صفحه اصلی > کسب و کار : ۱۰ نکته بازاریابی شبکه های اجتماعی برای تازه کارها
ads

۱۰ نکته بازاریابی شبکه های اجتماعی برای تازه کارها

بازاریابی شبکه های اجتماعی

“هر متخصص زمانی مبتدی بود.”

من در ده سال گذشته مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی بوده ام و هنوز هم همانطور که امروز اولین توییت خود را یک دهه قبل ارسال کردم ، از امکانات ارتباط آنلاین امروز بسیار هیجان زده هستم.

با مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی با بامدادی ها همراه باشید.

این بدان معنا نیست که من فراموش کرده ام شروع به این سفر چگونه بود. در ابتدا ممکن است یک منحنی یادگیری شدید وجود داشته باشد و به راحتی می توانید از ابزارها و بسترهای مختلف برای انتخاب استفاده کنید.
اگر در بازاریابی رسانه های اجتماعی تازه کار هستید یا کاملاً مطمئن نیستید که از آن به درستی استفاده می کنید ، این مقاله برای شما مناسب است. من می خواهم ده مورد از بهترین نکات خود را برای موفقیت در شما به اشتراک بگذارم.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

1. اهداف رسانه های اجتماعی SMART را تعیین کنید
این راز ندارم که تعیین هدف احتمال موفقیت شما در رسانه های اجتماعی را افزایش می دهد ، با این حال هرگز تعجب نمی کنم که چگونه بسیاری از مشاغل به فکر ایجاد اهداف رسانه های اجتماعی خود بوده اند. بدون اهداف ، دشوار است بدانید بازاریابی رسانه های اجتماعی شما چقدر خوب عمل می کند.

اهداف واضح نه تنها استراتژی شما را به جلو هدایت می کند ، بلکه در اندازه گیری پیشرفت شما نیز به عنوان معیارهای مشخص عمل می کند. اهداف و نتایج خاصی را که می خواهید با فعالیت در رسانه های اجتماعی به دست آورید ، شرح دهید. اینها باید با اهداف تجاری شما هماهنگ باشد.

برای اینکه یک هدف به واقعیت تبدیل شود ، باید خاص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی و واقع بینانه و همچنین زمانبندی خاص باشد-اینها اغلب اهداف SMART نامیده می شوند. اهداف SMART یکی از طولانی ترین و محبوب ترین چارچوبهای تعیین هدف برای کسب و کار هستند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

2. خودتان را خیلی سبک نکنید
بسیار مهم است ، به ویژه اگر منابع شما محدود است ، شما تلاش های رسانه های اجتماعی خود را در مکان هایی متمرکز کنید که بیشترین بازدهی را برای تلاش های شما ایجاد کند. اگر مخاطبان شما در آنجا نباشند ، وقت خود را صرف یک شبکه اجتماعی خاص نمی کنید. همچنین نباید سعی کنید در یکجا همه جا حضور داشته باشید. هر پلتفرم اضافی که کسب و کار شما روی آن فعال است به معنی زمان و تلاش اضافی است که برای مشارکت و ایجاد محتوای مناسب برای آن بستر لازم است.

نحوه استفاده از تصاویر برای بازاریابی اینترنتی
بیشتر بخوانید

قبل از فعال شدن در یک شبکه اجتماعی ، سعی کنید به سوالات زیر پاسخ دهید تا به شما در انتخاب بستر مناسب برای شما کمک کند.

(i) آیا این بستر به من در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک می کند؟
(II) آیا مخاطبان هدف من در این پلت فرم فعال هستند؟
(iii) آیا این پلتفرم با محتوایی که من ایجاد می کنم مطابقت دارد؟

3. مخاطبان خود را بشناسید
درک عمیق تری از مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. کجا دوست دارند آنلاین آنلاین باشند؟ چه محتوایی بیشتر به آنها مربوط می شود؟ آنها به دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند؟ آنها چگونه دوست دارند این اطلاعات را مصرف کنند؟ وقتی مخاطبان خود را عمیقا بشناسید ، می توانید با آنها ارتباط برقرار کرده و محتوای مربوط به آنها را ایجاد کنید.
نکته داخلی: ایجاد شخصیت مخاطبان بخش مهمی در طراحی استراتژی رسانه های اجتماعی شما و درک واقعی افرادی است که سعی می کنید به آنها برسید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

4. تجزیه و تحلیل آنچه برای رقبای خود و همکاران صنعت کار می کند
رقبای شما و همتایان صنعت شما منابع ارزشمندی از بینش هستند. به نوع محتوایی که رقبای شما ایجاد می کنند توجه کنید. مشخص کنید کدام محتوا از نظر اشتراک گذاری اجتماعی ، نظرات ، لایک ها و غیره برای آنها خوب عمل می کند ، درباره اینکه چگونه می توانید بخشی از محتوای ایجاد شده را تهیه کرده و پیچیدگی منحصر به فرد خود را بر روی آن قرار دهید ، طوفان فکری داشته باشید.

5. یک راهنمای سبک رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
یک راهنمای سبک رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا یک سبک ارتباطی ثابت را در همه بسترهای رسانه های اجتماعی ارائه دهید. این که آیا شما یک تیم یک نفر هستید یا چندین کارمند در حال ارسال پست در حساب های رسانه های اجتماعی خود هستید ، باید یک راهنمای سبک ایجاد کنید که دقیقاً ظاهر و خواندن پست ها را نشان دهد.

اقدام کنید: راهنمای سبک شما باید موارد زیر را مشخص کند:
لحن و صدای حضور نام تجاری شما در رسانه های اجتماعی ؛
سبک نوشتن پست های شما – قالب سازگار ، املا و غیره ؛
رنگ ها ، لوگوها و فونت هایی که استفاده خواهید کرد ؛
نحوه استفاده از هشتگ ها و ایموجی ها

چگونه یک طراح وب شویم : 5 مهارت اساسی در طراحی وب
بیشتر بخوانید
بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

6. به همه پست های خود تصاویر اضافه کنید
مطمئناً این را قبلاً شنیده اید ، اما ارزش تکرار مجدد را دارد: تصاویر اهمیت زیادی دارند. طبق تحقیقات Bufer ، محتوای بصری 40 برابر بیشتر از سایر انواع محتوا در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.
تصویری را به همه پست های آنلاین خود-حتی آنهایی که متنی هستند ، اضافه کنید. برای کمک به تشخیص نام تجاری و ایجاد هویت بصری قوی ، با رعایت رنگ ها ، فونت ها و طرح بندی یکسان ، در همه تصاویر خود سازگاری را حفظ کنید.

7. فقط به گپ آنلاین اضافه نکنید
فقط به چت آنلاین اضافه نکنید. قبل از اینکه چیزی ارسال کنید ، متوقف شوید و از خود بپرسید آیا این آزمون مجدد را به اشتراک می گذارد؟ چرا می خواهم روی این اطلاعات کلیک کنم؟ چرا می خواهم آن را با دوستان/خانواده ام به اشتراک بگذارم؟ یوناس برگر ، نویسنده کتاب “مسری: چرا چیزها درگیر می شوند” می گوید: “قبل از اینکه افراد محتوایی را به اشتراک بگذارند ، ارزش اجتماعی آن را ارزیابی می کنند.” متعهد شوید محتوایی ایجاد کنید که مخاطبان شما بخواهند آن را به اشتراک بگذارند زیرا معتقدند که برای دیگران ارزش یا علاقه دارد.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

8. یک برنامه ارسال منظم تهیه کنید
بازاریابی رسانه های اجتماعی یک تعهد مداوم است. شما باید مرتباً پست بگذارید تا جلوی چشم مخاطبان خود بمانید و به رشد خود ادامه دهید. و هرچه مخاطبان شما بیشتر از شما بشنوند ، اعتماد بیشتری خواهید داشت. هر روز یک روز را برای ترسیم رویدادهای آینده ، تعطیلات و غیره اختصاص دهید ، که می خواهید درباره آنها بنویسید یا ارسال کنید. سپس از یک صفحه گسترده Excel ساده برای ایجاد تقویم محتوایی خود استفاده کنید. همین کار را با صفحه گسترده دیگر برای پست های رسانه های اجتماعی انجام دهید.

9. وقتی مخاطبان شما آنلاین هستند ارسال کنید
اگر زمانهای ارسال بهینه را جستجو کنید ، راهنماهای زیادی را به صورت آنلاین پیدا خواهید کرد. شما می توانید این توصیه ها را به عنوان نقطه شروع دنبال کنید ، اما من توصیه می کنم آزمایش خود را انجام دهید تا ببینید کدام روزها و زمان ها برای مخاطبین خاص شما در صنعت شما بهترین کار را می کند.

کسب درآمد از عکاسی
بیشتر بخوانید

10. فقط “اجتماعی” نکنید ؛ “اجتماعی باشید”
سرانجام ، همه ما آن دسته از افرادی را می شناسیم که فقط هنگامی که می خواهند مطالب آنها را بخوانید ، نظر دهید یا دوباره توییت کنید ، توییت می کنند. یکی از آن ها نباشید فقط وقتی چیزی را می خواهید به دلیل علاقه مندی به شهرت نرسید. بر ایجاد روابط آنلاین تمرکز کنید. اگر شما به جامعه خود اهمیت نمی دهید ، نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم به جامعه شما اهمیت دهند.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی

منبع مجله نگاه

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جورج لوکاس | تونر صورت چیست و چرا برای پاکسازی پوست توصیه می‌شود | بهترین فیلم های دنی بویل | بهترین فیلم های اینگرید برگمن | بهترین فیلمهای جیمز استورات | آموزش ساخت تاب برای خانه خود | مل بروکس | نقد فیلم جدایی نادر از سیمین | نقد فیلم جزر و مد | Tides 2021

دیدگاهتان را بنویسید

2 × سه =