صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : تغییر فوکوس در عکاسی چیست ؟ چه عواملی باعث تغییر فوکوس می شود
ads

تغییر فوکوس در عکاسی چیست ؟ چه عواملی باعث تغییر فوکوس می شود

فوکوس در عکاسی

گرفتن عکس در فوکوس واضح یکی از سخت ترین موانعی است که عکاسان با آن روبرو هستند. تغییر فوکوس در عکاسی یک خطای کانونی خاص است که منجر به تصاویر فوکوس نشده می شود. این که از دوربین Canon یا Nikon استفاده می کنید ، یک کیت دوربین حرفه ای دارید یا یک سرگرمی آماتور هستید ، تغییر فوکوس موضوعی است که احتمالاً باید در بعضی از زمان ها با آن کنار بیایید.

تغییر فوکوس در عکاسی

تغییر فوکوس در عکاسی

تغییر فوکوس در عکاسی چیست؟

تغییر فوکوس در عکاسی خطایی در فوکوس است که منجر به تار شدن تصاویر خارج از فوکوس می شود. تغییر کانونی هنگامی اتفاق می افتد که بخواهید روی حداکثر دیافراگم بر روی چیزی متمرکز شوید و سپس دیافراگم عکسبرداری را متوقف کنید تا عکس واقعی گرفته شود. (توقف پایین به افزایش تعداد f-stop در دوربین اشاره دارد که باعث کاهش میزان نور ورودی به لنز می شود.)

این ، همراه با انحراف کروی در خود لنز ، باعث می شود که اشعه های نوری که از طریق لنز شما منعکس می شوند ، در نقاط مختلف صفحه کانونی همگرا شوند و باعث تار شدن تصویر شما شود.

چه عواملی باعث تغییر کانونی در عکاسی می شود؟

تغییر کانونی چیزی است که عکاسان در هر سطح باید با آن درگیر شوند. در اینجا برخی از عواملی وجود دارد که به تغییر تمرکز کمک می کند:

انحراف کروی. انحراف کروی تغییر شکل جزئی در ساختار یک لنز است که باعث ایجاد مشکل نوری می شود در حالی که اشعه های نوری که از طریق لنز منعکس می شوند در همان نقطه کانونی جمع نمی شوند. چند دلیل وجود دارد که انحراف کروی در لنزها رخ می دهد ، مانند طراحی لنزهای بهینه و کیفیت پایین مواد. در اینجا درباره انحراف کروی بیشتر بدانید.

لنزهای دیافراگم سریع. یکی از دلایل اصلی عکسبرداری با تغییر فوکوس ، استفاده از لنزهای دیافراگم سریع است. لنزهای سریع دارای دیافراگم وسیع و سطح بسیار بزرگی هستند که باعث می شود آنها بیشتر مستعد مشکلات تغییر در فوکوس باشند. سطح وسیع منجر به همگرایی اشعه های نوری در نقاط مختلف می شود که منجر به ایجاد یک تصویر تار می شود. لنزهای با دیافراگم کوچکتر مشکلات کمتری در تغییر فوکوس دارند. در راهنمای جامع ما در اینجا درباره لنزها بیشتر بیاموزید.

آموزش ماسک در فتوشاپ | به زبان ساده
بیشتر بخوانید

سیستم های فوکوس خودکار. سیستم های مختلف فوکوس در عکاسی خودکار متفاوت بر فوکوس شاتر تأثیر می گذارند. بعضی از دوربین ها از آنچه فوکوس خودکار تشخیص فاز نامیده می شود ، استفاده می کنند که از دو سنسور برای اندازه گیری موقعیت فوکوس و قفل کردن فوکوس در حداکثر دیافراگم دوربین استفاده می کند.

لنز دوربین باید به دیافراگم وسیع تری منتقل شود زیرا سنسورها برای کار مناسب به نور زیادی احتیاج دارند. هنگامی که دوربین موقعیت فوکوس را تعیین کند ، به دیافراگم اصلی شما باز می گردد. مسئله این است که دوربین بین دیافراگم های مختلف جابجا می شود که می تواند نقاط کانونی را نیز تغییر دهد ، به ویژه هنگامی که انحراف کروی نیز در بازی باشد. درباره مزایای تمرکز دستی در عکاسی اینجا بیشتر بیاموزید.

تغییر فوکوس در عکاسی

تغییر فوکوس در عکاسی

5 راه برای جلوگیری از تغییر فوکوس در عکاسی

چند روش مختلف وجود دارد که عکاسان برای جلوگیری یا اصلاح صحیح از تغییر فوکوس برای تولید تصاویر واضح استفاده می کنند. محبوب ترین ها عبارتند از:

در حداکثر دیافراگم عکس بگیرید. اگر می خواهید به استفاده از فوکوس خودکار تشخیص فاز دوربین DSLR خود ادامه دهید ، همیشه می توانید عکس های خود را در حداکثر دیافراگم بگیرید. این یک راه حل بسیار کاربردی و معمول نیست زیرا دیافراگم های بزرگ عمق میدان شما را بسیار کاهش می دهند.

توقف کردن توقف پایین لنز احتمال تغییر فوکوس را کاهش می دهد. کاهش اندازه دیافراگم عمق میدان را افزایش می دهد و بنابراین از هرگونه مشکل تغییر فوکوس جلوگیری می کند.

از حالت فوکوس خودکار با تشخیص کنتراست استفاده کنید. فوکوس خودکار با کنتراست به دفعاتی که تشخیص فاز ایجاد می کند ، باعث تغییر فوکوس نمی شود. با این حال ، اگر بتوانید دیافراگم را در حالت نمایش زنده تغییر دهید ، تشخیص کنتراست فقط برای جلوگیری از تغییر فوکوس کار می کند. نمای زنده همه چیز را از طریق منظره یاب نمایش می دهد و فاصله کانونی را بر اساس کنتراست تنظیم می کند.

از فوکوس دستی استفاده کنید. فوکوس دستی به شما امکان می دهد دیافراگم را به خوبی تنظیم کنید و بدون اینکه به سیستم داخلی دوربین خود توجه کنید ، انحراف شاتر را به تنهایی انجام دهید. استفاده از حلقه فوکوس می تواند به شما در ظرافت تمرکز و غلبه بر تغییر فوکوس کمک کند.

مکتب دادائیسم
بیشتر بخوانید

تمرکز روی هم انباشته انباشت کانونی شامل گرفتن تعداد زیادی عکس از یک موضوع با مناطق مختلف تمرکز و ترکیب آنها به صورت دیجیتالی است. این به شما امکان می دهد تا انحرافات کروی را حساب کنید و از تمرکز کامل موضوع خود اطمینان حاصل کنید.

تغییر فوکوس در عکاسی

فوکوس در عکاسی

خواه تازه کار خود را شروع کنید یا آرزوی حرفه ای شدن را داشته باشید ، عکاسی به تمرین زیاد و دوز صبر سالم نیاز دارد. این را هیچ کس بهتر از عکاس افسانه ای آنی لیبوویتز که دهه ها صرف تسلط بر کار خود کرده است ، نمی داند. آنی در اولین کلاس آنلاین خود ، از طریق تصاویر خود نحوه کار کردن برای داستان پردازی را نشان می دهد. وی همچنین بینشی در مورد چگونگی ایجاد عکاسان در زمینه تولید مفاهیم ، کار با سوژه ها ، عکسبرداری با نور طبیعی و زنده کردن تصاویر در مرحله پس از تولید فراهم می کند.

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

فیلم بایسیکل ران|نقد فیلم زندگی شگفت انگیز|بهترین فیلم های ایمی آدامز|اصلاح رنگ تصویر به صورت اتوماتیک در فتوشاپ|فیلمهای آلفرد هیچکاک|فیلم خط باریک قرمز|ادبیات پست مدرن|بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی|معرفی و نقد سریال پیکی بلایندرز

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

7 − 6 =