صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : راهنمای معماری نئوکلاسیک : نمونه هایی از نئوکلاسیسیسم
ads

راهنمای معماری نئوکلاسیک : نمونه هایی از نئوکلاسیسیسم

معماری نئوکلاسیک

معماری نئوکلاسیک در زمانی که بسیاری از کشورها امیدوار بودند تمدن های خود را دوباره تصور کنند ، سبک ساختمانهای یونانی-رومی را به عمد بازپس گرفتند.

معماری نئوکلاسیک چیست؟

معماری نئوکلاسیک به دلیل ستون های بالا ، مقیاس باشکوه و سادگی طراحی در مقایسه با سایر سبک های برجسته عصر خود شناخته شده است. با بازگشت به ساختمان های یونان باستان و روم ، از اواسط قرن هجدهم تا اوایل قرن نوزدهم محبوبیت زیادی در ایالات متحده و اروپا داشت. از واشنگتن دی سی و نیویورک گرفته تا پاریس و لندن ، دوران یونانی-رومی از معماری ماندگارترین بناهای عصر ما الهام گرفت.

معماری نئوکلاسیک

معماری نئوکلاسیک

تاریخچه مختصر نئوکلاسیسیسم

نئوکلاسیسیسم ، هم به عنوان یک مکتب معماری و هم یک جنبش هنری و فرهنگی گسترده تر ، به دوره رنسانس باز می گردد و تا امروز ادامه دارد. بیاموزید که چگونه در طول قرن ها گسترش یافته است:

پالادیو به عنوان سلف: قرن ها قبل از محبوبیت نئوکلاسیسیسم ، معمار آندره پالادیو شروع به پی ریزی بنیان نهضت در قلب رنسانس ایتالیا کرد. خانه های روستایی وی ، تحت تأثیر معماری بت پرست باستان ، به شدت از کلیساهای کاتولیک گوتیک دور از چشم انداز اروپا منحرف شدند. ساختارهای صاف و آرام Palladio در برابر تزئین شورش كردند و از گذشته نفوذ كردند و پایه های طراحی نئوكلاسیك را در آینده ایجاد كردند.

کاوش گذشته: با شروع پراکنده شدن سبک پالادیان در سراسر دنیای غرب ، شهرهای باستانی پمپئی و هرکولانوم در ایتالیا در قرن هجدهم حفاری شدند. کشف مجدد این شهرهای روم علاقه به باستان و معماری آن را بیش از پیش افزایش داد ، زیرا بسیاری از اشراف و صنعتگران آن دوره به عنوان بخشی از تور بزرگ از آنها بازدید می کردند.

پاسخ به روکوکو: همانطور که جهان باستان آزار دهنده وجدان عصر روشنگری بود ، معماران همچنین علاقه خود را به سبک روکوکو فاخر و معماری باروک قرن هفدهم از دست می دادند. معمارانی در بریتانیا مانند رابرت آدام و جان سوان آزمایش احیای مجدد معماری روم را آغاز کردند و بسیاری از آنها در اروپا و آمریکا از این الگو پیروی کردند. نوع خاص هر کشور در مبانی نئوکلاسیک اغلب به عنوان پادشاه حاکم در آن منطقه نامگذاری می شد – معماری نئوکلاسیک در لندن ، انگلیس ، گاهی اوقات به عنوان گرجی نامیده می شود ، به عنوان مثال از پاریس ، فرانسه ، گاهی اوقات سبک لوئی شانزدهم نامیده می شود.

تحلیل نقاشی شب پرستاره
بیشتر بخوانید

معماری نئوکلاسیک

معماری نئوکلاسیک

محصولی از زمان خود: سبک نئوکلاسیک بخشی از یک جنبش گسترده تر در میان مردم و رهبران سیاسی این دوره برای تقلید از سبک حکمرانی جمهوری های یونان باستان و روم بود. معماران آمریكایی در صدد طراحی ساختمانهای دولتی برآمده از دورانی هستند كه آرمانهای ملت جدید آنها بر آن بنا شده است. در پی انقلاب فرانسه ، ساختمانهای عمومی مشابهی در سراسر اروپا جوانه زدند ، زیرا این قاره همچنین تلاش کرد تا اصلاحاتی را که منجر به نمایندگی بیشتر دولتها می شود ، انجام دهد.

نفوذ پایدار: نئوکلاسیسیسم توانایی الهام بخشیدن را تحمل کرده است حتی اگر جای خود را به سایر جنبشهای معماری داد. با پیشرفت قرن نوزدهم ، ’scole des Beaux-Arts (دانشکده هنرهای زیبا) شروع به ساخت سبک باستانی احیا شده با رویکردهای مدرن تر و مواد صنعتی کرد. معماران هنوز به دنبال راه هایی برای احیای مجدد خلاقانه روح ساختمانهای آتن و روم هستند – این را جنبش جدید کلاسیک قرن بیستم تا به امروز ثابت می کند.

3 ویژگی معماری نئوکلاسیک

ویژگی معماری نئوکلاسیک تعادل پیچیدگی و سادگی است. در اینجا سه ​​مورد از برجسته ترین ویژگی های آن وجود دارد:

کمبود تزئینات: هم طراحی بیرونی و هم طراحی داخلی نئوکلاسیسیسم با کمبود اسراف یا تزئین مشخص می شود. معماران آن دوره سعی داشتند با تأكید بر فرم و صاف بودن براق بودن ، به سبک روكوكوی غرق و ظریف پاسخ دهند. این سازه ها ممکن است برجسته و پیشرفته باشند ، اما طراحان آنها نیازی به استفاده از هرگونه هوای اضافی ندارند.
ستون های بلند: شاید چیزی بیش از وجود ستون های برجسته ، معماری کلاسیک – و احیای بعدی آن – را مورد توجه قرار ندهد. این ستون ها عمدتا در سه نوع – یونی ، دوریک و قرنتی – وجود دارند که هرکدام تغییرات خاص خود را در سبک و فرم دارند.

بام قابل توجه: سقف های نئوکلاسیک از جمله شاخص ترین ویژگی هایی است که این ساختمان ها دارند. چرخش های داخلی آنها – اتاق های مدور با سقف های معمولی – فرصتی را فراهم می کند تا به سمت بالا خیره شوید و از داخل ارتفاع ساختمان را ببینید. در قسمت بیرونی ، اغلب سازه های مثلثی به نام پدیده و همچنین فرها را مشاهده می کنید که نوارهای مستطیلی بلندی هستند که دارای حکاکی ها و مجسمه هایی هستند.

نقاشی خودنگاره با گوش باند پیچی شده
بیشتر بخوانید

معماری نئوکلاسیک

معماری نئوکلاسیک

7 نمونه از معماری نئوکلاسیک

ساختمانهای نئوکلاسیک را می توان در سراسر جهان از ایالات متحده تا فرانسه تا روسیه و سایر نقاط یافت. این نمونه های برجسته سبک معماری را در نظر بگیرید:

کاخ سفید: معماری ایالات متحده چنان تحت تأثیر نئوکلاسیسیسم قرار گرفت که کاخ سفید – اصلی ترین مرکز قدرت در ایالات متحده – طبق دستورالعمل های آن طراحی و ساخته شد. برای همین موضوع ، کل شهر واشنگتن دی سی ، با مکانهای دیدنی ، یادبودها و دیگر ساختمانهای نئوکلاسیک ساخته شده به همان شیوه مملو شده است.

مونتیسلو: توماس جفرسون رئیس جمهور اسبق آمریکا چنان شیفته احیای نئوکلاسیک بود که خانه خود ، مونتیسلو را در ویرجینیا به سبک معماری طراحی کرد. تا به امروز ، بازدیدکنندگان می توانند زیر رواق و از طریق درها قدم بگذارند تا ببینند که تأثیر باستان تا چه حد در روان جفرسون نفوذ کرده است.

ساختمان Capitol ایالات متحده: ساختمان Capitol ایالات متحده اثبات دیگری از قدمت قدمت در سراسر پایتخت کشور است. گنبد بلند و چرخش داخلی آن از مشخصات برجسته سبک نئوکلاسیک است.

کلیسای جامع Saint Isaac’s: این کلیسای ارتدکس که در سن پترزبورگ ، روسیه واقع شده است ، گواه رسیدن به الهامات نئوکلاسیک در سراسر اروپا است. این صحبت از احیای گونه های یونانی در کشوری است که هرگز حتی تحت حکومت یونانی-رومی زندگی نکرده اند.

Panthéon: این کلیسای فرانسوی ، با ابعاد برجسته و معماری سختگیرانه ، توسط معمار نئوکلاسیک ژاک-ژرمن سوفلو طراحی شده است.

دانشگاه ویرجینیا: دانشگاه ویرجینیا یکی از قدیمی ترین مدارس در ایالات متحده است و ساختمان های نئوکلاسیک در سراسر دانشگاه آن را فرا گرفته است. این یکی دیگر از پروژه های اشتیاق رئیس جمهور سابق توماس جفرسون بود.

اپرا نوول: این خانه اپرای فرانسوی در لیون از آن زمان دوباره طراحی و مدرن شده است. با توجه به بنیاد نئوکلاسیک ، این یک منظره جذاب با ترکیبی از عناصر قدیمی و جدید است.

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم Trigger Point ( فیلم تریگر پوینت 2021 )|فیلم بالا رو نگاه نکن|نقد فیلم خارج از مرگ | ( فیلم Out Of Death 2021 )|نقد فیلم آپارتمان | The Apartment | « غریبه‌ای در نیویورک »|نقد فیلم آمادئوس | آشفتگی های یک نابغه ی|راهنمای موسیقی انجیل : تاریخچه مختصری از موسیقی انجیل|معماری پست مدرن : ۴ عنصر معماری پست مدرن|آموزش ساخت کوسن های فضای باز|تغییر فوکوس در عکاسی چیست ؟|راهنمای مسیر شغلی : چگونه می توان مسیر شغلی خود را ترسیم کرد|چگونه دی جی شویم|انیمیشن آینبو |نقد فیلم عشق کوچک من

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

4 × پنج =