صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : نوردهی دوگانه : یک راهنمای گام به گام
ads

نوردهی دوگانه : یک راهنمای گام به گام

نوردهی دوگانه

عکاسی با نوردهی دوگانه راهی هیجان انگیز برای پیش بردن محدودیت های هنری شما است ، به ویژه با انعطاف پذیری ارائه شده توسط نرم افزار ویرایش دیجیتال.

تاریخچه مختصری از مواجهه مضاعف

امروزه به راحتی می توانید با نرم افزار ویرایش دیجیتال عکس های دوتایی بسازید ، اما در گذشته این کار پیچیده تر بود. بن لانگ ، عکاس و معلم مجرب توضیح می دهد: “در روزهای گذشته ، با قرار دادن تصویر روی یک قطعه فیلم ، نوردهی مضاعف صورت می گرفت.” “به جای جایگزینی آن قطعه فیلم یا پیچاندن فیلم به جلو ، شما از یک عکس دیگر استفاده می کنید تا در دوربین اضافه شود. این در آن زمان یک جلوه ویژه بود و برای مردم یک چیز وحشی و غیرواقعی بود. “

عکاسی با نوردهی چندگانه یکی از اولین نمونه های جلوه های ویژه در عکس ها بود. این فرصتی بود برای ایجاد چیزی که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست. امروزه مردم به تغییر تصاویر عادت کرده اند ، به طوری که تازگی از بین رفته است. اما قرار گرفتن در معرض دوگانه هنوز فرصتی را برای افزایش محدودیت های خلاقانه و ایجاد تصاویر منحصر به فرد و معنی دار ارائه می دهد. آنها غالباً تصاویر نسبتاً انتزاعی ایجاد می کنند و آنها را به یک ابزار عالی برای درک ترکیب تبدیل می کند.

آموزش آزمایش فیلم

برای دستیابی به یک نوردهی دوگانه عالی ، مهم است که با فرایند ایجاد عکاسی فیلم آشنا شوید. دو روش اصلی برای انجام یک عکس با نوردهی دوگانه با فیلم وجود دارد: در دوربین یا در اتاق تاریک.

نوردهی دوگانه

نوردهی دوگانه

داخله دوربین

هنگامی که سعی می کنید از دو نوردهی در دوربین استفاده کنید ، در یک قطعه فیلم دو نوردهی انجام می دهید. بسته به دوربین فیلم شما ، ممکن است لازم باشد قبل از عکس دوم فیلم را به عقب بچرخانید ، اگر پس از گرفتن نوردهی به طور خودکار یک فریم را به جلو حرکت دهد.

“شما باید فرض کنید که وقتی دوبار در معرض دید قرار می گیرید ، فوراً کار نخواهد کرد و مجبور خواهید شد که زیاد با آن دست و پنجه نرم کنید.”

راهنمای عکاسی از منظره شهری : چگونه می توان عکس های کاملی از خط افقی گرفت
بیشتر بخوانید

هنگام تلاش برای نوردهی دوگانه در دوربین ، باید نوردهی خود را روی هم قرار دهید. نور حاصل از نوردهی دوم همچنان به نوردهی اول شما تأثیر می گذارد و باعث تاریک شدن آن می شود ، بنابراین هنگام تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر به این نکته توجه داشته باشید. برای جلوگیری از باد کردن تصویر نهایی ، باید هر دو عکس را کم نوردهی کنید.

این یک فرایند پیچیده است. لانگ توصیه می کند: “فرض کنید وقتی دوبار در معرض دید قرار می گیرید ، فوراً کار نمی کند.” “شما مجبورید خیلی با آن کنار بیایید” برنامه ریزی آینده بخش بزرگی از موفقیت در معرض مضاعف بودن است. برای تجسم تصویر نهایی خود وقت بگذارید و به تمام جزئیات توجه کنید.

چندین تصویر مشابه با نوردهی مضاعف را در یک رول فیلم بگیرید ، تا بتوانید یکی از آنها را پیدا کنید. عکاس شاون اینگرسول می گوید: “شما نمی دانید که چه چیزی دارید تا زمانی که فیلم را توسعه ندهید.”

در اتاق تاریک

اگر در حال تلاش برای قرار گرفتن در معرض مضاعف در اتاق تاریک هستید ، روند کمی متفاوت است. شما چندین بار کاغذ حساس به نور خود را در بزرگ کننده (یک پروژکتور شفافیت تخصصی که برای پخش نور از طریق نگاتیو عکاسی شما استفاده می شود) قرار می دهید. این رویکرد نسبت به دوربین کمی ساده تر است

، زیرا می توانید از نگاتیوهای فیلمبرداری شده و توسعه یافته معمولی استفاده کنید و می توانید نگاتیوها را در بزرگنمایی خود قرار دهید و زاویه دهید. این انعطاف پذیری بیشتر به شما امکان می دهد با تنظیم میزان نوری که کاغذ حساس خود را در معرض آن قرار می دهید ، کدورت هر لایه را آزمایش کنید. اولین منفی شما ممکن است به زمان بیشتری در بزرگنمایی نیاز داشته باشد ، در حالی که منفی دوم شما فقط چند ثانیه طول می کشد.

قرار گرفتن در معرض مضاعف در اتاق تاریک در اولین بار دشوار است ، بنابراین صبر کلیدی است. لانگ پیشنهاد می کند که مبتدیان “ابتدا از سیاه و سفید استفاده کنند و مکانیسم دوربین خود را بیاموزند. با موقعیت های بسیار ساده شروع کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید یک فضای خالی پیدا کنید و یک عنصر در آن قرار دهید.

آموزش عکاسی ماکرو : چگونه از جزئیات ریز عکس بگیریم
بیشتر بخوانید

سپس آن را با یک فضای خالی دیگر و یک عنصر در جای دیگر ترکیب کنید. شما خواهید فهمید که چگونه این نوردهی در کامپوزیت نهایی شما ایجاد می شود. ” آزمایش با سایه و نور راهی عالی برای به دست آوردن تجربه ترکیب بندی در نوردهی دوگانه است ، خواه در دوربین یا در اتاق تاریک.

سهولت قرار گرفتن در معرض دیجیتال دوگانه

با استفاده از نرم افزارهای عکاسی و ویرایش دیجیتال ، قرار گرفتن در معرض دو برابر آسان تر است. کارلی دیویدسون ، عکاس باتجربه می گوید: “اکنون می توانید یک عکس را بسیار موثرتر از زمانی که سعی می کردید در دوربین عکاسی کنید ، اجرا کنید.”

در حالی که برخی از دوربین های دیجیتال دارای تنظیمات نوردهی دوگانه هستند ، تنظیمات و ابزارها بسته به مارک متفاوت است و ممکن است اصلاً در دوربین های قدیمی وجود نداشته باشد. انعطاف پذیری نرم افزار ویرایش جایی است که عکاسان و هنرمندان واقعاً می توانند محدودیت های خلاقانه نوردهی دوگانه را افزایش دهند. اینگرسول خاطرنشان می کند که می توانید “دو عکس دیجیتالی بگیرید و آنها را روی هم قرار دهید. از طریق ترکیب حالت ها ، شفافیت و پوشش می توانید یک تصویر دوتایی در معرض دید ایجاد کنید. “

نوردهی دوگانه

نوردهی دوگانه

آزمایش شفافیت
برای دستیابی به نوردهی مضاعف از طریق ویرایش ، باید تصاویر خود را روی هم چیده و سپس شفافیت و کدورت تصویر برتر خود را آزمایش کنید. کدورت میزان محدودیت چیزی است که نور را مسدود می کند و با Photoshop می توانید کدورت لایه ها ، فیلترها و جلوه ها را تغییر دهید تا تصویر زیرین نمایان شود.

ماسک زدن برای مبتدیان

پوشش لایه یک راه برگشت پذیر برای پنهان کردن بخشی از لایه است. اگر قسمتی از تصویر اول شما وجود داشته باشد که ظاهر مناسبی نسبت به تصویر دوم شما ندارد ، ماسک زدن یک راه حل عالی است. ماسک به شما انعطاف پذیری بیشتری نسبت به پاک کردن دائمی بخشی از تصویر می دهد و مخصوصاً برای ایجاد تصاویر ترکیبی یا نوردهی مضاعف مفید است.

اصول اولیه ترکیب

لانگ در مورد انجام نوردهی مضاعف در نرم افزار ویرایش عکس می گوید: “لازم نیست نگران برگرداندن فیلم به جای مناسب باشید.” “شما کنترل بسیار بیشتری بر نحوه ترکیب چیزها دارید. شما می توانید چیزهایی را که نمی توانستید در اتاق تاریک ترکیب کنید ترکیب کنید. ” ترکیب نحوه کنترل پیکسل ها در تصویر شما توسط ابزار نقاشی یا ویرایش را کنترل می کند. به جای فرار و سوزاندن در اتاق تاریک ، ترکیب در دیجیتال به شما امکان می دهد تصاویر را در سطح پیکسل ادغام کنید.

نقاشی رویا از پیکاسو
بیشتر بخوانید

آموزش های خاص

هنگامی که اصول اولیه را درک کردید ، آماده هستید که با موفقیت یک تصویر دوتایی یا کامپوزیت ایجاد کنید. این تنظیمات ریز می تواند چیزی باشد که نوردهی مضاعف یا کامپوزیت شما را موفق می کند.

ایجاد یک نوردهی مضاعف: این آموزش را دنبال کنید تا ببینید چگونه ترکیب دو تصویر می تواند تاثیر بصری آنها را چند برابر کرده و به یک اثر نوردهی مضاعف برسد.

تصاویر را به شیوه ای خلاقانه ترکیب کنید: با این نکات گام به گام نکات و نکات ترکیب بندی خلاقانه را بیاموزید.

به نوردهی مضاعف خود رنگ اضافه کنید: با آزمایش رنگ های جدید ، یک نوردهی ساده سیاه و سفید ساده را افزایش دهید.

لانگ می گوید که هنگام ایجاد عکس های خیره کننده با نوردهی دوگانه ، “همه قوانین خاموش هستند. شما می توانید هر کاری که دوست دارید انجام دهید. ” خلاقیت خود را تقویت کرده و با ابزارهای جدید آزمایش کنید

، چه از فیلم استفاده می کنید یا از دیجیتال. اولین تلاشهای شما برای قرار گرفتن در معرض دوگانه احتمالاً بی نقص نخواهد بود ، اما ناامید نشوید. مانند هر چیزی ، تسلط بر این تکنیک زمان و تمرین می طلبد.

نوردهی دوگانه

نوردهی دوگانه

منبع با دوربین

بیشتر بخوانید:

فیلم عروسی خوبان | بهترین فیلم های ایزابلا روسلینینقد انیمیشن up | سریال دیوانه برای یکدیگر | نقد انیمه Jujutsu Kaisen | فیلم باغ اسرار آمیز | نقد فیلم To Olivia 2021 | فیلم برای اولیویا | نقاشی سگ های پوکر باز | سریال Dancing Queens | نقد فیلم پرده |

دیدگاهتان را بنویسید

هفده + 2 =