صفحه اصلی > ورزش و بازی : نقد و بررسی بازی System Shock Remake
ads

نقد و بررسی بازی System Shock Remake

بازی System Shock

امروز نگاهی به بازسازی یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های تیراندازی اول شخص یعنی بازی System Shock می‌اندازیم تا ببینیم آیا در انتظار بازسازی خوبی هستیم یا خیر?

زمانی که بازی System Shock در سال 1994 به مخاطبان بازی های ویدیویی معرفی شد، ژانر تیراندازی اول شخص همچنان در تلاش برای یافتن هویتی باثبات و باثبات بود و می توان گفت که این اثر به قرار گرفتن بسیاری از قطعات پازل در جای خود کمک کرد.

این سبک بیشتر و بیشتر توسعه می یابد و به بلوغ می رسد. از پازل ها گرفته تا طراحی محیط، همگی سطح جدیدی را به عناوین اول شخص اضافه کردند. با این حال، امروزه نسخه اصلی این اثر بسیار قدیمی در نظر گرفته می شود و برخلاف عناوینی مانند DOOM یا Quake که هنوز هم می توانند تجربیات عالی را ارائه دهند، بازی System Shock به شدت نیاز به بازسازی داشت.

حالا پس از مدت ها انتظار برای این بازسازی، استودیو Nightdive اثری را ارائه کرده است که نه تنها به نسخه اصلی خود بسیار وفادار است، بلکه تمام ویژگی های انقلابی آن را به بهترین شکل برای دنیای مدرن، برای مخاطبان جدید ارائه کرده است. از یکی از جذاب ترین و انقلابی ترین آثار لذت ببرید. شوتر اول شخص را با شکوه تمام تجربه کنید.

به جهنم فناوری خوش آمدید!

داستان بازی شما را به عنوان یک هکر ماهر قرار می دهد که توسط شرکت TriOptimum دستگیر و به پایگاه فضایی Citadel منتقل می شوید.

مرجع این پایگاه، ادوارد دیگو، از او خواست تا تمام محدودیت های هوش مصنوعی شودان را که تقریباً تمام امور این ایستگاه فضایی را کنترل می کند، حذف کند. پس از اینکه هکر ناشناس داستان ما این کار را انجام می دهد، توسط یک مامور TriOptimum از خواب بیدار می شود و وقتی از خواب بیدار می شود، کوبو را مرده و ساکت می بیند.

بازی System Shock

بازی System Shock

مدتی بعد متوجه می‌شویم که شدان تقریباً همه افراد این ایستگاه فضایی را کشته است و اکنون تنها چیزهایی که در سالن‌ها راه می‌روند، انسان‌ها و روبات‌های جهش‌یافته‌ای هستند که شودان با بریدن اعضای بدن کارکنان ایستگاه برای خدمت به او ساخته‌اند.

اکنون به عنوان بازیکن باید از میان ربات ها و موجودات جهش یافته زیادی عبور کنید تا شودان و نقشه وی برای نابودی بشریت را متوقف کنید.

مشکل اینجاست که داستان بازی یک حس ابتدایی دهه نود دارد، اما چیزی که داستان را هم در نسخه اصلی و هم در نسخه بازسازی شده جذاب می کند، شخصیت Shoden است که او را به یکی از بازی ها تبدیل می کند. محبوب ترین بازی های امروزی به محبوب ترین و محبوب ترین حریفان صنعت بازی تبدیل شوید.

بازسازی شدان را بهتر از همیشه نشان می دهد و سازندگان آلبوم 1994 او را برای ایفای نقش خود بازگرداندند که عالی است و تا حد امکان احساس اصلی را در تکرار حفظ می کند. برجسته بودن Shodan در مقایسه با بسیاری از هوش مصنوعی های شیطانی دیگر که تاکنون دیده ایم، شخصیت و رفتار آن است.

ما یک هوش مصنوعی وحشیانه و خود شیفته را می بینیم که مکالماتش به نظر می رسد که سعی دارد تا حدودی از زبان خود انسان ها را تقلید کند، حتی اگر کاملاً آن را درک نکند.

نقد و بررسی بازی Final Fantasy XIV: Endwalker
بیشتر بخوانید

علاوه بر این، این هوش مصنوعی لزوماً هوشمندترین هوش مصنوعی به حساب نمی آید و گاهی به نظر می رسد که طرح های شیطانی که او با علاقه و غرور از آنها صحبت می کند، لزوماً هوشمند نیستند و این سؤال به معنای عدم مواجهه با بازنمایی کلیشه ای نیست. از خود مختار . هوش مصنوعی در این بازی و غیره. ارتباط با شدان پس فقط می توانم بگویم که گفتگوهای شدان یکی از جالب ترین بخش های تجربه است.

مبارزه خونین در اعماق فضا

گیم پلی جایی است که بازی System Shock واقعا می درخشد! همانطور که گفتم، Wolfenstein و DOOM زمانی که برای اولین بار در سال 1994 عرضه شدند، استانداردهای کلی تعریف شده را برای تیراندازی های اول شخص تعیین کردند و لزوماً شکل قطعی و نهایی ساخت آن بازی ها نبود. بنابراین سازندگان بازی System Shock سبکی را برای ساخت بازی خود انتخاب کردند، اما امروز مشکل فرق کرده است.

این بازسازی اکنون بازی آرکید اصلی و ایده های امضا شده آن را با استانداردها و معیارهای تعیین شده در قالب رسمی این ژانر در بر می گیرد و بازی System Shock را به یک تجربه تیراندازی اول شخص بسیار سرگرم کننده و جذاب تبدیل می کند. پیرمرد درنگ کرد.

اما ما یک تجربه جدید و مدرن ارائه می دهیم! اگر با بازی System Shock آشنایی ندارید، لازم به ذکر است که گیم پلی و پیشروی در آن کمی با شوترهای اول شخص امروزی متفاوت است، چرا که اساساً مبتنی بر کاوش و کاوش در محیط است.

شما در یک منطقه بسیار بزرگ خواهید بود که درها و دروازه های مختلفی در مقابل خود خواهید داشت، برخی از این درها باز هستند و برخی دیگر نیاز به کلید دارند.

شما باید محیط را کاوش کنید، معماها را حل کنید، کلیدهای نقشه ها را پیدا کنید و درها را باز کنید، با دشمنانی که Shodan به سمت شما می فرستد مبارزه کنید، سیستم امنیتی را که Shodan محیطی را که در آن قرار دارد کنترل می کند را نابود کنید. شما کاهش می دهید و مهمتر از همه، سعی می کنید در عمل زندگی کنید!

در نسخه اول، ما لزوماً با یک هوش داخلی بسیار پیچیده یا حتی سخت روبه‌رو نبودیم، بنابراین دشمن کمک زیادی به بازیکن نکرد، اما اکنون در نسخه بازیابی شده، ما بدنه بسیاری از چیزهای دیگر می‌تواند اطلاعاتی را بسازد. که می تواند. چالش خوبی برای بازیکن باشد.

بد نیست بگوییم که این سرویس در ابتدای بازی تنظیمات سختی متغیری را نیز به شما ارائه می دهد که با توجه به ترجیحات خود می توانید سطح سختی هر قسمت خاص از بازی از جمله هوش را تعیین کنید. تعداد دشمنان، پازل ها و فضای مجازی به شما یک تجربه کاملا شخصی می دهد.

با کاوش در سیتادل می توانید آیتم های مختلفی از جمله سلاح های سرد و گرم، وسایل بهداشتی و وسایل تقویتی و همچنین صداهای ضبط شده توسط کارکنان این ایستگاه را پیدا کنید که گاهی اطلاعاتی در مورد شما توضیح می دهد و اطلاعاتی در مورد آن ارائه می دهد. چگونه این کار را انجام دهیم. وارد سیتادل شوید و کلیدها و قطعات غیرممکن را به او بدهید.

بیوگرافی دیوید بکهام
بیشتر بخوانید

در طول بازی شما به انواع سلاح های سرد و گرم دسترسی خواهید داشت که البته اکثر آن ها از شما می خواهند که محیط را بگردید و آن را پیدا کنید، بنابراین اگر اهل بقا هستید، این بازی باید علاقه شما را برآورده کند. برای کاوش در محیط، او فریاد می زند و بازی به شما جایزه می دهد. اسلحه ها و اسلحه ها تا حد زیادی بهبود یافته اند و اکنون تیراندازی بسیار سرگرم کننده تر است.

برخی از سلاح ها مانند آن هایی که با انرژی کار می کنند، حالت ها و حالت های قدرت متفاوتی دارند و برخی از سلاح های گلوله ای نیز انواع مختلفی از مهمات دارند که بسته به موقعیت و دشمنانی که با آنها روبرو می شوید، می توانید از آنها استفاده کنید. اگر درگیر هستید، گلوله مناسب را در اسلحه خود قرار دهید.

درست مانند نسخه اصلی، در این بازی نیز انواع سلاح های سرد برمی گردند که محبوب ترین آنها Laser Rapier است. تقریباً بخش بزرگی از این سلاح ها بسته به مهمات یا قدرت، توانایی از بین بردن دشمنان را دارند که سازندگان آن را به بهترین شکل طراحی کرده اند.

یکی از مشکلاتی که من به شخصه در بازی داشتم مربوط به درگیری های تنومند و واکنش دشمن به آن ها است، زیرا متاسفانه این سلاح در هنگام استفاده شدت ضربات را به خوبی نشان نمی دهد و گاهی اوقات احساس می شود که با پر می زنی اما وقتی به دشمن می زند، خم نمی شود! اما برعکس،

سلاح گرم و استفاده از آن فوق العاده لذت بخش است و دشمنان با توجه به قدرت سلاح شما به حملات شما واکنش مناسبی نشان می دهند و از بین بردن آنها سرگرم کننده و جذاب است.

علاوه بر سلاح‌ها، ده‌ها آیتم مختلف را می‌بینیم که می‌توان آن‌ها را تبخیر کرد یا در سراسر نقشه بازی بازیافت کرد. آنها را تبخیر می کنید تا باقیمانده آنها را بدست آورید و با بازیافت آنها درآمد کسب می کنید. این اقلام شامل لیوان، کیسه های خون، دفترچه یادداشت و بسیاری دیگر از اقلام پراکنده در سرتاسر سیتادل است که می توانند برای تبخیر یا بازیافت یک به یک بهینه شوند.

به عنوان مثال، یک بخارساز ممکن است 5 خرده به شما بدهد. پس از بازیافت به شما بازگردانده می شود. یک پنی. لازم به ذکر است که باقیمانده ها نیز قابل بازیافت هستند و هر 10 عدد آن یک سکه ارزش دارد.

این سیستم به شما این امکان را می دهد که به درستی این اقلام را جمع آوری، مدیریت و تبخیر یا بازیافت کنید تا درآمد مستمر ایجاد کنید. در نهایت، با پولی که از این اقدامات به دست می آورید، می توانید مواد غذایی یا تجهیزات مهمات پراکنده در سرتاسر ایستگاه سیتادل خریداری کنید.

برخی از این دستگاه ها شامل مواد غذایی می شوند. که می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. و برخی از آنها دارای اقلام سلامتی و تقویت کننده مانند معجون و … هستند.

نقد و بررسی بازی Tell Me Why
بیشتر بخوانید
بازی System Shock

بازی System Shock

تعادل بین این اعمال بسیار مطلوب است و بازیکن را به کاوش بیشتر و یافتن آیتم ها ترغیب می کند و در عین حال می تواند آیتم ها و کلیدهای مختلفی را نیز پیدا کند.

به طور کلی، گیم پلی بازی System Shock بهتر و ساده تر از همیشه به نظر می رسد. از ادغام مستقیم کاوش های محیطی در گیم پلی عمومی گرفته تا گیم پلی بازی بسیار سرگرم کننده و سلاح های متنوع، حتی یک لحظه هم در این تجربه خسته نخواهید شد.

پازل ها نیز سرگرم کننده هستند و بخش مهم و قابل توجهی از روند کلی بازی System Shock هستند که این بازسازی را جالب نگه می دارند و برخی از آنها می توانند شما را برای چند دقیقه مشغول کنند. به علاوه، دیدن این بلغورها که بیرون می‌آیند و پیشرفت می‌کنند، خیلی راحت است، و من از ساختن آنها احساس خوبی دارم.

فضای مجازی خاش نیز در این بازسازی با همان روند قدیمی اما با رنگ و جلای جدید قرار دارد و در واقع یکی از مشکلاتی که من با گیم پلی بازی دارم به این قسمت برمی گردد.

فضای مجازی همانطور که از نامش پیداست به شما این امکان را می دهد که وارد فضای سایبری سیستم سیتادل شوید، لایه های امنیتی را دور بزنید و درهای مختلف را باز کنید. در طول این قسمت شما با عوامل این سیستم امنیتی در این مکان خسته کننده مبارزه خواهید کرد تا در نهایت بتوانید آن را بشکنید و از این مکان خارج شوید.

مشکل اینجاست که این قسمت بسیار خسته کننده و تکراری است. شاید وقتی برای اولین بار وارد سیستم شدید، فکر می کردید “چه مینی بازی جالبی!” اما بعد از آن هر بار که وارد می شوید از فضای یکنواخت و بازی های آنجا بیشتر خسته می شوید.

دشمنان در فضای مجازی پس از گذشت مدت زمان مشخصی موانع را برای غلبه بر آن دعوت می کنند و گیم پلی این قسمت بر خلاف گیم پلی اصلی بازی به سرعت یکنواخت و خسته کننده می شود.

اما اگر از فضای مجازی فراتر برویم، باید گفت که این بازسازی نشان می دهد که ساختاری که تقریباً سه دهه پیش پیاده سازی شده، همچنان می تواند شگفت انگیز به نظر برسد و عملکرد بسیار بالایی داشته باشد. در گیم پلی بازی System Shock را با شکوه تمام می بینیم.

همان ایده هایی که در سال 1994 آن را به یک تجربه عالی در ژانر تیراندازی اول شخص تبدیل کرد، اکنون در یک تجربه گیم پلی بازی تیراندازی آرکید تقریباً عالی و بسیار انعطاف پذیر، اصلاح شده و بهتر از همیشه به نمایش گذاشته شده است. و تجربه لذت بخشی را ارائه می دهد.

با این حال، باید توجه داشت که سبک بازی System Shock کمی بی مزه است و در واقع یک تیراندازی اول شخص با دویدن نیست که همیشه شما را در یک نبرد آشفته قرار دهد.

بازی System Shock

بازی System Shock

سایبرپانک مدرن یکپارچهسازی با سیستم عامل

اگر بگوییم یکی از ویژگی‌های اصلی مرمت، به‌ویژه مرمت این گونه آثار منسوخ بصری، ظاهر و بهبود گرافیکی است، باید بگویم که سبک هنری و گرافیک این اثر از جذابیت خاصی برخوردار است.

نقد و بررسی بازی Atlas Fallen
بیشتر بخوانید

و می تواند حس جهان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به شما الهامات یکپارچهسازی با سیستمعامل سایبرپانک، اما مدرن و تازه می دهد. دنیای بازی و محیط آن مملو از نورهای نئون و رنگ های روشن و پویا است که تماشای بازی را بسیار سرگرم کننده می کند.

سبک هنری که سازندگان برای بازی خود انتخاب کرده اند نیز یک سبک هنری بسیار جذاب است که به شکلی بسیار زیبا با دنیای خود در تعامل است و ویژگی های مختلف ظاهری بازی را بهبود می بخشد. سبک هنری بازی حالتی مینیمالیستی دارد که باعث می شود محیط و دنیای بازی از دهه 90 یکپارچه و کلاسیک به نظر برسد،

در حالی که ظاهر کلی بازی بسیار مدرن و شیک است و من شخصا از انتخاب سازندگان بسیار راضی هستم. . کاری که آنها در طول تجربه بازی انجام دادند، من عمیقاً در جو و دنیای بازی غرق خواهم شد.

دشمنان بازی نیز در این آپدیت کاملاً بازطراحی شده اند و در عین حال که ساختار و مفهوم اصلی خود را حفظ کرده اند، بهتر از همیشه هستند و جان تازه ای به موجودات بخشیده اند.آنهایی که به بهترین نحو سازنده هستند.

یکی دیگر از نقاط قوت بازی صدای محیط و موسیقی متن آن است که به بهترین نحو تمام ویژگی هایی را که در این قسمت به آن اشاره کردم تکمیل می کند. موسیقی سایبرپانک بازی هم در نبردها و هم هنگام کاوش در محیط بسیار مرتبط است و باعث می شود تا جایی که می توانید از محیط و دنیای بازی خود ببلعید.

افکت های اسلحه بسیار خوب است و حتی برخی از ربات های نیمه انسان بازی دارای صداهایی هستند که به این دشمنان عمق بیشتری می بخشد چرا که گاهی اوقات می توانید صدای آرام صحبت آنها را بشنوید.شودان او را به عنوان یک خدا ستوده است. بازی را پویاتر می کند و احساس می کنید که همه چیز در حال رخ دادن و پیشرفت است حتی اگر لزوماً آن را نبینید.

به طور کلی، استودیو Nightdive از نظر گیم پلی سنگ تمام گذاشته و محیطی را ایجاد کرده است که پویایی بسیار جالبی را بین گذشته و حال به تصویر می کشد، زیرا بازی از طریق یک پورتال به زمان حال منتقل می شود. و در حالی که احساس آند ظاهری کلاسیک دارد، به روشی جالب مدرن شده است. به عنوان مثال، صدا و موسیقی یک بازی با دیگر بخش‌های بازی تعامل دارند تا تجربه‌ای فراگیر ایجاد کنند.

بازی System Shock

بازی System Shock

System Shock Remake

System Shock Remake به خوبی نشان می دهد که هیچ راهی برای بازسازی آثار قدیمی وجود ندارد و شما همچنان می توانید خلاق باشید. تیم خلاق تجربه منحصر به فرد بازی منتشر شده در سال 1994 را با استانداردهای مدرن ژانر اول شخص تطبیق دادند و تجربه ای عمیق و زیبا از سایبرپانک را با طراحی هنری، گرافیک و دنیایی جذاب به ارمغان آوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

11 − 7 =