صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 1 | دوران جدید
ads

نقد و بررسی بازی Mortal Kombat 1 | دوران جدید

بازی Mortal Kombat 1

استودیو NetherRealm سفارش زیادی برای انتشار بازی Mortal Kombat 1 داشت.

از آنجایی که بازی به عنوان دومین راه اندازی مجدد فرنچایز در 12 سال گذشته قرار می گیرد، تیم باید راه هایی را پیدا می کرد تا این دوره جدید Mortal Kombat را به همان اندازه داستان تازه و جدید نشان دهد.

در طول عمر 30 ساله مجموعه، همه با حفظ سطح بالای کیفیت، مورد انتظار هواداران قرار گرفته است.

بازی Mortal Kombat 1 عمدتاً این هدف را از طریق مکانیک های جدید سرگرم کننده و یک داستان غیرقابل پیش بینی انجام می دهد. اما بسته کلی فاقد عمق مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک شاهکار است.

بازی Mortal Kombat 1 درست از جایی که MK11 Aftermath متوقف شد، ادامه می‌یابد و لیو کانگ به خدایی می‌رسد. او به‌عنوان نگهبان زمان، می‌تواند جهان جدیدی را آن‌طور که صلاح می‌داند خلق کند و خلقت او چهره‌های آشنا را در مسیرهای جدید و جالب قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Baldur’s Gate 3

برای مثال، رایدن، دیگر خدای قدرتمند رعد نیست. در عوض، او یک کشاورز ساده از یک روستای کوچک است. هر شخصیت نوعی تغییر اساسی را می بیند، اگرچه برخی از آنها کمتر از دیگران قابل توجه هستند.

این منجر به فهرستی قابل بازی می شود که فقط شخصیت های بازگشتی از گذشته مجموعه را در خود دارد. حتی یک جنگنده کاملاً جدید دیده نمی شود.

با این حال، به دلیل تمرکز روایی بازی، هر شخصیت احساس می کند که جدید است – یا حداقل عناصر جدیدی در سبک خود دارد – که این حس کشف را ایجاد می کند که معمولاً برای چهره های کاملاً جدید محفوظ است. بازی Mortal Kombat 1 نام‌های موجود را می‌گیرد و دوباره آنها را اختراع می‌کند و این یک ایده بدیع است که در اکثر شخصیت‌ها به خوبی کار می‌کند، اگرچه برخی آن‌طور که می‌توانستند احساس انقلابی ندارند.

بازی Mortal Kombat 1

بازی Mortal Kombat 1

Reptile نمونه کاملی از شخصیتی است که برای بهتر شدن تغییر کرده است. او هنوز هم یک نینجا سبز پوش با تف اسید و توانایی پوشاندن خود است، اما در اینجا او به شدت به توانایی‌های تغییر شکل Zaterran خود متمایل می‌شود. نتیجه یک انیمیشن شگفت‌انگیز است، زیرا او به دلخواه خود بین دو فرم به جلو و عقب می‌چرخد، بدون اینکه بازی ضربه‌ای را از دست بدهد.

برعکس، ریکو – که پیش از این فقط دو بار ظاهر شده است – صرفاً یک نوع سرباز قوی است که در ست حرکت‌هایش دسته‌هایی گنجانده شده است. این انتخاب بدی نیست و حرکات او به خوبی به او کمک می کند، اما تغییرات کافی در شخصیت او وجود ندارد که او را به اندازه سایر اعضای گروه جذاب کند.

با تغییرات داستانی، مکانیک‌های گیم‌پلی جدید و هیجان‌انگیزی به وجود می‌آیند که ترکیب‌های هوایی یکی از هوشمندانه‌ترین آنهاست. نه تنها ترکیب‌ها در هوا درخشان‌تر به نظر می‌رسند، بلکه گزینه‌های متنوع ناشی از این افزوده جدید، نوع جدیدی از هیجان را ارائه می‌دهند که بازی‌های اخیر MK فاقد آن بودند.

نقد و بررسی بازی Ryse: Son of Rome
بیشتر بخوانید

برخی از شخصیت‌ها راه‌هایی برای زنجیر کردن چندین ترکیب هوا به یکدیگر دارند که در عین حال که به نظر جالب به نظر می‌رسند، آسیب‌های عظیمی را به همراه دارد. این نوعی مکانیک است که بازیکنان را تشویق می کند تا روی زمان بندی خود کار کنند، زیرا کشیدن یکی از این موارد نه تنها مؤثر است، بلکه واقعاً احساس خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی Super Mario Bros Wonder

یکی از ویژگی‌های بازگشتی بزرگ، نشانه‌های خونین و ترسناک فرنچایز است: Fatalities. به لطف ترکیبی از کشتار خلاقانه و جلوه های صوتی کاملا واقعی، حرکات پایان علامت تجاری مانند همیشه منزجر کننده هستند. تعداد کمی از آنها مرا شوکه کردند، و من نسبت به بسیاری از آنها تحمل بیشتری نسبت به چیزهای خفن مانند این دارم.

وحشیگری‌ها نیز بازمی‌گردند، و دقیقاً به همان روشی عمل می‌کنند که قبلاً انجام می‌دادند، و به عنوان علامت تعجب غافلگیرکننده پایان مسابقه که غرق در خون بودند، عمل می‌کنند. این ممکن است شروع جدیدی برای Mortal Kombat باشد، اما هنوز هم کلاسیک ها را درخشان بازی می کند.

بزرگ‌ترین افزوده جدید به مبارزات MK1، مکانیک کمکی Kameo است. بعد از اینکه یکی از 23 شخصیت قابل بازی را انتخاب کردم، می‌توانم از فهرست مبارزان جداگانه‌ای که صرفاً به عنوان شخصیت‌های کمکی اضافی عمل می‌کنند، انتخاب کنم.

بیشتر آنها شخصیت هایی هستند که در فهرست قابل بازی ظاهر نمی شوند، اگرچه تعدادی از آنها نسخه های جایگزین مبارزان قابل بازی هستند. هنگامی که یک Kameo انتخاب شد، سه حمله اضافی در اختیار دارم که می‌توانم در هر زمان آنها را احضار کنم.

بازی Mortal Kombat 1

بازی Mortal Kombat 1

Kameos می‌تواند به گسترش ترکیب‌ها، مقابله با حملات دشمن، یا ایجاد تحرک بیشتر در کوتاه مدت کمک کند. برخلاف توانایی‌ها یا ترکیب‌های معمولی، Kameos در حالت خنک‌کردن عمل می‌کند. این تضمین می کند که هر فعال سازی Kameo مهم است و مانند یک ملاحظات تاکتیکی واقعی است.

با توجه به اینکه برخی از این حملات چقدر همه کاره هستند، دسترسی نامحدود به آنها باعث شکست بازی می شود. به عنوان مثال، موتارو می تواند یک سپر برای جلوگیری از حملات و همچنین تله پورت یک شخصیت در اطراف صحنه ایجاد کند. ارسال هرزنامه به هر یک از این توانایی ها، مبارزه با او را غیرممکن می کند، اما به لطف خنک شدن، این مشکلی نیست.

Kameos روشی مبتکرانه برای گنجاندن شخصیت هایی در بازی است که در غیر این صورت گنجانده نمی شدند. دیدن چهره هایی مانند سارینا بر روی صفحه نمایش، حتی در این ظرفیت محدود، واقعا جالب است، زیرا او لشکر طرفدارانی دارد که سال ها درخواست کرده اند دوباره او را ببینند. در حالی که این یک شخصیت کاملاً درک نشده است، اما به منزله تصدیق وجود اوست، و به من امیدواری می دهد که قهرمانان و شروران گمنام بیشتری ممکن است دوباره نور روز را ببینند.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی Venba

من همچنین عاشق برخی از Kameos هستم که نسخه‌های قدیمی شخصیت‌های قابل بازی هستند و Sub-Zero و Scorpion نمونه‌های اصلی آن‌ها هستند. Kameos یک لایه جدید و سرگرم کننده از استراتژی را به مکانیک های مبارزه اضافه می کند، در حالی که برخی از سرویس های هواداران درجه A را با شخصیت های طولانی مدت خفته ارائه می دهد.

نقد و بررسی بازی Outriders
بیشتر بخوانید

تقریباً همه شخصیت‌های بازی – قابل بازی یا Kameo – با صداگذاری شگفت‌انگیز پشتیبانی می‌شوند، که بیشتر استعدادهای انتخاب شده از هر کلمه‌ای که گفته می‌شود، شخصیت، صلابت و سخاوت بیرون می‌کشد. متأسفانه، یکی از استثناهای مهم، سرشناس ترین بازیگر زن بازی است: مگان فاکس.

من انکار نمی کنم که او یک هنرپیشه موفق است، اما تفاوت مشخصی بین خطوط صداپیشگی او و بقیه بازیگران وجود دارد. هر کلمه‌ای که او به زبان می‌آورد بی‌تفاوت و یکنواخت است و از بقیه بازیگران کاملاً نامناسب به نظر می‌رسد. در نبرد، نادیده گرفتن آن آسان است – تا حدی به این دلیل که شخص دیگری صدای غرغر و حمله نیتارا را ضبط کرده است – اما در مبارزات او مانند انگشت شست دردناک بیرون می‌آید.

من از ایده حضور یک بازیگر زن مطرح در این بازی ویدئویی پرفروش قدردانی می‌کنم – به‌ویژه بازیگری که به خاطر خون‌آشام بودن در یک فیلم و همچنین داشتن یک حال و هوای خون‌آشام عمومی شناخته می‌شود- اما نیتارا بهتر بود با صدایی که سقوط کرد مطابق با بقیه اعضای گروه – به خصوص زمانی که NetherRealm پس از اجرای Ronda Rousey در نقش سونیا بلید در MK11 در دام مشابهی افتاد.

داستان بازی Mortal Kombat 1 یک داستان سرگرم‌کننده، پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی است که با برخی از وحشی‌ترین لحظات تاریخ فرنچایز به اوج خود می‌رسد. برخی از ضربات داستانی دقیقاً از تاریخ مورتال کامبت برداشته شده اند، به عنوان یک سر کلاه برای کسانی که تمام 30 سال زندگی MK را در اطراف خود نگه داشته اند. دیگران به سادگی هرج و مرج هستند به بهترین شکل. در طول فصل آخر کمپین چندین بار با خوشحالی فریاد زدم، به خصوص در یک صحنه که ای کاش طول واقعی آن دو برابر بود.

بازی Mortal Kombat 1

بازی Mortal Kombat 1

تصمیم برای توسعه شخصیت ها به روش های کاملاً جدید در طول داستان جسورانه است و معجزه می کند. من به خصوص دوست دارم که چگونه این رویکردهای جدید را از طریق تعامل شخصیت ها بررسی می کند، مانند پویایی بین کیتانا و میلینا، یا انتخاب تبدیل تارکاتان هایی مانند باراکا از نژادی از وحشی ها به دنیای خارج از جهان معمولی مبتلا به یک بیماری ناتوان کننده. این ایده‌های جدید داستانی خارق‌العاده از سحر و جادو و قلمروهای متناوب با دوز کوچکی از واقعیت را ایجاد می‌کنند که به هر صحنه وزن احساسی بیشتری می‌دهد.

نقد و بررسی بازی Alien: Isolation
بیشتر بخوانید

گفته می شود، کمپین کامل نیست. هر چه بیشتر روی آنها تمرکز کنم، چند تصمیم در ذهن من باقی می ماند، و یک مثال مهم آن چیزی است که با Ermac انجام شد. بدون کاوش زیاد در قلمرو اسپویلر، کل حال و هوای «من موجودی پر از روح هستم» ارمک چین و چروک جدیدی دریافت می‌کند که صادقانه بگویم، هر چیزی که در مورد او جالب بود را پاک می‌کند.

نه تنها بدون هیچ توضیحی اتفاق می افتد – دلیل اینکه این تغییر رخ می دهد یک سر خاراندن است – بلکه تا آخر داستان باقی می ماند. به نظر می‌رسد این تصمیم صرفاً برای دادن چیزی برای جویدن به طرفداران قدیمی گرفته شده است، اما در این روند برای مدتی غوطه‌ور شدن من را در داستان شکست. این کمپین به طور کلی در تغییر این دنیا کار بسیار خوبی انجام می دهد، اما تعدادی از این تغییرات به جای بهبود بخشیدن به تأثیر شخصیت آسیب دیده، آن را کسل کننده می کند.

یک هشدار برای این کمپین وجود دارد و آن ماهیت خطی آن است: پس از پایان آن، کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد. فصل آخر تنوعی را ارائه می دهد، زیرا شما مجاز هستید جنگنده خود را انتخاب کنید و این انتخاب به نوبه خود چند چیز را در مورد نبرد نهایی تغییر می دهد، اما این تنها تغییر است.

همچنین، این تنها انتخابی است که کمپین به شما می دهد، زیرا برخلاف بازی قبلی، به جای داشتن برخی انتخاب ها، در هر فصل یک شخصیت به شما اختصاص داده می شود. خوشبختانه، داستان به اندازه کافی خوب است که بتواند این کاستی ها را جبران کند، اما هنوز عملاً قابلیت پخش مجدد خارج از فصل آخر وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Dead Island 2

راه‌های دیگری برای بازی Mortal Kombat 1 خارج از حالت کمپین عالی وجود دارد، و اگرچه این حالت‌ها سرگرم‌کننده هستند، اما سطح یکسانی از گیم‌پلی جالب را ارائه نمی‌کنند.

حالت‌های آنلاین شامل اتاق‌های رتبه‌بندی‌شده، معمولی و خصوصی با قالب «برنده روشن می‌ماند» به نام King Of The Hill بود. من در مسابقات آنلاین خود با لکنت بسیار کمی مواجه شدم، که یکی دیگر از پرهای درپوش نت کد بازگشتی است. با این حال، فقدان حالت تماشاگر در اتاق های خصوصی یک گام بزرگ به عقب از سایر مبارزان است.

بیوگرافی اسکار پیستوریوس
بیشتر بخوانید

حالت‌های تک‌نفره شامل برج‌های سنتی حالت Arcade هستند که هر شخصیت یک پایان جداگانه را دریافت می‌کند و یک حالت کاملاً جدید به نام Invasion. برج‌های کلاسیک مانند MK قدیمی در پاساژها احساس می‌شوند و بالا رفتن از آن‌ها هنوز هم حس خوبی دارد.

پایان کاراکترهای منفرد همانگونه که در MK11 بودند، طرح‌های کوتاهی هستند، اما لایه‌های داستانی اضافی که انجام می‌دهند، موضوعات بالقوه جالبی را برای آینده ارائه می‌دهد. به طور خاص، پایان Smoke به یکی از سؤالات سوزاننده شخصی من در مورد MK1 به خوبی پاسخ داد.

در همین حال، تهاجمات در سراسر نقشه های جهان اتفاق می افتد و بازیکنان از یک هدف به هدف دیگر می روند. ایده درست است، و مانند کمپین، نوستالژی های زیادی وجود دارد – برای مثال، کد امنیتی عمارت کیج، “ABACABB” است، که به کد فعال کردن خون در نسخه سگا جنسیس MK اصلی، معروف است.

بازی Mortal Kombat 1

بازی Mortal Kombat 1

با این حال، بیشتر “مراحل” در این نقشه ها شامل یک مبارزه تک راندی است، به این معنی که اکثر مراحل را می توان در 10-15 ثانیه به پایان رساند. در برخی مسابقات اصلاح‌کننده‌هایی وجود دارد، مانند موانعی که گهگاهی به سمت من پرتاب می‌شوند، اما آن‌ها کار زیادی برای افزایش تجربه انجام نمی‌دهند.

چالش بسیار کمی در اینجا وجود دارد، به خصوص در مناطق بعدی که من توانستم طلسم ها و یادگارهای قدرتمندی برای افزایش توانایی های خود به دست بیاورم، و شروع به کار کردن می کند. در مقایسه با پیشنهادات MK11 – Krypt، که یک سیاه چال وسیع مملو از قفل‌های باز و اسرار پنهان بود، و برج‌های زمان، که ایده‌های جدیدی را برای قالب کلاسیک برج ارائه می‌کرد – Invasions به نظر می‌رسد که ناامیدکننده باشد. لذت بردن وجود دارد، اما احساس خنده‌دار و عدم تنوع در مسابقات باعث می‌شود این حالت کمتر از حالت قبلی خود تأثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی System Shock Remake

چیزهای زیادی برای لذت بردن از این دوره جدید از برترین بازی مبارزه NetherRealm وجود دارد. بازی Mortal Kombat 1 مجموعه‌ای از چشم‌های تازه مورد نیاز را در سرتاسر فرهنگ خود نشان می‌دهد که فهرست را به روش‌های جدید و جالبی دوباره اختراع می‌کند.

هر انتخابی هم در طراحی و هم در توسعه کاراکتر کار نمی کند، اما آنهایی که تاثیر فوری دارند. مبارزه با این شخصیت‌های جدید به لطف ترکیب‌های هوایی و Kameos فوق‌العاده است، حتی اگر حالت‌های خارج از کمپین چیزی را باقی بگذارند. آینده Mortal Kombat روشن است و بازی Mortal Kombat 1 اولین قدم در این مسیر جدید را نشان می دهد. فقط امیدوارم فصل بعدی به من کمک کند تا دندان هایم را در آن فرو کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

4 + 19 =