صفحه اصلی > هنر و سرگرمی : چگونه یک فیلمنامه را شروع کنیم: 5 راه برای شروع یک فیلمنامه
ads

چگونه یک فیلمنامه را شروع کنیم: 5 راه برای شروع یک فیلمنامه

آموزش نوشت فیلمنامه

چگونه یک فیلمنامه را شروع کنیم: 5 راه برای شروع یک فیلمنامه

تمام فیلم‌سازی‌های عالی با اولین پیش‌نویس یک فیلمنامه، فیلمنامه‌ای که شخصیت‌های پویا، درگیری‌های قوی و طرحی جذاب را معرفی می‌کند، آغاز می‌شود. درباره مراحل نوشتن برای صحنه های آغازین بیشتر بدانید.

فیلمنامه چیست؟

فیلمنامه یک نمایش تلویزیونی یا فیلمنامه است. تهیه‌کنندگان هالیوود فیلم‌نامه‌نویسان حرفه‌ای را در صنعت فیلم استخدام می‌کنند تا فیلم‌نامه‌های فیلم بلند بسازند. برخلاف نمایشنامه نویسی، یک استاندارد صنعتی برای قالب اسکریپت و نحوه نمایش فیلمنامه در صفحه وجود دارد، تا استفاده خاص از فونت پیک.

نرم افزار مناسب فیلمنامه نویسی ضروری است. بسیاری از فیلمنامه‌نویسان به برنامه‌هایی مانند Final Draft با قالب‌ها و قالب‌های یکنواخت فیلمنامه برای نام شخصیت‌ها، زمان روز، انتقال‌ها، تنظیمات (EXT و INT)، خطوط راز، سرفصل‌های صحنه و صفحات عنوان تکیه می‌کنند.

آموزش نوشت فیلمنامه

آموزش نوشت فیلمنامه

چگونه نوشتن یک فیلمنامه را شروع کنیم

هیچ راه مشخصی برای شروع نوشتن یک فیلمنامه خوب برای یک فیلم کوتاه یا بلند وجود ندارد، زیرا روند نوشتن فیلمنامه از فیلمنامه نویسی به فیلمنامه نویس دیگر متفاوت است. اگر برای اولین بار است که یک فیلمنامه می‌سازید، مجبور نیستید با صحنه اول شروع کنید – می‌توانید ایده‌ای را دنبال کنید که بیشتر شما را هیجان زده می‌کند، آن داستان را تعقیب کنید و ببینید که چگونه صحنه‌ها و شخصیت‌های جدید ظاهر می‌شوند.

مبتدیان همچنین می توانند با یک لاگ لاین، خلاصه ای کوتاه از فیلم، شروع کنند. هنگام نوشتن، به خودتان زمان کافی برای کار بدهید. زمان آرام و اختصاصی به شما در شکل‌دهی ایده کمک می‌کند. وقتی داستان خود را برجسته می‌کنید، می‌توانید ساختاری برای کل فیلمنامه خود بسازید، بازنویسی‌ها را انجام دهید، و با ویرایشگران، کارگردانان و همتایان مورد اعتماد خود در مورد بازبینی‌ها کار کنید.

آموزش نوشت فیلمنامه

آموزش نوشت فیلمنامه

6 راه برای شروع یک فیلمنامه

به طور سنتی، فیلمنامه ها با معرفی یک شخصیت در حالت سکون شروع می شوند. سپس دنیای آنها با یک حادثه تحریک آمیز قطع می شود که منجر به درگیری می شود و با نوعی راه حل به پایان می رسد. ابزارهای سینمایی زیر را برای شروع اسکریپت مشخصات خود در نظر بگیرید:

1. محو شدن: بعد از صفحه عنوان، این اغلب اولین عبارتی است که در فیلمنامه می نویسید. Fade in انتقالی است که می تواند نشانه شروع داستان باشد. ممکن است داستان خود را با یک محو شدن معرفی کنید، از لحنی تیره‌تر به لحنی روشن‌تر بروید تا دنیایی را که زنده می‌شود نشان دهید.

تکنیک‌های نورپردازی سینما | آموزش نورپردازی در سینما
بیشتر بخوانید

2. زوم دوربین: دوربین ممکن است یک شهر، شهر، جمعیت یا مکان را از دور به تماشاگران نشان دهد، به آرامی بزرگنمایی می کند تا دید وسیع تری به دنیای فیلم ارائه دهد یا نشان دهد که به تدریج شخصیت اصلی را محدود می کند.

3. صداگذاری: قهرمان داستان ممکن است به صورت صوتی صحبت کند، چیزی درباره خودش به اشتراک بگذارد یا درباره ایده یا موضوعی که در داستان بررسی شده صحبت کند.

4. نمای نزدیک: یک فیلم یا برنامه تلویزیونی ممکن است یک صحنه آغازین را با یک عکس فشرده از شخصیت اصلی شروع کند تا بلافاصله آنها را معرفی کند، ویژگی های آنها را به ما نشان دهد و آنها را به عنوان مرکز داستان محکم کند.

5. فلاش بک: یک فیلمنامه نویس ممکن است یک فیلمنامه را با یک سکانس آغازین شامل صحنه هایی از گذشته یک شخصیت شروع کند، سپس برای نشان دادن اینکه مدت زمان مشخصی سپری شده است، یک انتقال انحلال را وارد کند.

6. باز سرد: باز سرد بلافاصله بینندگان را در وسط خط داستانی قرار می دهد و یک تیزر از روایت آینده را ارائه می دهد. که به عنوان سکانس تیزر نیز شناخته می شود، یک باز سرد معمولاً شخصیت های اصلی را نشان می دهد و لحن روایت را معرفی می کند.

آموزش نوشت فیلمنامه

آموزش نوشت فیلمنامه

پایان مقاله چگونه یک فیلمنامه را شروع کنیم: 5 راه برای شروع یک فیلمنامه

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

فیلم ژنرال | معرفی سبک موسیقی بوسا نووا | نقد فیلم مخمل آبی | معرفی دستگاه‌ها و ردیف های موسیقی ایرانی | آلفرد هیچکاک | نقد فیلم My Neighbor Totoro – فیلم همسایه من توتورو | نقد و بررسی بازی Beat Saber | فیلم دزد دوچرخه | مکتب نئو اکسپرسیونیسم: تاریخ ، ویژگی ها و آثار هنری | فیلم اگه میتونی منو بگیر |

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده − هشت =