق جاز گاسپل و بلوز توسط آمریکایی های سیاه پوست انجام شد.

اگرچه که وقت زیادی از ظهور ریتم اند بلوز نمی‌گذشت، سبک زیبای راک ایجاد شد. با گذر زمان در دهه نود میلادی سبک ریتم اند بلوز به آر اَند بی به شهرت فراوانی رسید. گفته می‌شود که موسیقی ریتم اند بلوز اولین بار، حدودا ده سال قبل‌تر از ابداع موسیقی راک، شکل گرفته بود.

معرفی سبک موسیقی راک

معرفی سبک موسیقی راک

سبک کانتری که یکی دیگر از ترکیب هایی است که با ریتم اند بلوز ادغام شد و این سبک را بوجود آورد. از ساختار های کلیدی و اصلی موسیقی کانتری می‌توان به موضوع آن اشاره کرد سبک زندگی، طبیعت و عشق جزو 3 عنصر اصلی موسیقی سنت آمریکا در موسیقی کانتری می‌باشند.

در بسیاری از موارد این فیلم‌ های سینمایی هالیوود توسط کارگردان ها خلق شده‌ اند که گرچه سواد دانشگاهی چشمگیری در هنر زیبای موسیقی و فن آهنگسازی نداشته‌اند،‌ ولی دارای هش و ذکاوتی ستودنی خود در انتخاب با کیفیت ترین قطعه موسیقی بی‌کلام یا آهنگ در ژانر موسیقی راک را هنرمندانه به خدمت گرفته‌اند.

سبک موسیقی نیو ایج
بیشتر بخوانید

این موضوع باید به آن توجه شود  که در هر کدام از این نمونه ها ، ژانر موسیقی راک‌ با سکانس سینمایی چنان پیوند جدایی‌ناپذیری یافته‌اند که گوش دادن به این ترانه ها و قطعه های موسیقی راک بدون تماشای سکانس‌ های سینمایی مورد نظر، خالی از لطف و لذت هنری خواهد بود.

از این می توان گفت سبک راک تاثیر فراوانی در زمینه فیلم و بهترین آثار سینمایی و تلویزیونی دارد و در شهرت و محبوبیت آن ها بسیار نقش پر رنگی داشته است.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

 

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده − 7 =