امروز برابر است با :30 خرداد 1400
فیلم زنی تحت تأثیر

نقد فیلم زنی تحت تأثیر

نقد فیلم زنی تحت تأثیر

نقد فیلم زنی تحت تأثیر : جان کاساویتس یکی از معدود کارگردانان مدرنی است که عکسها ، صحنه ها ، دیالوگ ها و شخصیت های آن بلافاصله خالق آنها را شناسایی می کند. حتی چند ثانیه از یک فیلم کاساوتس را تماشا کنید ، و شما می دانید که این فیلم متعلق به چه کسی است ، مطمئناً در مورد هیچکاک یا فلینی. آنها فیلم هایی با وحشت بزرگ سکوت هستند. شخصیت ها صحبت می کنند ، دعوا می کنند ، شوخی می کنند ، آواز می خوانند ، اعتراف می کنند ، متهم می کنند. آنها به شدت به عشق احتیاج دارند ، و در دادن آن بد و در دریافت آن بدترند ، اما خدا چگونه آنها را امتحان می کند.

با مقاله نقد فیلم زنی تحت تأثیر با بامدادی ها همراه باشید.

کاساوتس (1989-1929) مهمترین فیلمساز مستقل آمریکایی است. “سایه ها” (1959) وی ، با شلیک 16 میلی متر. با بودجه کم و درگیر کردن افراد قابل قبول در شرایط غیر اجباری ، همزمان با موج نو فرانسه وارد شد و آزادی مشابهی را در آمریکا ارائه داد: نه رسمیت تولیدات استودیویی ، بلکه زندگی خودجوش زندگی در حال حاضر اتفاق می افتد. از قضا ، کاساواتس با بازی در فیلم های اصلی مانند “بچه رزماری” و “خشم” بود که برای ساخت فیلم های خودش پول جمع کرد.

بیشتر بخوانید: 100 فیلم برتر تاریخ

از آنجا که کار او بسیار تازه احساس می شد ، فرض بر این بود که کاساوتس یک فیلمساز بداهه است. درست نیست. او نویسنده فیلمهایش بود ، اما به دلیل اینکه داستانهایشان را بر اساس تجربه عاطفی خودش بنا نهاد ، و از آنجا که بازیگرانش خانواده یا دوستان بودند ، دنیای او احساس خودانگیختگی می کرد. هرگز قوس یک نقشه وجود نداشت ، بلکه وحشت سقوط آزاد بود. او می دانست که در زندگی شما غالباً بداهه نویسی نمی کنید ، بلکه شخصیتی را بازی می کنید که یک عمر با دقت تمرین شده است.

” فیلم زنی تحت تأثیر ” (1974) شاید بزرگترین فیلم کاساوتس باشد (اگرچه می توان برای “جریان های عشق” در سال 1984 پرونده ای ایجاد کرد). در آن همسر و همکار همیشگی او ، جنا روولندز و دوستش پیتر فالک در نقش هایی بازی می شوند که شاید به دلیل ازدواج خودش پیشنهاد شده باشد (چقدر می توان با این واقعیت حدس زد که مادران این دو شخصیت را لیدی رولندز و کاترین کاساوتس بازی می کنند) .

نقد فیلم گذشته
بیشتر بخوانید

فالک در نقش یک سرکارگر ساخت و ساز به نام نیک لونگتی بازی می کند و رولندز همسرش مابل است. آنها سه فرزند دارند و در خانه ای با کمترین حریم زندگی می کنند به طوری که روی مبل راحتی در اتاق ناهارخوری می خوابند. (درب حمام یک علامت بزرگ دارد: “خصوصی”. مردم همیشه آن را می کوبند.)

بیشتر بخوانید:فیلم معجزه آبی

مابل بیش از حد نوشیدنی می کند و رفتارهای عجیب و غریبی دارد و در طول فیلم زنی تحت تأثیر دچار خرابی می شود ، او را در یک موسسه روانی سپری می کند و برایش بازی می کند مهمانی خود در خانه تنها در پایان فیلم زنی تحت تأثیر به آرامی مشخص می شود که نیک به اندازه همسرش دیوانه است و به طرز ناامیدانه ای دو جنون آنها تناسب خوبی دارد.

رولندز برای بازی خود نامزدی اسکار را به دست آورد ، که نشان می دهد ارما بمبک در نقش لیدی مکبث بازی می کند. جنون او در میان سردرگمی های زندگی خانگی می سوزد. هیچ چیز به راحتی پیش نمی رود. اولین کلمات او این است: “بدون داد زدن!” با فرستادن این سه کودک برای گذراندن شب در کنار مادرش ، او یک پا در حیاط جلوی خانه هاپ می زند ، کفش خود را گم کرده است.

وقتی شوهرش صبح زود به طور غیر منتظره با 10 کارگر ساختمانی به خانه می رسد ، پاسخ او مستقیم است: “ماکارونی می خواهید؟” اما او بیش از حد تلاش می کند ، و سرانجام یک کارگر خجالت زده را در آغوش می کشد و از او می خواهد برقصد ، تا اینکه نیک با “مابل ، سرگرم کننده بودی. کافی است. ” کارگران به سرعت مکان های خود را پاک می کنند و می روند ، در حالی که مابل در خاکستر تلاش ناموفق دیگری برای جلب رضایت قرار می گیرد.

مابل جایی برای خودش ندارد. کل خانه او همیشه به اعضای دیگر خانواده اش ، به اقوام و همسرانش ، به همسایگان ، به بازدیدکنندگان غیر منتظره مانند دکتر Zepp (ادی شاو) تعلق دارد ، که به نظر می رسد او کره چشم است و تصمیم می گیرد که او یک مورد مناسب برای درمان لحظه ای آرام در اوایل فیلم زنی تحت تأثیر وجود دارد که میبل برای مدتی تنها می ماند و در وسط راهرو مقابل ایستاده ، سیگار می کشد ، فکر می کند ، به اپرا گوش می دهد ، می نوشد و به گوشه و کنار اتاق اشاره می کند ، گویی اطمینان حاصل کنید که آنها هنوز آنجا هستند.

بیشتر بخوانید:فیلم نوبت عاشقی

بعدا می بینیم که وی در یک بار بار ویسکی را غرغر می کند و شب را با پسری می گذراند که نمی تواند از شرش خلاص شود. (پسر درست قبل از ورود نیک با خدمه خود ترک می کند ؛ کاساوتس از پرداخت واضح ملاقات آنها جلوگیری می کند ، در حالی که این احتمال را می دهد که چنین جلساتی با مردان ولگرد در گذشته اتفاق افتاده باشد.) نیک و مابل ، برای لحظه ای تنها هستند دوست داشتنی و دوست داشتنی ، اما خیلی زود بچه ها وارد اتاق شدند و بهمراه مادر مابل روی تخت به آنها پیوستند و نیک در سوت جنون “صدای زنگوله” همه را هدایت می کند.

فیلم سواران عدالت
بیشتر بخوانید

امواج سر و صدا و هرج و مرج در این خانه را فرا می گیرد و بیرون می کشد. ری کارنی منتقد می نویسد: “از نظر وی ، این که همه چیز از حرکت حتی برای ضربان نبض متوقف شود این است که آنها شروع به مردن کنند.” این در مورد بیشتر شخصیت های Cassavetes صادق است. مابل که در هراس سکوت یا بصیرت مداوم به سر می برد ، از توانایی های خود به عنوان همسر یا مادر مطمئن نیست ، و توسط مشروبات الکلی و قرص ها لرزیده ، سعی می کند سناریوی خوشبختی را اجرا کند.

فقط ملاقات با اتوبوس مدرسه یک بحران روزمره است و در خانه همیشه از بچه ها خواسته می شود که اجرا کنند ، بازی کنند ، آواز بخوانند ، پرش کنند ، خوشحال به نظر برسند. او به نیک می گوید: “به من بگو آنچه می خواهی باشم.” “من می توانم هر چیزی باشم.”

بیشتر بخوانید:فیلم دروازه های بهشت

در حالی که مابل در خارج از صحنه است ، جنون خود نیک را می بینیم که با اعتماد به نفس ماچو پوشانده شده است. صحنه ای را در نظر بگیرید که او با یک کامیون شهری به مدرسه فرزندانش می رسد ، بچه ها را از کلاس بیرون می کشد و آنها را به ساحل می برد ، جایی که به آنها دستور می دهد بالا و پایین بروند و اوقات خوشی را بگذرانند. در راه خانه ، او حتی اجازه می دهد تا آنها از بسته شش تایی خود جرعه جرعه جرعه جرعه جرعه بنشانند. هیچ کاری که مابل انجام نداده به اندازه این دیوانه نیست.

و استقبالي را كه نيك هنگام بازگشت از مابل براي مابل انجام مي دهد ، در نظر بگيريد. این از راه های بی شماری کشیده شده است ، اما زیر همه چیز احساس این است که یک بازیگر زن برای بازیگری در نقشی که خودش ساخته در یک بازی طولانی مدت برگردد.

او ممکن است خوب باشد ، ممکن است هنوز بیمار باشد ، اما افراد زندگی او خیالشان راحت است که حداقل او بازگشت و فضای روحی را که به اشغال او عادت کرده اند ، اشغال می کند. یک خانواده ناکارآمد یک خانواده غیر عملکردی نیست. بعد از مد روز کار می کند و حتی ممکن است نوعی اطمینان در روند عادی آن وجود داشته باشد.

نقد فیلم حرص
بیشتر بخوانید

در پایان فیلم زنی تحت تأثیر Cassavetes هیچ رزولوشن مطمئنی وجود ندارد. احساس می کنید که هیاهوی زندگی بدون وقفه ادامه دارد ، زیرا هر فیلم زنی تحت تأثیر پرده ای است که روی یک نمایش در حال انجام است. شخصیت ها به دنبال دادن عشق هستند ، آن را دریافت می کنند ، آن را ابراز می کنند ، درک می کنند.

با اعتیاد های مختلف از آنها جلوگیری می شود: مشروبات الکلی ، مواد مخدر ، رابطه جنسی ، اعتماد به نفس. گوروهای خودیاری در مورد “پخش نوارهای قدیمی” صحبت می کنند. کاساوتس شخصیت هایی را می نویسد که نوارهای قدیمی آنها مانند سلول های زندان است. گفتگوی آنها مانند درخواست کمک از بین میله ها است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های میشل ویلیامز

کارنی پیشنهاد می کند که ” فیلم زنی تحت تأثیر ” فیلم میانی “سه گانه ازدواج” ساخته کاساوتس است. اولین بار در سکانس احساسی “مینی و مسکوویتز” است (1971) ، با رولندز و سیمور کاسل در مستی مسخره عشق اول و سومین بار “چهره ها” (1968) است ، با رولندز و جان مارلی در آخرین مراحل یک ازدواج در حال از هم پاشیدن. ” فیلم زنی تحت تأثیر ” با تعادل نامطمئن بین امید و ترس ، در سیل کامل ازدواج و والدین قرار می گیرد.

کاساوتس فیلمهای دیگر بسیاری را از پیچ و خم تلاش و هیجان خود برید. من فکر کردم “شوهرها” (1970) قانع کننده نیست ، کاساواتس ، فالک و بن گزارا با برگزاری یک فسق گسترده یک دوست را عزادار می کنند. “کشتن یک بوکی چینی” (1976 ، با گازارا به عنوان مدیر یک کلوپ استریپ) خواب آور است ، پرتره ای از یک اپراتور شیک و شیک.

در “شب افتتاحیه” (1977) رولندز در یکی از بهترین بازی های خود به عنوان بازیگر الکلی در اولین شب از یک نمایش جدید قطعه قطعه می شود. “گلوریا” (1980) معمول تر است ، با رولندز به عنوان زنی متصل به اوباش ، بچه ای را که پدر و مادرش را از پا درآورده اند پنهان می کند. سپس عظمت “جریان های عشق” (1984) به وجود می آید ، اما در آن زمان سلامتی کاساوتس رو به نقصان بود و پس از چند شغل دیگر به یک بیماری دردناک دردناک سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: لوکینو ویسکونتی

یکی از مواردی که می توانیم از یک هنرمند بخواهیم این است که وی سابقه ای از نحوه کارش برای او ، نحوه دیدن مسائل و نحوه کنار آمدن از خود برجای بگذارد. فیلم ها چنان رسانه مشترکی هستند که بندرت احساس یک شخص را پیدا می کنیم ، اما کاساوتس حداقل آن را به دو نفر رساند: خودش و رولندز. کلید کار او این است که بفهمد همیشه رولندز است و نه مرد اصلی که نقش کاساوتس را بازی می کند.

نقد فیلم احضار 3
بیشتر بخوانید

پایان مقاله نقد فیلم زنی تحت تأثیر

نویسنده و منتقد سینما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دو =