صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : قوانین طلایی ترکیب بندی در عکاسی
ads

قوانین طلایی ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی یکی از مهمترین ابزارها در هر نوع عکاسی است. جیمی چین ، عکاس ماجراجویی در سطح جهانی ، می داند – او با تصاویر باورنکردنی (و به ظاهر غیرممکن) خود حرفه ای ساخته است.

جیمی و دیگر عکاسان برای گرفتن آن عکسهای عالی چه سلاح مخفی فراخوانی می کنند؟ ترکیب بندی در عکاسی . برای اینکه به یک عکاس بهتر تبدیل شوید و سبک بصری خود را انتخاب کنید ، در مورد هنر آهنگسازی مطالعه کنید و تکنیک های آهنگسازی را در زیر تمرین کنید.

ترکیب بندی در عکاسی چیست؟

ترکیب بندی در عکاسی روشی است که در آن عکاس عناصر مختلف موجود در عکس را مرتب می کند. یک عکس خوش ترکیب از نظر زیبایی شناختی متعادل می شود (که گاهی اوقات می تواند به این معنی باشد که عمداً – و با مهارت از تعادل خارج است).

عناصر عکاسی چیست؟

قبل از اینکه عکس بعدی خود را نشان دهید و عکاسی کنید ، وقت بگذارید تا عناصر مختلفی را که ممکن است در صحنه شما وجود داشته باشد با نام شناسایی کنید. عناصر یک عکس عبارتند از:

فاعل، موضوع)

یک موضوع می تواند هر چیزی باشد ، از یک شخص یا یک حیوان گرفته تا یک جسم بی جان یا گیاهان و جانوران. ترکیب با تاکید بر تعیین موضوع عکس کمک می کند. به عنوان مثال ، در عکسی که هم با یک سگ و هم با صاحب آن وجود دارد ، عکاس ممکن است تصمیم بگیرد که اصل تمرکز و عمق میدان را برای محو کردن مالک اعمال کند ، در نتیجه سگ را سوژه اصلی قرار دهد.

پیش زمینه و پیش زمینه

پیش زمینه – آنچه در زمینه دید نزدیکتر است – و پس زمینه – آنچه در قسمت دید دور است – به قاب عکس کمک می کنند. اینها برای ارائه کنتراست ، عمق و خطوطی هستند که می توانند بر اساس موقعیت شما در رابطه با هر یک از این عناصر ، عکس شما را به طرز چشمگیری تغییر دهند. به عنوان مثال ، در عکاسی خیابانی ، پس زمینه ساختمان ها رنگ و بافت و همچنین کنتراست مداوم با فیلتر شدن سوژه های انسانی در داخل و خارج از صحنه را فراهم می کنند.

ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی

تقارن

تقارن یک اثر جالب توجه و جالب ایجاد می کند. به دنبال اشیا matching منطبق ، تصاویر آینه یا تکرار در اشکال و الگوها در یک قاب واحد باشید. تقارن همچنین به تعادل عکس کمک می کند.

عمق و فضا

بسته به موقعیت دوربین در رابطه با پیش زمینه ، پس زمینه و سوژه ، روش های بی شماری برای نشان دادن احساس فضا ، عمق و بعد در عکس وجود دارد. به عنوان مثال ، شما می توانید سر به حالت ایستاده قرار گرفته و مستقیماً با خطوط افقی مستقیم برای جلوه ای دو بعدی عکاسی کنید ، یا می توانید همان عکس را از یک زاویه بگیرید و دوربین را روی چیزی در پیش زمینه برای عمق میدان کمتری متمرکز کنید.

نقاشی دوشیزگان آوینیون
بیشتر بخوانید

تکنیک دیگری به نام فشرده سازی ، با مفهوم دستکاری فضای درون کادر بازی می کند. در زیر درباره فشرده سازی بیشتر بیاموزید.

خطوط

هر دو خط عمودی و افقی یک قاب طبیعی برای عکس شما ایجاد می کنند. خطوط می توانند عکس را متعادل کنند ، چشم را هدایت کنند و احساس آرامش یا گیجی ایجاد کنند (سعی کنید به یک عکس با خطوط مورب نگاه کنید!).

بافت

نور ، به ویژه جهت نور ، بر بافت تأثیر می گذارد. اشیا دارای لبه تار یا در فوکوس نرم احساس رمانتیک می کنند ، در حالی که اشیا در نور مستقیم و خشن ممکن است دانه یا برجستگی و برجستگی هایی را نشان دهند. بافت بر کیفیت احساسی تصویر تأثیر می گذارد. یک موضوع می تواند بافت های مختلفی را در زیر نورهای مختلف نشان دهد.

اصول تکنیک چیست؟

اصول اساسی تکنیک آهنگسازی پایه و اساس بسیاری از هنرها را تشکیل می دهد. اصول زیر را برای عکاسی اعمال کنید تا تصاویر با ترکیب متفکرانه تری ایجاد کنید.

وحدت: این مفهوم است که همه عناصر در یک عکس واحد به هم تعلق دارند.
تعادل: احساسی که همه عناصر در جای “مناسب” قرار دارند.
حرکت: اثر حرکت یا سکون در یک عکس واحد.
کانون: نقطه مرکزی تصویر ، نقطه کانونی اصلی برای چشم بیننده است.
کنتراست: تفاوت بین عناصر ، به عنوان مثال رنگ روشن در مقابل تیره ، یا بزرگ در مقابل اشکال کوچک.
الگو: تکرار عناصر ، از رنگ گرفته تا خط و موضوع.

قوانین ترکیب بندی در عکاسی چیست؟
قانون سوم

Rule of Thirds سوژه شما را در یک سوم-چپ یا سوم-راست قاب قرار می دهد و یک ترکیب بندی در عکاسی دلپذیر ایجاد می کند. برای اعمال قانون سوم در عکس خود ، تصویر را با دو خط افقی و دو خط عمودی تقسیم کنید. سوژه خود را برای یک عکس متعادل در یک طرف قرار دهید.

پرتره ها و جهت دید

در عکاسی پرتره ، مرکزیت سوژه در کادر معمول است. هنگامی که از افراد در حال پرتره گرفتن هستید ، مگر اینکه آنها مستقیماً به دوربین نگاه می کنند ، معمولاً می خواهید کمی فضای خالی برای رو به سمت مرکز عکس بگذارید. این قاعده ترکیب بندی در عکاسی ، جهت دید نامیده می شود و این بسیار طبیعی احساس می شود زیرا در این صورت فرد مجالی برای جستجو دارد. اما توجه خواهید کرد که اگر شخصی مستقیماً به دوربین نگاه می کند ، کاملاً خوب است که سوژه را در کادر از چپ به راست قرار دهید:

ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی

خطوط پیشرو

Leading Lines چشم بیننده را از درون کادر عبور می دهد. وقتی بیننده عکس شما حرکت می کند ، چشم بیننده در امتداد خطوط حرکت می کند. اینها می توانند از جاده آسفالته گرفته تا سیم تلفن ، مسیرهای قطار تا گل های چیدمان شده هنری باشند. خطوط پیشرو را به عنوان یک راهنما در نظر بگیرید. آنها باید یک شروع واضح داشته باشند (معمولاً در جایی نزدیک به پایین فریم شما) تا انتهای زیبایی پسندانه (جایی در مرکز صحنه).

تابلو جیغ
بیشتر بخوانید

عمق میدان

یک قانون اساسی ترکیب بندی در عکاسی : عمق. عمق زمانی است که شما چیزی را در پیش زمینه خود داشته باشید و چیزی را در پس زمینه خود داشته باشید. عمق میدان کم بلافاصله توجه بیننده را به آنچه در عکس در کانون توجه است جلب می کند.

فضای منفی

فضای منفی به این معنی است که فضای زیادی از عکس وجود دارد که بیشتر “خالی” است ، که برای تعادل عکس استفاده می شود. فضای منفی به جلب توجه بیننده به برخی از جنبه های عکس کمک می کند. تاثیری که فضای منفی روی عکس می گذارد می تواند چشمگیر یا ریاضت آور باشد. مدیران هنری در صحنه های تجاری عاشق فضای منفی هستند ، زیرا به آنها فرصتی می دهد تا متن خود را روی عکس قرار دهند ، بدون اینکه جزئیات مهم را بپوشانند.

فشرده سازی

برای درام بیشتر در عکس های خود ، می توانید صحنه هایی را ایجاد کنید که در واقع توسط چشم انسان قابل مشاهده نیست. یکی از راه های انجام این کار فشرده سازی است – استفاده از یک لنز بسیار طولانی برای ایجاد پس زمینه بسیار نزدیکتر از آنچه در واقع است. (به یاد داشته باشید ، لنزهای با زاویه دید گسترده با ایجاد فاصله بیشتر در پس زمینه ، فضای را تحریف می کنند ؛ لنزهای تله عکس این عمل را انجام می دهند)

هرچه لنز شما طولانی تر باشد ، فشرده سازی بیشتری نیز خواهید داشت. با سرعت 200 میلی متر می توانید فشرده سازی کنید ، اما با سرعت 400 میلی متر می توانید تصاویر دستگیر کننده ایجاد کنید زیرا تصویری می سازید که واقعاً با چشم خود نمی توانیم آن را ببینیم. ناگهان پس زمینه آنقدر به موضوع اصلی شما نزدیک می شود که کمی خارق العاده به نظر می رسد.

4 نمونه ترکیب بندی در عکاسی

جیمی چین در شرایط عظیم در عکاسی مهارت دارد زیرا باید این کار را انجام دهد. تصاویر زیر نمونه هایی از جیمی است که نشان می دهد چگونه درک ریشه دار ترکیب می تواند منجر به عکس های باورنکردنی شود.

1) خطوط پیشرو و قانون سوم

جیمی این عکس را در بوگابوس در شرق بریتیش کلمبیا گرفته است ، کوهنوردان به دلیل زیبایی و تنوع در مسیرهای صعود ، مورد علاقه کوه نوردان هستند. او از ابزارهای اساسی ترکیب بندی در عکاسی خوب برای ایجاد تعادل و علاقه به صحنه استفاده کرد.

توجه داشته باشید که چگونه خط الراس مداومی وجود دارد که چشم شما را به سمت قله هدایت می کند. این “خط اصلی” است. این خط بیشتر تأکید می شود زیرا منطقه روشن و آفتاب گیر را از قسمت تاریک و سایه کوه کوه تقسیم می کند.

موضوع اصلی مطمئناً قله در بالا سمت راست است ، اما خط اصلی پشته که به قله منتهی می شود در ایجاد علاقه بصری و تعادل عکس به همان اندازه مهم است. این عکس همچنین از قانون سوم استفاده می کند ، جایی که موضوع اصلی در امتداد خط راست عمودی-سوم قرار دارد.

تغییر فوکوس در عکاسی چیست ؟ چه عواملی باعث تغییر فوکوس می شود
بیشتر بخوانید

2) فضای منفی

در این عکس ، مناطق سفید برفی / ابری فضای منفی هستند و سنگ گرم و کوهنورد رنگارنگ را در سمت چپ متعادل می کنند.

3) موضوع را جدا کنید
در این عکس ، جیمی موضوع خود را به دو روش مختلف جدا می کند: سطح رنگ و روشنایی. سوژه به دلیل کت قرمز روشن او و همچنین جیمی به گونه ای قرار گرفته است که در پشت سوژه یک منطقه نسبتاً روشن و سفید وجود دارد. هر دوی این گزینه ها کمک می کند تا سوژه در پس زمینه ظاهر شود.

4) عمق میدان
در این حالت ، جیمی به صخره ای که پیش زمینه است نزدیک می شود و موضوع اصلی خود ، کنراد ، را در پس زمینه قرار می دهد. این عکس به دلیل وجود Tetons در یک لایه عمق دیگری دارد
مسافت

ترکیب بندی در عکاسی

ترکیب بندی در عکاسی

6 تمرین برای تمرین ترکیب بندی در عکاسی

آیا می خواهید مانند جیمی عکس بگیرید؟ با تمرین تمرینات زیر با درک قوانین اساسی ترکیب بندی در عکاسی شروع کنید.

عکس دور و نزدیک.

برای اینکه عمق بیشتری به تصاویر خود بدهید ، با استفاده از یک لنز تا حدودی عریض (35 میلی متر یا عریض تر) از چیزی در فاصله دور عکس بگیرید. حالا از همان چیز عکس بگیرید اما چیز دیگری را در پیش زمینه قرار دهید. (اگر دوستی با خود دارید ، می توانید ابتدا دوست خود را خیلی دورتر بایستد و سپس بسیار نزدیکتر به دوربین.)

مقایسه دو عکس آیا متوجه می شوید عکس دوم چقدر عمیق تر است؟ چشم شما بین پیش زمینه و پس زمینه به عقب و جلو می رود و فضای عمیق تری به عکس می بخشد.

به آسمان شات بزنید .

با انتخاب موضوعی که در برابر آسمان خودنمایی کند (مانند یک مجسمه ، یک درخت یا یک ساختمان بلند بلند) ، با فضای منفی عکسبرداری را تمرین کنید. با گرفتن عکس هایی که سوژه به طور عمودی در مرکز قرار دارد شروع کنید ، سپس در جایی که به تدریج در کادر پایین می آید ، از عکس ها استفاده کنید.

چقدر می توانید پایین بروید؟ شاید تعجب کنید که چقدر قابل توجه تصویری را می توانید با خالی گذاشتن عمد بیشتر تصویر ایجاد کنید.

موضوع خود را پاپ کنید.

تمرین کنید تا سوژه خود را از پس زمینه جدا کنید تا بیرون بیاید. از یک دوست بخواهید تمام رنگهای تیره را بپوشد و سپس او را در پس زمینه هایی با رنگ روشن شلیک کنید. بهترین موقعیت را مشخص کنید تا دوست شما بدون هیچ گونه مانعی یک شبح تمیز داشته باشد. همچنین می توانید از دوست خود بخواهید که یک رنگ تک رنگ و محکم بپوشد تا رنگ در صحنه ظاهر شود.

موقعیت های شیفت.

با استفاده از قانون ثالث عکس گرفتن را تمرین کنید. از یک موضوع چند عکس بگیرید و آن را در خطوط سوم مختلف قرار دهید. سپس از مرکز مرگ موضوع در قاب عکس بگیرید. تعداد زیادی عکس بگیرید. بعداً ، به تصاویر نگاهی بیندازید و تصمیم بگیرید که کدام یک را بیشتر دوست دارید. سپس آنها را به یک مشاور عکاسی یا دوستی که به او اعتماد دارید نشان دهید و از آنها بپرسید کدام یک را بیشتر دوست دارند و چرا.

آموزش عکاسی در سفر
بیشتر بخوانید

به دنبال خطوط پیشرو باشید.

مراقب راه هایی باشید که می توانید Leading Lines را به تصاویر خود اضافه کنید. آیا خیابان یا حصاری وجود دارد که بتوانید در عکس بگنجانید تا به شما در جلب توجه شما به سمت سوژه اصلی کمک کند؟ و اگر این یک خط واقعی نیست که چشم را به خود جلب کند ، آیا چیز دیگری مانند سایه یک شخص وجود دارد که بتوانید از آن به عنوان خط پیشرو استفاده کنید؟

قوانین را زیر پا بگذارید.

پس از تسلط بر برخی از قوانین اساسی ترکیب ، می توانید برای تأثیر چشمگیر آنها را نقض کنید. یک عکس عالی لزوماً از قوانین اساسی ترکیب پیروی نمی کند ، اما هنوز هم یادگیری و درونی سازی این قوانین بسیار حیاتی است تا مشخص شود که آنها را نه به دلیل ناآگاهی ، بلکه به دلایل سبک شناسی نقض کرده اید.

برج های Howser: یک پرتره کوهستانی جیمی این عکس را از برج های Howser گرفته است که بلندترین قله های بوگابوس هستند و به 3412 متر (11194 فوت) می رسند. در این عکس ، جیمی از قوانین سنتی ترکیب بندی در عکاسی پیروی نکرد. در عوض ، او موضوع اصلی را متمرکز کرد ، موضوعی که معمولاً برای عکسبرداری منظره ناخوشایند است.

اما در این حالت به این دلیل کار می کند که کوه از چنین حضوری برخوردار است. در واقع ، جیمی از آن به عنوان “پرتره کوه” یاد می کند. در عکاسی پرتره ، مرکزیت سوژه در کادر معمول است و احتمالاً همان چیزی است که ناخودآگاه هنگام گرفتن این عکس از ذهن جیمی عبور می کرد. او حتی قله های کوه را در یک سوم بالایی قاب قرار داده است ، جایی که در صورت ساختن پرتره معمولاً چشم یک فرد را قرار می دهید.

مانند همه قوانین ترکیب بندی در عکاسی ، اگر بخواهید می توانید آنها را نقض کنید ، اما باید دلیل خوبی برای این کار داشته باشید. حتی اگر این دلیل صرفاً دیدن اتفاقاتی باشد که به وقوع می پیوندد ، زیرا بالاخره عکاسی ترکیبی از تجربه با تجربه است.

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

داستان ابزوردیست: ۵ ویژگی ادبیات پوچ گرایی | تاریخچه ساخت گیتار | تبلچر چیست | بهترین خواننده های راک | نقد فیلم سوپ اردک | نقد فیلم این فیلم نیست جعفر پناهی | فیلم فریادها و نجواها | تحلیل تابلو سیب زمینی خورها | بهترین فیلم های سلما هایک | بهترین فیلم های دیوید فینچر | اسپین اف گیم اف ترونز : دو انیمیشن دیگر در حال توسعه است | بهترین کتاب های ادبیات یمن | فیلم ال دورادو | فیلم حرامزاده های لعنتی | نقد فیلم خوب بد زشت | اسپاگتی خوشمزه | فیلم زیر درختان زیتون

دیدگاهتان را بنویسید

هفده + 19 =