نقد و بررسی بازی Alien: Isolation :
به لطف یک بازکردن صاف که شامل روایت نوستالژیک و جلوه های بصری ضبط شده روی VCR می شود ، پنج دقیقه اول بازی بازی Alien: Isolation بسیار دورتر از هر قطعه ای از ناامیدکننده های وحشتناک سال گذشته Aliens: Colonial Marines است. اما در پایان 15 تا 20 (!) ساعتی که با نمایش ترسناک mano-y-xenomorph بقا گذراندم ،
ای کاش بعد از نیم دوجین اول کار را متوقف می کردم. این بدان معنا نیست که انزوا در هیچ نقطه ای بدتر از تفنگداران دریایی استعمار نیست ، اما جنایت آن به همان اندازه شگفت انگیز است: این ایده خوبی است که در عمل ، نه تنها استقبال خود را از دست نمی دهد ، بلکه آنقدر طولانی می شود که تقریباً هر گونه اثری را به طور کامل پاک می کند. از تفریحی که یکبار داشتم این یک شکل وحشتناک متفاوت از آنچه انتظار داشتم است.
جداسازی نه تنها به دلیل مقدمه فوق الذکر ، بلکه به دلیل این که جهت هنری و طراحی صدا آن ، حس و حال فیلم اصلی ریدلی اسکات در سال 1979 را خیره می کند. نمی توانم به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کنم از رایانه های “آینده نگر” مبتنی بر DOS و مانیتورهای CRT با اسکن آنها گرفته تا نمره ارکستر که باعث افزایش ترس و صدای ویولن می شود ، بازی Alien: Isolation به وضوح تکلیف خود را در بخش A/V انجام داد.
جنبه مورد علاقه من در ارائه ، استفاده از مه در جو است. از دودهایی که از دریچه های هوا بیرون می آید تا ابرهایی از مه سفید که هنگام کمک به سیستمهای حمایتی منطقه برای کمک به اهداف مخفیانه ، بینایی شما را مبهم می کند ، مطمئناً انزوا بخشی از جهان بیگانگان به نظر می رسد و به نظر می رسد.
بازی Alien: Isolation
با توجه به اینکه این یک بازی ترسناک بقا است ، کمی بیشتر از آنچه انتظار داشتم طول می کشد تا بیگانه ظاهر شود و مشکل ایجاد کند. من نوشتم که در ساعت اول احساس تهدید نمی کنم ، زیرا به نظر می رسد فقط عادلانه بود که به بازی Alien: Isolation زمان داد تا پایه و اساس و لحن ، پیش فرض و شخصیت های آن را تعیین کند. آماندا دوست داشتنی است ، با شخصیتی محکم و محکم که مناسب مادرش ، الن ریپلی ، Signorney Weaver است.
هنگامی که زنومورف شروع به تعقیب شما در ایستگاه فضایی تاریک و وحشتناک سواستوپول می کند ، انزوا به پیشرفت خود می رسد. این یک بازی کاملا استرس زا است – طبق طراحی. حدود 99٪ از حرکات و اقدامات شکارچی شما بدون نسخه هستند ، بنابراین شما واقعاً نمی دانید که آیا شما را تنها در دقایقی تنها می گذارد ، به داخل مجاری تهویه در سقف می خزید و بلافاصله عقب می افتید ، یا در اتاق بوییدن می کنید.
شما به مدت سه دقیقه مخفی شده اید ، و شما را مجبور می کند منتظر بمانید. کوچکترین صدا ، منبع نور یا دید شما باعث می شود که شکل زندگی قاتل سریالی شما را متهم کرده و بکشد. برای سلاح های شما غیرقابل نفوذ است – چه تپانچه ، چه اسلحه کمری ، شعله افکن ، یا وسایل دست ساز مانند کوکتل مولوتف و بمب های لوله ای. در واقع ، تنها سه مورد اخیر می توانند آنقدر بیگانه را اذیت کنند که مجبور شود موقتاً منطقه را ترک کند.
قدم زدن آهسته تر و آرام تر از قفسه به کابینت ذخیره سازی تا زیر میز اغلب امن ترین روش پیشرفت است ، اما همانطور که می آموزید ، غیرقابل پیش بینی بودن بیگانه هم بزرگترین قدرت انزوا و هم ضعف فلج کننده آن است.
برخورد معمولی در انزوا به این صورت است: شما از ردیاب حرکتی که با زحمت بازسازی شده است یک نبض هشدار دهنده دریافت می کنید ، صدای نگران کننده تخمریزی بیگانه را که از مجرای هوایی سقوط می کند به منطقه می شنوید. شما در یک قفسه ، کابینت ذخیره سازی یا زیر یک میز پنهان می شوید ، به ردیاب حرکت خود خیره می شوید تا این موجود به طور کامل منطقه را ترک کند ، و سپس تا آنجا که ممکن است بی سر و صدا به سمت هدف بعدی خود حرکت می کنید.
و در چند ساعت اول گیم پلی ، این فرمول تأثیر متناوب و رضایت بخشی دارد. بله ، شما خواهید مرد – اگر شما هم مثل من باشید – اما در این دوره ماه عسل ، انزوا به طور موثری فشار را حفظ می کند. تلفن های دیواری فعال شده به صورت دستی تنها راه برای جلوگیری از پیشرفت شما هستند ،
بنابراین رسیدن به تلفن بعدی واقعاً برای خود یک پیروزی مینیاتوری به نظر می رسد و محکم شدن توسط بیگانه قبل از اینکه بتوانید گیرنده را بردارید ، یک شکست بزرگ است. جمع شدن قدم های بیگانگان ، صدای تکان خوردن آن در دریچه های هوا در بالای سر شما ،
جیغ و خش خش های عصبی آن ، مجبور است به عقب تکیه داده و نفس خود را حین بوییدن در حالی که شما در یک قفسه پنهان شده اید ، نگه دارید. دور از آب اسیدی آن – همه آنها باعث می شوند تا بتوانید اطمینان حاصل کنید که در هنگام خروج از سواستوپول هرگز راحت نخواهید بود. تعداد انگشت شماری از بازی های کوچک هک به موقع که باید آنها را تکمیل کنید در حالی که این موجود می تواند در هر جایی در کمین باشد نیز از نکات ترسناک هستند.
بازی Alien: Isolation
متأسفانه ، این کمپین خود سواستوپل را منعکس می کند: هرچه بیشتر طول بکشد ، بیشتر از هم جدا می شود و شروع به چرخیدن از مدار و به سمت یک غول گاز می کند. کابوس ریپلی به خودی من تبدیل شد ، زیرا انزوا تیرهای دروازه خود را آنقدر لعنتی به عقب برد که تقریباً کمدی بود. اول یک کشش عجیب و غیر عادی است که در میانه راه قرار می گیرد و شما را به جای وحشت های ارگانیک در برابر آندروئیدهای بزرگ قرار می دهد. با کمال تأسف ،
ربات ها می توانند کشته شوند ، اما بدون شلیک مناسب سر از سلاح های گرم که بارگیری مجدد آنها بسیار مشکل است. این ، و ترس ها ناپدید می شوند بدون این که نیروی کشنده ای منحصر به فرد شما را تعقیب کند. این یک تیرانداز اول شخص نیست ، هر چند گاهی اوقات وانمود می کند که اینطور است.
بدتر از آن ، من به شدت معتقد بودم که انزوا حداقل در دو مورد جداگانه به پایان می رسد ، در دومین زمان حتی می توان انگیزه اصلی ریپلی را نیز مشاهده کرد: به دست آوردن نوعی رهبری یا بستن مادر گمشده اش. معلوم شد که من حتی نزدیک هم نبودم – چند ساعت دیگر وقت داشتم ،
اما اکنون بدون هیچ دلیل واقعی پشت آن. هدف شما این است که با صدای بلند “فرار از ایستگاه” به مدت هشت ساعت یا بیشتر ، اما با کارهای زیادی که باید در طول مسیر انجام دهید-بدون اشاره به عقب نشینی مداوم و آزاردهنده در سراسر کشتی-انزوا در چاله ای از تکراری ناامیدکننده که از آن نمی توان فرار کرد
بازی Alien: Isolation
به جای پرتاب کردن یک گیم پلی جدید به سمت شما ، بازی Alien: Isolation ، مانند بسیاری از بازی های قبل از آن ، به سادگی ساعت ها وقت شما را صرف می کند تا یک دستکش بدون سرگرمی را اجرا کنید و با همه چیزهایی که تا کنون به طور همزمان به شما پرتاب شده است ، مبارزه کنید ،
از جمله دشمنان انسان ، اندروید و فرازمینی به وقتی برای چندینمین بار از پشت کشته شدم ، وحشت به ناامیدی تبدیل شد – حتی در حالی که در یک مجرای هوایی بی حرکت و دور از دید من خم شده بودم. شادی و بقای وحشتناکی که در ساعات اولیه کمپین یافت می شود به طور کامل و برای همیشه پاک می شود. حتی وقتی بالاخره – بالاخره! -به پایان برسید ، این یک نتیجه قاطع است که 15-20 ساعت تازه زنده ماندن را به اندازه کافی جواب نمی دهد.
و در آینده ، بازی روی سختی سخت – که من فقط آن را انجام دادم زیرا بازی Alien: Isolation در واقع آن را “راه توصیه شده برای تجربه بازی” توصیف می کند – یک تصمیم وحشتناک بود. این بدان معناست که زنومورف می تواند شما را در هر زمان به هر جایی برساند ،
به شما این امکان را نمی دهد که از مرگ اجتناب کنید و اگر به اندازه یک قطره سوزن به گوش شما برسد ، شما را از پا در می آورد. مطمئناً انفجار شعله افکن یا کوکتل مولوتف می تواند آن را برای یک لحظه دور کند ، اما منابع دفع کننده بیگانگان بسیار کمیاب هستند. همان اشتباهی را که من کردم نکنید.
بازی Alien: Isolation
به عنوان پاورقی ، بازی Alien: Isolation یک حالت Survival مبتنی بر رهبران را ارائه می دهد که شما را به چالش می کشد تا سناریوهای مختلف را با بالاترین امتیاز ، با ارسال سریعترین زمان و تکمیل اهداف پاداش ، به پایان برسانید. توصیه می کند که تا زمانی که کمپین را کامل نکرده اید آن را امتحان نکنید ، اما بعد از یک ماراتن طولانی ، من حتی نمی خواستم به آن نگاه کنم. (با این حال ، من این کار را کردم تا بتوانم با اطمینان به شما بگویم که ارزشش را ندارد).
حکم
بازی Alien: Isolation روی کاغذ بازی بیگانه کاملی به نظر می رسید ، و به نظر می رسد که در اولین ساعتهای اولیه وعده خود را در مورد قدرت هنر و صدای برجسته خود که وفادارانه محیط فیلم ترسناک کلاسیک را بازسازی می کند ، انجام می دهد. در عوض ، آنچه امید بزرگ زنومورفیک بود با یک ناامیدی دیگر برای مجوزی که دارای پتانسیل سرگرمی تعاملی است ، پایان می یابد. شرم آور است که بازی Alien: Isolation آمارها را دنبال نمی کند ،
زیرا من کنجکاو هستم بدانم که تقریباً 15-20 ساعت از آن را در قفسه ها مخفی کرده ام ، به ردیاب حرکت خیره شده ام ، و بیشتر از همه ، چند صدها ( بله ، صدها بار) بدون فرصتی برای نجات خودم جان دادم. شاید شکایت از طولانی بودن یک بازی عجیب به نظر برسد ،
اما وقتی ترس های واقعی شکار شدن توسط یک شکارچی غیرقابل توقف با تکرار و پر کردن رقیق می شود ، طول حماسی انزوا واقعاً در برابر آن کار می کند. روزی ، شخصی قرار است یک بازی ویدیویی خارق العاده Alien بسازد که هر جعبه را بررسی می کند. اما ، متأسفانه ، انزوا آن نیست.
بازی Alien: Isolation
پایان مقاله نقد و بررسی بازی Alien: Isolation
مجله با دوربین
بیشتر بخوانید:
نقد و بررسی بازی Unravel | معماری ویکتوریا: ۳ ویژگی معماری ویکتوریا | بهترین خواننده های راک | نقد و بررسی بازی The Witcher 3 | نقد فیلم احضار ۳ | نحوه پاک کردن ایمن رایانه ، تلفن یا رایانه لوحی | نقد و بررسی بازی Marvel’s Avengers | رابطه موسیقی و نقاشی | گل آرایی در مازندران | فرمت وب پی چیست