صفحه اصلی > ادبیات جهان : نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی : 5 نوع بیانیه مطبوعاتی
ads

نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی : 5 نوع بیانیه مطبوعاتی

بیانیه مطبوعاتی

بیانیه مطبوعاتی چیست؟

بیانیه مطبوعاتی (که گاهی اوقات آن را انتشار خبری می نامند) مقاله کوتاهی است که توسط تیم روابط عمومی یک سازمان برای اطلاع رسانی رسانه ها در مورد تحولات جدید مانند محصولات جدید ، استخدام ها یا نشریات نوشته شده است. این ارتباط دیجیتال مارکتینگ معمولاً شامل اطلاعات مهم ، عکس ها یا فیلم های با کیفیت بالا ، نقل قول از چهره های شرکت و اطلاعات تماس است.

هدف از انتشار یک خبر مطبوعاتی آگاه سازی روزنامه نگاران ، وبلاگ نویسان ، تأثیرگذاران و بازاریاب های دیجیتال در مورد این تحولات جدید است تا بتوانند این اطلاعات را ببرند و آنها را در یک مقاله خبری برای رسانه های با دامنه وسیع عمومی ترکیب کنند.

 بیانیه مطبوعاتی

اجزای اصلی بیانیه مطبوعات چیست؟
الگوی استاندارد مطبوعاتی شامل بخشهای زیر است:

عنوان: هر اطلاعیه مطبوعاتی دارای یک عنوان است که باید جلب توجه کند و نام برند را ذکر کند.

مکان و تاریخ: مکان و تاریخ در هر بیانیه مطبوعاتی ثابت است. شهری که شرکت در آن واقع شده است به طور معمول در کل کلمات قالب بندی می شود و ماه ، روز و سال در عنوان عنوان دنبال می شود (به عنوان مثال ، “NEW YORK CITY ، 2 آوریل 2021”).

سرب: سرب ، که گاهی اوقات هجی می شود ، اولین خط بیانیه مطبوعاتی است و باید شامل تمام اطلاعات اساسی باشد. سرب می تواند اولین جمله از بدن باشد یا زیر عنوان در زیر عنوان.

کپی متن: پاراگرافهای بدن شما بقیه خبر شما را تشکیل می دهد ، جایی که می توانید اطلاعات تکمیلی ، نقل قول ها و گلوله ها را در آن قرار دهید.

چندرسانه ای: بیانیه مطبوعاتی معمولاً شامل عکس ها یا فیلم های با کیفیت بالا برای تکمیل محتوای نوشته شده است.

Boilerplate: دیگ بخار شرح مختصری از سازمان را ارائه می دهد ، مانند یک بیو مینی حرفه ای.

اطلاعات تماس: شرکت ها به طور معمول پیوندهای رسانه های اجتماعی ، به علاوه تماس های رسانه ای را در بیانیه های مطبوعاتی خود دارند ، به عنوان مثال شماره تلفن یا آدرس های ایمیل روابط عمومی اصلی یا پرسنل بازاریابی محتوا در سازمان.

هانا آرنت و کتاب توتالیتاریسم
بیشتر بخوانید
 بیانیه مطبوعاتی
هدف بیانیه مطبوعاتی چیست؟

انتشار مطبوعات موثر می تواند یک روش عالی برای گسترش اخبار در مورد آنچه در تجارت کوچک شما اتفاق می افتد باشد. آنها می توانند به سازمانها کمک کنند:

به مخاطبان جدید دسترسی پیدا کنید. بسیاری از سازمان ها از رسانه های اجتماعی یا ایمیل برای بیشتر اعلامیه های بزرگ خود استفاده می کنند ، که راهی عالی برای به روز نگه داشتن افراد با نام تجاری است. با این وجود ، دامنه اطلاعیه های مطبوعاتی دامنه بسیار گسترده تری دارد و می تواند راهی برای تماس با مردم برای اولین بار باشد. سازمان ها برای بسیاری از روزنامه نگاران اطلاعیه مطبوعاتی ارسال می کنند ، سپس آنها مقاله های مربوط به خود را از طریق اینترنت در سایت های مختلف خبری ارسال می کنند. اطلاعیه های مطبوعاتی به مارك ها این فرصت را می دهند كه با مخاطبان خود ارتباط برقرار كنند و به طور بالقوه با مشتریان ، مشتریان یا خوانندگان جدید ارتباط برقرار كنند.

بهینه سازی موتور جستجو را بهبود ببخشید. بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به روند جذب ترافیک هدفمند به یک وب سایت از طریق رتبه بندی ارگانیک یا غیرپرداخت در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) اشاره دارد. انتشارات مطبوعاتی می تواند به ارتقا boost رتبه بندی مارک در موتورهای جستجو کمک کند ، زیرا آنها می توانند مقالات جدیدی را در اینترنت با کلمات کلیدی اساسی و پیوندها به وب سایت رسمی شرکت ایجاد کنند (“بک لینک” نامیده می شود).

ایجاد روابط انتشارات مطبوعاتی به شرکت ها کمک می کند تا با تقویت پوشش رسانه ای خود ، نام خبرنگاران و روزنامه نگاران را به رسمیت بشناسند ، این امر به ایجاد اعتماد با مخاطبان هدف و ایجاد روابط مستحکم تر با روزنامه نگاران کمک می کند که می تواند منجر به فروش بهتر شود.

5 نوع بیانیه مطبوعاتی

پنج نوع بیانیه اصلی مطبوعات وجود دارد که براساس نوع اطلاعیه ای که به اشتراک می گذارند دسته بندی می شود:

جایزه: اشتراک یک جایزه ، جایزه یا تقدیرنامه ای که سازمان برنده شده است.

اعلام اضطراری: اعلام اخبار فوری مانند کمک های اضطراری ، لغوها ، یا روش های دیگر سازمان برای واکنش به حوادث به موقع

نویسندگان ادبیات پست مدرن
بیشتر بخوانید

استخدام جدید: اعلام استخدام های جدید سطح بالا در سازمان ، معمولاً در سمت های اصلی رهبری

راه اندازی محصول: اعلام یک محصول ، خدمات یا رویداد جدید ؛ این رایج ترین نوع بیانیه مطبوعاتی است

یافته های تحقیق: به اشتراک گذاشتن نتایج یک مطالعه ، نظرسنجی یا پروژه تحقیقاتی که سازمان در آن شرکت داشته است.

بیانیه مطبوعاتی

نمونه ای از بیانیه مطبوعاتی چیست؟

در اینجا بخشی از بیانیه مطبوعاتی از راه اندازی محصول MasterClass آورده شده است:

عنوان: MasterClass از Roxane Gay برای آموزش نوشتن برای تغییرات اجتماعی خبر می دهد

سرب: نویسنده و منتقد فرهنگی برنده جایزه نحوه استفاده از کلمه نوشتاری برای ایجاد تأثیر مثبت را به اشتراک می گذارد
مکان و تاریخ: SAN FRANCISCO ، 18 فوریه 2021

انتخاب از نسخه اصلی: MasterClass ، پلتفرم جریانی که هر کسی می تواند از بهترین های جهان در طیف وسیعی از موضوعات بیاموزد ، امروز اعلام کرد که نویسنده ، ویراستار ، استاد و منتقد فرهنگی برنده جایزه ، رکسان گای ، کلاس نوشتن برای اجتماعی را آموزش می دهد تغییر دادن. از طریق بحث های صادقانه پیرامون تقاطع های نژاد ، جنسیت ، جنسیت و سایر موارد عدالت اجتماعی ، گی به اعضا می آموزد که چگونه می توانند هویت خود را داشته باشند ، با دقت و شجاعت درباره آسیب ها بنویسند و صدای خود را برای کمک به دنیا به شیوه ای مثبت تنظیم می کنند. کلاس همجنسگرایان هم اکنون بصورت انحصاری در MasterClass در دسترس است ، جایی که مشترکین دسترسی نامحدودی به همه 100+ مربی با عضویت سالانه دارند.

چندرسانه ای: این شامل یک آرم MasterClass ، تصاویر از کلاس ، عکسهای قابل دانلود از کلاس و پیوند به یک تریلر کلاس است.

انتخاب از دیگ بخار: MasterClass در سال 2015 راه اندازی شد ، پلتفرم جریانی است که هر کسی می تواند از بهترین های جهان بیاموزد. با عضویت سالانه ، مشترکین به بیش از 100 مربی و کلاس در محدوده وسیعی از موضوعات ، از جمله هنر و سرگرمی ، تجارت ، طراحی و سبک ، ورزش و بازی ، نوشتن و موارد دیگر ، دسترسی نامحدود می گیرند.

اطلاعات تماس: پیوندهای مختلف رسانه های اجتماعی و ارتباطات رسانه ای.

اگزیستانسیالیسم چیست به قلم رضا حقی
بیشتر بخوانید
نحوه نوشتن بیانیه مطبوعاتی

نوشتن بیانیه مطبوعاتی می تواند چالش برانگیز باشد اما در طولانی مدت مفید است. هنگامی که سازمانی اعلامیه شایسته ای برای انتشار دارد – خواه در مورد عرضه یک محصول جدید ، استخدام CFO جدید یا انتشار یک پست وبلاگ جدید – آنها باید نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی را در نظر بگیرند. در اینجا یک راهنمای گام به گام فرآیند آورده شده است:

با بهترین زاویه روبرو شوید. یک بیانیه مطبوعاتی عالی نیاز به یک قلاب عالی دارد ، اولین خط فریبنده ای که توجه خوانندگان را به خود جلب کرده و آنها را تشویق می کند که بیشتر بخوانند. به مخاطب هدف فکر کنید و ببینید آیا یک زاویه خاص به نظر می رسد بیش از حد آبدار باشد. چه نوع داستانی روزنامه نگاران مشغول را وادار می کند تا خبر آزادی را پوشش دهند؟ به عنوان مثال ، “Brand یک پست وبلاگ جدید در مورد انتشارات مطبوعات منتشر می کند” از جذابیت کمتری برخوردار است.

از هرم اطلاعاتی استفاده کنید. مقالات روزنامه نگاری از مدل “هرم وارونه” پیروی می کنند. این روش برای ساخت یک مقاله شامل قرار دادن مهمترین اطلاعات در ابتدای مقاله است (معمولاً در اولین سطر یا در پاراگراف اول). نسخه به آرامی به حداقل اطلاعات منتقل می شود. پیروی از این قالب هنگام نوشتن بیانیه مطبوعاتی ایده آل است زیرا برای روزنامه نگاران آشنا است و به آنها کمک می کند تا پوشش خود را براساس سلسله مراتب اطلاعات قالب بندی کنند. هنگام نوشتن بیانیه مطبوعاتی ، اساسی ترین اطلاعات را برای مخاطب مورد نظر شناسایی کرده و با آن هدایت کنید.

لیستی از کلمات کلیدی مهم ایجاد کنید. بسیاری از روزنامه نگاران که از روزنامه های مطبوعاتی برای نوشتن مقاله برای رسانه های خبری خود استفاده می کنند ، از هر زبان مارکی در آنها استفاده می کنند ، استفاده می کنند. اگر این نسخه دارای بسیاری از کلمات کلیدی دوستانه SEO باشد ، طبیعتاً بیشتر در پوشش رسانه ای ظاهر می شوند و باعث افزایش رتبه بندی موتور جستجو در برند می شوند. کلمات کلیدی مهم SEO را شناسایی کنید (یا برای کمک به شما از یک سرویس SEO استفاده می کنید) و انتشار را برای بهبود رتبه بندی کلی خود بهینه کنید.

بهترین کتاب های کافکا
بیشتر بخوانید

اطمینان حاصل کنید که خواندن آن آسان است. روزنامه نگاران می خواهند از یک بیانیه مطبوعاتی صرف نظر کنند و بیشتر اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند ، بنابراین بدنبال کپی کردن متن خواننده با پاراگرافهای کوتاه ، نقاط گلوله ، یا زیر عنوان های مفید باشید

بیانیه مطبوعاتی خود را توزیع کنید. پس از آماده شدن بیانیه مطبوعاتی ، زمان ارسال آن فرا رسیده است. توزیع دو روش عمده دارد: ارسال به روزنامه نگاران منفرد یا رسانه ها یا استفاده از خدمات توزیع مطبوعات ارسال پیام های شخصی به افراد یا مراکز فروش می تواند میزان موفقیت بالاتری داشته باشد و به برندها در ایجاد روابط (به ویژه با ایمیل دوستانه و موضوع جالب توجه) کمک کند ، اما بسیار زمان بر است. مارک ها می توانند خدمات توزیع مطبوعات را برای توزیع نسخه ها استخدام کنند ، اما این خیابان به معنای از دست دادن فرصت ایجاد روابط با روزنامه نگاران است.

منبع سایت مستر کلاس

بیشتر بخوانید:

نقد فیلم جنگ فردا|معرفی Adobe Illustrator|راهنمای خرید چراغ مطالعه|فیلم زن در ریگ روان|فرق بین ریتم و هارمونی|فیلم بالهای کبوتر|سبک موسیقی متال|کسب درآمد از فروشگاه آنلاین|۱۰۰ فیلم برتر جنایی تاریخ سینما|بهترین فیلم های مارتین مک دونا

دیدگاهتان را بنویسید

14 − 11 =