صفحه اصلی > هنرهای تجسمی : محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی | ⭐️ کدام سبک عکاسی مناسب شماست؟
ads

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی | ⭐️ کدام سبک عکاسی مناسب شماست؟

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی : آنچه تقریباً 200 سال پیش با داگروتیپ آغاز شد ، اکنون یک سرگرمی محبوب ، مسیر شغلی و یک نوع هنر پیچیده است. عکاسی به انواع مختلفی از سبک ها و کاربردها اعم از آماتور و حرفه ای ، هنری و تجاری و موارد دیگر تبدیل شده است.

با مقاله محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی با بامدادی ها همراه باشید.

هر نوع عکاسی محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی را باید بشناسد

عکاسی سیاه و سفید: عکاسی سیاه و سفید نوعی هنری منحصر به فرد است که به آموزش مجدد چشم برای دیدن روابط تک رنگ در جهان بستگی دارد.

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی

عکاسی کاندید: عکاسی متمایز نوعی عکاسی است که در آن مدل ها و صحنه به صحنه نمی آیند و مطرح نمی شوند. عکسهای صادقانه معمولاً عکسهای مردم است و می توان آنها را در هر کجا گرفت: در خانه ، فروشگاه های مواد غذایی ، در جشن تولد کودک و غیره.

عکاسی مستند: عکاسی مستند طبق تعریف ، هنر ثبت وقایع و تجربیات مهم تاریخی ، فرهنگی ، اجتماعی یا سیاسی است. این سوژه های عکاسی می توانند اخبار فوری یا داستان های همیشه سبز بیشتری راجع به داستان های زندگی واقعی در سراسر جهان را دربر بگیرند.

عکاسی مد: شما به عنوان عکاس ، مدیر فیلمبرداری هستید و همه برای راهنمایی به شما نگاه می کنند. این می تواند به معنای همزمان گفتن مدل به چگونگی ژست گرفتن باشد ضمن اینکه مطمئن شوید ظاهر بعدی به درستی آماده می شود و در عین حال مطمئن شوید که بهترین عکس را گرفته اید. همه و به خصوص مدل ، باید در صحنه فیلمبرداری احساس راحتی کنند و کار شما این است که آرام باشید – در غیر این صورت جو منفی بر تصاویر شما تأثیر می گذارد. در راهنمای ما در اینجا درباره عکاسی مد بیشتر بدانید.

عکاسی از غذا: از بشقاب های آب دهان به تصویر کشیده شده در صفحات مجلات گرفته تا ظروف بی عیب و نقصی که از نمای نزدیک برای کتابهای آشپزی عکس گرفته اند ، عکاسی از مواد غذایی یک سبک و مستند از غذای عالی برای اهداف تبلیغاتی یا ویراستاری است. ظهور رسانه های اجتماعی ، به ویژه وبلاگ ها و اینستاگرام ، بسیاری از آشپزهای خانگی را به وضعیت وبلاگ نویسان مواد غذایی نیمه حرفه ای یا عکاس مواد غذایی تبدیل کرده است. با برنامه ریزی و تمرین قطعات مساوی ، عکاسی از غذا می تواند یک خلاقیت رضایت بخش باشد که حتی ممکن است به یک حرفه پردرآمد تبدیل شود.

آموزش عکاسی صنعتی
بیشتر بخوانید

عکاسی منظره: عکاسی منظره عکاسی است که در فضای باز بسیار عالی اتفاق می افتد. این جدا از آنچه ما به عنوان عکاسی از طبیعت می شناسیم است. معمولاً ، عکاسی از مناظر منظره طبیعی چشمگیری را ضبط می کند – یک رشته کوه تحمیلی ، یک منطقه آرام ، پراکنده ، رودخانه ای که خروشان در آن غرق می شود – بدون حضور انسان (البته عکاس). برای همه عکاسان منظره مبتدی که به دنبال کشف زمین هستند در حالی که تصاویر با شکوه خود را ثبت می کنند ، در اینجا یک راهنمای کامل برای شروع کار است.

عکاسی ماکرو: عکاسی ماکرو نوعی عکاسی از نمای نزدیک است که در اصل برای تحقیقات علمی ایجاد شده است. دقیق ترین تعریف از عکاسی ماکرو این است که از سوژه با بزرگنمایی 1: 1 عکسبرداری می شود – به عبارت دیگر ، سوژه در عکس به اندازه زندگی است. با این حال ، بیشتر مردم اصطلاح “عکاسی ماکرو” را برای هر عکسی که تصویری از نمای نزدیک و بسیار دقیق از یک سوژه کوچک را نشان می دهد ، به کار می برند. در راهنمای کامل ما در اینجا درباره عکاسی ماکرو بیشتر بیاموزید.

عکاسی شبانه: عکاسی شبانه به عکاسی از اشیا یا مناظر دیدنی بین غروب و طلوع آفتاب اشاره دارد. عکسبرداری در شب به یک پالت رنگی از سایه های تیره تر از بنفش ، آبی و سیاه متکی است. عکاسی در شب بهانه بسیار خوبی برای خارج شدن از منطقه راحتی خود با دوربین و آزمایش با استفاده از حالت دستی است ، همه تنظیمات را به جای اعتماد به تنظیمات پیش فرض دوربین انجام می دهید تا خود را انجام دهید.

عکاسی پرتره: عکاسی پرتره نوعی عکاسی است که سوژه های انسانی را به تصویر می کشد. عکاسی پرتره از طلوع عکاسی وجود دارد ، زمانی که لوئیس داگر در سال 1839 داگرئو تایپ را اختراع کرد – در همان سالی که رابرت کورنلیوس دوربین را به سمت خود گرفت و آنچه را که تصور می شود اولین عکس از خود پرتره است (یا “سلفی” در اصطلاحات مدرن) همیشه ، ایجاد زمینه ای برای عکاسی پرتره به عنوان شکل هنری خود. عکاسی پرتره ارزان ، سریع و قابل حمل به زودی جای پرتره های سنتی را که با دست نقاشی شده اند ، گرفت و به عکاسان آماتور و حرفه ای آزادی بیشتری در مستند سازی وضعیت انسان داد.

عکاسی مدلینگ و فشن ⭐️| 9 نکته در عکاسی مد
بیشتر بخوانید

عکاسی از معماری: معماری به طراحی ، مهندسی و ساخت سازه های ساخته شده توسط انسان و همچنین خود سازه های نهایی اطلاق می شود. سبک های معماری بی پایان در طول قرن ها ظهور کرده اند ، هر کدام عبارات منحصر به فرد خود را دارند: رومانسک ، گوتیک ، کلاسیک ، نئوکلاسیک ، باروک ، مدرنیست ، بروتالیست ، و غیره ، یک هنر برای عکاسی از معماری وجود دارد. از عکاسان مشهور معماری می توان به آلبرت لووی اشاره کرد که از دهه 1870 شروع به عکاسی از بناهای قدیمی کرد و جولیس شولمن مدرنیست اواسط قرن آمریکایی که پس از عکاسی از بناهای مدرن محبوب شد. در راهنمای ما در اینجا درباره عکاسی معماری بیشتر بیاموزید.

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی

عکاسی ورزشی: عکاسی ورزشی فرصت های زیادی برای گرفتن یک عکس عالی فراهم می کند – اما همچنین فرصت های زیادی را برای از دست دادن لحظه شگفت انگیز فراهم می کند. وقتی اقدام سریع پیش می رود ، یک عکاس ورزشی باید آماده باشد تا دقیقاً در لحظه مناسب کلیک کند تا عکس بی نقصی را بدست آورد. برای اطمینان از پویایی و واضح ترین عکس های خود در هنگام عکسبرداری از ورزش ، این چهار نکته را دنبال کنید.

عکاسی خیابانی: عکاسی خیابانی نوعی عکاسی خود به خودی است که زندگی روزمره را همانطور که اتفاق می افتد ، در خیابان ها و جاهای دیگر به تصویر می کشد. عکاسی خیابانی فقط به خیابانهای شلوغ شهر ، کوچه پس کوچه های باریک و مراکز شلوغ شهری محدود نمی شود. عکاسی خیابانی می تواند در هر فضای عمومی ، با افراد یا افراد دیگر رخ دهد. تنها قانون عکاسی خیابانی این است که باید لحظه ای کاملاً بی روح و صحنه ای را ضبط کند که برخی از جنبه های واقعی جامعه را آشکار می کند.

عکاسی سفر: عکاس سفر گردآورنده و متصدی تجربیات است. یک عکاس خوب سفر ، احساسات و احساسات یک مقصد را نشان می دهد و حس سرگردانی غبطه انگیز را برانگیخته است. با این وجود عکاسی از مسافرت فقط عکس گرفتن از چهره های خندان در ساحل نیست. این مربوط به مشاهده ، تحقیق و ترکیب متفکرانه است. در حالی که تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای سفر نیاز به فداکاری در این صنعت دارد ، پاداش سفر مکرر به مقاصد جدید ، مهیج و زیبا مطمئناً ارزش تلاش را دارد.

چگونه یک فیلمبردار شویم
بیشتر بخوانید

عکاسی از حیات وحش: عکاسی از حیات وحش در واقع درک موضوع شماست – یعنی حیات وحش! اگرچه به دکترای زیست شناسی نیازی ندارید (اگرچه این صدمه ای نخواهد زد) ، داشتن درک اولیه از حیواناتی که از آنها عکاسی می کنید برای تبدیل شدن به یک عکاس حیات وحش ضروری است. یک مکان خوب برای شروع در حیاط خلوت خودتان ، یک پارک محلی یا یک پارک ملی نزدیک است. درباره حیوانات وحشی در منطقه خود – عادت های روزمره آنها ، مراسم جفت گیری آنها و از همه مهمتر زمان فعالیت روزانه آنها بیشتر بدانید. این به شما کمک می کند بدانید چه موقع برای عکاسی از آنها بیرون بروید و به دنبال چه چیزی بگردید.

عکاسی با نوردهی طولانی: عکاسی با نوردهی طولانی به عکاسی با سرعت شاتر آهسته یا عکاسی با نوردهی در زمان نیز معروف است. این تکنیک ریشه در روزهای اولیه عکاسی دارد ، زمانی که فناوری ابتدایی باعث می شد که عکاسان مجبور شوند یک تصویر را برای چندین ساعت در معرض دید قرار دهند تا به نتیجه فیلم برسند. عکاسی با نوردهی طولانی مدت در روز مدرن از همین تکنیک استفاده می کند که متکی به باز نگه داشتن شاتر برای مدت زمان طولانی است. به لطف پیشرفت در فناوری های دوربین ، تصاویر حاصل از سوژه های ثابت در فوکوس واضح برخوردار هستند در حالی که سوژه های متحرک تار به نظر می رسند.

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی

محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی

پایان مقاله محبوب‌ترین ژانرهای عکاسی

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم قهرمان اصغر فرهادی | سرگیجه ای در جهان مدرن | فیلم کاپیتان آمریکا ۴ | معرفی موسیقی سنتی ایران | بهترین فیلم های کریستین بیل | فیلم ۱۲ مرد خشمگین | سریال سوپرمن و لوئیس | بهترین فیلم های سلما هایک | سبک موسیقی ریتم اند بلوز | نقد فیلم آپارتمان | The Apartment | « غریبه‌ای در نیویورک » | فیلم زنی پشت پنجره

دیدگاهتان را بنویسید

12 − چهار =