بیوگرافی بردلی کوپر

بردلی کوپر

بردلی کوپر بازیگر و کارگردان نامزد اسکار بیشتر برای فیلم های Silver Linings Playbook، American Sniper و A Star Is Born شناخته می شود.

آخرین خبر: برادلی کوپر به جنجال استاد پروتز بینی پرداخت

بردلی کوپر بازیگر در نهایت به واکنش‌های شدید پیرامون بینی مصنوعی که برای به تصویر کشیدن رهبر ارکستر لئونارد برنشتاین در فیلم زندگی‌نامه‌ای «ماسترو» در سال 2023 استفاده کرد، گفت که برای سازگاری با پروتز صورتش باید از بینی مصنوعی استفاده کند.

هنگامی که اولین تریلر Maestro در ماه اوت منتشر شد، بسیاری از آن دماغ ساختگی به عنوان ضدیهود انتقاد کردند و گفتند که این یک نمونه از “Jewface” یا تصویرهای کلیشه ای یا غیر معتبر از یهودیان است.

من فکر کردم، شاید ما نیازی به [استفاده از بینی] نداشته باشیم زیرا می توانیم زمان آماده سازی را کم کنیم. اما همه چیز در مورد تعادل است. کوپر، تهیه کننده و کارگردان فیلم، به CBS Mornings گفت و لب های من شبیه لنی نیست، و چانه ام… درست به نظر نمی رسید.

این بازیگر همچنین توضیح داد که کل پروتز، از جمله بینی، با افزایش سن برنشتاین در طول فیلم گسترش می‌یابد: «ما باید این کار را می‌کردیم، وگرنه باور نمی‌کردم که او یک انسان است.»

بردلی کوپر

بردلی کوپر

قابل توجه است که سه فرزند برنشتاین علناً از کوپر دفاع کرده و می‌گویند: «دل ما را می‌شکند که شاهد هرگونه سوء تفاهم در مورد تلاش‌های او باشیم.» این فیلم با بازی کری مولیگان در نقش همسر برنشتاین، فلیسیا مونته آلگره، در تاریخ 22 نوامبر در سینماهای منتخب اکران شد و از 20 دسامبر از نتفلیکس پخش خواهد شد.

بردلی کوپر کیست؟

بردلی کوپر اولین حضور تلویزیونی خود را با حضور مهمان در سریال Sex and the City انجام داد. او سپس در تلویزیون و فیلم، در نمایش هایی مانند خیابان و جک و بابی و فیلم هایی مانند تابستان داغ آمریکایی و دانش کارناوال بازی کرد.

اما موفقیت فیلم Wedding Crashers در سال 2005 بود که کار کوپر را با نقش‌های بعدی در The Hangover، روز ولنتاین و چندین فیلم دیگر به سطح بالاتری برد. او همچنین جایزه اسکار را برای کارش در Silver Linings Playbook، American Hustle، American Sniper و A Star Is Born دریافت کرده است.

بیوگرافی زوئه کراویتز
بیشتر بخوانید

اوایل زندگی

بردلی چارلز کوپر در 5 ژانویه 1975 در فیلادلفیا به دنیا آمد. اگرچه کوپر از یک حرفه بسیار موفق روی صفحه نمایش لذت می برد، اما در ابتدا پس از ایجاد عشق به آشپزی در سنین پایین، در آشپزخانه به موفقیت رسید. من قبلاً بعد از مهدکودک دوستانی داشتم که می آمدند و برایشان غذا درست می کردم. من به خودم افتخار می کردم که هر چه در یخچال بود بردارم و آن را به لازانیا تبدیل کنم.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کمدین آمریکایی کوین هارت

کوپر پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه جورج تاون در سال 1997 با مدرک زبان انگلیسی، جاه طلبی های آشپزی خود را کنار گذاشت. او در مقطع کارشناسی ارشد در مدرسه درام استودیو بازیگران در شهر نیویورک ثبت نام کرد. زمانی که در آنجا دانشجو بود، اولین تبلیغ تلویزیونی خود را برای یک فست فود زنجیره ای دریافت کرد.

نقش های اولیه تلویزیون و فیلم

تابستان داغ آمریکایی مرطوب و نام مستعار

بردلی کوپر اولین حضور تلویزیونی خود را در سال 1999 با حضور مهمان در برنامه محبوب HBO Sex and the City انجام داد. او سپس در درام کوتاه‌مدت The $treet که در دنیای مالی اتفاق می‌افتد ظاهر شد. در همین زمان، او اولین حضور سینمایی خود را در فیلم کمدی تابستان داغ آمریکایی در سال 2001 انجام داد.

کوپر سپس به تلویزیون بازگشت تا نقش مکمل در جی.جی. سریال جاسوسی محبوب آبرامز مستعار (06-2001). او به مدت سه فصل در نقش ویل تیپین، دوست روزنامه نگار مامور مخفی سیدنی بریستو با بازی جنیفر گارنر بازی کرد.

جک و بابی و تصادفات عروسی

بردلی کوپر در طول مدت حضورش در Alias، درام مستقل Carnival Knowledge (2002) و تریلر My Little Eye (2002) را ساخت. او Alias را در سال 2003 ترک کرد و در نقش های مکرر در کمدی کمدی جک و بابی (05-2004) و درام جنایی Touching Evil (2004) ظاهر شد. در بازگشت به پرده بزرگ، کوپر در کمدی موفقیت آمیز Wedding Crashers (2005) با اوون ویلسون و وینس وان یک شوخی بی رحمانه بازی کرد.

آشپزخانه محرمانه

در همان سال، کوپر در سریال تلویزیونی خود یعنی آشپزخانه محرمانه (2005-2006)، بر اساس کتاب سرآشپز مشهور آنتونی بوردین، بازی کرد. این نمایش نقدهای مثبتی دریافت کرد، اما در رتبه بندی آنقدر خوب عمل نکرد که روی آنتن بماند. کوپر بدون ترس از ریسک کردن، اولین بازی خود را در برادوی در سال 2006 در درام Three Days of Rain با جولیا رابرتز و پل راد انجام داد.

بیوگرافی گالیله
بیشتر بخوانید

تبدیل شدن به یک ستاره سینما

بله، مرد و او اینطور نیست

پس از موفقیت فیلم Wedding Crashers، کوپر نقش‌های کمدی بیشتری را به دست آورد. او در کمدی رمانتیک Failure to Launch (2006) با متیو مک کانهی و سارا جسیکا پارکر ظاهر شد.

بردلی کوپر

بردلی کوپر

اگرچه آن فیلم با استقبال کم روبه‌رو شد، اما کوپر با بازی Yes Man (2008) با بازی در کنار جیم کری از موفقیت‌هایی در گیشه برخوردار شد. او همچنین در سال 2009 در کمدی He’s Not That Into You با الهام از کتاب محبوب خودیاری ظاهر شد. در این فیلم، کوپر نقش یک شوهر زناکار را بازی کرد که با شخصیت اسکارلت جوهانسون درگیر شد.

خماری و عاقبت

بعداً در سال 2009، بردلی کوپر استعدادهای کمدی خود را با The Hangover بیشتر به اثبات رساند. او در این کمدی دوستانه با اد هلمز و زک گالیفیاناکیس همبازی شد. این سه بازیگر نقش دوستانی را بازی می‌کنند که برای یک مهمانی مجردی آخر هفته به لاس‌وگاس سفر می‌کنند و با دوستشان که به زودی ازدواج خواهند کرد، با بازی جاستین بارتا.

پس از یک شب فسق، آن‌ها از خواب بیدار می‌شوند تا رفیق خود را گم شده به همراه خاطراتشان از اتفاقی که در شب گذشته رخ داده است، پیدا کنند. موفقیت پرفروش فیلم منجر به ساخت دنباله هایی در سال های 2011 و 2013 شد.

همه چیز درباره استیو و تیم A

کبردلی کوپر پر سپس با ساندرا بولاک در کمدی رمانتیک همه چیز درباره استیو در سال 2009 بازی کرد که عملکرد ضعیفی در گیشه داشت. با این حال، پروژه بعدی او زمانی که در گروه کمدی روز ولنتاین (2010) نقش دوست پسر اریک دین را بازی کرد، که جنیفر گارنر، جسیکا آلبا و پاتریک دمپسی نیز در آن حضور داشتند، بسیار بهتر عمل کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بدنساز و بازیگر مشهور آرنولد شوارتزنگر

بردلی کوپر در تابستان 2010 بازسازی سریال اکشن تلویزیونی محبوب The A-Team را دنبال کرد. علاوه بر کوپر، بازیگران شامل لیام نیسون، کوئینتون جکسون و جسیکا بیل نیز بودند.

Limitless و The Place Beyond the Pines

متقاطع به سفرهای پر اکشن تر با فیلم Limitless در سال 2011 ادامه یافت، یک تریلر هیجان انگیز بر اساس رمان سال 2001 آلن گلین The Dark Fields و با بازی رابرت دنیرو. کوپر متعاقباً در نقش‌های اکشن دیگری مانند Hit and Run (2011) و The Place Beyond the Pines (2012) بازی کرد.

10 نکته ای که شاید درباره جو بایدن ندانید
بیشتر بخوانید

نامزدی اسکار و نقش های دیگر

کتاب بازی آسترهای نقره ای

بردلی کوپر با بازی خود در Silver Linings Playbook (2013) جهشی دیگر داشت، از یک مرد پیشرو به یک نظریه‌پرداز تحسین‌شده منتقد. این فیلم به کارگردانی دیوید ا.

Silver Linings Playbook در مراسم جوایز اسکار 2013 نامزد هفت جایزه اسکار شد، از جمله بهترین فیلم و چهار بخش اصلی بازیگری. در نهایت، کوپر در مسابقه بهترین بازیگر مرد به دنیل دی لوئیس برای بازی در لینکلن (2012) شکست خورد. با این حال، جنیفر لارنس، همبازی کوپر، اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی خود به خانه برد.

هیجان و شادی آمریکایی

بردلی کوپر به همکاری با کارگردان دیوید ا. کوپر برای بازی در نقش مامور اف‌بی‌آی، ریچی دی ماسو، نامزدی اسکار دیگری دریافت کرد، این بار در بخش بازیگر نقش مکمل. در سال 2015، او یک بار دیگر با راسل و جنیفر لارنس برای Joy، بر اساس زندگی مخترع جوی مانگانو، همکاری کرد.

Guardians of the Galaxy و The Avengers

در سال 2014، کوپر در سینماها به عنوان صدای راکتون اسیدی در فیلم پرفروش تابستانی نگهبانان کهکشان، بر اساس مجموعه کتاب های کمیک مارول، شنیده شد. او این نقش را برای نگهبانان کهکشان 2 در سال 2017 و همچنین برای فیلم‌های ابرقهرمانی انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت (2018) و انتقام‌جویان: پایان بازی (2019) ایفا کرد.

مرد فیل در برادوی و تک تیرانداز آمریکایی

بردلی کوپر

بردلی کوپر

در پاییز 2014، بردلی کوپر با نقش اصلی در فیلم مرد فیل، احیای موفق نمایشنامه سال 1979 با تمرکز بر زندگی جوزف مریک، به برادوی بازگشت. در آوریل 2015، او نامزد تونی برای اجرای خود شد. در اواخر سال 2014 همچنین شاهد بازی در نقش اصلی فیلم آمریکایی تک تیرانداز کلینت ایستوود بودیم که بر اساس زندگی نیروی دریایی کریس کایل و همبازی سینا میلر بود. کوپر برای این نقش سومین نامزدی اسکار خود را دریافت کرد.

سگ های سوخته و جنگی

در سال 2015، بردلی کوپر به عنوان یک پیمانکار نظامی در کمدی عاشقانه Aloha بازی کرد، قبل از اینکه به یکی از نقش های قبلی خود در سریال کمدی Wet Hot American Summer: First Day of Camp نتفلیکس بازگشت. در پاییز آن سال، او یک سرآشپز دو ستاره میشلن را به تصویر کشید که قصد بازگشت در فیلم Burnt را داشت، با بازی سینا میلر، اوما تورمن و اما تامپسون. او سپس به جونا هیل و مایلز تلر پیوست تا در فیلم War Dogs (2016) نقش یک دلال اسلحه را بازی کند.

بهترین فیلم های جورج لوکاس
بیشتر بخوانید

ستاره ای متولد شده است

بردلی کوپر با اولین کارگردانی خود، بازسازی فیلم A Star Is Born (2018) سروصدا کرد. او در کنار کارگردانی در کنار لیدی گاگا بازی کرد. این دو با هم متحد شدند تا آهنگ گلدن گلوب و برنده جایزه اسکار «Shallow» را بخوانند. این فیلم همچنین نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن برای ستاره هایش و همچنین بهترین فیلم شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رزمی کاره مشهور جکی چان

در اواخر همان سال، کوپر در فیلم The Mule اثر کلینت ایستوود به عنوان یک مامور DEA در رد پای دونده مواد مخدر که کارگردان آن بازی می کرد، به پرده بزرگ بازگشت.

همسر سابق و دختر

بردلی کوپر از سال 2006 تا 2007 با بازیگر جنیفر اسپوزیتو ازدواج کرد. طبق گزارش ها، او با بازیگرانی مانند رنه زلوگر، زوئی سالدانا و مدل سوکی واترهاوس قرار داشته است. در سال 2015، کوپر با مدل ایرینا شایک آشنا شد. این زوج در مارس 2017 از دخترشان، لیا دو سین شیک کوپر استقبال کردند. در ژوئن 2019، این زوج پس از چهار سال رابطه از هم جدا شدند.

بردلی کوپر

بردلی کوپر

نقل قول ها

بعد از مهدکودک دوستانم می آمدند و برایشان غذا درست می کردم. من به خودم افتخار کردم که هر چه در یخچال بود بردارم و به لازانیا تبدیل کنم.

حقایق کلی

نام کامل: بردلی چارلز کوپر
متولد: 5 ژانویه 1975
محل تولد: فیلادلفیا، پنسیلوانیا
همسر: جنیفر اسپوزیتو (2006-2007)
بچه ها: لیا
علامت نجومی: برج جدی

دیدگاهتان را بنویسید

هشت − دو =