امروز برابر است با :8 آذر 1400
عکاسی انتزاعی

آموزش تکنیک های عکاسی انتزاعی

بسته به رویکرد عکاس ، هر موضوعی می تواند مورد توجه یک عکس انتزاعی قرار گیرد. درباره عکاسی انتزاعی و نحوه ثبت مفاهیم انتزاعی جالب که انتظارات بیننده را به چالش می کشد ، بیاموزید.

عکاسی انتزاعی چیست؟

عکاسی انتزاعی سبکی از عکاسی تجربی است که شامل به تصویر کشیدن تصویری است که ارتباط فوری با واقعیت از طریق استفاده از نورها ، اشکال ، بافت ها و الگوهای مختلف ندارد. عکاسان انتزاعی ممکن است یک سوژه را گرفته و آن را به نور ، شکل ، رنگ یا بافت تبدیل کنند تا تصویرهای سنتی تصاویر واقع گرایانه را تغییر دهند یا از تجهیزات ویژه ، مواد قابل انتقال و ابزارهای پس از پردازش برای ایجاد یا تغییر تصویر استفاده کنند.

هدف از این حالت عکاسی فراتر از نمایش معمول اشیاء روزمره و ضربه زدن به جزئیات برای ایجاد تصویری است که بیننده را مجبور می کند به یک شیء متفاوت نگاه کند.

آموزش عکاسی انتزاعی

عکاسی انتزاعی

4 عنصر عکاسی انتزاعی

در حالی که عکاسی انتزاعی به قوانین سختگیرانه عکاسی از دیگر ژانرهای عکاسی (مانند عکاسی عروسی یا عکاسی پرتره) پایبند نیست ، برخی از عناصر کلیدی بر تأثیر عکاسی انتزاعی می افزایند:

زاویه: انتخاب زوایای مختلف دید ، نمایندگی و تفسیر سوژه تصویر را تعیین می کند. در پس پردازش ، عکاسان می توانند آثار انتزاعی خود را بچرخانند یا تلنگر بزنند تا علاقه بصری ایجاد شود.

ترکیب: یک تصویر انتزاعی نقطه مورد علاقه را ایجاد می کند و بیننده را با استفاده از ترکیب قوی راهنمایی می کند. ترتیب و تعادل بین اشکال ، بافتها و الگوها بر نحوه حرکت چشم بیننده در اطراف تصویر تأثیر می گذارد.

نورپردازی: بسته به نحوه انتخاب عکاس برای تنظیم نور ، افزودن منابع مختلف نوری می تواند به نمایشی ، تأکید یا اضافه وزن اضافی به مناطق ، جزئیات یا موضوعات درون یک تصویر کمک کند. نورپردازی به تنظیم لحن و احساس برای تصویر کمک می کند و نقش مهمی در زیبایی کلی دارد.

سادگی: تفریق یک عنصر کلیدی برای ایجاد یک ترکیب انتزاعی است. حذف عوامل مزاحم و عناصر بی فایده به ایجاد یک عکس انتزاعی برای ایجاد یک نتیجه قابل هضم بصری کمک می کند.

ال گرکو: راهنمای زندگی و آثار ال گرکو
بیشتر بخوانید
آموزش عکاسی انتزاعی

آموزش عکاسی انتزاعی

4 نمونه های قابل توجه چکیده عکاسی

در سال 1922 ، عکاس آلفرد استیگلیتز مجموعه ای از مطالعات ابری را انجام داد که به عکاسی انتزاعی در قرن بیستم رواج داد. این مجموعه یک فرم بیانگر را نشان می داد ، که از نمایش واقعی آن خلاص شده بود. عکاسان دیگر ، مانند ماینور وایت و آرون سیسکیند ، راه او را دنبال کردند و با الهام از سورئالیسم و ​​اکسپرسیونیسم انتزاعی ، مرزهای هنر انتزاعی را پیش بردند. در اینجا چند عکاس انتزاعی قابل توجه دیگر و برخی از شناخته شده ترین تصاویر آنها آمده است:

آندره کرتس “شناگر زیر آب” (1917): کرتس این عکس را در حالی که از جراحت ناشی از شلیک گلوله در دوران جنگ جهانی اول بهبود می یافت ، گرفت. این عکس ، که روی مرد جوانی (برادرش) در استخر شنا می کند ، تأثیرگذار است. در تصویر ، کرتس امواج سطح استخر را مخدوش می کند و علاقه خود را به مفاهیم ترکیبی و استعاری به عنوان بازتابی از خود زندگی نشان می دهد.

“بوسه” من ری (1922): در سال 1922 ، هنرمند تجسمی من ری (زاده امانوئل رادنیتسکی) از تکنیکی بدون دوربین استفاده کرد-که او آن را “رادیوگراف” نامید-که شامل قرار دادن یک شیء مستقیم بر روی کاغذ حساس به عکس و افشای آن بود. روشن کردن برای ایجاد این عکس سنجی نمادین ، ​​ری تصویر شب of سر دو نفر را که در حال بوسیدن (او و کیکی دی مونپارناس) و صورت یکدیگر را با دستان خود نگه می داشت ، منتقل کرد.

«Funkturm Berlin» (1928) از لازلو موهلی-نگی: این عکس انتزاعی مشهور که از بالای برج رادیویی برلین گرفته شده است ، اشکال مختلف هندسی را بررسی می کند ، مثلث ها و دایره ها را با کیفیت های مختلف نور در هم آمیخته است. این تصویر بخشی از مجموعه ای بود که موحلی نگی در آنجا از عکاسی هوایی استفاده کرد ، که به بیننده اجازه می داد تا از راه های قبلی غیرممکن با واقعیت برخورد کند.

ولفگانگ تیلمنس “قطره کاغذ” (2006): این عکس دارای یک ورق کاغذ عکس پیچ خورده است که به دلیل استفاده از نور و تنش تیلمنس ، تشخیص آن به عنوان یک محصول کاغذی دشوار است. این تصویر که دارای کیفیتی شبیه به رویا است ، باعث شد تا تیلمنس مجموعه ای را ایجاد کند که روی کاغذ اتاق تاریک تا شده و با نورهای رنگی روشن شده است.

رقص پاسو دوبل: تاریخ مختصر پاسو دوبل
بیشتر بخوانید
5 نکته برای گرفتن عکاسی انتزاعی

با ابزارهای پیشرفته پس از تولید ، می توانید عکاسی انتزاعی خود را ارتقا دهید. اما برای ایجاد این عکس ها نیازی به تجهیزات گران قیمت ندارید. در اینجا پنج نکته برای گرفتن یک عکس انتزاعی جالب از نظر بصری آورده شده است:

ترکیب بافت. بافت به یک عکس فیزیکی می افزاید و به پرورش روایت آنچه در بازی است کمک می کند. استفاده از بافت های مختلف بیننده را به نقاط استراتژیک در تصویر راهنمایی می کند.

رنگ را آزمایش کنید. رنگ را در تصاویر خود بگنجانید ، که می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای جلب توجه بینندگان شما و درک بیشتر کیفیت احساسی تصویر شما عمل کند.

با اشکال و فرم ها بازی کنید. در حالی که اشکال دو بعدی (مانند دایره ها و مثلث ها) شامل طول و عرض است ، فرم ها شکل های سه بعدی هستند که طول ، عرض و عمق را بیان می کنند. شکل و فرم با هم ، پایه و اساس عکاسی انتزاعی را تشکیل می دهند و به درک بصری ما از جهان می افزایند. بازی با سرعت شاتر ، ISO و زمان های طولانی نوردهی می تواند یک اثر تاری حرکت ایجاد کند که به تشخیص اشکال و فرم ها کمک می کند.

عکاسی ماکرو انتزاعی را امتحان کنید. از یک لنز ماکرو ، آداپتور یا لوله های افزودنی برای عکاسی کلان از سوژه ها از نمای نزدیک استفاده کنید. استفاده از ابزارهای کلان به شما کمک می کند تا عناصر مختلف ترکیب بندی عکس خود ، مانند رنگ ، بافت و نور را در اختیار داشته باشید.

آموزش عکاسی انتزاعی

عکاسی انتزاعی

از عناصر مینیمالیستی استفاده کنید. مینیمالیسم شامل استفاده از عناصری مانند اشکال هندسی ساده برای انتقال یک تجربه بصری و نشان دادن محدودیت است. از خود بپرسید که عناصر مورد نیاز برای گنجاندن در یک تصویر ضروری است و اطمینان داشته باشید که بیننده شما می تواند آنچه را که فراتر از قاب اتفاق می افتد تصور کند. با ویژگی های مینیمالیسم بیشتر آشنا شوید.

منبع با دوربین

بیشتر بخوانید:

انیمیشن شهر اشباح | بهترین فیلم های اینگرید برگمن | نقد فیلم آپارتمان | The Apartment | « غریبه‌ای در نیویورک » | لورین هانسبری | ادبیات کلاسیک | نقد فیلم کارخانه آمریکایی | فیلم ماجرا | نقد فیلم جولیتای ارواح | بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون | تحلیل نمایشنامه باغ وحش شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 12 =