صفحه اصلی > هنر و سرگرمی : راهنمای خرید گیمبال
ads

راهنمای خرید گیمبال

راهنمای خرید گیمبال : 

تثبیت کننده های دوربین یا بیشتر افراد عادی ، بیش از 30 سال است که در تولیدات تلویزیونی و فیلم های درجه یک رایج هستند ، اما اخیراً این فناوری در بین فیلمسازان و علاقمندان تازه کار رایج شده است.

مانند بسیاری از فناوری های مصرف کننده ، این امر عمدتا به پیشرفت در طراحی سنسور و موتور مربوط می شود. این بدان معناست که این چیزها اکنون کوچکتر و مهمتر از همه مقرون به صرفه تر از همیشه هستند ، بدین معنا که اکنون می توانید بدون لرزش و آسیب به موجودی بانک ، عکس های اکشن به سبک هالیوود را بدست آورید.

بنابراین ، گیمبال چیست؟ در اصل ، این یک ابزار برای حذف لرزش و تثبیت ویدئو با تشخیص و مقابله با حرکت ناخواسته با استفاده از سنسورها و موتورهای پیشرفته است. یک گیمبال مدرن با استفاده از فناوری اولیه که توسط اجداد یونان باستان پیشگام شده است ، علی رغم آنچه اپراتور با بازوهای خود انجام می دهد ، یک دستگاه ضبط ویدئو را در نقطه ای ثابت در فضای اینرسی نگه می دارد.

اما gimbals فراتر از صاف کردن ویدیو است. آنها همچنین می توانند عنصری از خلاقیت را به هر پروژه ای اضافه کنند و به کاربر اجازه می دهند مانورهایی را که قبلاً ممکن بود با انواع جرثقیل ها ، عروسک ها و آهنگ های موجود در استودیوهای هالیوود تقلید کند.

عکس های آشکار زیبا ، جایی که دوربین به آرامی از پشت یک جسم حرکت می کند تا سوژه را آشکار کند ، و همچنین تعقیب های با اکتان بالا و عکس های “گرداب” کریستوفر نولان را می توان به راحتی در یک دنباله ویدئویی خانگی قرار داد تا عکس شما را بگیرد. به سطح بعدی برسد. در اینجا شش نکته ای که هنگام خرید اولین گیمبال خود باید در نظر بگیرید ، چه برای دوربین و چه برای تلفن ، ذکر شده است.

گیمبال

گیمبال

1. کدام دوربین را دارید؟

گیمبال های امروزی در همه اشکال و اندازه ها ساخته شده اند و متناسب با تعدادی از دستگاه ها ساخته شده اند ، از تلفن هوشمند در جیب شما یا دوربین های اکشن کوچک گرفته تا تجهیزات و تنظیمات دوربین سینمایی بسیار پیشرفته. مگر اینکه واقعاً فیلمبرداری خود را جدی بگیرید ، به احتمال زیاد شما به دنبال طیف وسیعی از مصرف کننده خواهید بود ، بنابراین گام های کوچک تر برای گوشی های هوشمند ، دوربین های مدار بسته و دوربین های بدون آینه سبک تر باید محل شروع باشد.

آموزش عکاسی مدلینگ و فشن | نکاتی برای عکاسی مدل
بیشتر بخوانید

با این وجود ، بسیاری از ما قبلاً برای عکاسی خود روی DSLR سرمایه گذاری کرده ایم. DSLR های مدرن و لنزهای مربوطه می توانند سنگین باشند ، به این معنی که چیزی مانند Zhiyun Crane 2S (در بالا ، 399 دلار آمریکا / 479 پوند / 740 دلار استرالیا) ، که برای حمل بار تا 3.2 کیلوگرم ساخته شده است ، می تواند یکی از موارد زیر باشد. در حال حاضر یک عکاس مشتاق است که به دنبال حرکت سریع به سمت تصاویر متحرک است. در هر صورت ، یک قاعده کلی این است که هرچه بار بیشتر باشد ، گیمبال شما بزرگتر و گرانتر خواهد بود.

اما اگر نمی خواهید از دوربین موجود خود استفاده کنید و برای راه اندازی به چیزی بسیار ساده نیاز دارید ، DJI Pocket 2 (349 دلار آمریکا / 339 پوند / 599 دلار استرالیا) را بررسی کنید. ممکن است سنسور نسبتاً کوچکی داشته باشد ، که فقط برای فیلمبرداری b-roll در تولیدات سطح بالا مناسب است ،

اما یک گیمبال کوچک 3 محوره را با یک دوربین 4K کوچک ساخته شده است. همچنین یک نگهدارنده برای تلفن هوشمند در کنار آن وجود دارد که به شما امکان می دهد به طور موثر از تلفن به عنوان یک مانیتور خارجی استفاده کنید و کنترل کامل عملکرد را داشته باشید.

2. به کدام ویژگی ها نیاز دارید؟

مهمترین ویژگی یک گیمبال تثبیت آن است و می توانید برای کمک به این امر گیمبالهای تک محوره ، دو محوره یا سه محوره خریداری کنید. اگر فقط نیاز به تراز کردن افق (به عنوان مثال ، در یک هواپیمای بدون سرنشین FPV) داشته باشید ، گیمبال های تک محوره می توانند مفید باشند ، اما آنها واقعاً هیچ عنصر خلاقی را به تولید شما اضافه نمی کنند. اکثر دوربین های گیمبال یا تلفن دارای ثبات دو محور یا سه محور هستند.

عضلات دو محور ارزان تر و کمی کوچکتر هستند ، اما عدم ایجاد ثبات در یک محور (معمولاً محور کج شدن) به این معنی است که اگر مثلاً در حال انجام عکس های پیاده روی هستید ، دستیابی به نتایج یکنواخت دشوار است. به همین دلیل است که اکثر گیمبال ها توصیه می کنیم تثبیت کننده 3 محور را ارائه دهند.

این حرکت صحیح در هر سه هواپیما و تمایل به ارائه ویژگی های اضافی مانند ردیابی خودکار ، حرکت برای عکسبرداری از زمان گذر زمان و کمک به تعدادی عکس بسیار سبک مانند گرداب (جایی که دوربین به طور م rolثر در حال چرخش است) و تابه های سریع شلاق است.

وقتی صحبت از ویژگی های گیمبال دیگر می شود ، بهتر است تصمیم بگیرید که برای دستیابی به دید خلاق خود به چه چیزی نیاز دارید. اگر این صرفاً به منظور کاهش برخی از لرزش های ایجاد کننده بیماری در حرکت در فیلم باشد ، برخی از پایه های بنیادی (حتی یک گیمبال مکانیکی بدون قدرت) بهترین مکان برای شروع خواهد بود.

لنزهای عریض در برابر لنزهای تله فوتو: درک تفاوت
بیشتر بخوانید

اما اگر می خواهید گیمبال را با استفاده از تلفن خود از راه دور کنترل کنید ، به یک دستگاه (مانند Zhiyun Crane 2S یا DJI RSC 2) که دارای اتصال بلوتوث است ، نیاز دارید. به همین ترتیب ، اگر می خواهید تنظیمات را بدون استفاده از تلفن خود انجام دهید ، به دنبال صفحه ای باشید که دارای صفحه نمایش OLED (مانند DJI RSC2) یا حتی صفحه لمسی داخلی باشد که می توانید آن را در Zhiyun Weebill 2 پیدا کنید.

گیمبال

گیمبال

3. بودجه تعیین کنید

دویدن با DJI Ronin 2 (در بالا) ممکن است فوق العاده باشد ، اما شما باید قبض 8،399 دلار / 6،499 £ / 10،999 دلار استرالیا را برای آن مدل در نظر بگیرید. در مقابل ، چیزی مانند DJI OM 4 فقط 149 دلار / 139 پوند / 239 دلار استرالیا هزینه دارد و با اکثر تلفن های هوشمند مدرن کار می کند. فقط با استفاده از این قطعه کیت و قدرت قابلیت های ویدئویی فوق العاده آیفون خود ، می توانید فیلم های حماسی را با بودجه بسیار محدودتری ضبط کنید.

به طور مشابه ، Zhiyun Crane-M2 برای مبتدیان طراحی شده است و فقط 199 دلار / 199 پوند / 269 دلار استرالیا هزینه دارد ، اما با تعدادی از دوربین ها سازگار است ، از مدل های بدون آینه سبک گرفته تا تلفن های هوشمند و دوربین های اکشن. به لطف تعدادی حالت گیمبال ، دستیابی به عکس های مختلف حرفه ای و خلاقانه دوربین با حداقل دانش و زمان راه اندازی آسان است. برای مبتدیان ، این پارکینگ قیمت مناسب برای شروع است ، چه برای گوشی یا دوربین خود به گیمبال نیاز داشته باشید.

گیمبال

گیمبال

4. در مورد اندازه و وزن فکر کنید

درست مانند دوربین ها ، گیمبال ها در هر شکل ، اندازه و وزنی وجود دارند. به دنبال پایان حرفه ای تر بازار باشید و احتمالاً شامل سکوهای بزرگی می شود که باید با هر دو دست نگه داشته شوند و برای حمل و نقل نیاز به کیف دستی دارند. همچنین به خاطر داشته باشید که یک گیمبال برای تغذیه موتور الکتریکی و حسگرها به باتری نیاز دارد ، بنابراین اینها می توانند حجم زیادی را به کیف کیت شما اضافه کنند.

مدل رنگ HSV (رنگ، ​​اشباع، ارزش) چیست؟
بیشتر بخوانید

مدل هایی مانند DJI RSC 2 ، محدوده Zhiyun Weebill-S یا Crane ، و Manfrotto MVG460 همه طوری طراحی شده اند که تا حدودی مسطح جمع شوند تا بتوان آنها را در یک کوله پشتی (ترجیحاً با محفظه ایمن) قرار داد. همچنین خواهید دید که دسته ها و پایه ها از بدنه اصلی دور می شوند تا اندازه را بیشتر کاهش دهید.

مینی گیمبال گوشی های هوشمند و دوربین های اکشن بسیار کوچکتر هستند و می توان آنها را به راحتی تا کرد و در یک کوله پشتی کوچک ، کیف یا حتی یک جیب عمیق قرار داد. به عنوان مثال ، گیمبال بسیار هوشمند Smooth-Q3 Zhiyun بسیار کوچک است ، اندازه آن 45x154x180 میلی متر است و وزن آن 340 گرم است ، اما دارای یک فلش داخلی و یک برنامه همراه است که کار سختی را برای تسلط بر عکس های حرفه ای انجام می دهد.

5. زمان راه اندازی را در نظر بگیرید

یکی از جنبه های پیچیده داشتن گیمبال ، به ویژه آنهایی که برای دوربین های بزرگتر بدون آینه و DSLR طراحی شده اند ، تنظیمات آن است. شما نمی توانید به سادگی جعبه را باز کنید ، دوربین را وصل کنید و فیلمبرداری را شروع کنید ، زیرا برای اطمینان از کار نکردن بیش از حد موتورها و سوختن زودرس آنها به تعادل دقیق نیاز دارند.

مسلماً برنامه هایی (مانند برنامه DJI در بالا) و آموزشهای ویدئویی برای کمک به این امر وجود دارد ، اما برای درست شدن آن هنوز به زمان و صبر کافی نیاز است. واحدهای سطح ابتدایی برای تلفن های هوشمند و دوربین های اکشن بسیار ساده تر هستند ، زیرا معمولاً یک تنظیم و تعادل سریع انجام می شود و سپس این مورد را برای همه استفاده های بعدی رها می کنیم.

هرچه گیمبال پیچیده تر باشد ، به احتمال زیاد مجبورید هر بار که بیرون از خانه تیراندازی می کنید ، تغییرات کوچکی انجام دهید ، بنابراین باید به آن توجه داشته باشید. با این وجود ، اگر تنظیم سریع در اولویت است ، به دنبال مدلی باشید – مانند Zhiyun Crane 2S یا DJI RSC 2 – که دارای مکانیزم های قفل برای هر محور است ، بنابراین می توانید هر یک را در یک زمان متعادل کنید.

گیمبال های مدرن همچنین دارای چندین حالت داخلی برای دستیابی به جلوه های مختلف فیلمبرداری هستند ، و تسلط بر آنها نیز زمان می برد. برای مثال ، تمایز بین حالت Pan Follow و حالت POV ، تعیین می کند که کدام محور قفل شده و در نهایت نحوه عملکرد دوربین چگونه است. پس از همه ، یک گیمبال سه محوره مدرن از عملکرد پان ، شیب و رول پشتیبانی می کند ، معمولاً با یک حالت اولویت بندی یکی یا دو مورد از آنها.

راهنمای زندگی و هنر آرشیل گورکی
بیشتر بخوانید

گیمبال گوشی هوشمند Zhiyun Smooth-Q3 (بالا) از یک برنامه پشتیبانی برای بیشتر کار سخت برای دستیابی به عکس های زیبا استفاده می کند ، زیرا کاربران می توانند با صفحه نمایش تلفن هوشمند تعامل داشته باشند ، سوژه ها را قفل کرده و آنها را دنبال کرده و حتی دوربین گوشی را بزرگنمایی کنند. داخل و خارج (بسته به مدل) با استفاده از سوئیچ ضامن در کنار.

گیمبال

گیمبال

6. چه مدت به تیراندازی نیاز دارید؟

هر چیزی که دارای موتورهای الکتریکی و سنسور باشد نیاز به منبع تغذیه دارد و این به طور معمول به شکل باتری های قابل شارژ است. گیمبال های حرفه ای تر ، مانند دوربین های بدون آینه سنگین تر و دوربین های DSLR ، اغلب از باتری های قابل جابجایی استفاده می کنند ، بنابراین در صورت عکاسی طولانی تر و حرفه ای می توانید ست های یدکی را حفظ کرده و در مواقع ضروری تعویض کنید.

مدل های سطح مصرف کننده ، مانند دوربین های اکشن و تلفن های هوشمند ، از باتری های قابل شارژ داخلی استفاده می کنند که کوچکتر هستند و عمر طولانی ندارند. به علاوه ، برای شارژ مجدد ، باید آن را به پریز وصل کنید.

گفته می شود ، هر دو محدوده DJI RSC 2 و Zhiyun’s Crane دارای مدت زمان کارکرد باتری 12-14 ساعت هستند. اگر از ویژگی های زیادی در بازه زمانی طولانی استفاده می کنید ، این مقدار را با کمی نمک مصرف کنید ، اما آنها طوری طراحی شده اند که بدون عذاب وجدان اپراتورها عکسبرداری گسترده ای داشته باشند.

همچنین لازم به ذکر است که برخی از مدل های حرفه ای تر می توانند دوربین و سایر لوازم جانبی را از طریق باتری های داخلی خود تغذیه کنند و خیال شما را راحت تر می کند که دوربین فیلمبرداری شما به طور ناگهانی در اواسط عکاسی از بین نمی رود.

گیمبال

گیمبال

پایان مقاله راهنمای خرید گیمبال

مجله با دوربین 

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم ۲۴ فریم | آموزش نحوه قالب بندی فیلمنامه : راهنمای گام به گام | نقد فیلم Don’t Breathe 2 – فیلم نفس نکش ۲ | میکل‌ آنجلو آنتونیونی | حجم معاملات در تابلو خوانی | فیلم روانی | نقد فیلم شیطان را بران | معرفی انواع سبک های موسیقی | نقد فیلم جاده یخی | موسیقی متقاطع: 5 هنرمند برجسته Crossover |

دیدگاهتان را بنویسید

هفده − 12 =