صفحه اصلی > بازیگران و کارگردان ها : بهترین فیلم های جان تراولتا
ads

بهترین فیلم های جان تراولتا

فیلم های جان تراولتا

بهترین فیلم های جان تراولتا : جان تراولتا 66 سالگی خود را در 18 فوریه سال 2020 جشن خواهد گرفت. این بازیگر زندگی طولانی و متنوعی داشته است ، اگرچه اغلب با اوج های بسیار بالا و پایین های بسیار پایین مشخص شده است.

با مقاله بهترین فیلم های جان تراولتا با بامدادی ها همراه باشید.

تراولتا کار خود را در تئاتر موزیکال در برادوی با حضور در دو نمایش آغاز کرد. او برای اولین بار در تولید اصلی “Grease” در نقش مکمل “Doody” ظاهر شد. (بعداً وقتی نسخه فیلم ساخته شد او در نقش اصلی دنی زوکو بازی می کند.) دومین حضور وی در برادوی در نمایشی به نام “Over Here” بود که خواهران اندروز را بازی می کرد و تراولتا را در کنار دیگر تازه واردان ماریلو بازی می کرد. هنر و درمان ویلیامز.

بهترین فیلم های جان تراولتا

فیلم های جان تراولتا

تراولتا سپس به لس آنجلس نقل مکان کرد و در حضور مهمان در تلویزیون کار پیدا کرد. او اولین فیلم خود را در یک فیلم ترسناک کم بودجه به نام “باران شیطان” انجام داد که در آن بازیگران باسابقه ای مانند ادی آلبرت ، ارنست بورگناین و آیدا لوپینو بازی کردند.

استاردوم هنگامی که در ویدئوی باربارینو در تیتراژ محبوب “Welcome Welcome، Kotter” برنده شد ، به تراولتا آمد. او در اولین فصل نمایش قسمت کوچکی از فیلم ترسناک “کری” را به دست آورد ، اما این نقش او در “تب شنبه شب” است که می تواند فعالیت سینمایی خود را آغاز کند و اولین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را در سن 24. وی همچنان پنجمین جوانترین فرد شناخته شده در این رده است.

در چند سال آینده کار تراولتا بسیار افراطی خواهد بود. او با “Grease” و “Urban Cowboy” موفقیت های فوق العاده ای داشت اما در فیلم “Moment by Moment” نیز فاجعه بزرگی را رقم زد که وی را در یک رابطه عاشقانه زن پیر / مرد جوان با لیلی تاملین جفت کرد.

در اواسط دهه 1980 با دنباله ای بر “تب شنبه شب” به نام “زنده ماندن” و فیلم دیگری به نام “دو نفر از یک نوع” که با همکاری “گریس” او را دوباره تیم کرد ، سعی کرد برخی از اوایل وضعیت خود را بازپس بگیرد. ستاره اولیویا نیوتن جان. هر دو فیلم با استقبال ضعیفی روبرو شدند و مدتی می گذشت که تراولتا با بازی در فیلم “داستان پالپ” برای کوئنتین تارانتینو کار خود را دوباره روی صحنه برد که باعث شد وی دومین نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد باشد.

بهترین فیلم های اسکارلت جوهانسون
بیشتر بخوانید

1. PULP FICTION (1994) فیلم پالپ فیکشن
کارگردان و نویسنده: کوئنتین تارانتینو. با بازی ساموئل ال جکسون ، بروس ویلیس ، اوما تورمن.

فعالیت تراولتا در اواسط دهه 80 و اوایل دهه 90 بسیار شیرجه رفته بود. به استثنای “نگاه کنید که چه کسی صحبت می کند” و دنباله های آن ، او به سختی کار می کرد. شاید به دلیل عشق او به “Blow Out” کوئنتین تارانتینو او را در نقش اول فیلم دوم خود بازی کند. تراولتا دومین نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در نقش یک آدم شکن بدست آورد و موفقیت فیلم به زندگی حرفه ای اش شانس دوم زندگی داد.

2. SATURDAY NIGHT FEVER (1977) فیلم
کارگردان: John Badham. نویسنده: نورمن وکسلر. با بازیگران کارن لین گورنی ، باری میلر ، دونا پسکو.

تراولتا با این فیلم یک دیوانگی رقص دیگر را آغاز کرد که دوران دیسکو را به مخاطبان اصلی تبدیل کرد. او نقش جوانی 19 ساله بروکلین را بازی می کند که روزانه در یک فروشگاه سخت افزار کار می کند اما شب ها سلطان صحنه رقص در یک دیسکو محلی است. این فیلم باعث ایجاد یکی از موفق ترین آلبوم های موسیقی متن در تمام دوران ها با امتیاز آن تحت سلطه آهنگ های Bee Gees شد.

با پایان یافتن دوره دیسکو ، محبوبیت خود را کمی از دست داد اما در روزگار خود فیلم نه تنها موفقیت در گیشه را به همراه داشت اما تحسین بزرگی را برای تراولتا به همراه داشت و نامزدی اسکار را به عنوان بهترین بازیگر مرد و همچنین تقدیر از چند سازمان منتقد را برای وی به ارمغان آورد.

3. GREASE (1978) فیلم
کارگردان: Randal Kleiser. نویسنده: برونته وودارد. با بازی اولیویا نیوتن جان ، استوکارد چانینگ ، جف کاناوی.

تراولتا اولین بار خود را در برادوی به عنوان جایگزینی برای یکی از نقش های فرعی در تولید اصلی “Grease” در برادوی انجام داد. وقتی نسخه فیلم آمد ، او برای نقش اول دنی زوکو فارغ التحصیل شد. این فیلم ، که داستان یک دختر “خوب” است که عاشق یک پسر “بد” می شود ، همچنین باعث ایجاد یک آلبوم موسیقی متن بسیار موفق شد که تعداد 10 تک آهنگ برتر را تولید کرد.

بهترین فیلمهای هیچکاک
بیشتر بخوانید

4. BLOW OUT (1981) فیلم
کارگردان و نویسنده: برایان دی پالما. با بازی نانسی آلن ، جان لیتگو ، دنیس فرانتس.

تراولتا بار دیگر با برایان دی پالما و نانسی آلن برای این فیلم معلق مشهور در مورد یک مرد صداپیشه فیلم که به طور تصادفی یک تصادف رانندگی را درگیر یک نامزد سیاسی می کند ، همکاری کرد. این فیلم بیشتر نظرات مثبت را به دست آورد اما در گیشه ناامید کننده بود. این شکست مالی و به دنبال آن چند فلاپ دیگر ، کار فیلم تراولتا را برای چند سال به شدت فلج می کند. این فیلم در سالهای اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است که به دلیل عمده آن کوئنتین تارانتینو است که اغلب او را به عنوان یکی از سه مورد اصلی خود در تمام دوران معرفی می کند.

بهترین فیلم های جان تراولتا

فیلم های جان تراولتا

5. URBAN COWBOY (1980) فیلم
کارگردان: James Bridges. نویسندگان: جیمز بریجز ، آرون لاتام. بازیگران اصلی آن دبرا وینگر ، اسکات گلن ، مادولین اسمیت هستند.

تراولتا نقش یک کارگر پالایشگاه نفت را بازی می کند که شب های خود را در یک میله غربی در کشور می گذراند. این فیلم فعالیت Debra Winger را آغاز کرد و همچنین میله های غربی غربی و گاو نر مکانیکی را در آن زمان به یک روند محبوب تبدیل کرد. وینگر و تراولتا با گذر از فراز و نشیب های رابطه خود ، یک زوج آتشین را روی صفحه نمایش ایجاد می کنند.

بهترین فیلم های جان تراولتا

فیلم های جان تراولتا

پایان مقاله بهترین فیلم های جان تراولتا

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های راسل کرو|نقاشی دختری با لباس خواب|بهترین فیلم های چارلی کافمن|دانته آلیگیری|فصل چهار سریال Stranger Things|همه چیز در مورد رامبراند|نقد فیلم آگراندیسمان|نو‌آم چامسکی|بهترین فیلم های آنا هاتاوی

دیدگاهتان را بنویسید

1 + 10 =