صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : آموزش عکاسی خیابانی : چند نکته برای ثبت عکس های بهتر
ads

آموزش عکاسی خیابانی : چند نکته برای ثبت عکس های بهتر

عکاسی خیابانی

برای خواندن نکات آموزشی در مورد آموزش عکاسی خیابانی آماده اید؟ زمان پاسخ دهی سریع، وضوح طبیعی و حفظ تصویر شبیه رنگ تنها چند نکته از نکاتی است که در این مقاله عکاسی خیابانی خواهید آموخت.

نکات کلیدی

خلاق و مصمم و هوشیار باشید و آماده باشید.

از افراد، مکان ها و مکان های مختلف عکس بگیرید.

تصاویر شما باید داستانی را بیان کنند.

عکاسی خیابانی فقط مربوط به افراد نیست، بلکه به عناصر و جزئیات نیز مربوط می شود.

توجه را جلب نکنید و مانند یک نینجا سریع باشید.

هیچ قانونی برای عکس گرفتن در اماکن عمومی وجود ندارد.

برای استتار بیشتر، یک دوربین کوچک بردارید.

باتری اضافی، کارت حافظه و کفش راحت همراه داشته باشید.

تغییر تنظیمات دوربین برای هر سبکی از عکاسی مهم است.

از لنز پرایم برای ثبت بهترین لحظات و گرفتن افراد استفاده کنید.

دو دوربین، یکی برای فیلمبرداری (POV) و دیگری برای عکس برداری همراه داشته باشید.

خلاقیت و تمرین باعث می شود عکس های زیبایی خلق کنید.

به لحظات احساسی توجه کنید و آنها را یکی پس از دیگری شلیک کنید.

به جزئیات توجه کنید.

به ترکیب، تقارن، رنگ و سایه توجه کنید.

سایه ها و سیلوئت ها را در نظر بگیرید.

تعادل مناسب را برای عکاسی از مناظر شهری و ابراز احساسات پیدا کنید.

از سایر عکاسان حرفه ای الهام بگیرید.

ویرایش تصویر نیز بخشی از عکاسی است.

سه راه برای ثبت لحظات عالی و آموزش عکاسی خیابانی در خیابان ها

برای خواندن نکات آموزشی در مورد عکاسی خیابانی آماده اید؟ زمان پاسخ دهی سریع، وضوح طبیعی و حفظ تصویر شبیه رنگ تنها چند نکته از نکاتی است که در این مقاله عکاسی خیابانی خواهید آموخت.

وقتی صحبت از نمایش روزهای خوب در خیابان می شود، یاد گرفته ام که سه راه برای انجام آن وجود دارد. راه اول تقریباً واضح است. فقط در شهر یا روستای خود قدم بزنید و به دنبال اتفاقات جالبی باشید که در اطراف شما اتفاق می افتد.

برای ثبت این لحظات در چند میلی ثانیه، باید ناظر خوبی باشید و زمان واکنش شما باید تا حد امکان کوتاه باشد. اما بعداً در مورد بهبود زمان پاسخگویی صحبت خواهم کرد.

در راه دوم و سوم، همه چیز منصفانه و قابل اعتماد است، اما به خود اجازه دهید مهمترین چیز در زندگی خود باشید. روش دوم در واقع به شما این امکان را می دهد که صحنه زندگی خود را طراحی کنید، اما باید منتظر ظاهر شدن «شخصیت» باشید. فقط به دنبال پارک ها، کوچه ها یا مکان های زیبای دیگری باشید که لحظات جالبی را خلق می کنند.

درباره عکاسی بیاموزید: ISO چیست ؟
بیشتر بخوانید

به اطراف نگاه کنید، تجزیه و تحلیل کنید که مردم چگونه حرکت می کنند و چه اتفاقی می تواند در اینجا بیفتد. اگر ایده جالبی در ذهن دارید، فقط منتظر بمانید تا فرد مناسب نزدیک شود و سپس دکمه شاتر را فشار دهید. پیاده های مختلف را امتحان کنید، طرح سایت را تغییر دهید و بهترین مسیر را پیدا کنید.

راه سوم و کمتر ترسناک این است که «بازیکن» خود را پیدا کنید و او را تا رویداد اصلی دنبال کنید. راستش را بخواهید، من افراد بسیار جالبی را دنبال کردم که سعی کردند توجه را به مدت 15 تا 20 دقیقه جلب نکنند. همیشه فاصله خود را حفظ کنید و هنگامی که عمل به شما رسید، دکمه شاتر را فشار دهید.

عکاسی خیابانی

زمان واکنش بسیار مهم است

عکاسی خیابانی، مانند عکاسی ورزشی، ژانری است که شما را ملزم به واکنش در سریع ترین زمان ممکن می کند. زمانی را صرف بهبود زمان واکنش خود کنید. در صورت تمایل می توانید آن را در خانه انجام دهید.

“منتظر لحظه عالی نباشید. لحظه را پیدا کنید و آن را کامل کنید!”

در اتاق قدم بزنید، یک شی مانند گلدان را انتخاب کنید و در سریع ترین زمان ممکن از زوایای مختلف و موقعیت های مختلف از آن عکس بگیرید. به سرعت شلیک کنید، طفره بروید، بپرید و حتی روی زمین فرود بیایید. می دانم این چیزها عجیب به نظر می رسند، اما لحظه قضاوت فقط یک چشم بر هم زدن است.

بر المان ها مسلط شوید

تا آنجا که من می دانم، ایجاد یک چشم انداز عکاسی خیابانی به درون نگری بیشتری نسبت به سایر ژانرها نیاز دارد. شما باید خیلی تجربه کنید تا واقعاً تصاویر خود را پیدا کنید. بنابراین قلب، چشم و روح شما همیشه مهمترین ابزار شما خواهد بود. اما هنوز باید این زندگی درونی را نشان دهید. و چقدر سخت است.

عناصر مختلف زیادی وجود دارد که می توانید برای عکس خیابانی از آنها استفاده کنید که اغلب آنقدر روی جزئیات تمرکز می کنید که تصویر بزرگ را از دست می دهید. چیزی که به من کمک کرد این بود که چندین ساعت روی یک عنصر تمرکز کنم، مثلاً یک رنگ خاص. همچنین می توانید فقط روی خطوط، تضادها، لباس های جالب یا صحنه های هیجان انگیز تمرکز کنید. برای نتایج بهتر، طیف وسیعی از موارد را به چند مورد محدود کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، موارد بیشتری را می توانید همزمان اسکن کنید.

آموزش عکاسی با موبایل
بیشتر بخوانید

استاد شطرنج شوید

عکاسی خیابانی چیزی بیش از حدس زدن نیست. نه تنها باید در تشخیص لحظات شگفت انگیز مهارت داشته باشید، بلکه باید بدانید که آنها در حال رخ دادن هستند. سعی کنید تا آنجا که ممکن است زمان صرف کنید تا بفهمید مردم چگونه با هم تعامل دارند و چگونه حرکت می کنند.

به الگوها، ترافیک و آنچه در اطرافتان می گذرد توجه کنید. اگر کسی آن چراغ چشمک زن عجیب و غریب یا واکنش مردم به سر و صدایی که از محل ساخت و ساز می آید را ببیند چه می شود. شما نمی توانید بر اعمال عابر پیاده تأثیر بگذارید، اما می توانید یاد بگیرید که آنها را بهتر پیش بینی کنید. و این به شما به عنوان یک کارگردان صحنه کاربردی کمک زیادی می کند.

عکاسی خیابانی

بهترین دوست شما: کنتراست های طبیعی

این یکی از مهم ترین درس هایی است که آموخته ام. من نمی توانم به اندازه کافی بر اهمیت کنتراست یا کنتراست طبیعی تأکید کنم – به خصوص در عکاسی خیابانی. من صدها بار این اشتباه را انجام داده ام و همیشه آن را می بینم. همیشه سعی کنید سوژه تاریک خود را روی پس زمینه روشن قرار دهید و بالعکس.

شاید بدیهی به نظر برسد، اما دزدیدن تصویر قدرت آن یکی از رایج ترین اشتباهات است. من عکس‌های خوب زیادی گرفته‌ام که خوب نبودند، زیرا سوژه به اندازه کافی از پس‌زمینه متمایز نبود. سعی کنید تا حد امکان از این اشتباه اجتناب کنید و خود را از پشیمانی از دست دادن یک عکس شگفت انگیز نجات دهید.

عکس های خود را به عنوان نقاشی در نظر بگیرید

تفاوت اصلی بین طراحی و عکاسی این است که وقتی نقاشی می‌کشید چیزهایی اضافه می‌کنید و وقتی عکس می‌گیرید چیزهایی را کم می‌کنید. من نمی گویم شما باید مانند من ماجراجویی های خود را محدود کنید، این فقط ترجیح شخصی است. اما چیزی که در اوایل یاد گرفتم این است که عکاسی خیابانی به شما این حق را نمی دهد که ترکیب بندی و موضوع را دست کم بگیرید زیرا باز یا بدون هوا (بدون جهت) است. من در ابتدا این کار را می کردم و فکر می کردم اشتباه است.

عکاسی مونوکروم | تفاوت عکاسی مونوکروم با سیاه و سفید
بیشتر بخوانید

“هر کودک یک هنرمند است. سوال این است که چگونه یک هنرمند باشیم.” – پابلو پیکاسو

این ژانر مستلزم انتخاب دقیق سوژه ها، ترکیب بندی و همه عناصر دیگری است که یک عکس خوب را تشکیل می دهند. دشوارتر است زیرا شما کنترل مستقیمی روی اتفاقات ندارید.

عناصری را که دوست دارید پیدا کنید و آنها را به بوم خود اضافه کنید. در حالت ایده آل، باید دلیلی برای وجود هر عنصر وجود داشته باشد. حتی اگر عکس‌های خیابانی بسیار جالبی با عناصر متعدد بگیرید، باز هم باید از خود بپرسید، چرا نیمی از سبد خرید را در پس‌زمینه عکس گرفتم؟ هیچ نقاشی بی دلیل چیزی نمی کشد و همیشه می پرسد که این عنصر چه چیزی به نقاشی اضافه می کند. زمان زیادی طول کشید تا آن را بفهمم، اما قطعا کمک کرد و هنوز هم روی آن کار می کنم.

واقعیت این است که شما دارید از خودتان عکس می گیرید

یکی از مهم ترین بینش هایی که تاکنون در سفرم به دست آورده ام این است که عکاسی خیابانی چیزی جز عکاسی از خود توسط دیگران نیست. به 10 نفر دقیقاً همان دوربین را بدهید و بگذارید هر روز یک ساعت در یک خیابان خاص قدم بزنند.

من مطمئن هستم که چیزهای مشابهی در عکس های آنها وجود خواهد داشت زیرا آنها واضح هستند، اما موارد دیگر در افراد مختلف متفاوت است. اینها چیزهایی هستند که برایشان جذاب است، چیزهایی که به آنها علاقه دارند. برای برخی، خیابان حال و هوای غم انگیز و افسرده کننده ای دارد، بنابراین از غریبه های جدی تر عکس سیاه و سفید می گیرند. برخی دیگر بلافاصله عاشق رنگ ها و افراد شاد می شوند و آن عشق را در عکس های خود ترجمه می کنند.

وقتی عکاسی خیابانی را شروع کردم، به اشتباه فکر کردم که باید مانند یک عکس سیاه و سفید معمولی، زاویه باز و کاملاً پر جنب و جوش باشد (حداقل این تصور من از یک عکس معمولی است). بود). من سعی کردم این تصاویر را خلق کنم، اما آنها را احساس نکردم. مدتی طول کشید تا بفهمم چگونه نگران هیچ چیز نباشم و فقط کاری را که دوست دارم انجام دهم. و اینطوری استایل شخصی ام را بدست آوردم.

سبک و تاریخ معماری معبد نیلوفر آبی را کاوش کنید
بیشتر بخوانید

عکاسی خیابانی

“تفاوت بین شما و هر کس دیگری مانند هر کس دیگری است. و این یک تفاوت بزرگ است، بنابراین شما باید احساس خاصی داشته باشید.” -جارود کینتز

منظورم این است که یادگیری از استادانی مانند برسون یا لیتر، خواندن هزاران نکته مطالعه و امتحان کردن سبک های مختلف بسیار خوب است، اما لطفاً به خودتان لطف کنید و یک کار را انجام دهید. که به نظر شما عالیه

اشتباهات منو تکرار نکن تنها آرزوی من این است که کارهای این ژانر به اندازه افرادی که در خیابان عکس می گیرند متنوع باشد – و مطمئن هستم که این آرزو محقق خواهد شد.

ترفندهای بیشتر

برای یادگیری نحوه عملکرد دیگران وقت بگذارید زیرا اطلاعات زیادی به دست خواهید آورد.

به عکس های عکاسان حرفه ای نگاه کنید و سعی کنید بفهمید چه چیزی آنها را جالب و زیبا می کند.

البته با عکاسی خیابانی مشکلی از نظر شرعی وجود ندارد اما حقوق خود را دوباره بخوانید تا در صورت بروز مشکل از حقوق خود دفاع کنید.

ویژگی ها و تنظیمات دوربین خود را اصلاح کنید تا بتوانید با اطمینان به شرایط در حال تغییر واکنش نشان دهید و همچنان عکس بگیرید.

آماده باشید اگر از شما خواسته شود بتوانید افرادی را که از آنها عکس می گیرید متقاعد کنید. فقط لبخند بزن، اعتماد به نفس داشته باش چون کار اشتباهی انجام نداده ای.

یاد بگیرید سریع کار کنید و انعطاف پذیر باشید.

دوربین خود را همیشه آماده و آماده عکس برداری داشته باشید.

درنگ نکن عکس بگیر

تمرین، تمرین، تمرین! از اشتباهات خود درس بگیرید و دوباره تلاش کنید.

اعتماد به نفس. اگر چنین احساسی ندارید، خودتان باشید تا اعتماد به نفس خود را به دست آورید.

کاری را که انجام می دهید به اشتراک بگذارید و از انتقاد استقبال کنید.

از کارت لذت ببر.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

دوازده + 11 =