هلن میرن ، بازیگر برنده جایزه اسکار ، نکات و بهترین روش ها را برای پیدا کردن و حفظ شخصیت در هنگام کار به اشتراک می گذارد.
هر بازیگری روشهای خاص خود را برای شخصیت پردازی دارد. برای هلن میرن ، بازیگر انگلیسی برنده جایزه اسکار ، این ترکیبی از تحقیقات گسترده از قبل و آیین هایی است که او برای حفظ شخصیت خود هنگام کار ایجاد کرده است.
1. اختراع یک داستان بنیادی
درست مانند این که هر یک از ما در داستان زندگی خودمان پایه گذاری کرده ایم ، با هر شخصیتی که بازی می کنید باید مانند یک انسان کاملاً درک شده رفتار شود و ریشه در داستان بنیادین خود داشته باشد. وقتی در حال کار بر روی یک نقش هستید ، آن داستان را در ذهن خود روشن نگه دارید ، نه سفر احساسی یا خودخواهی خود.
حتی اگر در حال بازی در نقش ، ایفای نقش کوچک یا شکل دادن به یک شخصیت فانتزی مبهم هستید ، باز هم می توانید تا آنجا که ممکن است زندگی خود را در اختیار آنها قرار دهید. همه شخصیت های سه بعدی دارای ترس ها ، خواسته ها ، پیروزی ها ، شکست ها و ضربه هایی هستند که لزوماً در فیلمنامه ظاهر نمی شوند
، اما با این وجود می توانند زمینه غنی ای را فراهم آورند که در هنگام شخصیت پردازی می توان از آنها استفاده کرد. اگر ایده هایی در مورد پیشینه شخصیت خود دارید که بر نحوه نمایش شخصیت شما تأثیر می گذارد ، از به اشتراک گذاشتن آنها با کارگردان نترسید.
2. یک داستان درون داستان پیدا کنید
وقتی هلن نقشی را ایفا می کند ، در درون داستان بزرگتری که نمایش یا فیلم بیان می کند ، برای خود یک داستان مخفی پیدا می کند. شاید به این دلیل باشد که چرا او این نقش را انتخاب کرده است یا اینکه چه چیزی او را در سطح عمیقاً شخصی به نقش متصل می کند. این داستان خصوصی اوست – او این را با هیچ کس در میان نمی گذارد. شما احتمالاً هرگز این را در کلاس های بازیگری نخواهید آموخت ، اما هلن شما را تشویق می کند که اجازه دهید این داستان خصوصی در زیر سطح بجوشد و ذهن ناخودآگاه شما را درگیر کند.
3. تحقیق ، تحقیق ، تحقیق
تحقیقات بخشی جدایی ناپذیر از روند هلن است. یکی از انواع اصلی تحقیقات او تحقیقات تحت اللفظی است که جنبه های مشخص تری از یک شخصیت را شامل می شود: حرفه ، شیوه زندگی ، زمینه تاریخی آنها. به طور کلی این نوع تحقیق در مورد مواردی که به صراحت در متن یافت می شوند ، گسترش خواهد یافت. هلن همچنین “تحقیق شاعرانه” انجام می دهد که مستلزم تخیل است – در مورد جهان شخصیت خود و جایگاه آنها در آن فکر کنید.
وقتی شخصیتی را بر اساس یک شخص واقعی بازی می کنید ، روند شما باید تغییر کند تا شامل تحقیقات بیوگرافی مشخص شود. بسته به شخصیت ، انواع مختلفی از اطلاعات منبع اصلی در مورد آنها را خواهید داشت – فیلم های ویدئویی ، گزارش های تاریخی از دوره های دیگر و پرتره تنها چند نمونه هستند. هرچه اطلاعات کمتری در مورد یک شخصیت – مانند تجربه هلن با الیزابت اول – در دسترس باشد ، باید عمیق تر باشید و خلاقیت بیشتری در رویکرد خود داشته باشید.
اگر شخصیت شما چیزهایی را تجربه می کند که ندارید ، تحقیق کنید. به دنبال تجربیات آن تجربه باشید و مایل باشید به مکانهای تاریک و شاید ناراحت کننده بروید – این بخشی از کار شما است. وقتی هلن ماریا آلتمن ، مادری را که پسرش در اعتصاب غذا در ایرلند در زندان به سر می برد ، در فیلم زن طلا به تصویر کشید
، به این فکر کرد که زندگی در این شرایط تاریخی ، در خط مقدم درگیری های خشونت آمیز ، به چه معناست. تحقیقات شاعرانه اغلب پس از تحقیقات لفظی صورت می گیرد ، زیرا می توانید به شخصیت خود در زمینه تاریخی آنها فکر کنید و انتخابهای آنها در مورد آنها روشن می کند.
تحقیقات همچنین به شما کمک می کند تعیین کنید که یک شخصیت قدرت خود را در کجا دارد ، و در طول فرایند تحقیق به آنها نزدیکتر می شوید – آن را راهی دیگر برای روان خود در نظر بگیرید.
هلن شما را تشویق می کند که تاریخ را به عنوان یک بازیگر بخوانید ، نه به عنوان یک مورخ. هلن هنگام تحقیق درباره شخصیت های سلطنتی به ظاهر غیرقابل دسترسی الیزابت اول و الیزابت دوم دریافت که پرتره ها مرجع مفیدی هستند.
مطالعه پرتره ها به او این امکان را می دهد که بفهمد که او نیز هنرمند دیگری است که در حال کشیدن پرتره از ملکه است و این باعث شد تا برخی از ارعاباتی که احساس می کرد از بین برود. تصاویر ویدئویی ملکه الیزابت دوم در دوران کودکی راه دیگری را برای شخصیت او ارائه می داد ، که به هلن کمک کرد او را به عنوان یک شخص کامل درک کند – نه فقط یک چهره.
اگر می توانید به تصاویری از شخصیت خود دسترسی پیدا کنید ، به رفتارهای آنها توجه کنید ، از نحوه حرکت شخصیت گرفته تا حرکات دقیقه ای و الگوهای گفتاری. با این حال ، به یاد داشته باشید که تمام این تحقیقات کاملاً آموزنده است – نیازی نیست که در هنگام اجرا به هیچ یک از آنها به معنای واقعی کلمه اشاره کنید. اگر این کار را انجام داده اید ، عملکرد شما به طور طبیعی منعکس کننده آن است.
4. با افراد میدانی آشنا شوید
مهم این است که با افرادی ملاقات کنید که کار شخصیت شما را انجام می دهند تا بتوانید نقش را به طور کامل درک کنید. توجه ویژه ای به زبان بدن افراد در نمایشگاه شخصیت خود داشته باشید تا بدانید که شخصیت شما چگونه می تواند قدرت خود را تقویت کند. هنگامی که روی نقش کار می کنید و آن را اجرا می کنید ، می توانید تحقیقات واقعی را که انجام داده اید کنار بگذارید و با درونی کردن آن ، اعتماد کنید که بازی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.
5. از آینه ها دوری کنید
در حالی که می تواند وسوسه کننده باشد ، هرگز جلوی آینه عمل نکنید. اتفاقی که برای شما و شخصیت شما می افتد کاملاً یک تجربه داخلی است. اگر تمام کارهای آمادگی خود را انجام داده اید ، چهره شما به طور طبیعی آنچه را که در آن لحظه اتفاق می افتد بیان می کند. این باید یک تجربه ارگانیک و کاملاً احساس شده باشد.
6. ایجاد یک آیین
مجموعه فیلم ها و تئاترها می توانند مکان های بسیار زیاد و حواس پرتی باشند. برای ارائه بهترین عملکرد خود ، راهی برای جلوگیری از حواس پرتی و ثابت ماندن در روند شخصی خود پیدا کنید. اگر احساس می کنید گم شده یا مضطرب هستید ، سعی کنید یک آیین را برای شخصیت یا لحظه داستان ایجاد کنید – شاید این یک مدیتیشن یا کلمه واحد باشد که با خود تکرار می کنید ، یا شاید به سادگی یادآوری نیت خود در قبل باشد.
صحنه شروع می شود شما همچنین می توانید همانند هلن در نوزادان و سگ ها به دنبال الهام باشید. آنها آنقدر ساده و هنگام حضور در دوربین حضور دارند که همیشه مسحور کننده هستند. آن حالت را در خود جستجو کنید.
در نهایت ، هیچ قانونی وجود ندارد. شما همچنان به یادگیری خود ادامه می دهید و بسیاری از کارهایی که در صحنه انجام می دهید با تجربه به دست می آید. خود را تسلیم این واقعیت کنید و همچنان در تکنیک بازیگری که توسعه داده اید و به آن احترام گذاشته اید ، شادی را بیابید.
مجله نگاه
بیشتر بخوانید:
بیوگرافی برتولت برشت | فیلم از کرخه تا راین | نقد سریال هانیبال | فیلم سارا | نقد فیلم آرواره ها | بهترین فیلمهای دیوید لینچ | بهترین فیلم های هاوارد هاکس | ۱۰۰ فیلم برتر تاریخ | معرفی موسیقی کلاسیک | نقد فیلم آتالانت |