خواه در مورد هملت یا هری پاتر بحث کنیم ، بهترین داستان ها فقط مربوط به یک سری اتفاقات جالب نیستند: آنها در مورد شخصیت های خیالی هستند. در حالی که تسلط بر طرح می تواند به شما در ایجاد پیچ و خم های هیجان انگیز کمک کند ، توسعه عالی شخصیت با دادن شخصیت های قوی به آنها ، خوانندگان را به خود جلب می کند.
توسعه شخصیت های خیالی چیست؟
در داستان نویسی ، توسعه شخصیت های خیالی روند ساخت یک شخصیت منحصر به فرد ، سه بعدی با عمق ، شخصیت و انگیزه های روشن است. توسعه شخصیت همچنین می تواند به تغییراتی منجر شود که شخصیتی در طول داستان در نتیجه اقدامات و تجربیات خود متحمل می شود.
آموزش نوشتن شخصیت های خیالی
چرا توسعه شخصیت های خیالی مهم است؟
یک رمان متشکل از شخصیتی است که در طول زمان با حوادث ارتباط برقرار می کند. شخصیت و پیرنگ جدایی ناپذیر هستند ، زیرا شخص همان اتفاقی است که برای آنها می افتد. بدون درک صحیح از اینکه یک شخصیت کیست ، برای چه چیزی ارزش قائل هستند و از چه می ترسند ، خواننده قادر به درک اهمیت وقایع شما نخواهد بود و داستان شما هیچ تاثیری نخواهد داشت.
شخصیت های خیالی مانند افراد واقعی دارای سرگرمی ها ، حیوانات خانگی ، تاریخچه ، نشخوار و وسواس هستند. این ویژگی ها نحوه واکنش و احساس یک شخصیت را نسبت به اتفاقاتی که برای آنها رخ می دهد ، اطلاع می دهند. برای رمان شما ضروری است که همه جنبه های شخصیت های خود را درک کنید تا بتوانید درک کنید که چگونه ممکن است آنها تحت فشار حوادثی که مواجه می شوند واکنش نشان دهند.
توسعه شخصیت های خیالی چگونه بر داستان تأثیر می گذارد؟
هدف شخصیت اصلی شما داستان داستان شما را تعیین می کند. مهم نیست که میزان داستان شما بزرگ باشد یا کوچک ، به شرطی که برای شخصیت اصلی شما بسیار مهم باشد.
شخصیت شما نیازی به نجات جهان نیست: شاید آنها در تلاش هستند تا خانواده خود را از تخلیه نجات دهند ، یا برای جلوگیری از ورشکستگی تجارت خود می جنگند. وظیفه شما این است که آنچه برای شخصیت شما مهم است را تعیین کنید (در حالت ایده آل ، چیزی است که مخاطبان شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند) و به خواننده کمک کنید تصور کند در صورت از دست دادن آن چیز مهم چه اتفاقی می افتد.
چگونه انواع مختلف شخصیت های خیالی را توسعه دهیم
داستان ها شخصیت های مختلفی دارند. هر داستانی یک شخصیت اصلی دارد که قهرمان یا قهرمان داستان خوانده می شود. بسیاری از داستان ها آدم بدی دارند: شرور یا آنتاگونیست. شخصیت های ثانویه داستان را دور می زنند. این شخصیت ها ممکن است به شخصیت های اصلی کمک کنند ، با آنها مخالفت کنند یا کاملاً بی طرف باشند ، به شرطی که به خواننده کمک کنند تا شخصیت اصلی یا آنتاگونیست را از راه های عمیق تری درک کند.
چگونه می توان یک شخصیت های خیالی اصلی را توسعه داد
برخی از دستورالعمل ها برای توسعه یک قهرمان اصلی عبارتند از:
ایرادات قهرمان داستان را بدهید. قهرمانان یا قهرمانان لازم نیست که نمونه های کامل بشریت باشند. در واقع ، آن قهرمانان داستان خسته کننده هستند. شخصیت های بزرگ از محاکمه هایی که با آنها روبرو می شوند ظهور می کنند و شخصیت های باورپذیر دارای نقایص انسانی هستند ، درست مثل افراد در زندگی واقعی.
به قهرمان داستان قوس بدهید. یک شخصیت خوب در طول داستان دچار نوعی تغییر می شود. به آن تغییر قوس شخصیت گفته می شود. همچنین می توانید شخصیت اصلی را انتخاب کنید که تغییر نکند ، اما این تصمیم باید عمدی باشد.
چگونه یک آنتاگونیست بسازیم
برخی از دستورالعمل ها برای ایجاد آنتاگونیست عبارتند از:
اخلاق آنتاگونیست بدهید. انگیزه های یک شرور باید برای شخصیت اصلی شما بحران ایجاد کند. هر شرور باید اخلاقیات خاص خود را داشته باشد ، هرچند تاب خورده باشد. اگر شرور بخشی از این رمان را برای کشتن مردم خرج کرده است ، لازم است دلایل قابل اعتمادی برای این کار به او ارائه دهید. به خواننده بفهمانید که دقیقاً چه نیاز مبرم یا عقاید پیچیده ای شرور را به ارتکاب جنایات خود سوق داده است و این انگیزه ها را برای تاریخ و تربیت خود شخصی کنید.
آنتاگونیست را قدرتمند کنید. خوانندگان می خواهند شخصیت اصلی شما را با موفقیت ببینند – اما نمی خواهند این کار آسان باشد. شرور شما نه تنها باید با قهرمان شما مطابقت داشته باشد بلکه باید از قدرت بیشتری نیز برخوردار باشد. این شخصیت اصلی شما را مجبور به جمع آوری مهارت ها ، موارد و متحدان لازم برای شکست دادن آنتاگونیست شما می کند ، که این امر فرصت بیشتری برای رشد شخصیت ایجاد می کند.
چگونه شخصیت های خیالی ثانویه ایجاد کنیم
برخی از دستورالعمل ها برای توسعه شخصیت های ثانویه عبارتند از:
آنها را مکمل کنید. شخصیت های ثانویه در خدمت به وظایف حیاتی کمک به قهرمان داستان با مجموعه مهارت های متناوب ، دادن یک صفحه صدا یا پشتیبانی عاطفی به آنها ، خود را به دردسر انداختن تا قهرمان بتواند به آنها کمک کند و حتی تسکین کمیک.
آنها را مخالف کنید. برخی از بهترین وابستگان ادبیات مخالف هستند و حتی شخصیت اصلی داستان را تضعیف می کنند. به دکتر واتسون فکر کنید که شرلوک هلمز را برای استفاده از دارو مجازات کرده است. دادن شخصیت های ثانویه با نقطه نظرات مخالف ، به شما امکان می دهد موضوعات ، تنظیمات و مناطق خاکستری اخلاقی خود را از منظرهای مختلف بررسی کنید ، که پیچیدگی را حفظ می کند و خواننده را علاقه مند می کند.
6 نکته برای نوشتن شخصیت های خیالی بزرگ
شخصیت ها مانند افراد ناقص هستند. آنها نیازی به دوست داشتنی بودن ندارند ، اما باید جالب باشند. در اینجا چند نکته برای رشد موثر شخصیت وجود دارد.
شخصیت هایی را بسازید که علایق شما را منعکس کنند. شما وقت زیادی را صرف شخصیت های خود خواهید کرد ، بنابراین قانون داستان “آنچه می خواهید بدانید بنویسید” در مورد آنها نیز صدق می کند. از سرمایه گذاری شخصیت اصلی خود با ویژگی های آشنا نترسید ، اما احساسات خود را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که شخصیت های اصلی شما از تنظیمات و موضوعاتی که تاکنون توسعه داده اید ، بیرون می آیند.
دنیای فیزیکی آنها را از طریق جزئیات آشکار کنید. نویسندگان مختلف ، عمداً یا ناخواسته ، برای برانگیختن شخصیت ، روی جزئیات مختلف متمرکز می شوند. بالزاک بر شکل ظاهری شخصیت های خود تمرکز کرد. داشیل همت هرگز به شخصیت های خود غذا نداد ، در حالی که چارلز دیکنز به شدت به او غذا می داد. بعضی از نویسندگان علاقه مند هستند شخصیت را از طریق لباس آشکار کنند ، همانطور که فلوبر این کار را کرد ، در حالی که برخی دیگر رفتارها یا ظاهر ظاهری را رعایت می کنند. هر جزئیاتی را که انتخاب کنید ، برای شما مهم است که از نزدیک با دنیای فیزیکی شخصیت های خود آشنا شوید و نحوه ارتباط آنها با آن را بدانید.
مهارت های درستی به آنها بدهید. شخصیت های شما باید مهارت هایی داشته باشند که به آنها امکان می دهد در محیط شما فعالیت کنند. اگر تصمیم گرفته اید که رمان خود را روی ماه تنظیم کنید ، مطمئن شوید که شخصیت شما لباس فضایی دارد یا نحوه استفاده از آن را یاد گرفته است.
شخصیت های به یاد ماندنی ایجاد کنید. هنگام ایجاد شخصیت های مهمی که خواننده قرار است بیش از یک بار با آنها ملاقات کند ، مطمئن شوید که آنها به نوعی به یاد ماندنی هستند. سعی کنید به هر یک لطیفه یا کیفیتی بدهید که بعداً بتواند به آنها کمک کند تا خوانندگان را به یاد بیاورند. این می تواند عنوانی مانند “رئیس پلیس” یا یک ویژگی فیزیکی مانند “موهای زنجبیل” باشد.
به خواننده اجازه دهید به تعارض درونی او دسترسی پیدا کند. یکی از راه های ایجاد صمیمیت با خواننده – و جلب توجه آنها به شخصیت اصلی شما – استفاده از مونولوگ داخلی است. این بدان معنی است که به خواننده اجازه می دهیم افکار یک شخصیت را در هنگام وقوع ببیند ، که درگیری ، انگیزه ها ، نظرات و شخصیت آن شخص را آشکار می کند. مونولوگ داخلی نه تنها شخصیت را نشان می دهد: این یک روش زیبا برای انتقال اطلاعات مربوط به تنظیمات ، رویدادها و شخصیت های دیگر شماست.
انتظارات خواننده خود را زیر و رو کنید. جالب ترین شخصیت ها خوانندگان شما را شگفت زده خواهد کرد. به آن فکر کنید: لازم نیست به مواردی که پایدار هستند توجه کنیم. اما وقتی اتفاقی غیر منتظره رخ می دهد – به عنوان مثال گرگی از جنگل بیرون می آید – ما توجه می کنیم.
آموزش نوشتن شخصیت های خیالی
تمرین نوشتن برای رشد شخصیت های خیالی : پرسشنامه شخصیت
از این سوالات برای رشد شخصیت های خود استفاده کنید و نحوه رفتار آنها را بیاموزید. اگر روی یک رمان کار می کنید ، می توانید از این پرسشنامه با شخصیت اصلی خود یا هر شخصیت ثانویه استفاده کنید تا در مورد وضعیت فعلی آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید ، پیشینه داستان آنها را غنی کنید و ژست ها و عادات منحصر به فرد خود را به رپرتوار آنها بیفزایید.
نام شخصیت شما چیست؟
جنسیت آنها (در حال حاضر) چیست؟
تولد آنها کی است؟ سن آنها در ابتدای رمان چقدر است؟
آنها چه شکلی هستند؟
حالت کلی آنها چیست؟ اخم می کنند؟ یا آنها لبخند هستند؟
آنها کجا زندگی می کنند؟
آنها چه می خورند؟
چگونه لباس می پوشند؟
آیا آنها برای تحت تأثیر قرار دادن لباس می پوشند؟
آیا آنها به شکلی متناسب با سن خود لباس می پوشند یا اینکه لباس آنها به ظاهر جوانتر یا مسن تر از سن خود است؟
آنها چه تجربیات مهمی در زندگی خود داشته اند؟
آیا آنها تجربه آسیب زایی داشته اند؟
آیا آنها دوران کودکی بدی داشته اند؟
یا آیا آنها کودکی خوبی داشته اند که ناگهان توسط یک واقعه آسیب زا نابود شده است؟
نشخوارات آنها چیست؟
آیا وسواسی دارند؟
آیا آنها عاشق هستند؟
آیا آنها حیوانات خانگی دارند؟
آیا شرایط پزشکی دارند؟
آنها دوست دارند در اوقات فراغت خود چه کنند؟ (آیا اوقات فراغت دارند؟)
دوستانشان چگونه هستند؟
سرگرمی های آنها چیست؟
از چه چیزی بیشتر خجالت می کشند؟
آنها در اولین قرار ملاقات خود کجا رفتند؟ (و با کی؟)
تمرین نوشتن برای توسعه شخصیت های خیالی : توصیف شخصیت یک صفحه ای
یکی از شخصیت های خود را انتخاب کنید و شرح یک صفحه ای از آنها بنویسید. از نکات زیر استفاده کنید
برای توصیف شما گوشت:
به جای نوشتن یک توصیف فیزیکی و ساده ، سعی کنید شخصیت را از طریق یک لنز خلاق مشاهده کنید. مثلاً آیا او لقبی دارد؟ او برای به دست آوردن آن چه کاری انجام داد؟ آیا به ظاهر او اشاره دارد؟ نگرش او؟ احساس او نسبت به آن چیست؟
از گذشته شخصیت خود یک رویداد را انتخاب کنید و در مورد آن بیشتر توضیح دهید. به عنوان مثال ، قهرمان شما در حین حضور در نیروی دریایی از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی شده است. الان او جور دیگری حرکت می کند؟ آیا مردم رفتار متفاوتی با او دارند؟ پیامدهای روانشناختی این حادثه چیست؟
یکی از ویژگیهای شخصیتی شخصیت اصلی خود را انتخاب کنید و روشهای بیان آن را لیست کنید. اگر فرد جانبی شما عصبی است ، ممکن است هنگام نشستن زانوی خود را باز کند ، آستین های خود را بکشد یا به راحتی تکان بخورد.
شخصیت شما چه فضایی را برای خود ایجاد کرده است؟ این می تواند در خارج از صحنه باشد: یک اتاق خواب ، یک ماشین گران قیمت با تمام وسایل مناسب ، آشپزخانه کاملاً مجهز ، یک دفتر شخصی. شخصیت خود را در آن فضا توصیف کنید.
تمرین نوشتن برای توسعه شخصیت های خیالی : مونولوگ داخلی
به یک مکان عمومی بروید که بتوانید افراد دیگر را مشاهده کنید. یک نفر را انتخاب کنید و چند جزئیات شخصیت برای او تصور کنید. نامشان چیست؟ چه حال و هوایی دارند؟ چرا آنها آنجا هستند؟ برای آنها یک مونولوگ داخلی یک صفحه ای بنویسید که نشان دهد آنها به چه چیزی فکر می کنند.
از اول شخص استفاده کنید ، حتی اگر معمولاً شخص سوم را بنویسید. افکار آنها را نشان دهید ، اما همچنین جهان پیرامون و نحوه تعامل آنها با آن جهان را نشان دهید. سعی کنید یک مونولوگ درونی ایجاد کنید که در تضاد با دنیای اطراف آنها یا با روشی باشد که به نظر می رسد.
آموزش نوشتن شخصیت های خیالی
بیشتر بخوانید:
حقایق سه گانه فیلم پدرخوانده|موسیقی تلفیقی چیست؟|فیلم جادوگر شهر اوز|مدرنیسم در ادبیات آمریکا|فیلم یک شب در میامی|فیلم بایسیکل ران|نقد فیلم To Olivia 2021 | فیلم برای اولیویا|فیلم فرشته نابود کننده|بهترین فیلمهای متیو مک کانهی |انیمیشن شهر اشباح|بهترین فیلم های پنه لوپه کروز|نقد فیلم چهارشنبه سوری|فرق رپ و هیپ هاپ چیست؟|رمان های برتر ادبیات فرانسه