صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی
ads

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی : وقتی مارتین اسکورسیزی تصمیم گرفت که کشیش نمی شود ، دلایل او ساده بود. وی در گفتگو با منتقد ریچارد شیکل در کتاب عالی گفتگو با اسکورسیزی ، به منتقد ریچارد شیکل توضیح داد: “من فکر کردم این حرفه من به دلایل غلطی بوده است – نباید در مورد تو باشد.” این باید در مورد دیگران باشد. علاوه بر این که با آسم بزرگ شده و قادر به ورزش نیست ، مطمئن نبود که زندگی ای می خواهد که به انزوای او بیفزاید. وی در مورد اینکه من مرد پارچه ای شدم ، “شرکت نکردن در آن” گفت: “[من] قصد داشتم خودم را از دنیا جدا کنم؟”

به بهترین معنی ، فیلم های اسکورسیزی همیشه در مورد او بوده اند – کارهای پرشور و کاملاً شخصی که آویزان و وسواس او ، رد شدن بر روی دین ، ​​عذاب معنوی ، گناه و راه دشوار فرارفتن ، اغلب از طریق تصاویر گانگستری و درام های جنایی را فهرست بندی می کند. . و اگرچه او همچنان یکی از با وسواس ترین فیلم ها در بین همه کارگردانان است ، اما فیلم های او بندرت احساس می کنند کار یک انسان بریده از جهان است – کاملاً برعکس ، آنها کاملاً با محیط خاص خود ، چه تبت و چه کوچک درگیر هستند. ایتالیا فیلم های او احساس زنده بودن ، دعوت کردن دارند – حتی وقتی شخصیت های او هیولا یا هیولا باشند. آنها کار یک مومن واقعی هستند.

بیشتر بخوانید: کتاب تهوع ژان پل سارتر

با مقاله ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی ) همراه ما باشید.

این اخلاص باعث می شود افراد به همان اندازه رغبت انگیز ، و به همین ترتیب ، بهتر است اکنون به شما هشدار دهیم که رتبه بندی فیلم های اسکورسیزی با لیست خود شما کاملاً منطبق نیست. از آنجا که فیلم های او همیشه با دقت و اشتیاق تقریباً مذهبی ساخته می شوند ، ضعیف ترین فیلم ها نیز امتیاز فروش دارند – او به اندازه شاهکارهای نادیده کلاسیک دارد ، و هیچ دو نفر توافق نمی کنند که کدام یک هستند. بنابراین ، در حالی که مرد ایرلندی آماده می شود قبل از ورود به نتفلیکس در اواخر ماه نوامبر به سینماها بیاید ، ما بهترین و بدترین فیلم های برنده اسکار را معرفی می کنیم. (یک یادداشت: ما مستندهای HBO وی یا سفر شخصی با مارتین اسکورسیزی از طریق فیلم های آمریکایی یا سفر من به ایتالیا را شامل نشدیم.) همانطور که خواهید دید ، “بدترین” اینجا بسیار کم است – بیشتر شبیه اشتباهات بلند پروازانه یا کنجکاوی های ناقص . متشکرم از آسمانها اسکورسیزی کشیش را رد کرد و دعوت بالاتری را دنبال کرد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

29. Boxcar Bertha (1972)
ژن سیسکل ، که مستعد پروازهای وحشت اخلاقی در مورد خشونت در فیلم ها بود ، از Boxcar Bertha بیزار بود و آن را “آشغال” خواند. تصور می کنیم ، دومین فیلم اسکورسیزی در مقایسه با کاری که بعداً انجام داده ، کمی آشغال است ، اما با توجه به اینکه این یک تولید راجر کورمن است ، سطل آشغال فقط نقطه شروع است … و آنچه اسکورسیزی در تلاش است در آن کار کند. این یک تلاش نجیبانه است و از یک باربرا هرشی 23 ساله یک اجرای عالی برخوردار است ، اما این اساساً یک حلقه تست برای اسکورسیزی است تا نشان دهد در صورت انجام یک فیلم واقعی چه کاری می تواند انجام دهد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: تحلیل کتاب دن کیشوت

28. Shine a Light (2008)
موسیقی رولینگ استونز مدت هاست که موسیقی متن فیلم های اسکورسیزی است ، بنابراین تعجب آور نیست که وقتی او سرانجام به ساخت فیلمی در مورد گروه مبادرت ورزید ، این یک سند احترام آمیز است ، فیلمی برای طرفداران دیرینه طرفداران قدیمی. این فیلم کنسرت اندک است – به هیچ وجه مزیتی برای ثبت لحظه ای در تاریخ موسیقی مانند آخرین والس ندارد – اما ، به خصوص در نمایش اصلی آن Imax ، Shine a Light یک شواهد کاملاً قانع کننده است که Stones نمونه های فیزیکی خیره کننده و توانایی آن باقی مانده است تجسم یک روح ستاره سنگی است که دارای قطعات مساوی است. ممکن است بگویید این فیلمی است که توسط یک طرفدار قدیمی در مورد برخی دیگر از جوانب مثبت دیگر ساخته شده است – بازماندگان روح دیگر. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

27. نیویورک ، نیویورک (1977)
پس از افشاگری که راننده تاکسی بود ، منتقدان و مخاطبان در ابتدا گیج می شدند که پیگیری اسکورسیزی… یک ادای احترام موسیقی قدیمی به روزهای طلایی هالیوود خواهد بود؟ نیویورک ، نیویورک بسیار مشهور بود و یک اسلحه بزرگ است که اسکورسیزی مدتهاست آن را به سقوط خود در اعتیاد به کوکائین نسبت می دهد. اما سالها بعد ، مارتی باید این کار را راحت تر از خود می کرد. این فیلم لکه دار و عجیب و غریب است و هرگز در یک کلیت منسجم قرار نمی گیرد ، اما هنوز هم پر از لحظات جذاب است و امروز بسیار مطابق با احساس زندگی راننده تاکسی احساس راحتی در زندگی حرفه ای اسکورسیزی می کند. نیویورک ، نیویورک بدیهی است که رده پایین اسکورسیزی است ، اما اگر یک فیلمساز بار اول این کار را می کرد ، همه آنها او را نبوغ تازه کار می نامیدند. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین داستان های کوتاه جهان

26. رنگ پول (1986)
در نهایت برنده جایزه اسکار طولانی مدت پل نیومن شد و فیلم اغلب احساس می کند که به همین دلیل عمدتا وجود دارد. به همین دلیل ، رنگ پول از آنچه که ما از اسکورسیزی عادت کرده ایم ، نرم و روان تر از آنچه که عادت داریم “جریان اصلی” است: این پروژه مربوط به نیومن بود ، نه اسکورسیزی و این به همان اندازه ای است که او به استخدام شدن نزدیک است. تفنگ اگر او برای کار حرفه ای خود به آن سمت می رفت – و خدا را شکر که نکرد – در این امر بسیار درخشان ظاهر می شد: فیلم سرگرمی ترقه است ، اسکورسیزی زندگی را به یک داستان آشنا و یک روایت معمولی متداول تبدیل می کند. این فیلم احساس می کند اسکورسیزی شخصیتی شبیه به یک فیلمساز کمتر اما هنوز با استعداد را بازی می کند ، که باعث می شود تماشای آن ، اگر لزوما ناخوشایند نباشد ، گمراه کننده باشد. این تنها فیلم اسکورسیزی است که تاکنون “Two Thumbs Down” را در Siskel & Ebert دریافت کرده است. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

25. داستانهای نیویورک (1989)
یک تمرین فیلم سازی شامل سه کاراکتر کوتاه در مورد شخصیت ها در شهر نیویورک توسط سه کارگردان برجسته آمریکایی در آن زمان (اسکورسیزی ، فرانسیس فورد کاپولا و وودی آلن) امروز به پایان می رسد مانند یک مسابقه بین این سه… و اسکورسیزی به راحتی دست می یابد. داستان او از یک نقاش پرشور ، خودتخریبی (نیک نولته) که اختلافات عاشقانه با مجموعه ای از عاشقان جوانتر و طوفان آور به کار او دامن می زند ، امروز کمی مشکل ساز است. (شما می خواهید به این زنانی که به عنوان دستیار او کار می کنند بگویید تا جهنم را از این احمق دور کنند و سپس از او شکایت کنند.) اما راحتی اسکورسیزی با این مواد بدیهی است. فیلم آلن معمول است. Coppola کسل کننده و ارزشمند است. اسکورسیزی تنها کسی است که با زندگی می سوزد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید:بهترین فیلم های ژان پیر ملویل

24. بیرون آوردن مردگان (1999)
نیکولاس کیج ، حتی در اوج خود ، هرگز از نوع بازیگران اسکورسیزی نبود: وقتی آن را شماره گیری می کند ، تمایل دارد خیلی چیزهایی را که حتی یک مدیر کنترل سطح اسکورسیزی تلاش می کند ، زیر خط بکشد. کیج می تواند خالی از سکنه انجام دهد ، و او می تواند شیدایی کند ، اما ایجاد تعادل در این دو به خوبی چیزی است که 20 سال دیرتر از آنکه در اینجا باشد ، در مندی بهتر خواهد بود. این فیلم ، که توسط نویسنده پل شریدر در یک هبوط دیگر در یک جهنم تنها و در حال دیوانه شدن به سر می برد ، هرگز کاملاً با لحن سازگار حل و فصل نمی شود. دقیقاً فیلم بد نیست و کیج هم نیست ، اما هرگز به همان شکلی که می توانید حس کنید اسکورسیزی می خواهد جمع نمی شود. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیوگرافی برد پیت
بیشتر بخوانید

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

23. Rolling Thunder Revue (2019)
دیگر فیلم نتفلیکس Scorsese’s 2019 مستندی شبه در مورد تور کنسرت بدنام باب دیلن در سال 1975 است که دیلن خودش یک بار در یک فیلم داستانی غیرقابل تماشا به نام رنالدو و کلارا گروید. اسکورسیزی از تصاویر این تور استفاده می کند ، که 40 سال بعد هنوز هم نفس گیر است و آن را در یک سری مصاحبه با دیلن و دیگر اعضای تور قرار می دهد … همراه با بازیگران مختلف (از جمله شارون استون) که کاملاً خیالی بازی می کنند شخصیت هایی که ظاهراً به تور متصل شده اند. اسکورسیزی وقت بزرگی را برای بازی در زیبایی با افسانه های افسانه ای دیلن دارد ، حتی اگر اسکورسیزی در قلب او زیاد شوخ طبع نباشد. اما او روح تور و به طرز جالب توجهی حتی دیلن را پیدا می کند ، با پایاناتی که از هیچ جا نخواهد آمد تا شما را با گرما و حتی پیروزی خود غافلگیر کند. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های داستایوفسکی

22. کوندون (1997)
از بین فیلم های اسکورسیزی در مورد ایمان ، کوندون کم قانع کننده تر است – اگرچه ممکن است همه گیرترین و مسحور کننده دید باشد. اسكورسیزی كه با راجر دیكینز ، فیلمبردار و فیلیپ گلاس ، آهنگساز كار می كرد ، زندگی 14 دالایی لاما (چهار بازیگر متفاوت در سنین مختلف را بازی می كنند) را هنگام سفر برای تحقق سرنوشت معنوی خود ارائه می دهد – همزمان با تهدید استقلال تبت توسط چین . اسکورسیزی در آن زمان گفت: “ما برش تصویر را کاملاً در سطح احساسی ، تقریباً شبیه یک مستند به پایان رساندیم ، به طوری که ما در اطراف صحنه هایی که برای قسمت های دیگر تصویر و همچنین در مکان های مختلف گرفته شده بود ، دست و پا می زدیم.” “و آنچه بیشتر برای ما کار آمد حالت های رویایی بود تا صحنه های روایی.” در نتیجه ، کوندون فیلمی است که گوش و چشم را به وجد می آورد – دیدن آن بسیار زیباست – اما به طور کامل مرد یا پیچیدگی باورهای او را نمی شکند. این تصویری از رمز و راز ایمان است که در نهایت کمی مات برای اتصال کامل است. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید:بهترین فیلم های جیمز کامرون

21. چه کسی در من را می زند؟ (1967)
مارتین اسکورسیزی در آستانه 25 سالگی بود که اولین بازی خود را در جشنواره فیلم شیکاگو انجام داد. چه کسی در من را می زند؟ بسیار فیلم یک کارگردان جوان است که در تلاش برای پیدا کردن صدای خود است. و با این حال ، این اسکورسیزی خالص است: هاروی کایتل در نقش J.R. بازی می کند ، پسری زندگی نمی کند که با دوستان خود پاتوق بگذارد. سپس دختری زیبا و بی نام (زینا بتونه) همراه او می آید که می خواهد با او ازدواج کند – تا اینکه او راز وحشتناکی را برای او بازگو کرد. مجتمع مادونا / فاحشه که در تصاویر بعدی اسکورسیزی مانند گاو خشمگین به نمایش در می آید ، اولین بار در اینجا پخش می شود ، همچنین وسواس کارگردان در مورد گناه و شهوت. این یک فیلم حیاتی و خام است که نویسندگان زیرزمینی نیویورکی مانند جان کاساوتس را به شدت حفر کرده اند. آنها هنوز چیزی ندیده اند ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

20. هوگو (2011)
این اقتباس از کتاب کودکان برایان سلزنیک ، دقیقاً دو سال پس از آواتار به اوج رسیدن 3-D رسید ، اما اسکورسیزی مطمئن شد که مهر کوچک خود را بر روی قالب قرار داده است. هوگو به طریقی گیج کننده و بازیگوش است که اسکورسیزی دوست دارد هر از گاهی در آن افراط کند و قلب او عمیقاً در جورج ملیس بن کینگسلی سرمایه گذاری شده است ، یکی از شخصیت هایی که به نظر شما جزو زندگینامه ترین اسکورسیزی است. این فیلم لطیف است ، اما هیچ گاه تقصیری ندارد ، و اگرچه پنج جایزه اسکار به دست آورد ، مطمئنا هالیوود هرگز به او اجازه نخواهد داد یک فیلم 3 بعدی دیگر بسازد – این یکی از بزرگترین شکست های مالی زندگی حرفه ای او است. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید:جان هیوستون

19. Gangs of New York (2002)
فیلمی که اکنون غالباً تحت الشعاع جهنمی قرار گرفته است که ساخته شده است – اسکورسیزی در مکالمات با اسکورسیزی فیلمبرداری را “کابوس” خواند – گروه های نیویورک یک حماسه تاریخی خوب است که به اندازه کافی عالی نیست که بتواند از درام حول تولید و اسکار عبور کند پویش. (فیلمبرداری طولانی و گران بود ، و هاروی وینستین اساساً سعی کرد آکادمی را گناه کند که اسکارسیزی اولین اسکار خود را به او اهدا کند.) آنچه برای شما باقی مانده اولین همکاری ناخوشایند لئوناردو دی کاپریو با اسکورسیزی است (همه کارهایی که او از این پس با کارگردان انجام داده بهتر بوده است ) ، که در آن او نقش یک بچه سخت ایرلندی را بازی می کند که قسم می خورد انتقام پدر مقتولش را بگیرد و دانیل دی لوئیس به عنوان بیل قصاب هیولا. گروهی از نیویورک نوعی داستان مبدا برای سبک زندگی اوباشانه است که اسکورسیزی در بسیاری از فیلم ها آن را روایت کرده است ، یک آشفتگی جذاب و غالباً جذاب است که با جاه طلبی متلاشی می شود و کمبودهای بی شمار آن را تحت تأثیر قرار می دهد. (مانند دی کاپریو ، کامرون دیاز احساس راحتی می کند زیرا علاقه ناخن هایش سخت است.) با این وجود ، این یک شاهکار از طراحی تولید و دید است ، حتی اگر دسترسی اسکورسیزی بیش از حد توانایی او باشد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

18. سکوت (2016)
اسکورسیزی اساساً تلاش کرده است تا سکوت را برای کل زندگی حرفه ای خود ایجاد کند و با تماشای آن می فهمید که چرا او در صحبت کردن با کسی برای دادن پول برای ساختنش به این سختی بود. این فیلم یک سفر طولانی و طاقت فرسای ایمان و درد در مورد دو کشیش (اندرو گارفیلد و آدام درایور) در سفر ایمان و درد خودشان است. سکوت در مورد روشنگری ناشی از نزاع و شکنجه است و گاهی اوقات این احساس را می تواند احساس کند ، که هدف اسکورسیزی است. اما جایی که فرود می آید ، و جایی که همه ما در داستان ظاهر می شویم ، با ظهور مربی کشیش (لیام نیسون) ، در نهایت ارزش دارد که آنها (و ما) برای یافتن او چقدر باید برویم – حتی اگر دروس او باشد در نهایت احساس قاطعانه کمتر از تصفیه را می آموزد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید:بهترین فیلم های ژان پیر ملویل

17. آخرین وسوسه مسیح (1988)
این کفر در گوشه و کنار جهان شنیده شد ، این اقتباس از رمان نیکوس کازانتزاکیس جرات کرد که عیسی را فردی کاملاً انسانی توصیف کند ، پر از مهربانی و فروتنی پیش از طبیعت ، اما همچنین وسوسه شد که رسالت مقدس خود را کنار بگذارد و با ماری مگدالن (باربارا هرشی) فرار کند. آخرین وسوسه مسیح ، تا به امروز ، تنها همکاری اسکورسیزی با ویلم دافو است که به نظر می رسد یک بازیگر ایده آل برای زیبایی و عذاب و شکنجه کارگردان باشد. با این حال ، دافو این را به حساب آورد ، و در نقش عیسی به عنوان فانی بازی می کند که آرزو دارد تا مطابق تصویر خدا زندگی کند – بعداً دافو گفت: “او می خواست آن را به بدن یک انسان برگرداند و من احساس کردم آماده ام برای این کار” برداشت اسکورسیزی از مسیح – و در حالی که فیلم نقاط ضعف و الهام بخش خود را دارد ، آنچه در این میان به وجود می آید جستجوی معنوی واقعی کارگردان ، تحسین عمیق وی از اهمیت جستجوی عیسی است. به علاوه یکی از جذاب ترین بازیهای اسکورسیزی را دارد که یک حساب واقعی است. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بهترین فیلمهای تارانتینو
بیشتر بخوانید

16. Cape Fear (1991)
Scorsese’s remake – در اصل استیون اسپیلبرگ قصد داشت آن را بسازد. او می خواست بیل موری را به عنوان مکس کدی انتخاب کند! – یک تریلر قانونی سنتی را به چیزی ترسناک ، پیچیده و گاه به طرز هیجان انگیز تبدیل می کند. این اسکورسیزی در حالت هیچکاک است ، اما او بیش از حد یک فیلمساز منفرد است تا بتواند نوعی ادای احترام برایان دی پالما را انجام دهد. او نه فقط در دنیرو کدی بلکه در وکیل سام بودن (نیک نولته) و خانواده اش درد و بیماری را پیدا می کند. دنیرو نمایشی ترین نمایش را دارد و شما می توانید احساس لذت کنید که او و اسکورسیزی سرگرم می شوند و فقط یک فیلم هیجان انگیز بزرگ هالیوودی را به این ناراحتی تبدیل می کنند. این بهترین هنر حرفه ای اسکورسیزی نیست ، اما بسیاری از تصاویر آن در کنار بزرگترین فیلم های او برای همیشه ماندگار خواهد شد. و منجر به یکی از بزرگترین اپیزودهای سیمپسونها شده است. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: 100 فیلم برتر تاریخ

15. آخرین والس (1978)
در کتاب پر آب و تاب 1970 ، هالیوود ، پیتر بیسکیند ، هالیوود ، گاوهای خشمگین ، دوست دختر سابق اسکورسیزی ، نویسنده ساندرا وینتراوب ، به طور مشهور اظهار نظر کرد ، “شرم آور بود که مارتی همجنسگرا نبود. بهترین رابطه ای که او تاکنون داشته احتمالاً با رابی بوده است. ” منظور او رابی رابرتسون ، رهبر گروه است و رابطه عاشقانه افلاطونی دو مرد هرگز مشهودتر از The Last Waltz نبود ، که به مناسبت بزرگترین کنسرت گروه در روز شکرگذاری 1976 برگزار شد. گروه از همتایان و تأثیرات خود برای بازی در کنار آنها دعوت کرد – نیل یانگ ، ون موریسون ، مودی واترز ، اریک کلپتون ، رونی هاوکینز ، باب دیلن ، جونی میچل ، نیل دایموند – و دوربین های اسکورسیزی نه تنها اجراها بلکه حس کم رنگ شدن یک دوره راک اند رول را ضبط کرده اند. خوب ، اگر این خیلی احساسی به نظر برسد ، این زیبایی و محدودیت The Last Waltz است ، که با روایت رابرتسون و هم گروهانش در مصاحبه های جداگانه درباره ضرر معنوی تور و قدرت موسیقی ، بر روی شیره دو برابر می شود. اگر از مالارک خریداری کنید ، فیلم به سادگی شگفت انگیز است – و حتی اگر این کار را نکنید ، اجرای کلاسیک های Band تقریباً به طور یکنواخت تماشایی است ، همانند دوستان خود. حتی نیل دیاموند هم قتل می زند. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

14. آلیس دیگر اینجا زندگی نمی کند (1974)
آیا آلیس کاملاً شناخته شده ترین شخصیت زن در هر یک از فیلم های اسکورسیزی است؟ اینکه این یک احتمال مشخص است ، هم کیفرخواست حرفه اسکورسیزی است و هم تشخیص اینکه شخصیت الن بورستین و اسکورسیزی در اولین فیلم هالیوودی خود چقدر عالی ساخته اند. آلیس اینجا زندگی نمی کند دیگر احساس سر و صدا و زندگی می کند. این یک فیلمساز کاملاً مطمئن ، مطمئن و حساس است که درست یک سال قبل فیلمی درباره گناه کشیش ، زن ستیزی و عصبانیت کاتولیک ساخته بود. تا این مرحله ، اسکورسیزی مانند یک ستاره آینده به نظر می رسید. حالا به نظر می رسید که او توانایی هر کاری را دارد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های ویلیام فاکنر

13. After Hours (1985)
به تعبیری ، After Hours فیلمی درباره این است که چگونه مارتین اسکورسیزی نتوانست پروژه رویایی آن زمان خود ، آخرین وسوسه مسیح را از زمین خارج کند. ناامید ، او تصمیم گرفت با کار بر روی یک کمدی تاریک پایین و کثیف در مورد یک سفت و سخت کار (گریفین دون) که در یک شب سورئال زنان زیبا ، مردان خطرناک و مسخره های عجیب و غریب مکیده می شود ، بخار منفجر کند. اسکورسیزی یک بار گفت: “من فکر کردم این یک استعاره کامل از نحوه زندگی ما و آنچه که من در لس آنجلس تجربه کردم برای ساختن آخرین وسوسه است.” “من فقط یک توپ با آن داشتم ، زیرا این برای من بسیار مهم بود. از خودم پرسیدم ، “آیا می توانم با همان انرژی که در 32 سالگی داشتم تصویری بسازم؟” و این کار را کردم. ” او پس از ساعت ها 42 سالگی بود ، و پس از سالها پروژه های سقط شده و ناامیدی تجاری (پادشاه کمدی) ، این فیلم احساس زنده بودن و خطرناک بودن کرد – کار یک کارگردان که خیلی ساده ، فقط می خواست یک عکس بسازد. خلوص حیرت انگیز پانک-راک آن همچنان مست کننده است. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

12. عصر معصومیت (1993)
به نظر می رسد یک درام لباس ادیت وارتون برخلاف تمایلات اسکورسیزی باشد ، اما طبق معمول ، اگر فکر می کردید اسکورسیزی فقط در مورد گانگسترها و خشونت است ، در مورد شما بیشتر از آنچه در مورد او گفته می شود ، گفت اسکورسیزی فهمید که اشتیاق مبدل و سرکوب شده است – مانند مورد خرد شده و ویران شده نیولند آرچر (دانیل دی لوئیس ، در یکی از کم تحسین ترین اجراهای خود) – می تواند از نظر احساسی به اندازه خونی که از چشمان جیک لاموتا بیرون ریخته خشن باشد. و توجه مشهور اسکورسیزی به جزئیات هرگز آنقدر سرسبز و مجلل به نظر نرسیده است: همه چیز آنقدر زیبا و عالی است که فقط به شخصیت های خام و دردناک زیر همه چیز اشاره می کند. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های کافکا

11. گرگ وال استریت (2013)
قرار گرفتن در معرض این فیلم روی کابل ، نشان می دهد که پرتره صفراوی اسکورسیزی از جوردن بلفورت ممکن است به زودی به عنوان یکی از تلاشهای بسیار قابل بازنگری کارگردان به GoodFellas بپیوندد. و مانند GoodFellas ، این ارزش سرگرمی همیشه سبز به معنای تحسین اسکورسیزی از سلسله مراتبی نیست که می نویسد. گرگ وال استریت یک غواصی عمیق سه ساعته در طمع و استکبار است ، و محافظ اخلاقی را که معمولاً بینندگان را عایق می کند ، از بین می برد تا ما بتوانیم کاملاً از زیاده خواهی بیمارگونه و بی رحمانه نمایش داده شده قدردانی کنیم (و از آن وحشت کنیم). دی کاپریو به عنوان بلفورت با شکوه است ، یک خارق العاده مطلق قبل از ثروتمند شدن و حتی بیشتر از آن پس از آن. در همین حال ، اسکورسیزی با استفاده از ترفندهای قدیمی خود – موسیقی متن فیلم راکد ، دوربین های چرخان ، صدای متعدد صدا – برای بیرون کشیدن اکوسیستم وال استریت مصون از قوانین و اخلاقی است که بقیه باید از آن پیروی کنیم. (کایل چندلر یک بارقه نزاکت در فیلم است. ببینید چقدر با لرزش رفتار شده است.) بعضی اوقات ، بررسی بیش از حد فیلم می تواند بیش از حد زیاد باشد ، اما گرگ وال استریت هیپنوتیزم می کند – و محکومیت لعنتی ما روباه های فقیر است. ما همه کسانی هستیم که در پایان فیلم مکنده هستیم ، سعی می کنیم ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )
بلفورت را قلم بفروشید.

نقد فیلم یادگاری | Memento | تحریف یک واقعیت
بیشتر بخوانید

10. The Aviator (2004)

پروژه دیگری که از کارگردانی به کارگردان دیگر کتک می خورد – از جمله مایکل مان ، میلوس فورمن و کریستوفر نولان – در دستان اسکورسیزی قرار گرفت و البته او احساس کرد که این همه کارش است. این داستان از هاوارد هیوز در روزهای جوان و پرشور زندگی او ، زمانی که او می تواند OCD خود را پنهان کند و به یکی از ثروتمندترین و مشهورترین مردان جهان تبدیل شود ، نسبت به شخصیت اصلی خود دلسوزی عمیقی دارد و هواپیمابر در طول هواپیمایش واقعاً اوج می گیرد صحنه هایی که هم به بزرگترین فیلمهای هیوز ادای احترام می کنند و هم چیز جدیدی راجع به آنها خلق می کنند. صحنه ای که هیوز از طریق بورلی هیلز سقوط می کند ، همچنان فک می کند ، اما سکانس های اکشن و عظمت و شجاعت اسکورسیزی هرگز از تمرکز بر انسان مغرور و محکوم در مرکز آن دور نمی شوند. این کارگردان در حال انجام یک بیوگرافی با بودجه زیاد ، پر از ستاره ، چادر بزرگ است که با این وجود احساس می کند منحصر به فرد اوست ، هیوز که هم بزرگتر از زندگی است و هم دردناک به اندازه انسان است. اسکورسیزی یک بار دیگر فیلمی می سازد که هیچ فیلمساز دیگری نمی تواند آن را بسازد و آن را بسیار آسان جلوه می دهد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های گابریل گارسیا مارکز

9. The Irishman (2019)
ما هرگز این بحث را که اسکورسیزی سبک زندگی اوباش را تحسین می کند کاملاً خریداری نکردیم. مطمئناً ، او فهمیده بود که این مردان کاریزماتیک و گیرا هستند ، اما اغلب با سرنوشت های بیمارگونه روبرو می شوند. آنها به ندرت به غروب آفتاب می رفتند. این دوگانگی عمیق نسبت به جهان جنایتکار همیشه باعث طنین انداز شدن فیلم های او شده است و شور و هیجان ناخوشایندی را به همراه داشته و در عین حال با عدم اطمینان اخلاقی همخوانی دارد. ایرلندی مبادا تردیدی پیش بیاید: جرم نتیجه ای ندارد. بیش از سه ساعت و نیم ، او و استیون زایلیان ، نویسنده فیلمنامه ، کتاب “من تو را می شنوم که خانه هایت را رنگ می کنی” چارلز برانت تبدیل به یک کلمه تقریباً قطعی در مورد جرایم سازمان یافته می کند و این یک پرتره ناامید کننده است.

رابرت دنیرو ، فرانک شیران است ، راننده ای با وقت کوتاه که می تواند از نردبان بالا برود و سرانجام با جیمی هوفا (آل پاچینو) دوست صمیمی می شود. تقریباً همه در مرد ایرلندی یک مرد مرده است که فقط منتظر مرگ است – ما با شخصیت های فرعی آشنا می شویم که با گفتاری بینابین به ما می گویند چه موقع و چگونه آنها مزرعه را خریداری می کنند – و ضعف فیلم با اطمینان چشم روشنی که این افراد انجام می دهند مخلوط شده است. سزاوار همدردی ما نیست. فیلم های اسکورسیزی بندرت جنبه الجیایی دارند ، اما شیران نه تنها به عنوان یک نقطه ورود به اوباش بلکه به عنوان راهی برای درک اینکه هیچ قهرمان – یا ضدقهرمانی – در بین این لانه دزد وجود ندارد ، عمل می کند. عکس آخر درها را برای تفسیرهای مختلف باز می گذارد ، اما آنچه واضح است این است که این کارگردان و برخی از همکاران گرانقدرش – از جمله هاروی کایتل و جو پسی – نیروهای خود را برای یک خداحافظی حذفی تنظیم کرده اند. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های ادبیات یمن

8. فیلم جزیره شاتر (2010)
بیچاره تدی او که از جنگ جهانی دوم ترسیده و در سوگ همسر مرده و عذاب میگرن رنج می برد ، یک مارشال آمریکایی است که می خواهد بفهمد چگونه یک بیمار روانی می تواند در یک بیمارستان به شدت محافظت شده در یک جزیره دور افتاده در نیوانگلند گم شود. اما برای تدی و شریک جدیدش ، چاک ، هیچ چیز آسان نخواهد بود – مخصوصاً وقتی تدی در واقعیت شروع به تزلزل می کند. این داستان غم انگیز جزیره شاتر است ، فیلمی که ما فروتنانه آن را ارائه می دهیم ، که بعد از اینکه می دانید پیچ ​​و تاب بزرگ داستان چیست ، از نظر احساسی ویرانگرتر است. نمایش های تکراری این داستان از غم و اندوه و توهم عمدی را افزایش می دهد ، و دی کاپریو یک ناک اوت است که بازی می کند مردی که از دیگران تحقیق می کند تا بتواند از تحقیق در مورد خودش جلوگیری کند. اسکورسیزی با طراحی از آهنگسازان آوانگارد مانند جان آدامز و ماکس ریشتر ، یک فیلم ترسناک روانشناختی را تهیه می کند که همچنین یک فاجعه سرسخت است و در عین حال پرتره ای از اضطراب پس از جنگ را همانجا با استاد ارائه می دهد. جزیره شاتر آگاهانه به سبک قدیمی و در عین حال بسیار مدرن است ، یک عکس فوری از PTSD و ضربه شدید که به عنوان یک فیلم B آبدار مخفی شده است. تدی از شریک زندگی خود می پرسد: “چه از این بدتر ، به عنوان یک هیولا زندگی کند یا به عنوان یک مرد خوب بمیرد؟” متأسفانه ، تدی قصد دارد این موضوع را بفهمد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

7. The Departed (2006)
در آن زمان ، دیوانه وار ، حتی کمی توهین آمیز به نظر می رسید که همه فیلم هایی که اسکورسیزی سرانجام اسکار خود را برنده می شود ، این یک فیلم ترسناک جنایی نرم و آستین دار است که کاملاً هیجان زده یک اسکورسیزی است. تصویر گانگستری بدون ترس و گناه زیاد. با این وجود سالها با The Departed مهربان بوده اند ، فیلمی که اساساً کاری را انجام می دهد که هزاران هیجان انگیز برای دهه ها سعی در انجام آن داشته اند. اسکورسیزی بدون اینکه واقعا عرق کند ، آن را بیرون می کشد. مطمئناً ، جک نیکلسون آن را کمی بالا می زند و بله ، همه در مورد آخرین عکس جنجالی توافق ندارند ، اما The Departed فیلمی است که هر شخص سخت کوشی که Tarantino-wannabe برای ساختن مادرش می کشد. اسکورسیزی که در آستانه 64 سالگی بود ، بهترین نسخه ممکن را در خواب ساخت. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های ادبیات سوئد

6. فیلم کازینو (1995)
گاهی اوقات ، یک فیلم مجازات ناعادلانه ای می شود ، زیرا بینندگان را یادآوری می کند یک فیلم بهتر و زودتر از همان کارگردان. کازینو را که به دلیل اینکه خیلی زود در پاشنه GoodFellas وارد شد ، مورد استفاده قرار داد: یکی دیگر از عکسهای بزرگ جنایت سازمان یافته با رابرت دنیرو و جو پسی چیست؟ فیلم آنقدر خوب است که با انتقاداتی روبرو شده است. اسکورسیزی از طریق چشم یک اوباش دکمه دار (دنیرو) ، چرخش و معاملات لاس وگاس را بررسی می کند ، که با رویکرد مطالعه نمی تواند فاجعه را از درب او دور کند. شباهت های خوبی با GoodFellas وجود دارد – به نظر می رسد Pesci ، به عنوان رقیب دنیرو ، سعی دارد عملکرد برنده اسکار خود را از آن فیلم قبلی پشت سر بگذارد – اما جنجالی حماسی کازینو حتی جاه طلبانه تر است. و GoodFellas شخصیتی مانند Ginger McKenna ، هوس باز نداشت که به همان اندازه مردان اطرافش ثابت می کرد. شارون استون هرگز از آنچه در اینجا است بهتر نبود و جیمز وودز نیز به عنوان یکی از زندگی های فوق العاده شل و ول به او پیوست. GoodFellas برتر است ، اما این درام اپرا دور از دسترس نیست. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

نقد فیلم سانست بلوار
بیشتر بخوانید

5. Mean Streets (1973)
وقتی خیابان های متوسط ​​به بازار آمدند ، راجر ابرت ادعا کرد که اسکورسیزی می تواند ظرف یک دهه فلینی آمریکایی شود. از نظر جنجالی ، اسكورسیزی اندكی پس از ملاقات با ابرت ، از منتقد س askedال كرد ، “آیا شما واقعاً فكر می كنید ده سال طول می كشد؟” معلوم شد که این خط سیر اسکورسیزی نبوده است – او بیش از حد اصیل است تا کسی آمریکایی باشد – اما با تماشای این فیلم 1973 ، می توانید درک کنید که منظور ابرت چیست. Mean Streets نسخه اسکورسیزی از I Vitelloni است ، درام نیمه نیمه زندگینامه اولیه فلینی درباره گروهی از مردان جوان است که زندگی خود را رقم می زنند. در اینجا ، این دو کلاهبردار کم وقت هستند ، چارلی (هاروی کایتل) و توپ شل Johnny Boy (رابرت دنیرو) را شکنجه می دهند ، که در حاشیه جهان اوباش نیویورک زندگی می کنند. Keitel و De Niro به احتمال زیاد جوان نیستند ، اما با این وجود هر دو کاملاً شکل گرفته اند و به ترتیب عصبانیت و عصبانیت آتشفشانی را نشان می دهند. Scorsese از خیابان های متوسط ​​انگشت خود را در موضوعاتی قرار می دهد که برای تعریف حرفه او – خشونت ، کاتولیک ، گناه – با یک فوریت تند که در پروژه های بعدی اصلاح و عمیق تر مورد بررسی قرار می گیرد ، فرو می رود. در آن زمان خیابان های متوسط ​​یک مکاشفه بود. با نگاهی به گذشته ، این احساس فقط مانند فصل اول غنی کتاب عالی است که حرفه او است. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های ادبیات آمریکا

4. فیلم پادشاه کمدی (1982)
برای سالها ، این کمدی تاریک خاردار ، و با افتخار بعید بود فیلم محبوب اسکورسیزی بود که به عنوان کم ارزش ترین فیلم خود انتخاب شد. (در زمان انتشار آن تجارت بزرگی انجام نداد و مورد توجه منتقدان قرار نگرفت.) متأسفانه برای جامعه ما ، پادشاه کمدی همچنان به طور ناامید کننده ای مطرح است ، سفری در ذهن یک آرزو ناپایدار استندآپ که فقط می داند مجری برنامه گفتگوی افسانه ای جری لنگفورد (جری لوئیس) اگر فقط او را بشناسد دوستش دارد. فیلمی با الهام از دورانی که یک بیتل در شهر نیویورک به قتل رسید ، فیلم اسکورسیزی همچنان به صحبت با دوران ما می پردازد ، که در مشاهیر بیدار است و افراد ناامید برای تبدیل شدن به آنها و مصرف آنها ، حتی آنها را نابود می کند. دنیرو مانند خجالت راه رفتن نقش روپرت پوپکین را بازی می کند ، در حالی که اسکورسیزی با سهولت نگران کننده ای از واقعیت به سمت وهم می رود. شوبیز هرگز واقعاً چنین رقت انگیز به نظر نرسیده است – فیلم خنده دار است ، اما به ندرت خنده دار است. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

3. Raging Bull (1980)
به راحتی می توان این فیلم را به عنوان راس نوع خاصی از سینمای مرد شکنجه شده مشاهده کرد: بازیگر اصلی برای این نقش وزن زیادی پیدا کرد ، کارگردان در حال بحران معنوی بود و موضوع یک گاو نر بود ، بله که قدرت ورزشی او نمی تواند بسیاری از نقص های شخصی او را فرو نشاند. دهه هاست که سازندگان فیلم در حال تعقیب وحشیانه خام اسکورسیزی هستند که در صحنه های بوکس Raging Bull آورده است – آنها همچنان آثار هنری شاعرانه و وحشتناکی هستند. در مورد دنیرو ، او خودش را به یک حیوان در قفس تبدیل کرد ، وحشی تپنده در قفسه سینه که فقط وقتی به مغز کسی می کوبد یا کسی این کار را به او می کند ، نوعی آرامش پیدا می کند. هر مطالعه شخصیت “تاریک” که پس از Raging Bull رخ می دهد ، هر یک از زندگی نامه ورزشی از راه دور هوشیار ، باید با سایه طولانی این فیلم مقابله کند. دوست داشتن آن یک فیلم بسیار سخت است ، اما غیرممکن است که با شدت و اعتقاد سرسختانه آن مبنی بر اینکه کسی ، حتی جیک لاموتا ، مستحق رستگاری است ، گرفتار نشود. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های ادبیات ایتالیا

2. فیلم راننده تاکسی (1976)
راننده تاکسی ، مانند شخصیت اصلی خود ، همیشه احساس بیش از حد واقعی داشته است. چشم انداز کابوس آن از نیویورک به عنوان جهنمی که فقط به یک باران نیاز دارد تا پایین بیاید و تمام زباله های پیاده روها را بشوید ، کاملاً درک شده است که این شهر به طور متناوب به عنوان وحشتناک ترین و شگفت انگیزترین مکان روی زمین از آن زمان به بعد نشان داده شده است ، به گونه ای که گویی می خواهد برای به تصویر کشیدن اسکورسیزی هدایت شود یا جبران کند. دنیرو ، که در واقع شبانه روز برای رانندگی با یک تاکسی تنها وقت خود را صرف آمادگی برای این نقش می کند ، نقش یک تراویس بیکل را بازی می کند که به گونه ای آشفته و پریشان می شود که کاملاً واضح است از روی سطح آن حتی برای دیدن حتی خیلی دردناک است: او در یک راهی که حتی او کاملاً نمی تواند آن را درک کند. در بیکل ، او و اسکورسیزی نوعی جوان تنها ، تلخ ، عصبانی ، سادیست و گمشده را به ما دادند که هر روز در اطراف خود می بینیم ، یکی در همه فرهنگ ها وجود دارد – ارقامی که هنوز کاملاً شکل نگرفته اند و بمب هایی آماده خاموش شدن هستند. و با انعطاف پذیری اش ، که همه چیزهایی را که پیش از آن قرار گرفته اند ، خرد و مجدداً ترکیب می کند ، فیلم منظره جهنمی جدیدی را فراهم می کند که با گذشت هر روز آشنایی بیشتری دارد. راننده تاکسی تقریباً بیش از آنچه یک مرد باید داشته باشد قدرت فیلمسازی دارد. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

1. GoodFellas (1990) فیلم دوستان خوب
مانند بسیاری از آثار کلاسیک معتبر ، GoodFellas چنان جذب فرهنگ شده است که اکنون خطر ساده شدن در آگاهی جمعی ما را فقط به عنوان مجموعه ای از جملات به یاد ماندنی ، شکوفائی های شیک و تجسم های جالب توجه نشان می دهد: مونتاژ مرگ “لیلا”. “من خنده دارم چطور؟!؟” عکس ردیابی کوپاکابانا ؛ سکانس “پرش به آتش” از روز هولناک ، وحشتناک ، هیچ خوب ، خیلی بد هنری هیل. GoodFellas را دوباره تماشا کنید ، و شما شگفت زده خواهید شد که چقدر کل کار را جذب و ظریف کرده است – اینکه چگونه تصویر یک ماجراجویی مشتاق (ری لیوتا) نقشه ای است برای رویای آمریکایی که تحریف و خراب شده است. GoodFellas با خالی کردن لذت تفاله های پدرخوانده و تأمین DNA (و بسیاری از اعضای بازیگر) برای The Sopranos ، هرگز فراموش نمی کند که در اعماق زندگی افراد کلاهبردار زندگی هایی را که انجام می دهند دوست دارند و بنابراین فیلم نیز بسیار شیطانی و سرگرم کننده و خنده دار است – تا زمانی که اینگونه نباشد. تی اسکورسیزی هرگز این واقعیت را پنهان نکرده است که او با بچه هایی مثل هیل بزرگ شده و همیشه آنها را تحسین می کند ، حتی اگر می دانست احتمالاً نباید. او با احساسات متضاد به خوبی در GoodFellas کار می کند. همه این سال ها بعد ، همه ما به همان اندازه در مورد این نفرت انگیزهای کاریزماتیک فوق العاده پاره پاره مانده ایم. ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی )

بیشتر بخوانید: بهترین رمان های ادبیات انگلیس

پایان مقاله ( بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی ).

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

سیزده − ده =