صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : بیوگرافی کمدین مشهور تیم آلن
ads

بیوگرافی کمدین مشهور تیم آلن

تیم آلن

کمدین تیم آلن با موفقیت در استندآپ روتین خود به ستاره سریال های کمدی مانند «بهبود خانه» و «آخرین مرد ایستاده» و همچنین مجموعه فیلم «داستان اسباب بازی» تبدیل شد.

تیم آلن کیست؟

تیم آلن در جوانی بر حبس خود برای خرید و فروش مواد مخدر غلبه کرد و تبدیل به یک کمدین محبوب شد. او در سال 1991 با Home Improvement به موفقیت کمدی دست یافت و به حرفه هالیوودی دامن زد که او را تبدیل به یک بازیکن برجسته در فرنچایزهای The Santa Clause و Toy Story کرد. آلن بعداً برای اجرای طوالنی دیگر با سریال Last Man Standing به صفحه نمایش کوچک بازگشت.

سالهای اولیه و تراژدی خانوادگی

تیم آلن دیک در 13 ژوئن 1953 در دنور، کلرادو، یکی از شش فرزند جرالد و مارتا دیک به دنیا آمد. آلن در اوایل تمایل خود به کمدی را کشف کرد – از آنجایی که نام خانوادگی او خوراک شوخی های دوران کودکی شد، او اغلب از شوخ طبعی خود برای منحرف کردن توهین ها استفاده می کرد.

تیم آلن در سال‌های شکل‌گیری، ارتباط قوی‌تری با پدرش داشت که عشق به همه چیز خودرو را در پسرش القا کرد. آلن به یاد آورد: «من پدرم را بیشتر از هر چیزی دوست داشتم. “او مردی قد بلند، قوی، بامزه و واقعا جذاب بود. من از همراهی، بوی، حساسیت، نظم، حس شوخ طبعی او بسیار لذت بردم – تمام کارهای سرگرم کننده ای که با هم انجام می دادیم. نمی توانستم صبر کنم تا او به خانه بیاید. “

تیم آلن

تیم آلن

در سال 1964، جرالد در راه بازگشت به خانه از یک بازی فوتبال توسط راننده مست کشته شد. تیم آلن 11 ساله بود. در پی این تراژدی، مادر آلن خانواده را به دیترویت، میشیگان منتقل کرد. چندین سال بعد، او با معشوق دبیرستانی خود، تاجری موفق با ارزش‌های قوی اسقفی ازدواج کرد. این زوج آلن و خواهر و برادرش را بزرگ کردند.

نوجوان مشکل دار

تیم آلن در نوجوانی دانش آموزی بی تفاوت با اشتیاق به کلاس مغازه بود. پس از دریافت دیپلم دبیرستان، به دانشگاه مرکزی میشیگان رفت. او بعداً به دانشگاه میشیگان غربی منتقل شد تا مدرک لیسانس خود را در تولید تلویزیون و رادیو دریافت کند. در آنجا بود که او با دوست دختر بلندمدتش لورا دیبل آشنا شد و به عنوان یک فروشنده مواد مخدر شروع به کسب درآمد کرد.

کلود مونه
بیشتر بخوانید

بازداشت و مدت زندان

پس از فارغ التحصیلی از کالج در سال 1976، آلن در یک فروشگاه لوازم ورزشی مشغول به کار شد، جایی که به سرعت به او پیشنهاد کار در آژانس تبلیغاتی داخلی این شرکت داده شد. علیرغم موفقیت‌هایش در تجارت تبلیغات و ازدواج شاد با دیبل در سال 1978، آلن به قاچاق مواد مخدر ادامه داد.

فعالیت جنایتکارانه او در 2 اکتبر 1978، زمانی که آلن و یکی از همدستانش در فرودگاه کالامازو، میشیگان، به دلیل داشتن نزدیک به 1/2 پوند کوکائین دستگیر شدند، به او دامن زد. او با قرار وثیقه آزاد شد و دادگاه برای نوامبر همان سال تعیین شد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بدنساز و بازیگر مشهور آرنولد شوارتزنگر

در زمان قبل از صدور حکم، آلن قدرت خود را در استندآپ کمدی امتحان کرد. او اولین بازی موفق خود را در قلعه کمدی دیترویت انجام داد و یک ماه بعد، در 26 نوامبر 1979، آلن در دادگاه حضور یافت. این کمیک پس از موافقت با شهادت علیه شریک زندگی خود، مجازات کاهش یافت و هشت سال در زندان فدرال محکوم شد.

او در نهایت تنها 28 ماه در موسسه اصلاحی فدرال سند استون خدمت کرد. به نظر می‌رسید که دوران زندان حس شوخ طبعی او را تقویت کرده بود و آلن به دلیل توانایی خود در خنده‌های سرسخت‌ترین نگهبانان و زندانیان شناخته شد.

موفقیت در استندآپ

پس از آزادی مشروط در سال 1981، آلن به دیترویت بازگشت. او که روزها در یک آژانس تبلیغاتی کار می کرد، عصرها به یکی از اعضای ثابت قلعه کمدی تبدیل می شد. در آنجا بود که او شروع به تقویت شخصیت بیش از حد مردانه خود کرد.

او همچنین نام تجاری خود را کشف کرد: سه غرغر میمون مانند و استاکاتو. همانطور که حرفه استندآپ او شتاب بیشتری گرفت، او با موفقیت وارد دنیای بازیگری تجاری شد، از جمله حضور در چندین آگهی برای آقای گودورنچ. در میانه این حرفه بازیگری رو به رشد، آلن پدر شد. دخترش کاترین در سال 1989 به دنیا آمد.

تا سال 1990، برنامه روتین آلن “مردان خوک هستند” که بر عشق مرد به سخت افزار متمرکز بود، به یک برنامه ویژه تلویزیونی Showtime تبدیل شد.

بیوگرافی وودرو ویلسون
بیشتر بخوانید

این بخش توجه جفری کاتزنبرگ، رئیس استودیو دیزنی و مایکل آیزنر، مدیر عامل والت دیزنی را به خود جلب کرد، که به آلن نقش های اصلی را در اقتباس های کوچک آینده ترنر و هوچ (1989) و انجمن شاعران مرده (1989) پیشنهاد کردند. آلن نقش ها را رد کرد و سرسختانه برای مطالب خود مبارزه کرد.

ستاره “بهسازی خانه”

تیم آلن در نهایت استودیو را متقاعد کرد که از کارهای معمول خود به عنوان مبنایی برای کمدی جدید به نام Home Improvement استفاده کنند. در این برنامه قرار بود این کمدین به عنوان تیم تیلور، مرد خانواده و ستاره برنامه ای به نام Tool Time حضور داشته باشد.

تیم آلن

تیم آلن

اندکی قبل از اولین نمایش در سال 1991، آلن زمانی که فاش کرد که مدتی را در زندان سپری کرده است، تیتر خبرها شد. اعتراف بحث برانگیز او نتوانست بر محبوبیت Home Improvement تأثیر بگذارد، که در طول فصل اول آن در لیست 10 برتر Nielsen قرار گرفت.

تا سال 1992، آلن اولین جایزه منتخب مردم را برای مجری مرد تلویزیونی مورد علاقه خود به دست آورد – افتخاری که او برای هشت سال متوالی حفظ کرد. تا زمانی که فصل 1993 پخش شد، آلن نامزدی جایزه امی را در دست داشت و Home Improvement رتبه‌بندی ثابتی داشت عزیزم.

“بابانوئل” و “داستان اسباب بازی”

سال 1994 برای آلن سال مهمی بود. در همان هفته، آلن کتاب شماره 1 (خیلی نزدیک به مرد برهنه نمانید)، نمایش تلویزیونی شماره 1 و موفقیت شماره 1 باکس آفیس (بابانوئل) را داشت که جایگاه خود را در این فهرست تثبیت کرد. فلک سلبریتی

بیشتر بخوانید: بیوگرافی رزمی کاره مشهور جکی چان

در چند سال بعد، به نظر می رسید که دستاوردهای او گلوله برفی بود. آلن به خاطر اجرای صدایش در نقش Buzz Lightyear، در کنار کلانتر وودی تام هنکس، در موفقیت بزرگ پیکسار در داستان اسباب بازی (1995) بسیار مورد تحسین قرار گرفت و در همان سال جایزه گلدن گلوب را برای کارش در بهبود خانه دریافت کرد. در سال 1996 با کتاب من واقعا اینجا نیستم موفقیت تجاری بیشتری کسب کرد.

تیم آلن در سال 1997، زمانی که به اتهام رانندگی در حالت مستی بزرگ شد، با دست انداز دیگری در جاده مواجه شد. این دستگیری منجر به یک دوره بازپروری در سال بعد و متعاقب آن تعهد آلن به هوشیاری شد. اما او همچنان در سال 1998 با موفقیت روبرو شد، زمانی که Home Improvement موفقیت آمیز دیگری داشت و ستاره آن در هر قسمت 1.25 میلیون دلار درآمد داشت. با این حال، تا سال 1999، نمایش مسیر خود را طی کرد و بازیگران با اشک خداحافظی کردند.

بیوگرافی متیو پری
بیشتر بخوانید

«جستجوی کهکشان»، «گرازهای وحشی» و دنباله‌ها

تیم آلن

تیم آلن

اگرچه آلن از از دست دادن کنسرت کمدی معمولی خود غمگین بود، اما بی وقفه کار می کرد. در سال 1999، او دوباره نقش باز لایت یر را در داستان اسباب بازی 2 بازی کرد و عنوان متمایز “افسانه دیزنی” را به دست آورد. او همچنین در آن سال در کمدی علمی تخیلی Galaxy Quest بازی کرد که تبدیل به یک کالت شد. اما در حالی که حرفه‌اش اوج گرفت، زندگی شخصی‌اش آسیب دید: لورا اواخر همان سال درخواست طلاق داد.

تیم آلن به طور مکرر در صفحه نمایش بزرگ حضور داشت و حتی کمی هارمونی رمانتیک را به دست آورد. در سال 2006، اندکی قبل از اولین بازی سوم خود در فرنچایز بابانوئل، او با دوست دختر طولانی مدت خود جین هادوک ازدواج کرد. سال بعد، آلن در کنار جان تراولتا، ری لیوتا، مارتین لارنس و ویلیام اچ میسی در فیلم گرازهای وحشی بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی بازیگر کمدی برتر آدام سندلر

تیم آلن پس از حضور در کمربند قرمز تحت کلاهش دیوید مامت در سال 2008 و در فیلم شش همسر هنری لیفای در سال بعد، اولین کارگردانی فیلم بلند خود را با کمدی Crazy on the Out در سال 2010 انجام داد. در آن سال، او همچنین به صدای آشنا بازگشت. نقش با داستان اسباب بازی 3.

مشارکت آلن در فیلم در دهه دوم قرن بیست و یکم کاهش یافت، اگرچه او در ویژگی های کوچکتری مانند 3 Geezers ظاهر شد! (2013) و El Camino Christmas (2017). در سال 2019، او برای آخرین بار در نقش Buzz Lightyear در Toy Story 4 بازگشت.

تیم آلن

تیم آلن

“آخرین مرد ایستاده”

در آغاز سال 2011، تیم آلن با بازی Last Man Standing موفق شد در شبکه ABC دوباره موفق شود. این نمایش با اقتباس از عناصر اولیه حرفه آلن، این مرد بامزه را در نقش مایک باکستر، مدیر بازاریابی یک فروشگاه زنجیره ای لوازم ورزشی در فضای باز مستقر در کلرادو نشان می دهد.

علیرغم رتبه‌بندی قوی، ABC در می 2017 اعلام کرد که این کمدی را برای فصل هفتم تمدید نخواهد کرد. فاکس بعداً وارد صحنه شد و Last Man Standing را برای فصل پاییز 2018 احیا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

18 + نوزده =