نقد فیلم گایا 2021 / نقد فیلم Gaia
” فیلم گایا ” یک سفر است. به معنای واقعی کلمه. قارچ های جادویی درگیر هستند. پاپ یک ماده توهم زا است و ممکن است جهان چیزی شبیه ” فیلم گایا ” باشد ، جایی که در جنگل Tsitsikamma در آفریقای جنوبی ، قارچ هایی با ابعاد بزرگ در شب تکثیر می شوند ، قدرت جمع می شوند و تهدید به تصرف زمین می شوند. چند موجود قارچ نیمه انسان سرگردان را به درون خود بیندازید ، و یک سفر و نیم به خودتان می کنید.
با مقاله نقد فیلم گایا با بامدادی ها همراه باشید.
” فیلم گایا ” به کارگردانی ژاکو بوور ، در مورد تخریب محیط زیست توسط بشریت ، در مورد “نقطه اوج” که در آنتروپوسن به طور کلی به آن رسیده ایم ، حرف های زیادی برای گفتن دارد ، اما فیلم این را با خلاقیت ، پروازهای دیوانه وار تخیل و حتی شوخ طبعی بیان می کند . ” فیلم گایا ” احساس تکلیف نمی کند. این یک تجربه تأمل برانگیز و ناراحت کننده است تا سخنرانی.
نقد فیلم گایا
صحنه آغازین مستقیماً از قلب تاریکی جوزف کنراد خارج است: دو نفر در یک رودخانه در یک قایق رانی پارو می کنند. رودخانه از هر طرف با سبز و سبز غلیظ شلوغ است. این یک منظره تنهاست ، که اغلب از دیدگاه خدا ارائه می شود (مناسب است زیرا این دو نفر در حال کار با یک هواپیمای بدون سرنشین هستند ، در بالا و اطراف خود وزوز می کنند).
وینستون (آنتونی اوسیمی) و گابی (مونیک راکمن) هر دو برای خدمات جنگلداری کار می کنند و وقتی هواپیمای بدون سرنشین آنها در جنگل ناپدید می شود ، گابی تصمیم می گیرد از قایق پیاده شود و به آنجا برسد. وینستون او را از خطرات هشدار می دهد. گابی قاطع است: هواپیمای بدون سرنشین اکنون “سطل آشغال” است و آنها نباید سطل آشغال خود را پشت سر بگذارند.
آنچه به منظور انجام یک کار سریع انجام می شود ، بلافاصله به کابوسی غیرمنسجم گیج کننده تبدیل می شود ، وقتی گابی با چند بقاروبرو می شود (راهی خوب برای بیان آن): پدر بارند (کارل نل) و پسر استفان (الکس ون دیک). این دو ابزار دستی ساخته شده ، پوشیده از خاک ، نازک ، نازک و ریل دار ، که مانند پارچه غارنوردان قدیمی پوشیده شده اند ، بیرون می آیند. در همین حال ، وینستون برای یافتن همکار خود راهی جنگل می شود. اشتباه بزرگ.
وقتی شب فرا می رسد ، جنگل به موجودی حساس تبدیل می شود ، با رمز و راز می خزد ، قارچ هایی که به سمت بالا حلقه می شوند ، و برگهای بلند چرخان زندگی خود را به خود می گیرند. (تصاویر فوق العاده است.) گابی از همه صدای جیرجیرک بیرون آمده ، جیغ های ناگهانی ، انبوه حرکت در درختان و گاهی – به طرز ناخوشایند – یک نور قرمز درخشان که از پوشش ضخیم بیرون می آید ، نگران است.
نقد فیلم گایا
گابی که در کلبه بارند و استفان قرار دارد ، آرام آرام شروع به درک این می کند که “چیزی” آنجاست ، چیزی غیرقابل توقف. بارند و استفان کاملاً آگاه هستند که این چیست ، چه می خواهد و چگونه کار می کند. منحنی یادگیری گابی کند است. وینستون سریع است.
خروج از جنگل کار آسانی نخواهد بود. گابی به پویایی كنترل كننده پدر و پسر مكیده می شود. هنگامی که گابی ، در تلاش برای برقراری ارتباط با استفان بی کلام ، تلفن همراه خود را به او نشان می دهد ، بارند آن را می گیرد و آن را به بیرون اتاق می اندازد و مانند یک واعظ قدیمی می گوید: “مکروه! شیطانی!” این سه نفر به یک وعده غذایی می نشینند و بارند دعای “مادر آفرینش و نابودی” را قرائت می کند.
در بیرون ، قارچ ها در حال حرکت هستند ، چهره های غول پیکر و شاخدار بی پایان در اطراف شخصیت ها خش خش می کنند ، که بیشتر در تاری دیده می شوند (انتخاب بسیار ترسناک تر از دیدن آنها از نزدیک و شخصی). نویسنده فیلمنامه ، ترتیوس کاپ به ما درک خوبی از نحوه کار این موجودات ، و اینکه بارند و استفان در مورد چگونگی زنده ماندن درک کرده اند. پیچیده است! گابی با تماشا یاد می گیرد.
” فیلم گایا ” توسط فیلمبردار جوری ون در والت فیلمبرداری شده است و تصاویر دارای کیفیت لمسی وهم آور ، متراکم با جزئیات و بافت هستند: تارهای سخت و ضخیم پوست درخت ، حوضچه های سبز برآمدگی حرکت می کنند ، اسپورهای قارچ به طرز شگفت انگیزی از طریق سیاهی ، قارچ های نارنجی کوچکی که از شاخه ای بیرون می آیند ، کیهانی است که در بالای درختان می چرخد.
دنباله های رویایی متعددی وجود دارد ، یا شاید توهم ناشی از غبار قارچ شناور در اطراف ، و اینها وحشتناک و اغلب زیبا هستند: قارچ هایی که از بازوی گابی بیرون می آیند ، دستان او را در گل و لای سیاه غلیظ فرو می برد. بارند با یک سوراخ در خاک بی رحمانه زنا می کند. گابی در کنار برکه ای کاملاً واضح و برهنه دراز کشیده ، آب آرام و ساکت است. این سکانس ها بسیار ناخوشایند هستند.
نقد فیلم گایا
“پیام” ” فیلم گایا ” ساده است ، و با این حال به گونه ای گفته می شود که پیام را پیچیده و حتی ممکن است مبهم کند. این لزوما چیز بدی نیست. چیزی که واقعاً از آن باقی مانده است ، تصویر همه آن قارچ ها است که در اطراف درختان پخش می شود ، و آنها را به سمت بالا هل می دهد و کورکورانه به دنبال فضای بیشتر و بیشتری است. این ما هستیم یا آنها. سیلویا پلاث از نظر قارچ شعری سرود. خطوط پایانی آن:
“ما نرم هستیم ،
ما خوراکی هستیم ،
nudgers و shavers
با وجود خودمان
نوع ما چند برابر می شود:
ما باید تا صبح
ارث بر زمین.
پای ما در است. “
منبع سایت مداد
بیشتر بخوانید:
پابلو پیکاسو|میکا والتاری|فیلم همشهری کین|نقد فیلم جاده یخی|کتاب تعبیر خواب اثر فروید|نقد فیلم دنباله رو|نمایشنامه های برتر تاریخ|نقد فیلم پدر|نقد فیلم زیبای روز|تحلیل نقاشی شب پرستاره|سبک موسیقی ترنس|نقد فیلم دلشدگان|میکل آنجلو آنتونیونی|فیلم مهاجمان مقبره ۲