صفحه اصلی > موسیقی : آموزش گیتار : راهنمای مبتدیان برای آکورد و انواع گیتار
ads

آموزش گیتار : راهنمای مبتدیان برای آکورد و انواع گیتار

آموزش گیتار

آموزش گیتار : گیتار در بسیاری از سبک ها و ژانرهای موسیقی از فلامنکو اسپانیایی ، فولکلور ، کانتری ، بلوز ، راک و پاپ مدرن جدایی ناپذیر است. وقتی با مهارت نواخته می شود ، گیتار ساز پیچیده ای است که ترکیبی بی پایان از اصوات و اصطلاحات را ارائه می دهد. یک گیتار قادر است روحیه یک آهنگ را فقط با چند ساز ساده تغییر دهد – فقط در مورد نوازندگی وحشی ، مبتکرانه جیمی هندریکس یا ریف های هیبریدی پانک-متال Tom Morello فکر کنید.

با مقاله آموزش گیتار با بامدادی ها باشید
گیتار چیست؟

گیتار یک ساز موسیقی فرت شده با بدنه چوبی توخالی است. این گردن باریک و باریک است که با برجستگی هایی پوشیده شده است که به آن فلت گفته می شود ، که نت ها را نشان می دهد. (قسمتی از گردن که پره ها را در خود جای می دهد fretboard نامیده می شود.)

یک گیتار معمولی دارای شش سیم است (اگرچه گیتارهای دوازده تار نیز معمول است) از فلز یا نایلون ساخته شده است که به طور معمول با دست کوک یا تکه تکه نواخته می شوند . در همان زمان ، دست بالا روی “fretting” تمرکز می کند – یعنی فشار دادن روی رشته ها برای تغییر طول آنها و دستیابی به نت مناسب.

آموزش گیتار

آموزش گیتار

قبل از ثبت نام در اولین درس آموزش گیتار ، دو چیز وجود دارد که باید بدانید:

تفاوت گیتارهای صوتی و الکتریکی (و می خواهید آن را بنوازید)
خواه نوازنده گیتار راست دست باشید یا چپ دست

چه تفاوتی بین گیتارهای صوتی و گیتارهای الکتریکی وجود دارد؟

آموزش گیتار آکوستیک یا الکتریک به علاقه شخصی و نوع موسیقی شما بستگی دارد. هر کدام مزایایی دارند و چالشهای مختلفی را به همراه دارند.

گیتارهای برقی. این گیتارها به جای بدنه خود گیتار ، صدای خود را از طریق تقویت کننده یا بلندگو تولید می کنند. گیتار الکتریک اغلب به افراد مبتدی توصیه می شود. به این دلیل که گیتارهای الکتریکی دارای سیمهای نازک تر و بدنه کوچکتری هستند که باعث سهولت در نواختن و اداره آنها می شود. بعلاوه ، به دلیل اینکه سیمها به هم نزدیکترند ، یادگیری نواختن گیتار الکتریک نیز به معنی سرمایه گذاری در تجهیزات اضافی مانند تقویت کننده ، پدال و کابل است.

گیتارهای صوتی. یک گیتار آکوستیک با استفاده از تشدید طبیعی بدنه چوب صدا تولید می کند. تخته بازتر گیتار آکوستیک باعث می شود که نت های خاصی بیشتر از نوعی کشش برای مبتدیان باشد ، در حالی که سیم های نایلونی می توانند روی انگشتان شما سخت تر شوند. با این حال ، گیتارهای صوتی به هیچ کابل یا تجهیزات اضافی احتیاج ندارند و شما می توانید بدون هیچ مشکلی به برق منتقل شوید.

چگونه بفهمیم دست راست یا چپ شما دست گیتار غالب شماست

هنگام نواختن گیتار ، هر دست کار متفاوتی دارد.

دست چیدن به طور کلی یک دست غالب برای یک گیتاریست است ، زیرا تارها را می کشد و یا تار می کند و با موسیقی وقت می گذارد.

دست اخم گره ها را نگه می دارد تا آکورد ایجاد کند. در حالی که دست فرق شما به طور معمول کمتر از انگشت برداشتن شما حرکت می کند ، باید هنگام انجام کار به سرعت بین نت ها جابجا شود و کشش های طولانی ایجاد کند.

سبک موسیقی رقص الکترونیکی
بیشتر بخوانید

هم گیتار راست دست وجود دارد و هم گیتار چپ دست. خرد متعارف نشان می دهد که اگر شما راست دست هستید ، بدون خطر می توانید گیتار راست دست را برای شما مناسب بدانیم. اگر چپ دست هستید ، باید هردو را امتحان کنید – تا کمی تمرین نکنید مشخص است کدام دست نقش غالب را دارد. چند بار که گیتار می گیرید توجه داشته باشید. کدام دست به طور طبیعی به سیمها کشیده می شود ، و کدام یک به آکوردها؟

آموزش گیتار

آموزش گیتار

برای آموزش گیتار به چه مواردی نیاز دارید؟

اولین چیزی که هر نوازنده گیتار عالی به آن احتیاج دارد البته گیتار است. در اینجا پنج منبع اساسی دیگر وجود دارد که قبل از شروع ساخت موسیقی به آنها نیاز دارید.

سیم های گیتار: اگر تازه شروع به کار می کنید ، بهترین رشته های گیتار آکوستیک برای مبتدیان دارای یک سنج (یا ضخامت) از 0.11 اینچ برای باریک ترین سیم تا 0.02 اینچ برای ضخیم ترین است. در مجموع به عنوان “11s” شناخته می شود ، این رشته ها نازک تر و سبک تر هستند ، به این معنی که کشش کمتری ایجاد می کنند و بنابراین برداشتن آنها راحت تر است.

اگر در حال یادگیری با گیتار الکتریک هستید ، “9s” (0.009 اینچ تا 0.42 اینچ) یا “10s” (.010 اینچ تا 0.46 اینچ) را امتحان کنید. در مورد مواد ، برای یک گیتار الکتریکی ، سیم های نیکل صدای واضح تری تولید می کنند ، بنابراین برای راک ، بلوز و جاز توصیه می شود.

رشته های فولاد ضد زنگ سخت تر اما محکم تر هستند و بنابراین برای سنگ سخت و فلز ایده آل هستند. برای گیتارهای آکوستیک ، سیمهای برنز فسفر صدای گرم و ملایمی را تولید می کنند و اگر تازه کار را شروع می کنید یک انتخاب عالی است.

بند گیتار: هدف از نوار گیتار ایجاد ثبات در گیتار هنگام بازی است. اگرچه نوارها می توانند یک روش خوب برای شخصی سازی گیتار شما باشند ، اما به عنوان یک مبتدی ، باید راحتی را در خط مقدم ذهن خود حفظ کنید. به عنوان مثال ، اطمینان حاصل کنید که بند شما به اندازه کافی ضخیم و پهن است تا به کمرتان آسیب نرساند – عرض حداقل 2 اینچ اندازه مناسبی است تا اطمینان حاصل کنید که گردن و شانه ها زخم نمی شوند.

انتخاب گیتار: در حالی که شما می توانید بدون انتخاب گیتار یاد بگیرید ، اکثر نوازندگان در برخی مواقع یکی را برمی دارند. انتخاب ها صدای واضح تر و واضح تری را ایجاد می کنند و امکان دقت بیشتر را فراهم می کنند. آنها همچنین می توانند انگشتان شما را در جلسات شدیدتر نجات دهند.

وقتی نوبت به انتخاب می رسد ، چند مورد وجود دارد – اما ساده ، با انتخاب پلاستیک در اندازه استاندارد (بین 0.73 میلی متر تا 0.88 میلی متر) شروع کنید. بعداً ، می توانید در انتخاب خود متناسب با سبک بازی خود پیشرفت کنید.

اصطلاحات رایج در موسیقی
بیشتر بخوانید

تنظیم کننده گیتار: تنظیم کننده به شما امکان می دهد تا گیتار خود را به سرعت و با دقت تنظیم کنید. در حالی که تنظیم کننده های رنگی به شما امکان می دهند هر کلید را تنظیم کنید ، تنظیم کننده های کلیپ به طور کلی برای مبتدیان توصیه می شود.

این کلیپ ها را به گیتار خود بزنید و با استفاده از لرزش سیم ها کوک کنید. سبک ، قابل حمل و استفاده از آنها بسیار ساده است. همچنین بسیاری از برنامه های تلفن های هوشمند رایگان در دسترس هستند که این کلاهبرداری را نیز انجام می دهند.

کپو ​​گیتار: کپو گیره ای است که با نگه داشتن آنها در مقابل تخته فرش کمک می کند تا زمین بلند شود. کاپو فشار دادن رشته ها را در صورت نیاز آسان تر می کند ، که باعث می شود مبتدیان با افزایش قدرت انگشت خود ضروری باشند.

چگونه شروع به نواختن گیتار کنیم

وقتی گیتار برداشتید ، با دو روش بنیادی راحت باشید: ضربه زدن و انگشت زدن ، یا ساده چیدن. تکنیک و سبک شخصی شما با درک شما از نحوه کار سیم ها و آکوردها شکل می گیرد.

نحوه تار زدن: مهمترین نکته ای که هنگام ضربه زدن به خاطر دارید باید آرام باشید. اطمینان حاصل کنید که گیتار خود را ایمن نگه داشته اید و حالت خوبی دارید. اجازه ندهید که قسمت بالاتنه شما متشنج شود. بعد ، انتخاب خود را در دست خود نگه دارید.

هنگامی که انگشتان شما بر روی آکورد مورد نظر شما قفل شد ، مچ دست خود را قفل کنید – مطمئن شوید که از ساعد شما یک خط مستقیم ایجاد می کند. مطمئن شوید که از مچ دست خم نشده اید. آن را حرکت یا چرخش ندهید. شما باید با تمام بازو ، نه فقط مچ دست ، ضربه بزنید. هنگامی که مچ دست شما قفل شد ، با ضربه رو به پایین حرکت کنید.

نحوه چیدن: باز هم ، بهترین توصیه برای چیدن آرامش است. اگر در قسمت بالاتنه تنش ایجاد شود ، در بازی و تکنیک شما منعکس می شود. به یاد داشته باشید: هر کس سبک خاص خود را دارد ، اما این امر تا زمانی که به اندازه کافی تمرین نکنید تا راحت باشید ، مشخص نخواهد بود.

برخلاف ضربه زدن ، شما می خواهید مطمئن شوید که مچ دست شما خوب و شل است ، زیرا هنگام چیدن بیشتر از حرکات متمرکز کوچک استفاده می کنید. می توانید به سمت بالا یا پایین انتخاب کنید ، اما برای مبتدیان ، فقط برای شروع کار پایین فشار را تمرین کنید. زاویه ای که انتخاب می کنید – چه با موازی رشته ها و چه از یک زاویه – به راحت ترین حالت برای شما بستگی دارد.

آموزش گیتار

آموزش گیتار

آکورد گیتار مبتدی مشترک چیست؟

اکنون که آماده هستید ، چند آکورد اساسی گیتار را تمرین کنید. اساسی ترین آکورد برای گیتار G ، C و D است.

سبک موسیقی ملل
بیشتر بخوانید

نحوه نواختن آکورد G
آکورد G major نیز نامیده می شود ، آکورد G به شرح زیر پخش می شود:

انگشت اشاره خود را روی رشته پنجم ، فرت دوم قرار دهید.
انگشت وسط خود را روی رشته ششم ، مگس سوم قرار دهید.
انگشت حلقه خود را روی رشته دوم ، فرت سوم قرار دهید.
انگشت صورتی خود را روی رشته اول ، مگس سوم قرار دهید.
نحوه نواختن آکورد C
آکورد C major نیز نامیده می شود ، آکورد C به شرح زیر پخش می شود:

انگشت اشاره خود را روی رشته چهارم ، فرت دوم قرار دهید.
انگشت وسط خود را روی رشته پنجم ، مگس سوم قرار دهید.
انگشت حلقه خود را روی رشته دوم ، فرت سوم قرار دهید.
انگشت صورتی خود را روی رشته اول ، مگس سوم قرار دهید.
چگونه آکورد D را بازی کنیم
وتر D major نیز نامیده می شود ، آکورد D به شرح زیر پخش می شود:

انگشت اشاره خود را روی رشته سوم ، فرت دوم قرار دهید.
انگشت وسط خود را روی رشته اول ، فرت دوم قرار دهید.
انگشت حلقه خود را روی رشته دوم ، فرت سوم قرار دهید.
انگشت صورتی شما روی تخته فرت می ماند.
هنگامی که عادت کردید انگشتان خود را در این الگوهای آکورد قرار دهید ، باید 10-15 ثانیه با لرزش در آن حرکت کنید تا بتوانید صدای آکورد را در حقیقت بشنوید. انتقال را بین این سه آکورد (با یک ساز کامل 15 ثانیه ای روی هر یک) تمرین کنید تا زمانی که بتوانید این کار را یکپارچه انجام دهید.

چند آهنگ آسان برای تمرین با آکورد G-C-D کدامند؟

هنگامی که راحت ترید بین سه آکورد G-C-D راحت هستید ، مرحله بعدی این است که سعی کنید و همراه با برخی از آهنگ ها بازی کنید که تشخیص این آکوردها آسان است. انجام این کار همچنین به شما امکان می دهد تا در هنگام تار کردن ، در تطبیق سرعت آهنگ بهتر عمل کنید.

در اینجا چند آهنگ خوب برای تمرین G-C-D همراه با تفکیک نحوه ادغام این سه آکورد در الگوی سرهم بندی هر آهنگ آورده شده است:

Lynyrd Skynyrd ، “Sweet Home Alabama” (1974): D-C-G
Green Day ، “Good Riddance” (1997): G-C-D
AC / DC ، “You All Me Long Shake Me Long Night” (1980): G-C-D
ون موریسون ، “دختر چشم قهوه ای” (1967): G-C-D-Em
Violent Femmes، “Blister” (1983): G-C-Em-D

نحوه تمرین نواختن و آموزش گیتار

نوازندگان گیتار با تکنیک متولد نمی شوند. این به مرور زمان از طریق تکرار و حافظه عضلانی ایجاد می شود. تمرین گیتار تکنیک قطعات مساوی است – آموزش انگشتان برای انجام کاری که می خواهید انجام دهند – و تئوری – یادگیری اینکه انگشتان شما به کجا می روند و چرا. تمرین گیتار نیاز به موارد زیر دارد:

ثبات. گیتاریست هایی مانند تام مورلو معتقدند که شما می توانید هر روز یک ساعت با نواختن یک بعد از ظهر یک بار در هفته پیشرفت بیشتری داشته باشید. آنچه در طول تمرین تمرکز می کنید می تواند در طول پیشرفت شما به عنوان یک نوازنده متفاوت باشد.

تعهد. همانطور که با یادگیری هر کار دیگر ، در ابتدای کار نیز ناامید می شوید وقتی که پیشرفت به نظر نمی رسد به اندازه کافی سریع اتفاق بیفتد. صبور باشید ، و متعهد شوید که به طور منظم تمرین کنید.

چگونه هانس زیمر موسیقی متن بتمن را ساخت
بیشتر بخوانید

خلاقیت کارلوس سانتانا بزرگ به خاطر تمرین در تاریکی معروف است ، که به انگشتانش امکان می دهد امکانات جدیدی پیدا کنند و با لمس اطلاعات بیشتری درباره گیتار کسب کنند. خواه وارونه تمرین کنید ، یا برای اینکه چند بار می توانید بین آکورد ها به طور یکپارچه تغییر مکان دهید ، هدف تعیین می کنید ، خلاقیت با تمرین خود می تواند آن را بیشتر سرگرم کند و توانایی شما را به ارتفاعات جدید برساند.

همکاری یک گیتار غالباً با سازهای دیگر موسیقی جفت می شود و تمرین نیز از این قاعده مستثنی نیست. با همکاری با سایر نوازندگان در عمل ، نه تنها یاد می گیرید که چگونه با یک گروه موسیقی به موسیقی گیتار نزدیک شوید: همچنین خواهید دید که دیگران چگونه از نزدیک به کار خود نزدیک می شوند.

آموزش گیتار

آموزش گیتار

چگونه یک حرفه ای گیتار می شوید؟

یادگیری تسلط بر گیتار سالها تمرین و فداکاری می خواهد. این به صبر ، وقت و عشق به موسیقی نیاز دارد. خودتان عجله نکنید – با سرعت خودتان بیاموزید و بدانید که هرچه بیشتر وقت خود را صرف درک نحوه کار ساز می کنید ، بیشتر در مورد چگونگی تسلط بر آن کشف می کنید.

وقتی شروع می کنید به آموزش گیتار ، طبیعی است که بخواهید آهنگ ها و هنرمندان مورد علاقه خود را پخش کنید. به هر حال ، این کسانی هستند که در وهله اول به شما الهام بخشیدند تا گیتار بردارید.

اما اگر می خواهید یک هنرمند ، نوازنده با صدا و سبک منحصر به فرد خود شوید ، یادگیری آن ریف ها و تکنوازی ها فقط شما را تا این حد می برد. این یک روش عالی برای توسعه تکنیک و درک درستی از چگونگی و دلیل بازی قهرمانان شما به روشی است که بازی می کنند ، اما یک هنرمند واقعی فقط تأثیرات را کپی نمی کند: آنها از آنها پیشی می گیرند.

آموزش گیتار

آموزش گیتار

آموزش گیتار باعث می شود ایده های شما در ذهن و قلب شما راحت تر شود و دیگران برای شنیدن آنها به دنیا بروند ، اما این ایده ها بیشتر از همه اهمیت دارند. شما می توانید برای اولین بار روی گیتار بند بزنید ، بدون اینکه یک نت را بلد باشید ، و تا زمانی که محکومیت نوشتن و پخش یک آهنگ را دارید ، در حال حاضر یک هنرمند هستید.

پایان مقاله آموزش گیتار

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم تا مرگ | نقد فیلم The Power | روحی در قامت پرستار | باب فاسی | بهترین فیلم های تاریخی | آموزش عکاسی از سوژه متحرک | ۱۰ مبارزه برتر فیلم مورتال کمبت | مکتب اگزیستانسیالیسم | فیلم زندگی شیرین | نقد فیلم جویی بل (Joe Bell) | درامی در مقام پدر |نقد فیلم Jolt : بازگشت شوک آور کیت بکینسیل به ژانر اکشن |

نقد فیلم Old | اثر جدید ام نایت شیامالان |

نقد فیلم نیمه شب در چمن‌زار | Midnight In The Switchgrass

دیدگاهتان را بنویسید

4 + 1 =