صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : آموزش عکاسی از سوژه متحرک
ads

آموزش عکاسی از سوژه متحرک

عکاسی از سوژه متحرک

آموزش عکاسی از سوژه متحرک : در ابتدایی ترین سطح ، عکاسی تصاویری را از دنیای اطراف ما ثبت می کند. با این حال بسیاری از بهترین عکس ها ساکن نیستند: در عوض ، آنها از تکنیک های حرکتی برای برقراری ارتباط با سرعت ، فعالیت و گذشت زمان استفاده می کنند. از عکاسی از سوژه متحرک می توان برای ایجاد تصاویر پویا از سوژه های در حال حرکت ، از جمله حیوانات در زیستگاه طبیعی خود ، جمعیت زیادی از افراد یا وسایل نقلیه ای که در جاده ها و ریل ها زیپ می شوند ، استفاده کرد.

آموزش عکاسی از سوژه متحرک

عکاسی از سوژه متحرک

عکاسی از سوژه متحرک چیست؟

در عکاسی ، تاری حرکت نوار یا تاری هدفمند در حرکت یک عکس در عکس برای جلوه بصری است. این یک روش عالی برای ثبت حرکت در یک عکس ثابت است و اغلب هم در عکاسی از طبیعت و هم در عکاسی ورزشی استفاده می شود.

3 نکته برای گرفتن عکاسی از سوژه متحرک

اگر تمام کارتان را نشان دادن دوربین خود و کلیک کنید نیستید ، می توانید تاری تاری را ثبت کنید. سه عنصر اساسی برای استفاده موفقیت آمیز از تاری تاری وجود دارد: سرعت شاتر ، نور و ثبات دوربین.

از سرعت شاتر آهسته تر استفاده کنید. تاری حرکت به زمان قرار گرفتن در معرض طولانی تر نیاز دارد. بهترین راه برای گرفتن این نوردهی طولانی مدت با کاهش سرعت شاتر است.

از روشنایی آگاه باشید. از آنجا که سرعت شاتر کمتری باعث می شود نور بیشتری به دوربین شما وارد شود ، در معرض نوردهی بیش از حد یا انفجار عکس قرار می گیرید. در نتیجه ، بسیاری از عکاسان تصمیم می گیرند در شرایط کم نور ، مانند سحر یا غروب ، حرکت را از این طریق ثبت کنند.

دوربین خود را تثبیت کنید. هنگام گرفتن تاری حرکت ، از سه پایه استفاده کنید یا دوربین خود را بر روی یک جسم پایدار دیگر قرار دهید. در غیر این صورت ، سرعت شاتر طولانی باعث خواهد شد که همه چیز تار به نظر برسد. در بیشتر موقعیت های عکاسی حرکتی ، هنوز هم می خواهید برخی از عناصر تصویر شما واضح و فوکوس باشند – و اگر دوربین شما در حال حرکت است ، به خصوص با نوردهی طولانی راهی برای انجام این کار وجود ندارد. در حالی که بسیاری از دوربین های دیجیتال تثبیت کننده تصویر نوری را ارائه می دهند ، این ویژگی فقط در سناریوهای استاندارد و عکاسی موثر است.

طراحی تخت (Flat design) چیست؟
بیشتر بخوانید
بهترین سرعت شاتر برای عکسبرداری با عکاسی از سوژه متحرک چیست؟

سرعت شاتر سریع ، مانند 1/500 ثانیه ، نمی تواند حرکت زیادی را ضبط کند و بنابراین منجر به تاری نخواهد شد. (در حقیقت ، سرعت شاتر بسیار بالا در واقع یک نتیجه عکس ایجاد می کند که “حرکت منجمد” نامیده می شود ، جایی که یک جسم متحرک در تمرکز کامل یا تقریباً کامل است. به قطرات آب فکر کنید که در هوا متوقف می شوند وقتی یک عکاس حیات وحش ماهی را که از یک ماهی بیرون می پرید ، معلق می کند) در مقابل ، سرعت شاتر بیشتر حتی در کمترین حرکت باعث ایجاد تاری در زمینه می شود. وقتی می خواهید تاری حرکت را بگیرید ، همان شاتر طولانی تری است که می خواهید.

برای دستیابی به سرعت شاتر پایین دو روش وجود دارد: دستی یا از طریق حالت اولویت شاتر. اگر سرعت شاتر را در حالت دستی کنترل می کنید ، باید همه تنظیمات خود را تنظیم کنید. با استفاده از حالت اولویت شاتر ، دوربین شما بطور خودکار سایر تنظیمات را در دوربین شما تنظیم می کند تا سرعت شاتر انتخابی شما را در نظر بگیرد.

بنابراین ، چگونه سرعت شاتر مناسب برای گرفتن مقدار مناسب تاری را برای سوژه خود می دانید؟ پاسخ کوتاه این است: آزمایش. هیچ شماره مشخصی برای گرفتن تاری حرکت وجود ندارد. اما اینجاست که هنر عکاسی مطرح می شود. بازی با سرعت شاتر هنگام عکاسی از سوژه های مختلف به شما کمک می کند تا درک بهتری از دامنه سرعت بهترین کار را داشته باشید.

آموزش عکاسی از سوژه متحرک

عکاسی از سوژه متحرک

چه چیزی باعث عکاسی از سوژه متحرک در نور روز می شود؟

هنگام گرفتن تاری حرکت در نور کامل خورشید ، سه روش برای کنترل میزان نوری که به سنسور دوربین یا فیلم شما می رسد وجود دارد:

دیافراگم دیافراگم یک دهانه قابل تنظیم در لنز است که نور را به دوربین شما وارد می کند. اگر از تنظیمات خودکار استفاده می کنید ، دیافراگم دوربین باید با افزایش یا کاهش سرعت شاتر ، به طور خودکار تنظیم شود. اما اگر از تنظیم دستی استفاده می کنید ، باید دیافراگم خود را هنگام تنظیم سرعت شاتر تنظیم کنید. سرعت شاتر و دیافراگم هر دو در “توقف” تنظیم می شوند.

سبک و تاریخ معماری معبد نیلوفر آبی را کاوش کنید
بیشتر بخوانید

یک توقف کاهش یافته در سرعت شاتر برابر است با دو برابر مدت زمان باز شدن شاتر. با دیافراگم ، کاهش در یک توقف برابر با 50 درصد کاهش در اندازه دهانه شاتر است. اعداد متناسب هستند ، بنابراین یک توقف در یک راستا با یک توقف در مکان دیگر قرار می گیرد.

ایزو این حساسیت سنسور دوربین شما (در صورت استفاده از دوربین دیجیتال یا DSLR) یا فیلم (در صورت استفاده از دوربین سنتی) نسبت به نور است. ISO با اعدادی از 100 تا 6400 نشان داده می شود. هرچه ISO بالاتر باشد ، حساسیت فیلم به نور بیشتر است. هنگام گرفتن تاری حرکت در یک محیط روشن ، استفاده از ISO پایین تر با سرعت شاتر بیشتر به جلوگیری از نوردهی بیش از حد کمک می کند.

فیلترها یک روش نهایی برای کاهش خطر قرار گرفتن در معرض بیش از حد در هنگام گرفتن عکس از حرکت در نور مستقیم ، با فیلتر چگالی خنثی (ND) است. فیلترهای ND به طور مساوی تمام طول موج های نور را کاهش یا تغییر می دهند. اثر این است که شدت نور را بدون تغییر رنگ کم کنید. فیلترهای ND هنگامی که می خواهید تاری حرکت در برابر نور کامل خورشید را ثبت کنید گزینه خوبی است.

آموزش عکاسی از سوژه متحرک

عکاسی از سوژه متحرک

نحوه استفاده از فتوشاپ برای افزودن عکاسی از سوژه متحرک

علاوه بر ثبت تاری تاری با دوربین ، همچنین می توانید با استفاده از فتوشاپ یا نرم افزار ویرایش عکس مشابه ، یک اثر تاری تاری را به عکس موجود اضافه کنید.

عکس خود را به فتوشاپ وارد کنید.
با استفاده از Pen Tool بخشی از تصویر اصلی را که می خواهید تار شود انتخاب کنید.
در نوار منوی بالای صفحه ، به Filter> Blur> Motion Blur بروید.
زاویه و فاصله تاری خود را در پنجره انتخاب کنید.
برای دیدن تاری حرکت در عمل ، تغییرات را بپذیرید.
خواه از آن برای گرفتن حیات وحش در ساوانای آفریقا استفاده کنید ، یا اتومبیل هایی که در مسابقه رد می شوند ، حرکت یک ابزار عالی برای هر عکاسی است. بازی کنید ، ببینید چه چیزی را دوست دارید ، و تیراندازی کنید!

وکتور آرت چیست | وکتور چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر بخوانید

آموزش عکاسی از سوژه متحرک

عکاسی از سوژه متحرک

نحوه ویرایش عکس ها با عکاسی از سوژه متحرک

همچنین می توان در حین پردازش پس زمینه یک اثر تاری حرکت ایجاد کرد. از یک نرم افزار ویرایش عکس مانند فتوشاپ برای افزودن اثر حرکت تاری استفاده کنید.

به منظور ویرایش عکس های خود:

عکس خود را به فتوشاپ وارد کنید.
با استفاده از Pen Tool بخشی از تصویر را که می خواهید تار شود انتخاب کنید.
به نوار بالایی بروید که در آن پیدا خواهید کرد: Filter> Blur> Motion Blur.
زاویه و فاصله تاری خود را در پنجره انتخاب کنید.
برای دیدن تاری حرکت در عمل ، تغییرات را بپذیرید.
این که آیا برای ضبط حیات وحش در ساوانای آفریقا یا اتومبیل هایی که در مسابقه رد می شوند ، از تاری حرکت استفاده می کنید ، این یک ابزار عالی برای هر عکاس است. بازی کنید ، ببینید چه چیزی را دوست دارید ، و عکاسی کنید!

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

فیلم من به پایان دادن به اوضاع فکر می‌کنم|سلمان رشدی : ۱۲ کتاب قابل توجه سلمان رشدی|راهنمای رگتایم : موسیقی رگتایم چیست؟|فیلم خواهران غریب|فیلم زندگی اوهارو|فیلم روانی | فیلم زیر درختان زیتون| تحلیل کتاب برادران کارامازوف |نقد فیلم طعم گیلاس | نقد فیلم سال گذشته در مارین باد

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

شش + 1 =