صفحه اصلی > موسیقی : تفاوت موسیقی راک و پاپ
ads

تفاوت موسیقی راک و پاپ

تفاوت موسیقی راک و پاپ

تفاوت موسیقی راک و پاپ : یکی از اهداف اصلی سبک موسیقی پاپ سود مالی و موسیقی تجاری است. حالت و ژانر های فراوانی از سبک هنری پاپ وجود دارد که در ادامه مقاله ای مجزا درباره آن صحبت کردیم.

برای نمونه شما می توانید ژانر های ترنس،مش آپ، ریمیکس، هاوس، موسیقی الکترونیک،  راک، هیپ هاپ و … را می توان یک جورایی زیر مجموعه یا حداقل مرتبط با پاپ دانست.

ولی در سبک زیبای راک بیشتر به تکنیک ها و جذابیت هایی که باعث می شود یک موسیقی به دل بشیند اهمیت داده می گردد تا شعر و معنی آن و سولو (تک نوازی) های منحصر به فرد و خارق العاده را از این شاخه از راک می شنوید که در سایر زمینه ها و سبک ها ممکن است آن ها را کمتر شنیده باشید ، از گروه‌های سر شناس و نامی این سبک زیبا نیز میتوان Tool ،pink floyd ،camelو…. را نام برد.

از موسیقی پاپ و راک در بهترین سریال های خارجی و بهترین فیلم های درام نیز استفاده شده است.

از اساسی و کلیدی ترین فرق های سبک پاپ و سبک راک می توان به ویژگی ها و ساختار های کلی موسیقی و هدف از ایجاد ترانه اشاره نمود.

در بیشتر مواقع سازندگان سبک پاپ به دنبال جذب مخاطب و شهرت هستند و یا می خواهند تراز و منفعت مالی کسب کنند و این موضوع در حالی حاکم است که نوازندگان موسیقی راک پیگیر آن هستند که هدف ها و آرزو های خود را در این رشته موسیقی دنبال کنند.

تفاوت موسیقی راک و پاپ

تفاوت موسیقی راک و پاپ

علاوه بر آن از بعد و دیدگاه موسیقیایی و بعضی دیگر از موارد می توان گفت که سیک پاپ و راک از لحاظ حرفه ای تر و بکارگیری ساز های موسیقی دارای فرق های فراوانی با یکدیگر هستند.

ولی از دیدگاه مخاطبین و شنونده های عمومی، این دو ژانر موسیقی با یکدیگر تفاوت چشمگیری ندارند.

سبک موسیقی پاپ یا در اصطلاح popular music که نوعی ژانری موسیقیایی عامه پسند و مرردمی است که از عبارت people به معنی مردم گرفته شده و در اواسط دهه پنجاه میلادی و با هدف کسب درآمد و منفعت مالی از تجارت در موسیقی بوجود آمد.

معرفی انواع سبک های موسیقی
بیشتر بخوانید

این سبک از اصلی ترین دلایل ایجاد آن عامه پسند بودن و تجاری بودن آن است.

طبق صحبتی که سایمون فریت گفته است که از صاحب نظران هنر موسیقی و جامعه شناس خبره موسیقی عامه پسند، در نقد این نوع سبک موسیقی می نویسد: سبک موسیقی پاپ به عنوان یک صنعت و بیزینس شناخته می گردد نه یک هنر و اثر هنری قابل قبول.

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

5 × 1 =