صفحه اصلی > رپورتاژ آگهی : تفاوت گریل و گاتر در صنعت ساختمان
ads

تفاوت گریل و گاتر در صنعت ساختمان

گاتر

مقدمه

در صنعت ساختمان، اصطلاح‌ها و مصطلحات مختلفی به کار می‌روند که برای عموم مردم ممکن است مبهم باشند. یکی از این تفاوت‌ها، تفاوت بین گریل و گاتر است. در این مقاله، به تفاوت‌ها و مزایای هر یک از این عناصر پرداخته و نحوه استفاده از آنها در صنعت ساختمان را بررسی خواهیم کرد.

images 1695281097 650befc92f3fc

تعریف گریل و گاتر

گریل: گریل به عبارتی درپوش یا شبکه فلزی یا پلاستیکی اطلاق می‌شود که روی کانال آبرو نصب می‌شود. این عنصر معمولاً برای پوشاندن کانال‌های ساختمانی استفاده می‌شود.

گاتر: از طرفی، گاتر به مجموعه‌ای از کانال‌های پلیمری پیش‌ساخته به همراه گریل اطلاق می‌شود. گاتر بدون نیاز به زیرسازی خاصی در هنگام کف‌سازی در بتن کف نصب می‌شود.

تفاوت‌های گریل و گاتر

1. سرعت اجرا

یکی از تفاوت‌های مهم بین گریل و گاتر، سرعت اجرای آنهاست. زمانی که بخواهیم کانال را به روش سنتی با سنگ اجرا کنیم و از گریل استفاده کنیم، ایجاد زیرسری گریل به صورت نبشی و حفظ دقت در ابعاد این نبشی در تمام طول کانال چالش‌های خاصی ایجاد می‌کند که سرعت اجرای کف‌سازی را کاهش می‌دهد. به علاوه، با تغییر در ابعاد عرض کانال در طول، قرار دادن گریل یا درپوش کانال آبرو مشکل خواهد شد. از سوی دیگر، نصب گاتر پیش‌ساخته بسیار سریعتر انجام می‌شود و کار به مراتب تمیزتر از آب در می‌آید.

2. مقاومت وزنی

در فضاهایی از ساختمان ممکن است عبور اتومبیل داشته باشیم، به عنوان مثال پارکینگ‌ها که معمولاً در انتهای رمپ یک کانال آبرو در نظر گرفته می‌شوند تا آب به راحتی وارد پارکینگ نشود. زمانی که کانال با سنگ یا به صورت بتنی ایجاد شود و فقط از یک گریل پلاستیکی یا فلزی استفاده کنیم، به دلیل عدم توانایی فیکس کردن گریل به کانال، هنگام عبور از آن اتومبیل، گریل به صورت الاکلنگی در جای خود حرکت کرده و به گاتر ضربه می‌زند.

نتیجه‌گیری

با توجه به تفاوت‌های مهم بین گریل و گاتر از نظر سرعت اجرا و مقاومت وزنی، انتخاب مناسب برای پروژه‌های ساختمانی بسیار مهم است. هر یک از این عناصر ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که باید با نیازهای پروژه هماهنگ شوند. از این رو، در انتخاب بین گریل و گاتر، به این نکته توجه داشته باشید که کدام یک بهترین انتخاب برای پروژه شما خواهد بود.گاتر ها در انواع مختلفی وجود دارند مانند گریل استخر یا گاتر پیش ساخته که هر کدام برای محیط خاصی ساخته شده اند

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

یک × چهار =