صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم شوالیه سبز | The Green Knight
ads

نقد فیلم شوالیه سبز | The Green Knight

فیلم شوالیه سبز

برف سبک ، مه آلود و خاکستر درهم آمیخته در صحنه های آغازین ” فیلم شوالیه سبز ” با شکوه دیوید لووری ترکیب شده و لحنی سورئال برای آنچه در آینده رقم می زند. احساس خنکی می کنید و هوا را بو می کنید. بلافاصله ، محیط بیرون از خود را احساس می کنید ، دور از نگرانی های روزمره ، تجربه ای را رقم می زنید که شبیه هیچ چیز دیگری در فیلم های اطراف نیست. این احساس بیش از دو ساعت فروکش نمی کند.

لوورلی عاشق جوانمردانه قرن 14 سر گاوین و شوالیه سبز را در یکی از به یادماندنی ترین فیلم های سال ، یک چرخش جذاب از مردانگی ، وسوسه ، قهرمانی و مذهب اقتباس کرده است. ممکن است متخصصان آرتورین با برخی از تصمیمات لوری مشاجره کنند و مطمئناً فیلمی است که انتظارات سنتی از داستانهای مربوط به شوالیه های قهرمان را برای مخاطبان مدرن به چالش می کشد ، اما طرفداران به این سفر مسحور کننده هدایت می شوند که توسط چشم فوق العاده شاعرانه لاوری ، بهترین کار حرفه ای ساخته شده است. Patel ، و یک حساسیت هنری است که مخاطبان را به دنیای دیگری منتقل می کند.

نقد فیلم شوالیه سبز

فیلم شوالیه سبز

فیلم شوالیه سبز فیلمی است که مفهوم قصه گویی و اجرا را در روایت خود جاسازی می کند – خواه یک پادشاه باشد که یک داستان قهرمانانه را می خواهد یا بچه هایی که یک نمایش عروسکی را تماشا می کنند – و در عین حال طلسم مسحور کننده خود را برای مخاطبان می بافد. بیش از هر فیلم در مدت زمان طولانی ، بلافاصله دوباره آن را تماشا می کردم ، اما همچنین یک فیلم است که واقعا حافظه را تقویت می کند ، و مانند پوسته های در حال سقوط صحنه های آغازین در مغز شما می چرخد.

سر گاوین (Dev Patel) برادرزاده شاه آرتور (شان هریس) و ملکه گینه ور (کیت دیکی) و پسر مورگان لو فی (ساریتا چودوری) است که توسط برخی در دهکده جادوگری متهم شده است. پس از یک صحنه افتتاحیه کوتاه با معشوق خود (آلیشیا ویکاندر) و مادرش ، گاوین در یک ضیافت مجلل کریسمس با پادشاه و ملکه حضور دارد ، در آن هنگام از او خواسته می شود که در کنار آنها بنشیند تعجب می کند.

نقد فیلم Tenet - تنت | اثر پیچیده کریستوفر نولان
بیشتر بخوانید

آرتور با او صحبت می کند که گاوین جوان را مسلم می داند ، و بلافاصله پاتل با چشم های چشمگیر خود عمق را انتقال می دهد ، و هر دو غرور احساسی ناشی از احساس نهایی دیده می شود. (او از نظر عملکرد بدنی در طول فیلم بسیار کار می کند و از چشم ها و بدن خود برای یافتن احساسات بدون دیالوگ استفاده می کند.) تبادلات طولانی و عمداً کند بین گاواین و آرتور لحن را تعیین می کند: این یک فیلم اکشن نیست. آرتور می خواهد یک داستان بشنود.

یکی جلوی چشمانشان باز می شود. درهای سالن باز می شود و شوالیه سبز (رالف اینسون) وارد می شود. نیمه مرد ، نیمه درخت ، او چهره ای تحمیل كننده به وجود می آورد و می خواهد “بازی كریسمس” را بازی كند. او پیشنهاد معامله می دهد. او هر یک از شوالیه های آرتور را به چالش می کشد تا به او ضربه بزند. اگر آنها بتوانند ، شوالیه در عوض اسلحه تحمیل کننده خود را بدست خواهد آورد.

نقد فیلم شوالیه سبز

فیلم شوالیه سبز

اما یک هزینه وجود دارد. یک سال از این رو ، شوالیه باید به نمازخانه سبز بیاید ، جایی که شوالیه سبز اعتصاب یک سال قبل را به او بازگرداند. گاوین قدم به جلو می گذارد و علی رغم یادآوری اینکه این بازی آرتور است ، سر شوالیه سبز را می زند. موجود اسطوره ای سر خود را برمی دارد ، که به نظر نمی رسد زیاد از جدا شدن آن نگران باشد ، و هنگام سوار شدن می خندد. Gawain در شرف یک سال طولانی است.

این همه واقعاً پیشگفتار ” فیلم شوالیه سبز ” است که قسمت اعظم آن شامل سفر سر گاوین به نمازخانه سبز برای رسیدن به سرنوشت او است. در طول راه ، او با رفتگری با بازی باری کیوگان ، یک زن جوان مرموز با بازی ارین کلیمن و یک لرد با بازی جوئل اجرتون آشنا می شود.

فیلمنامه لوری به طرز ماهرانه ای با ساختار شاعرانه منبع آن مطابقت دارد و به موضوعاتی مانند ساختار قافیه یک شعر باز می گردد و داستان او را در حدیثی تقریباً شبیه به حروف سینمایی که یکدیگر را تکرار می کنند و درباره آن اظهار نظر می کنند ، باز می کند.

فیلم مرد سوم
بیشتر بخوانید

سفر گواین مارپیچ می شود ، و بیشتر و بیشتر شبیه یک رویا می شود ، گویی که او هرگز برای شروع آن ضیافت را با شوالیه سبز ترک نکرده و فیلم از طریق یک حس تجمع گمراهی حرکت می یابد. این نه تنها به یک داستان یک سفر فیزیکی بلکه به یک سفر ذهنی و احساسی تبدیل می شود ، مجموعه ای از چالش ها پیش از آنکه یک مرد جوان با سرنوشت نهایی خود روبرو شود.

با ساختار شل داستان گویی ، عناصر فناوری ” فیلم شوالیه سبز ” برای موفقیت آن ضروری تر می شوند. لوورلی تیم قابل توجه خود را از جمله آهنگساز ثابت Daniel Hart و فیلمبردار Andrew Droz Palermo به ارمغان آورده است. (او خودش فیلم را ویرایش می کند و گزارش می شود که آن را به طرز چشمگیری از نسخه ای که قرار بود در مارس 2020 در SXSW برای اولین بار اکران شود قطع کرد.) فیلمبرداری سیال بین رویایی و چیزی که ارتباط عمیقی با مادر طبیعت دارد متناوب است.

” فیلم شوالیه سبز ” درباره چیزهای زیادی است – و برخی از بهترین فیلم های نویسی امسال مضامین آن را با عمق بیشتری باز می کنند – اما احساس نقش نسبتاً جزئی انسان در دامنه بزرگ تاریخ و طبیعت بسیار ضروری است و پالرمو به زیبایی سبزه های سرسبز دنیای اطراف گاوین را به تصرف می آورد ، گویی که شوالیه خودش در همه جا حضور دارد. ویکاندر سخنرانی خارق العاده ای درباره میزان بازگشت همه ما به زمین دارد و بی اهمیت بودن و شکنندگی او را مدام به گواین یادآوری می کنیم. اگر شوالیه سبز او را نگیرد ، چیز دیگری اتفاق خواهد افتاد.

اگرچه ممکن است جاه طلبانه ترین فیلم او باشد ، لولری قبلاً در پروژه هایی مانند “یک داستان شبح” با مضامین پیچیده بازی کرده است و این نشان دهنده سوال معنای آن فیلم در پنجره نسبتاً کوچک وجود انسان است. بار دیگر ، لوری به اندازه کافی برای تفسیر باز می ماند و در عین حال هرگز اعتماد به نفس ندارد.

این همان خط خارق العاده ای است که فیلم های بزرگ اغلب از آن پیروی می کنند – زمانی که اثری می تواند در صدای سازندگانش اطمینان داشته باشد و در عین حال به اندازه کافی باز باشد تا بتواند مکالمه ایجاد کند. ” فیلم شوالیه سبز ” یکی از این فیلم هاست.

معرفی و نقد سریال پیکی بلایندرز
بیشتر بخوانید

نقد فیلم شوالیه سبز

فیلم شوالیه سبز

هرگز سوال نمی شود که لوورلی دقیقاً می داند چه کاری انجام می دهد ، و با این حال مردم با خواندن بسیار متفاوت ” فیلم شوالیه سبز ” دور می شوند. باز هم ، این شبیه یک شعر عالی است که برای هر شخصی که آن را می خواند معنی خاصی دارد و برخی از این قرائت ها حتی ممکن است نویسنده اصلی را شگفت زده کند.

” فیلم شوالیه سبز ” از بسیاری از بینندگان خود می خواهد – با آنچه که می توان آن را کند کند درگیر شوند ، مضامین آن را بدون اینکه برای مصرف آسان زیر خط گرفته شود در نظر بگیرند ، مایل به دیدن فیلمی در مورد شوالیه معروف هستند که حاوی بسیار کمی است در راه قهرمانی سنتی.

ترسناک ، س ک س ی و عجیب است که فیلم های آمریکایی به ندرت مجاز به آن هستند و در سکانسی به اوج خود می رسد که کل فیلم را برای این بیننده پرتاب می کند. همه ما فقط در آن سالن ضیافت نشسته ایم و به داستان درخواستی پادشاه آرتور ، که توسط یک داستان سرای اصلی نقل شده ، گوش می دهیم.

بیشتر بخوانید:

سریال mine | کلود مونه | تونر صورت چیست و چرا برای پاکسازی پوست توصیه می‌شود | فصل دوم سریال Warrior Nun | نقد فیلم حرص | فیلم علف‌های شناور | نقد فیلم محله‌ی چینی‌ ها | ۱۰ فیلم برتر قهرمان محور

دیدگاهتان را بنویسید

4 × پنج =