صفحه اصلی > هنر و سرگرمی : راهنمای عکاسی مادون قرمز : نحوه ایجاد تصاویر مادون قرمز
ads

راهنمای عکاسی مادون قرمز : نحوه ایجاد تصاویر مادون قرمز

مادون قرمز

عکاسی مادون قرمز ، که تصاویری نامحسوس برای چشم انسان ثبت می کند ، در بسیاری از زمینه ها از جمله علم ، نجوم ، هنر و تصویربرداری پزشکی استفاده می شود. با نحوه ایجاد تصاویر مادون قرمز خود همراه با لیستی از تجهیزات لازم آشنا شوید.

عکاسی مادون قرمز چیست؟

عکاسی مادون قرمز (یا عکاسی مادون قرمز) نوعی از عکاسی است که از فیلم یا دوربینهای خاصی استفاده می کند که می توانند نور مادون قرمز (نور مادون قرمز) را تشخیص داده و بازتولید کنند. نور مادون قرمز تقسیم در طیف کامل تابش الکترومغناطیسی (EMR) است که در طول موج طولانی تر از طیف نور مرئی حرکت می کند ، یا قسمتی که چشم انسان می تواند ببیند.

در حالی که چشم انسان نیز نمی تواند نور IR را درک کند ، دوربینهای مادون قرمز مخصوص و فیلترهای IR خارجی می توانند آن را ضبط کنند. رفلکس تک لنز (SLR) و دوربین های دیجیتال تک لنز رفلکس (DSLR) از آینه و منشور استفاده می کنند که به عکاس اجازه می دهد تصویر IR را ببیند.

در عکاسی مادون قرمز ، رنگ پوست سفید و صاف به نظر می رسد ، در حالی که رنگ های سیاه خاکستری یا سفید می شوند و رنگ های روشن – مانند آسمان آبی – اشباع به نظر می رسند. این تصاویر و رنگهای چشمگیر و اخروی ، که ابزارهای ویرایش عکس نمی توانند به راحتی آنها را بسازند یا بازتولید کنند ، به همین دلیل است که عکاسی مادون قرمز اغلب برای عکاسی با هنرهای زیبا استفاده می شود.

عکاسی IR همچنین در خارج از تلاش های خلاقانه کاربردهای زیادی دارد ، از جمله تصویربرداری پزشکی و دندان ، نقشه برداری نظامی ، نجوم و معاینه فنی هنری. نیروی انتظامی همچنین از عکاسی مادون قرمز دیجیتال برای مستند سازی شواهدی که چشم غیر مسلح نمی تواند آنها را ببیند ، استفاده می کند.

مادون قرمز

مختصری از تاریخچه عکاسی مادون قرمز

در اینجا یک مرور کوتاه از تاریخچه عکاسی مادون قرمز وجود دارد:

رابرت وود اولین تصاویر عکاسی IR را منتشر می کند. تاریخچه عکاسی مادون قرمز با فیزیکدان و مخترع آمریکایی رابرت وود آغاز می شود ، که اولین کسی است که عمداً تصاویر IR از عکاسی منظره را منتشر کرده است. برای ثبت این عکسهای مادون قرمز ، وود از نمونه اولیه یک فیلتر مادون قرمز استفاده کرد که به اشعه های مادون قرمز و ماوراء بنفش اجازه می دهد وارد دوربین شوند و در عین حال EMR را از طیف نور مرئی کاهش می دهد.

راهنمای هنر پرفورمنس | 7 هنرمند برجسته پرفورمنس
بیشتر بخوانید

نیروهای مسلح از عکاسی مادون قرمز در جنگ جهانی اول استفاده می کنند. در طول جنگ جهانی اول ، عکاسی مادون قرمز به عنوان راهی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد مناطق با پوشش گیاهی سنگین یا پوشش زمین یا گرفتن عکس هایی از تصاویر پوشیده از پوشش ابر یا مه استفاده شد. طی دو دهه ، عکاسان حرفه ای و آماتور به طور گسترده از فیلم IR استفاده کردند. صنعت عکاسی فیلم های متحرک از آن برای ایجاد جلوه های “روز به شب” (شبیه سازی شب هنگام عکاسی در طول روز) استفاده کرد.

عکاسی IR وارد جریان اصلی می شود. تصاویر مادون قرمز در طول قرن بیستم در رسانه های مختلف جمع آوری شده است. عکاسانی مانند آنسل آدامز افسانه ای از فیلم سیاه و سفید حساس به مادون قرمز برای ثبت تصاویر واضح و باشکوه از طبیعت یا پرتره استفاده کردند. متناوباً ، هنرمندان محبوب ضبط صدا در دهه 1960 عکسهای مادون قرمز را روی جلد آلبوم قرار دادند تا حس دنیوی بودن مرتبط با روانگردان را القا کنند.

ظهور دوربین دیجیتالی تأثیر دگرگونی بر عکاسی مادون قرمز داشت: سهولت نسبی گرفتن عکسهای IR با دوربین دیجیتال و در دسترس بودن دوربینهای IR ، استفاده از تصاویر IR را برای هنرهای زیبا و صنایع دیگر گسترش داد.

6 کاربرد عکاسی مادون قرمز

کاربردهای مختلفی از عکاسی مادون قرمز وجود دارد ، از جمله:

1.مشاهده اسناد تغییر یافته: تغییرات در سند ، مانند قرار گرفتن در معرض آتش ، محو شدن ، سن ، خاک سطحی و حتی پاک شدن یا رونویسی ، در اسناد با استفاده از عکاسی مادون قرمز قابل مشاهده است. عکسهای IR همچنین می توانند جزئیات مربوط به مواد چاپ شده و عکسهایی را که دچار سایش یا آسیب مشابه شده اند ، ارائه دهند.

2.ثبت تصاویر هنری: عکاسی مادون قرمز به دلیل توانایی در ثبت تصاویر چشمگیر و حتی سوررئال برای عکاسی هنری زیبا استفاده می شود. عکاسی مادون قرمز سیاه و سفید می تواند جزئیات ریز را ارائه دهد که ممکن است در تصاویر رنگی نشان داده نشوند و همچنین از بروز مشکلاتی در مورد رنگ کاذب که ممکن است در تصاویر سیاه و سفید ایجاد شود جلوگیری کند.

10 تم فیلم کلاسیک با مثال
بیشتر بخوانید

عکسهای IR رنگی به تغییرات رنگهای اصلی (سبز ، قرمز و آبی) عمیقاً اشباع شده یا غیر دنیایی می شوند. عکاسی دیجیتال مادون قرمز رنگی در بین علاقه مندان به عکاسی با طیف کامل محبوبیت پیدا کرده است.

3.تصویربرداری و مشاهده پزشکی: اشعه الکترومغناطیسی مورد استفاده در عکاسی مادون قرمز یک وسیله غیرتهاجمی و بدون قرارداد برای مشاهده تصاویر از طریق پوست است.

متخصصان پزشکی اغلب از آن برای مطالعه اعصاب و سیاهرگ ها ، تومورهای سینه و آسیب های ناشی از سوختگی استفاده می کنند. کاربردهای آن شامل توانایی مطالعه شرایط چشم ، ریه ها و دندان ها است و می تواند در تعیین سلامت جنین در زمان رحم کمک کند.

4.مطالعه گیاهان و تشعشعات: دانشمندان علاوه بر کاربردهای پزشکی خود ، از عکاسی مادون قرمز برای مطالعه بیولوژی و بیماری های گیاهان ، فسیل های گیاهان

، نجوم و طیف سنجی استفاده می کنند که مطالعه نحوه جذب نور و تشعشع از سوی دیگر اجسام است. محققان پزشکی قانونی غالباً از عکسبرداری IR در تحقیقات علمی حوادث مرتبط با جنایت برای تشخیص وجود خون یا بقایای گلوله و حتی رنگدانه های جوهر تاتو به عنوان وسیله ای برای تعیین هویت استفاده می کنند.

5.بررسی مناظر: می توانید از عکاسی مادون قرمز برای مشاهده اجسام از فاصله دور که پوشش گیاهی یا شرایط آب و هوایی ممکن است آنها را مبهم کند ، استفاده کنید. فیلم IR نسبت به تصویری با کنتراست بیشتر تصویر واضحی ارائه نمی دهد و جزئیاتی را آشکار می کند که برهنه نمی تواند به راحتی مشاهده کند.

مادون قرمز

برای عکاسی مادون قرمز به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

عکاسی مادون قرمز به تجهیزات عکاسی خاصی نیاز دارد ، از جمله:

دوربین مادون قرمز تبدیل شده: SLR ها یا DSLR ها می توانند تصاویر مادون قرمز بگیرند ، اما در بیشتر موارد ، مدت زمان طولانی قرار گرفتن در معرض برای گرفتن عکس IR باعث تار شدن حرکت می شود. با برداشتن فیلتر مسدودکننده IR روی سنسور دوربین و جایگزینی آن با فیلتر “گذر IR” و حذف نور مرئی ، می توانید دوربین ها را به گرفتن عکسهای مادون قرمز تبدیل کنید.

تبدیل دوربین به عکاسی IR و استفاده عادی از دوربین اجازه می دهد. با این حال ، تغییر دائمی است و می تواند دشوار باشد (اگر خودتان این کار را انجام می دهید یا با آموزش) یا گران (اگر آن را به یک شرکت تبدیل مادون قرمز ارسال می کنید).

دوربین چه زمانی اختراع شد؟ تاریخچه عکاسی
بیشتر بخوانید

فیلتر مادون قرمز: فیلتر مادون قرمز مقرون به صرفه ترین روش برای عکاسی IR است. بسیاری از فیلترهای مادون قرمز مختلف در بازار وجود دارد که می توانند عناصر طیف مادون قرمز را ضبط کنند. با این حال ، بسیاری از مسائل مربوط به عکاسی IR در دوربین های غیر تبدیل شده هنگام استفاده از فیلترها نیز وجود دارد

، مانند تاری حرکت در زمان نوردهی طولانی و سرعت شاتر کندتر. برخی نیز ممکن است یک نقطه داغ ایجاد کنند-ناحیه ای در تصویر که از دیگران روشن تر است-که نیاز به کارهای گسترده پس از پردازش دارد.

فیلم مادون قرمز: می توانید از فیلم IR رنگی یا سیاه و سفید برای ثبت تصویر IR استفاده کنید. با این حال ، فیلم مادون قرمز می تواند گران باشد و یافتن آن دشوار است.

نحوه گرفتن تصاویر مادون قرمز

در اینجا راهنمای گام به گام نحوه ثبت تصاویر مادون قرمز آمده است:

1.دوربین خود را آزمایش کنید. تعیین اینکه آیا دوربین فعلی شما به نور IR حساس است یا خیر ، قبل از انجام هرگونه عکاسی با نور IR بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت نمی توانید تصاویر را به درستی ضبط کنید. یک راه ساده برای تعیین قابلیت استفاده از دستگاه کنترل از راه دور برای تلویزیون است.

دوربین خود را روی انتهای ریموت کنترل متمرکز کنید که برای فعال کردن آن به تلویزیون اشاره می کنید ، سپس یکی از دکمه ها را فشار دهید. از منظره یاب LCD (یا از ویژگی نمای زنده خود استفاده کنید) ، یا عکس بگیرید ؛ اگر نور لامپ را می بینید ، دوربین می تواند عکس های IR را بگیرد.

2.تنظیمات دوربین خود را تنظیم کنید. قبل از ثبت تصویر ، باید دوربین خود را تنظیم کنید ، به ویژه اگر از فیلتر برای عکاسی IR استفاده می کنید ، تا بتوانید بهترین تصاویر ممکن را ثبت کنید. از آنجایی که عکس های IR نیاز به نوردهی طولانی دارند ، کاهش نویز را خاموش کرده و ISO خود را – حساسیت دوربین به نور – را تا آنجا که ممکن است تنظیم کنید

. تعادل رنگ سفید خود را با تنظیمات از پیش تنظیم شده (در صورت استفاده از فیلتر) یا با حالت سفارشی تعادل رنگ سفید (در صورت عدم استفاده) تنظیم کنید. برای جلوگیری از تار شدن ، دیافراگم خود را کوچک نگه دارید ، مخصوصاً اگر در حال عکاسی منظره هستید.

5 راه برای متمرکز ماندن هنگام نوشتن فیلمنامه با نکاتی از اسپایک لی
بیشتر بخوانید

3.در یک روز آفتابی عکس بگیرید. اگرچه ممکن است نور زیاد خورشید برای بسیاری از عکس ها ایده آل نباشد ، اما دقیقاً همان شرایطی است که شما برای عکاسی IR می خواهید. ظهر در یک روز آفتابی تابستانی نتایج بسیار خوبی را به ارمغان می آورد ، و اگر می توانید در جایی با شاخ و برگ زیاد عکس بگیرید ، حتی بهتر ، زیرا گیاهان و دیگر موجودات زنده نور مادون قرمز را منعکس می کنند.

4.از یک فایل RAW استفاده کنید. هنگام عکاسی IR ، یک فایل RAW یا منفی دیجیتالی را بر روی JPEG انتخاب کنید. فایل های RAW بزرگتر هستند ، داده های بیشتری را مستقیماً از سنسور حفظ می کنند و در تنظیمات پس از پردازش برای تراز سفیدی ، نوردهی یا نقاط داغ و سایر موارد ، کیفیت تصویر کمتری از دست می دهند.

مادون قرمز

مجله با دوربین

بیشتر بخوانید:

نقاشی طلوع آفتاب از کلود مونه | پرفروش ترین کتاب های جهان | فیلم از کرخه تا راین | فیلم شنیده‌ها و دیده‌ها | بهترین فیلم های الیا کازان | فیلم بوی خوش موفقیت | فصل دوم سریال Raising Dion | زندگینامه جفری دامر | فیلم تصنیف نارایاما | بهترین کتاب های ادبیات سوئد |

دیدگاهتان را بنویسید

شانزده + 3 =