صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی Baldur’s Gate 3
ads

نقد و بررسی بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur's Gate 3

یکی از بهترین و بزرگترین بازی های سال بالاخره منتشر شد. برای نقد Baldur’s Gate 3 با Gamefa همراه باشید.

به محض اینکه بازی Baldur’s Gate 3 در Early Access منتشر شد، می دانستیم که در انتظار یک عنوان بزرگ هستیم. سفارشی سازی گسترده و گرافیک فنی در کنار گیم پلی متنوع و غنی و طراحی هنری عالی بازی، همگی عنوانی گیرا و جذاب را به وجود آورده اند.

در واقع این بازی سزاوار اولین ستایش است. بازی Baldur’s Gate 3 بزرگترین و دقیق ترین بازی ای است که هر گیمری می تواند تجربه کند. فاصله بین نسخه دسترسی اولیه و نسخه نهایی قابل توجه است.

واضح است که چقدر زمان برای این کار صرف شده است و افراد حاضر در استودیو Larian تجربه ای حتی بهتر از نسخه قبلی ایجاد کرده اند. همه چیز درست است و بازی به خوبی جلا داده شده است، به خصوص در فصل اول.

من فکر می کنم این بازی درس خوبی در مورد اهمیت نسخه های دسترسی اولیه بازی ها می دهد. در بازی ها تعامل بین گیمرها و سازندگان بازی و ایجاد بازی مناسب برای مخاطبان آن واقعاً هیجان انگیز است.

اگر نسخه دسترسی اولیه را بازی کرده باشید و اکنون نسخه نهایی را امتحان کرده باشید، تفاوت را به خوبی احساس خواهید کرد. این تمایزی است که امروزه بسیاری از بازی‌های AAA فاقد آن هستند و حتی با وجود به‌روزرسانی‌های زیاد، فاقد آن هستند.

بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur's Gate 3

بازی بزرگ شروع می شود. در ابتدا ویدیویی کوتاه، اما واضح و با کیفیت را می بینیم که ما را با دنیای بازی آشنا می کند. شما مانند بسیاری از بازی های اکشن در نقش یک زندانی هستید، اما نه یک زندانی معمولی، بلکه زندانی که موجودی کوچک در چشم دارد و در جایی مانند تابوت حبس شده است.

پس از آن، بازی شما را مجبور به انتخاب می کند. می توانید یکی از شخصیت های آماده بازی را انتخاب کنید یا شخصیت خود را بسازید. سفارشی سازی بازی بسیار عمیق و دقیق است.

اما با توجه به آنچه در بازی قبلی این استودیو دیدیم، استفاده از شخصیت های آماده نیز بسیار وسوسه انگیز و جالب است، زیرا هر کدام از آنها داستان و منشأ خاص خود را دارند و ادامه هر کدام می تواند جذابیت را به همراه داشته باشد.

تجربه. طراحی شخصیت ها بسیار جالب هستند و نه تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه از نظر داستان و تکنیک نیز به طرز خارق العاده ای انجام شده اند. البته، شما می توانید هر یک از این شخصیت های از پیش ساخته شده را ویرایش کنید تا به هر اندازه که دوست دارید نزدیک شوید.

طراحی شخصیت ها نیز به قدری دقیق و پیچیده است که به یکی از سرگرم کننده ترین قسمت های بازی تبدیل می شود. ممکن است بخواهید شخصیت های مختلفی را در بازی بسازید و برای هر کدام از آنها داستانی بسازید. بازی فرصت ها، گزینه ها و دیالوگ های زیادی را برای این کار ارائه می دهد که می توان ساعت ها در آن غوطه ور شد.

نقد و بررسی بازی Terminator: Resistance
بیشتر بخوانید

حتی می توانید از شخصیت ترکیبی خود در بازی استفاده کنید. به عنوان مثال، یک دورگه اورک-انسان باشید و منشا خود را مشخص کنید و به کدام نژاد نزدیکتر هستید.

همچنین می‌توانید قطعات با جزئیات بیشتری را شخصی‌سازی کنید (!) و خب، بازی واقعاً چیزی در این زمینه ندارد و به جرات می‌توان گفت که شخصی‌سازی بازی Baldur’s Gate 3 یکی از بهترین و غنی‌ترین سیستم‌های شخصی‌سازی در دنیای بازی است.

این سفارشی سازی ها باعث می شود که بازی غنی و بزرگ به نظر برسد و می تواند عظمت بازی را به مخاطب نشان دهد.بنابراین وقتی بیننده در دنیای بازی متولد می شود – که در مقدمه بازی به وضوح تاکید شده است – با آن غریبه نیستند. عظمت بازی و می دانند که آنها با انتخاب های زیادی روبرو هستند.

پس از انتخاب شخصیت، بازی با یک کات سین بسیار جالب شروع می شود. در ابتدا متوجه می شوید که بازی یک راوی دارد که اتفاقات داستان را به صورت دوم شخص با صدایی عجیب و غریب روایت می کند.

حضور این راوی در بازی فضای آن را بسیار عجیب می کند. با این حال به نظر من بازی می توانست بیشتر از این راوی استفاده کند و راوی را در زمان مناسب برای یک پیچ و تاب جالب معرفی کند.

بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur's Gate 3

یکی از مهم ترین جنبه های بازی، انتخاب های متعدد در طول روایت است، به عنوان مثال، انتخاب هایی که در مرحله اول انجام می دهید می تواند مسیرهای جدیدی را در داستان بازی ایجاد کند. بازی داستان بسیار مفصلی را روایت می کند که در آن هر شاخه می تواند کاملاً با دیگری متفاوت باشد.

و می توان گفت که احتمال اینکه دو بازیکن تجربه یکسان یا مشابه داشته باشند بسیار کم است. هر گزینه یک افکت موج دار دارد و می تواند مسیر و سفر شما را در طول بازی به طور کامل تغییر دهد. و این تفاوت اصلی است.عناوین CRPG بر اساس انتخاب بازیکن ساخته شده اند و ارتباط زیادی با نحوه بازی شما دارند.

بنابراین، نباید با انتظاراتی که از بازی های نقش آفرینی مانند Diablo یا The Witcher دارید وارد بازی Baldur’s Gate 3 شوید، اما اگر با انتظارات درستی با این بازی روبرو شوید، ارزشش را دارد. و از داستان لذت ببرید و با مشکلات کوچک آن کنار بیایید، قطعا این بازی را دوست خواهید داشت.

داستان بازی جالب، خوب و مفصل است. تمام نژادها در بازی هستند و برخی از آنها داستان کمیک خنده‌داری دارند. با این حال، احساس می کنم گاهی اوقات آنقدر گفتگوهای اختیاری وجود دارد که حضور یا عدم حضور چند نفر تفاوتی نمی کند. همچنین مشکل دیگری که با داستان بازی دارم این است که احساس مسطح بودن دارد.

نقد و بررسی بازی Just Cause 3
بیشتر بخوانید

اشتباه نکنید، داستان بازی جالب است، اما باید بگویم که لحظات خسته کننده تری دارد که نمی توانید از آنها چشم پوشی کنید. گاهی داستان دست و پا چلفتی و ساختگی به نظر می رسد و گاهی هم درخشان. البته بستگی زیادی به تصمیمات شما در طول بازی هم دارد.

به نظر من فصل اول بازی خیلی خوب پیش می رود، چون خیلی وقت پیش در دسترس بود و در سطح بسیار خوبی ارائه شد. اما متأسفانه اقدامات زیر کمی کوتاه است. مخصوصا قسمت دومش که هیچ ایرادی نداره.

داستان بازی علاوه بر جنبه های بصری و صوتی بازی باید مورد بررسی قرار گیرد. بازی از نظر فنی بهینه شده است. این حدود 120 گیگابایت در رایانه شخصی است و با وجود اینکه گرافیک فنی با کیفیت بالایی دارد، به خصوص در فصل اول هنوز به خوبی کار می کند.

من تونستم بازی رو با حداکثر تنظیمات گرافیکی با سیستم متوسط ​​اجرا کنم و حتی نیازی به استفاده از DLSS نداشتم. در صورت استفاده از DLSS، نرخ فریم بازی به 90 فریم می رسد. به غیر از صحنه های شلوغ، هیچ جا افت فریمی ندیدم.

البته به دلیل سنگین بودن بازی باید از کارت گرافیکی با ظرفیت VRAM بالا استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است بازی از کار بیفتد و بیش از حد آزاردهنده شود.

هنر بازی خیلی خوبه محیط های بازی شگفت انگیز هستند و شخصیت ها به شکلی عالی طراحی شده اند. با توجه به اینکه ما در حال اجرای یک بازی ایزومتریک بزرگ هستیم، سازندگان از تمام طیف رنگ ها برای ایجاد جو استفاده کرده اند، به نظر من بازی هنوز یک کلاس کامل است.

حالت بازی نیز عالی است، صدای شخصیت ها به خوبی انجام شده و موسیقی هماهنگ است. بازی Baldur’s Gate 3 یک بازی شگفت انگیز از نظر بصری و شنیداری است!

تصور کنید که سازندگان 170 ساعت کات سین برای بازی در نظر گرفته اند که واقعا در نوع خود بی سابقه است. به گفته سازندگان بازی، اگر می خواهید فقط بر روی داستان اصلی بازی تمرکز کنید و ماموریت های فرعی را انجام ندهید، باید 60 تا 80 ساعت را صرف آن کنید!

گیم پلی واقعه گرایانه و اعتیاد آور

بیایید به مهمترین جنبه بازی یعنی گیم پلی بازی برسیم. به طور قطع می توان گفت که بازی Baldur’s Gate 3  یک بازی CRPG مثال زدنی و فوق العاده است. بازی نوبتی است و در هر نوبت باید به دشمن خود حمله کنید و سپس آنها به شما حمله کنند. مانند شطرنج، با این تفاوت که می توانید در هر نوبت تعدادی از نیروهای دیگر خود را جابجا کنید.

نقد و بررسی بازی Batman: Arkham Origins
بیشتر بخوانید

نبردهای بازی واقعاً با جزئیات و به خوبی انجام شده اند و حس حماسی و عجیبی را القا می کنند. خوشبختانه با وجود پیچیدگی این سبک بازی، به زودی آن را یاد خواهید گرفت و از آن استفاده خواهید کرد.

بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur's Gate 3

 زمانی که بازی قالق را دریافت کنید طعم فوق العاده و کیفیت ناب آن را احساس خواهید کرد. البته ممکن است این سبک در ابتدا برای شما جذاب نباشد و مانع از تجربه یک بازی عالی و مثال زدنی شود، اما اگر پشتکار داشته باشید، حتی ممکن است وسوسه شوید که بازی را در بالاترین درجه سختی آن تجربه کنید.

یکی از مهم ترین عواملی که تضمین می کند بازی جذابیت خود را تا انتها حفظ می کند، طراحی پلت فرم عالی آن است که واقعاً هیچ کلمه ای نمی داند. سطوح به خوبی طراحی شده اند و هر بار فضای متفاوتی را ایجاد می کنند. دشمنان به مرور زمان اضافه می شوند و دارای سطحی هستند که مناسب شماست.

اگرچه بازی مبتنی بر یک چرخش است و جذاب‌تر از عناوین زمان واقعی به نظر می‌رسد، اما ریتم مبارزات به خوبی حفظ شده است و شما کاملاً در نقاط عطف و مرزهای نبردها احساس می‌کنید.

این بازی از نظر تنوع ماموریت ها و مخصوصا ماموریت های فرعی هم عالی است و من از ماموریت های فرعی زیادی در بازی لذت می برم و واقعا آن را دوست دارم.

کنترل های بازی از محبوب ترین عناوین سبک آن ساخته شده است. می توانید دوربین را در سطوح مشخصی جلوی شخصیت خود حرکت دهید و شخصیت ها را با توجه به شرایط محیطی به مکان های مختلف هدایت کنید.

با این حال، این روش نیز کامل نیست. گاهی ممکن است با خطاها و اشتباهات عجیبی مواجه شوید که باعث عصبی شدن شما می شود و گاهی ممکن است با صدای بلند بخندید. متاسفانه من خیلی به بازی می خندم.

اگر شخصیتی که ساخته اید بمیرد اما همراهانش زنده بمانند، می توانید به بازی ادامه دهید و هیچ مانعی برای تجربه بازی وجود نخواهد داشت.

خب، این چیز بدی به نظر نمی رسد، اما کافی است که شخصیت اصلی شما هر بار که او را نجات می دهید، روی آتش راه می رود و می میرد. شخصیت اصلی شما تقریباً بی فایده است و نمی توانید کاری انجام دهید جز اینکه بازی را از آخرین نقطه ذخیره خود بارگذاری مجدد کنید.

باید بگویم که سیستم ذخیره خودکار بازی ممکن است گاهی آزاردهنده باشد و به نظر من بهترین گزینه استفاده از سیوهای دستی است. اغلب اتفاق می افتد که شما خیلی وارد بازی شده اید و یکی از باگ های بازی شما را می کشد. ناگهان متوجه می شوید که راه خود را گم کرده اید و باید دوباره این کار را انجام دهید.

نقد و بررسی بازی COCOON
بیشتر بخوانید

من فکر می کنم بازی می تواند منوهای ساده تر و بهتری داشته باشد. به عنوان مثال، در لیست موجودی شما، حتی اقلامی که در دست دارید یا لباس هایی که می پوشید، در کنار سایر اقلام و لباس ها ظاهر می شوند و ممکن است به نظر شوخی بیاید، اما با پیشرفت در بازی، خواهید یافت. بهترین مورد، شما با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. متاسفانه در مرتب سازی منوی بازی کار نمی کند و امیدوارم در آپدیت های بعدی این مشکل برطرف شود.

تاس و سرنوشت

یکی از مهمترین جنبه های بازی پرتاب تاس است. بر خلاف دیگر بازی های نقش آفرینی، مهم نیست که به سطح خاصی رسیده اید یا نه، همیشه این شانس را دارید که مکالماتی را انتخاب کنید که هنوز به آنها نرسیده اید. با این تفاوت مهم شما باید تاس بیندازید و هر چه بالاتر باشید شانس بیشتری دارید و هرچه کمتر باشید شانس کمتری دارید.

پرتاب این تاس ها بازی را هیجان انگیزتر می کند. هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد و شما می توانید هر کاری را انجام دهید. در مورد بازی هم این مشکل وجود دارد. همیشه امکان غلبه بر دشمن یا دشمنان قوی تر از شما وجود دارد و بازی در این زمینه به خوبی عمل می کند و بسیار بهینه شده است.

یکی دیگر از جنبه های مهم بازی، توانایی برقراری ارتباط با حیوانات است. اگر شخصیت شما این ویژگی را ندارد، ممکن است بسیاری از جزئیات و گزینه های جالب رویداد را از دست بدهید. بازی های استودیو Larian به طور کلی در این زمینه بسیار قابل مانور هستند و زمان زیادی را صرف آن ها کرده اند، بنابراین کلاس Druid بازی انتخابی معقول برای اولین تجربه است.

بازی Baldur’s Gate 3

بازی Baldur's Gate 3

Baldur’s Gate 3

بازی Baldur’s Gate 3 یک بازی RPG نوبتی عالی و قطعا یکی از بهترین بازی های امسال است. بازی در تمام جنبه های خود از گرافیک فنی و هنری گرفته تا داستان، گیم پلی، موسیقی و … بسیار خوب یا عالی عمل می کند. داستان آن گاهی اوقات خشک و ساختگی به نظر می رسد که به گستردگی داستان بازی و انتخاب های شما در سراسر آن مربوط می شود. همانطور که گفته شد، بازی Baldur’s Gate 3 داستان سرایی بسیار خوبی دارد و شخصیت پردازی گسترده و دقیقی دارد.

گیم پلی بازی نیز به گونه ای طراحی شده است که حتی در دراز مدت خسته کننده نمی شود و جذابیت اولیه خود را به خوبی حفظ می کند.

با این حال تعداد خطاهای بازی به خصوص از نیمه دوم به بعد بسیار زیاد است و در مقاطعی خسته کننده می شود. باگ‌ها و افت فریم را کنار بگذاریم، این بازی در سفارشی‌سازی، اهمیت «دسترسی زودهنگام»، دریافت بازخورد مخاطبان، و گرافیک فنی و هنری یک استاد کلاس است.

دیدگاهتان را بنویسید

18 − 8 =