صفحه اصلی > هنر و سرگرمی : نکته های مهم در تدوین فیلم
ads

نکته های مهم در تدوین فیلم

تدوین فیلم

نکته های مهم در تدوین فیلم : 

از روزی که پیش تولید آغاز می شود تا لحظه ای که آخرین قطعه قفل می شود ، تصمیمات اتخاذ شده در اتاق تدوین فیلم از مهمترین مراحل کل مراحل فیلمبرداری است. همه جنبه های دیگر فیلم – تحقیق ، فیلمنامه ، تصاویر ، کلمات ، صداها و موسیقی – به ویرایش وارد می شوند ، جایی که تیم خلاق باید همه چیز را به شکل نهایی خود ترکیب ، هماهنگ و شکل دهد. اولین مجمع نشان دهنده یکی از اولین مراحل مهم در فرایند تدوین فیلم است.

اولین مجمع چیست؟

اولین مونتاژ یا قطع مونتاژ ، اولین برش تدوینگر از کل فیلم است. ویراستار تمام فیلم های قابل استفاده را کنار هم قرار می دهد و آن را در یک دنباله زمانی ترتیب می دهد که با فیلمنامه فیلم مطابقت دارد.

تدوین فیلم

تدوین فیلم

با توجه به ویژگیهای هنگفت هالیوود با شرکتهای تولید کننده برجسته ، ویراستار اغلب در حال فیلمبرداری در مجموعه صحنه های جداگانه کار می کند. یک برش مونتاژ با یک برش خشن دنبال می شود ، که در آن یادداشت های کارگردان اضافه می شود و فیلم بیشتر کوتاه می شود.

اهمیت ویرایش مجمع چیست؟

وقتی کارگردان در حال تماشای یک ویرایش مجمع است ، اولین بار است که هر نسخه ای از فیلم را مشاهده می کند. این می تواند اطلاعات مهمی را در مورد آنچه کار می کند و چه چیزهایی نیست به کارگردان ارائه دهد و اغلب مناطقی از فیلم را مشخص می کند که در آنها برای ایجاد شفافیت بیشتر داستان به فیلمبرداری مجدد یا انتخاب مجدد نیاز است.

6 نکته برای کنار هم قرار دادن برش مجمع

پس از ثبت و سازماندهی فیلم خام (معمولاً توسط دستیار تدوینگر) ، تدوینگر فیلم کار روی اولین مونتاژ فیلم را آغاز می کند. در اینجا چند نکته برای جمع آوری اولین مونتاژ عالی وجود دارد:

تمام فیلم ها را تماشا کنید. کنار هم قرار دادن یک برش مونتاژ قابل اجرا ، شما را ملزم می کند که یک سری تصمیمات اساسی در مورد استفاده از فیلم بگیرید. اغلب چندین عکس از یک عکس از نمای نزدیک ، خواندن خط یا ایجاد یک عکس وجود دارد. (در مورد انواع عکس های فیلم در اینجا اطلاعات کسب کنید.) ویراستار باید همه روزنامه های روزانه را تماشا کرده و تصاویری را انتخاب کند که بیشترین حس بصری یا قصه گویی را برای یک سکانس مشخص نشان می دهد.

آموزش تکنیک های عکاسی انتزاعی
بیشتر بخوانید

به ترتیب زمانی شروع کنید. خواه یک فیلم بلند باشد یا یک فیلم کوتاه ، قطع مونتاژ بهترین حدس اولیه یک ویراستار را در مورد ساختار فیلم نشان می دهد. برای بیشتر فیلم های داستانی ، این بدان معناست که تا آنجا که ممکن است از فیلمنامه پیروی کنید. با این حال ، برای فیلم های تجربی یا مستند ، درک ساختار ممکن است سخت تر باشد. اگر در تعیین ساختار طبیعی مشکل دارید ، یک رویکرد کاملاً گاهشمار را امتحان کنید. ممکن است تشخیص دهید که صحنه ها باید بعداً دوباره سفارش داده شوند ، اما یک برش زمانی به شما امکان می دهد تمام آنچه را که به ترتیب عملکردی و منطقی گرفته شده است ببینید.

تدوین فیلم

تدوین فیلم

در برابر تمایل به ویرایش بیش از حد مقاومت کنید. قطع مونتاژ به هم ریخته است. هدف از برش مونتاژ ، دیدن فیلم در ساده ترین و وسیع ترین زمینه ممکن است. جلوه های بصری و جلوه های صوتی تا برش نهایی اضافه نمی شوند. نگران ویرایش پیوسته بی عیب و نقص و مقطع بیش از حد تهاجمی نباشید-زمان زیادی برای تکنیک های ویرایش پیشرفته در مراحل بعدی پس از تولید وجود خواهد داشت.

مونتاژ کور را امتحان کنید. در یک ویژگی مستند ، مجموعه کور یک ویرایش است که بدون اجزای بصری انجام می شود. ویراستار صدا را جمع می کند ، مصاحبه را انتخاب می کند و روایت را “خراش” می دهد تا اولین “نگاه” منسجم به فیلم را ایجاد کند. در اصل ، یک مجموعه کور شبیه به ایجاد یک نمایش رادیویی است و می توان از آن برای ارزیابی عملکرد خوب داستان سرایی در خالص ترین شکل شنیداری خود استفاده کرد.

تدوین فیلم

تدوین فیلم

چندین نسخه را امتحان کنید. نرم افزارهای ویرایش مدرن ، مانند Adobe Premiere Pro ، امتحان چندین نسخه از یک دنباله را آسان می کند. اگر برای تعیین بهترین شیوه ویرایش برای استفاده در صحنه تلاش می کنید ، از تلاش برای چند نسخه مختلف نترسید. به عنوان مثال ، اگر مطمئن نیستید که از کدام یک از دو شات استفاده کنید یا در کجا از b-roll استفاده کنید ، چند سکانس متفاوت را آزمایش کنید و ببینید کدام یک درست است.

DPI چیست ؟ ( راهنمای محاسبه ) به زبان ساده
بیشتر بخوانید

نگران نباشید. تماشای اولین مونتاژ شما بسیار طولانی و دردناک خواهد بود. نگران نباشید – این آنطور که باید باشد است. بیان همه گزینه های خود یک گام اساسی در راستای پی بردن به داستان اصلی است که می خواهید بیان کنید. آنچه در پی می آید یک فرایند تکراری از پیرایش ، بازسازی ، فشرده سازی و بازنویسی است و به طور مداوم مهمترین عناصر روایی را مورد توجه قرار می دهد.

تدوین فیلم

تدوین فیلم

پایان مقاله نکته های مهم در تدوین فیلم

مجله نگاه 

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌های متیو مک کانهی ( ۱۰ فیلم برتر ) | بهترین فیلم های برد پیت | نقد فیلم شیطان را بران | مُرداب ژرف تناقض | نقد فیلم این گروه خشن | بهترین فیلم های امیلی بلانت | نقد فیلم چشم چران | کسب درآمد از فروش دوره آموزشی آنلاین | فصل دوم سریال Blown Away | فیلم گرمای بدن | بهترین فیلم های کریستوفر نولان |

دیدگاهتان را بنویسید

4 × 3 =