صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : نقاشی طلوع آفتاب از کلود مونه
ads

نقاشی طلوع آفتاب از کلود مونه

نقاشی طلوع آفتاب

نقاشی طلوع آفتاب از کلود مونه

کلود مونه نقاشی « نقاشی طلوع آفتاب » را در سال 1872 در لو هاور ، فرانسه نقاشی کرد. این صحنه یک نگاه طبیعی به اسکله های شهر است و یک اثر متمرکز بر اثرات خورشید بر دریا است. برداشت: طلوع آفتاب نام خود را با جنبشی که مونه رهبر آن بود مشترک می داند و آن را به یکی از مهمترین کارهای اولیه وی تبدیل می کند. این یک جنبش هنری را برانگیخت که میراث آن برای دهه های آینده ادامه خواهد یافت.

نقاشی طلوع آفتاب کاملاً با سبک رو به رشد مونه سازگار بود ، که به نقاشی بیرون و تکمیل اولین برداشت از یک صحنه در یک نشست علاقه داشت. اعتقاد بر این است که مونه بدون شک برداشت: طلوع آفتاب را در یک نشست کامل کرد.

نقاشی طلوع آفتاب در زمانی تکمیل شد که محافل هنری هنوز کلود مونه و دیگر امپرسیونیست ها ، یعنی سزان ، گیولومین ، برته موریسوت ، پیسارو ، رنوار ، دگاس و سیسلی را برکنار می کردند. به دلیل عدم پذیرش مداوم سالن پاریس ، این گروه از هنرمندان به دنبال ایجاد نمایشگاه مستقل خود بودند.

آرمان های آنها در زمینه هنر متمرکز بر تمایل به تصویر کشیدن جهان با سبک جدیدی بود که از بی واسطه احشایی طرفداری می کند ، که بخشی از آن از تغییرات تکنولوژیکی عکاسی الهام گرفته شده است. عکاسی از نزدیک به علم پشت رنگ و نور خبر می دهد و قرار است از اهمیت زیادی برای این گروه از هنرمندان برخوردار شود.

نقاشی طلوع آفتاب کلود مونه: طلوع آفتاب نمونه ای از آن بود و مفهوم پشت این نام این بود که نقاشی مربوط به ایجاد ” نقاشی طلوع آفتاب ” از چشم انداز لو هاور است و نه توصیف دقیق آن. مونه چنین اعتقادی را تأیید کرد که در مورد آن نقاشی یادداشت کرد: “واقعاً نمی توان از منظره لو هاور عبور کرد”.

عنوان اصلی این قطعه “مارینا” بود اما همکار ادموند رنوار از مونه درخواست کرد عنوان واضح تری ارائه دهد که به تفسیر زیادی احتیاج ندارد. پس از آن بود که مونه تصمیم گرفت نام قطعه را ” نقاشی طلوع آفتاب ” بگذارد. دلیل عنوان مونه از این واقعیت ناشی می شد که نقاشی “پوچاد” یا طرح بود و این همان چیزی بود که مونه بسیاری از کارهای خود را نامید.

این قطعه انتقادات شدیدی از سوی مردم که معتقد بودند این کار قطعه ای ناتمام است را به همراه داشت. بسیاری از جمعیت تجمع یافته در زمان نمایشگاه آن مهمانی های کنجکاوی بودند که فقط برای تحسین تلاش های امپرسیونیست آینده آمده بودند. منتقد لوئیس لروی سخت گیر بود و مجموعه ای از مقاله های سرگرم کننده را نوشت که مدتها پس از نمایشگاه واقعی جنبش را سرگرم می کرد.

تحلیل نقاشی مرد ویترویوسی
بیشتر بخوانید

با وجود استقبال خصمانه معاصر ، این تابلو بلافاصله فروخته شد و بعداً به موزه مارموت که در حال حاضر در آن اقامت دارد اهدا شد. علی رغم فروش اولیه 800 فرانک ، این اثر متعاقباً به یک قطعه ملی تبدیل شده است که فراتر از قیمت است.

نقاشی طلوع آفتاب

الهام از طلوع آفتاب برای کار نقاشی طلوع آفتاب

لو هاور:
بندر لو هاور محلی بود که مونه را به نقاشی اثری مترادف با جنبش امپرسیونیسم واداشت. لو هاور خود شهری است که در شمال غربی فرانسه و در مجاورت رودخانه رودخانه رود واقع شده است. همین گستردگی آب است که مونه را به نقاشی طلوع آفتاب الهام داد.

En Plein Air:
علیرغم انتقادات بعدی ، بیشتر کارهای اولیه مونه به سبک امپرسیونیسم واقعی نقاشی شده است. این شامل نقاشی صحنه یا “نقوش” در بیرون و در یک نشست است. هدف رئالیسم این بود که یک دوره مشخصی از روز را به تصویر بکشد تا بتواند تأثیر نور طبیعی مختلف را در یک صحنه خاص به تصویر بکشد.

الهام از مونه برای تأثیر: طلوع آفتاب اثرات طلوع خورشید بر یک صحنه بود. تولد یک روز این فرصت را به او می دهد تا اثرات سرد را در رابطه با گرمای طلوع خورشید به تصویر بکشد.

عکاسی:
امپرسیونیست ها به طور مشابه با نقاشان رئالیست پیش از خود ، برای کارهایشان از عکاسی استقبال کردند. جنبش های دیگر رسانه را به عنوان تهدیدی برای هنر کنونی و آینده می دانستند اما امپرسیونیست ها از آن برای کمک به سبک سریع خود در ترسیم احشایی استفاده کردند. امپرسیونیسم مبتنی بر انتقال صحنه در یک زمان خاص از روز بود و این چیزی بود که یک عکس می توانست مدتها پس از کمرنگ شدن صحنه ادامه یابد.

تجزیه و تحلیل نقاشی طلوع آفتاب

جنبش امپرسیونیستی بر به تصویر کشیدن نور و رنگ بر جزئیات دقیق تأکید داشت. ضربه های سریع برس و صحنه های نقاشی بیرون منجر به حرکتی منحصر به فرد و رنگارنگ شد که به همان اندازه تحت تأثیر قرار گرفت و منزجر شد. برداشت: طلوع آفتاب نمونه ای مناسب از ضربه سریع برس امپرسیونیست هنرمند است.

ترکیب بندی نقاشی طلوع آفتاب :
مهمترین جنبه نقاشی طلوع آفتاب : طلوع آفتاب خورشید است ، اما مونه از قوانین سنتی ترکیب برای برجسته کردن این موضوع استفاده نمی کند. درخشش خورشید در سمت راست نقاشی تنظیم شده و تأثیر آن بر بقیه قطعه همان چیزی است که اهمیت آن را پیش می برد. استفاده مونه از ترکیب به این معنی است که دریا وزن زیادی نیز دارد. دریا به وضوح بیشتر از آسمان نقاشی را در بر می گیرد و ماهیت زلال آب به این معنی است که دریا در واقع ویژگی های آسمان بالای آن را منعکس می کند. از همه قابل توجه تر خورشید است که درخشش آن تقریباً یک پرتوی نور از سطح آب را می سوزاند.

تحلیل تابلو مدرسه آتن
بیشتر بخوانید

پالت رنگ:
استفاده از رنگ مونه در تلاش است تا صبح را با جزییات کاملاً شفاف به تصویر بکشد و مخلوط آبی و نارنجی او این را به طور مناسب به تصویر بکشد. استفاده مونت از پرتقال پررنگ برای خورشید نشانگر گرمای آن است و چنین رنگ های زنده ای در تضاد چشمگیر با آبی های خنک یک صبح بدون شک تند است.

به نظر می رسد که رنگ درخشان خورشید در اطراف نقاشی منعکس می شود ، در حالی که در زیر آن به طرز جسورانه ای در برابر فضای آب منعکس می شود ، با آسمان منعکس و ترکیب می شود. این جسورانه در برابر باقیمانده صحنه بی حرکت می لرزد و رنگ آن به قطعه حیات می بخشد ، بیشتر از چهره های غیر قابل رمزخوانی در خط مقدم نقاشی.

استفاده مونه از رنگ به این معنی است که سایه نارنجی که آسمان او را تشکیل می دهد به طور یکپارچه با خورشید مخلوط می شود. درخشش خورشید در بقیه نقاشی به آن احساس وهم انگیزی می بخشد که آسمان را با همان درخشش مملو از خورشید در نقاط مختلف آسمان آغشته می کند. قدرت نور خورشید با شکسته شدن رنگ نارنجی از بلوزهای یخ زده بیشتر می شود.

نقاشی طلوع آفتاب

ضربه قلم مو:
امپرسیونیسم سکته های سریع قلم مو را ترجیح می داد تا بلافاصله صحنه جلوی آنها را به تصویر بکشد. در نقاشی طلوع آفتاب از چنین روش ضربه سریع برس برای نشان دادن تأثیر نور خورشید در برابر آب و روان بودن آن در مقایسه با سایر قسمتهای صحنه استفاده می کند.

چشم انداز:
مانند بسیاری از قطعات مونه بر اساس آب ، نقاشی این هنرمند در وسعت آب شروع می شود تا بتواند درجه ای از پایان ناپذیری را در کار خود منتقل کند. آب هیچ آغاز و انتهایی ندارد و ساختارهای تار غیر قابل تشخیص در پس زمینه از این نظر پشتیبانی می کنند.

پذیرش انتقادی نقاشی طلوع آفتاب

پذیرایی معاصر:
برداشت: از طلوع آفتاب در ابتدا از ورود به آکادمی هنرهای Beaux امتناع شد ، زیرا استاندارد هنری حقوقی در آن زمان امپرسیونیسم را دارای تسلط کافی برای نمایش می دید. به همین دلیل به جنبش امپرسیونیسم با بی احترامی و تحقیر نگاه می شد و امپرسیونیست های آینده به دنبال برپایی نمایشگاه خود برای نشان دادن استعداد خود هستند.

راهنمای عکاسی از بافت | 5 روش ایده آل
بیشتر بخوانید

به عنوان مرکز اصلی نمایشگاه مستقلاً سازمان یافته ، سنگینی این نظارت در برابر کارهای مونه قرار گرفت. گفته می شود که بسیاری از بینندگان اولین نمایشگاه فقط برای تمسخر و سرگرم کردن کاری بودند که آنها آن را فقیر و ناتمام می دیدند.

منتقد لو Charivari ، لوئیز لروی ، شاید با انتقادات خود بیشترین انتقاد را داشت و نظرات او با مجموعه ای از مقالات علیه امپرسیونیست ها و شکل هنر آنها پیچیده بود. در زمان نمایشگاه لروی اشاره کرد که: –

” نقاشی طلوع آفتاب – من از آن اطمینان داشتم. من فقط به خودم می گفتم ، از آنجا که تحت تأثیر قرار گرفتم ، باید تا حدودی در آن تأثیر بگذارد … و چه آزادی ، چه سهولت کار! تصویر زمینه در حالت جنینی آن بیش از آن دریا. “

پذیرایی مدرن:
منتقدان امروزی مونه انتقاداتی را علیه وی مطرح كردند كه بسیاری از کارهای او چند روز یا هفته ها دور از این نقاشی به پایان رسید. چنین سبکی برخلاف هر آنچه امپرسیونیست ها ادعا می کردند ، بود و در اواخر کار خود مونه قطعاً به این روش نقاشی روی آورد.

کم رنگ شدن سلامتی و ناتوانی در یک ساعت نشستن در بیرون از خانه در شرایط آب و هوایی گاهاً معتدل به این معنی بود که به پایان رساندن یک قطعه دور از نقش و نگار بهترین گزینه برای مونه بود. با این وجود در « نقاشی طلوع آفتاب » ، مونه جوان به احتمال زیاد کار را در یک نشست به عنوان قطعه اولیه سبک شکوفایی امپرسیونیسم به پایان رساند.

مکانهای نقاشی طلوع آفتاب در طول زمان – فروش قابل توجه
برداشت: طلوع آفتاب سرانجام توسط دختر این هنرمند در میان آثار دیگر به موزه مارموتان که در حال حاضر در آن اقامت دارد وصیت شد. با وجود فروش ناامیدکننده اولیه ، در حال حاضر فراتر از قیمت است و یک گنجینه ملی محسوب می شود. در سال 1985 از موزه به سرقت رفت اما در سال 1990 بازیابی شد.

نقاش نقاشی طلوع آفتاب

کلود مونه 32 سال داشت که نقاشی طلوع آفتاب را کشید. این هنرمند برای فرار از جنگ فرانکو پروس که بیشتر مناطق فرانسه را درگیر خود کرده بود ، اخیراً پدر شده بود و برای مدت یک سال در لندن نقل مکان کرد. مونه قبل از شروع به کار نقاشی طلوع آفتاب ، سبک امپرسیونیسم خود را کامل می کرد و از بسیاری از مربیان و دوستانش یاد می گرفت ، که شاید یکی از بارزترین نمونه های اولیه جنبش باشد.

آموزش عکاسی از سوژه متحرک
بیشتر بخوانید

دوره هنر نقاشی طلوع آفتاب
مونه نقاشی طلوع آفتاب را در زمانی تکمیل کرد که جنبش امپرسیونیسم هنوز در روزهای تازه رشد خود بود. به دلیل عدم پذیرش سالن پاریس ، این گروه از هنرمندان ، هنوز به عنوان امپرسیونیست شناخته نشده اند ، تصمیم می گیرند نمایشگاه خود را ترتیب دهند تا از این نهاد هنری که برای همیشه تلاش آنها برای نمایش آثار خود را برای عموم مردم ناکام می گذارد ، نمایشگاه خود را ترتیب دهند.

کتابشناسی نقاشی طلوع آفتاب
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلود مونه و آثار هنری وی ، لطفاً از منابع توصیه شده زیر استفاده کنید.

• وایلدنشتاین ، دانیل. مونه یا پیروزی امپرسیونیسم. Taschen GmbH ، 2010
• موزه هنر مونه ، کلود و متروپولیتن. برداشت مونه. کتاب های کرونیکل ، 2009
• پاتین ، سیلوی و رابرتز ، آنتونی. مونه: امپرسیونیست نهایی (افق های جدید). تیمز و هادسون ، 1993
• راسل ، ویویان. باغ مونه: در طول فصول در Giverny: پشت صحنه و در طول فصول. فرانسیس لینکلن ، 1995
• ری ، ژان دومینیک و روآرت ، دنیس. Monet: Water Lilies: The Complete Series. فلاماریون ، 2008
• مونه ، کلود. مونه توسط خودش. Little ، Brown & Company ، 2000

منبع سایت مداد

بهترین فیلم های سیدنی لومت|فیلم دوستان خوب|نقد فیلم روزهای بهشت|واقعیت مجازی|بهترین فیلم های اورسن ولز|سریال پیکی بلایندرزفیلم موربیوس|فصل دوم سریال bonding|بهترین فیلم های بن افلک|آلفرد هیچکاک|نقد فیلم پدر|مفهوم ریتم در موسیقی|تحلیل نقاشی اتاق خواب|بهترین فیلمهای رابرت دنیرو|فیلم لبخندهای یک شب تابستانی|نقد فیلم برف شکن|تفاوت بین سبک هیپ هاپ و رپ|فیلم فارگو|ویلیام شکسپیر|سبک رمانتیسم در نقاشی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

6 − 5 =