صفحه اصلی > سینما : نقد فیلم رومئو و ژولیت
ads

نقد فیلم رومئو و ژولیت

فیلم رومئو و ژولیت

نقد فیلم رومئو و ژولیت : همیشه گفته می شود که ” فیلم رومئو و ژولیت ” اولین تراژدی عاشقانه ای است که تاکنون نوشته شده است ، اما در واقع اصلا فاجعه نیست. این یک سوتفاهم غم انگیز است ، که به سختی متناسب با نیاز قدیمی فاجعه است که نیرومندها از نقایص خود عبور کنند.

با مقاله نقد فیلم رومئو و ژولیت با بامدادی ها همراه باشید.

فیلم رومئو و ژولیت هیچ نقصی ندارند و در سنی نیستند که در صورت بروز آنها سرزنش شوند. آنها به دلیل مشاجره سرخدار خانواده هایشان ، مونتگ ها و کپولت ها می میرند. با نوشتن نمایشنامه ، شکسپیر شروع به شکل گیری درام مدرن کرد ، که در آن سرنوشت مردم عادی همانند بزرگان بسیار مهم است.

نقد فیلم رومئو و ژولیت

فیلم رومئو و ژولیت

فجایع بزرگ زمان او ، از جمله مصیبت های او ، شامل شاهان ، امپراطورها ، ژنرال ها بود. در اینجا ، نزدیک طلوع کارش ، شاید با یادآوری یک عاشقانه شیرین اولیه قبل از ازدواج اجباری با آن هاتاوی ، او در مورد نوجوانان عاشق نوشت.

” فیلم رومئو و ژولیت ” بارها و بارها از بسیاری جهات فیلمبرداری شده است. نورما شیرر و لسلی هوارد در نسخه محبوب هالیوود در سال 1936 بازی کردند و تغییرات مدرن شامل “داستان وست ساید” رابرت ویز (1961) است که نقشه را برای جنگ های باند منهتن اعمال می کند.

فیلم “دختر چینی” ساخته ابل فرارا (1987) ، درباره عاشقانه ای ممنوع بین دختری از محله چینی ها و پسری از ایتالیای کوچک و ” فیلم رومئو و ژولیت ” باز لورمن (1996) با باندهای پانک کالیفرنیا در ساحل ورونا. اما نسخه فیلم مورد علاقه احتمالاً برای سالهای طولانی ، تولید فرانکو زفیرلی در سال 1968 باقی خواهد ماند.

تصمیم مهم او ، در فیلمی که تقریباً همه چیز به خوبی پیش می رفت ، انتخاب بازیگرانی بود که در سن مناسب برای بازی در نقش شخصیت ها بودند (همانطور که هوارد و شیرر بدیهی است که چنین نبودند). با آغاز نمایش ، ژولیت “تغییر 14 سال را ندیده است” و رومئو کمی بزرگتر است.

این اولین عشق به ژولیت است ، و درگیری رومئو با روزالیند غیبی در لحظه ای که ژولیت را روی توپ نقاب دار می بیند فراموش می شود: “من زیبایی واقعی را تا این شب ندیدم.” پس از یک جستجوی بین المللی که به خوبی تبلیغ شد ، زفیرلی برای اولیویا حسین ، 16 ساله از آرژانتین و لئونارد وایتینگ ، 17 ساله انگلیسی را انتخاب کرد.

نقد فیلم He's All That | فیلم او همه آن است
بیشتر بخوانید

آنها صرفاً به اجزای خود نگاه نمی کردند ، بلکه آنها را در طراوت شخصیت خود مجسم می کردند و گرچه هیچ یک از بازیگران آموزش دیده نبودند ، اما کاملاً برابر گفتگوی شکسپیر برای آنها بودند.

کتاب جدید آنتونی هولدن ویلیام شکسپیر: مرد پشت نبوغ “سادگی زیبایی را که عاشقان در لحظه های خوشبختی بدون عارضه با آن صحبت می کنند” و “شکوفائی های بلاغی زینت بخش که در بازی بسیار بیشتر به کار می روند” در تقابل قرار می دهد – شکوفایی زفیرلی هرس شدید ، تقریباً نیمی از بازی را کوتاه می کند.

او به دلیل ویرایش هایش بسیار مورد انتقاد قرار گرفت ، اما بسیاری از مواردی که نیاز به توصیف در صحنه دارند را می توان به راحتی روی صفحه نشان داد ، مانند زمانی که بنوولیو شاهد تشییع جنازه ژولیت است و بنابراین نیازی به برانگیختن آن در توصیف رومئو تبعیدی ندارد. شکسپیر ، که چنین آزادی های عمده ای را با منابع خود بدست می آورد ، شاید این را درک کرده باشد.

نقد فیلم رومئو و ژولیت

فیلم رومئو و ژولیت

آنچه باقی مانده است چیزی است که مردم برای آن بازی دوست دارند – خلوص شور جوانان عاشق ، خاکی بودن پرستار ژولیت ، برنامه های خیرخواهانه Friar Laurence ، اختلافات خونگرم بین جوانان خانواده ها ، کنایه بی رحمانه از مرگ های مضاعف. و نیز برای بسیاری از سخنرانی های بزرگ ، از جمله فراخواندن شاعرانه مرکوتیو از ماب ، ملکه رویاها ، زمان وجود دارد.

Hussey و Whiting خیلی خوب بودند زیرا آنها چیزی بهتر از این نمی دانستند. شاید یک یا دو سال دیگر تجربه ، و آنها بیش از حد برای بازی در نقش ها مرعوب شده بودند. خوشبختی من این بود که شب هنگام فیلمبرداری صحنه بالکن ، از مجموعه فیلم در یک شهر تپه ای کوچک ، ساعتی یا حدود خارج از رم دیدن کنم.

به یاد می آورم که هاسی و وایتینگ در طبقه بالا در ویلای قدیمی دامنه تپه ، بدون تأثیر و بدون عارضه منتظر تماس آنها بودند. و هنگامی که صحنه بالکن شلیک شد ، انرژی بی توجهی را به یاد می آورم که Hussey در آن انداخت ، پس از گرفتن ، و تقریباً خود را از بالکن برای بوسه های گرسنه پرتاب کرد. (وایتینگ ، متعادل در یک درخت ، نیاز به تماشای جای پای خود دارد.)

نقد فیلم تب شب یکشنبه
بیشتر بخوانید

در بین عکس ها ، در باغ بزرگ گیاهان ، زفیرلی با آهنگساز نینو روتا که موسیقی بیشتر فیلم های فلینی را نوشته بود و اکنون به راحتی موضوع اصلی فیلم را زمزمه می کرد ، همانطور که کارگردان سر تکان داد ، گشت زد.

پاسکوالینو د سانتیس که قرار بود برای فیلمبرداری خود اسکار بگیرد ، تیمش را بی سر و صدا و فوری کارگردانی کرد و سعی کرد به جای اینکه منتظر منتظر تلاطم های فنی باشد ، برای طراوت بازیگران آماده باشد. سحرگاه ، هنگامی که اتومبیل ها برای بازگشت بازیگرانش به رم می نوشیدند ، قهوه قهوه می نوشیدند ، زفیرلی آنچه را که واضح بود ، گفت: اینکه کل فیلم به بالکن و صحنه های دخمه بستگی دارد ، و او اکنون احساس کرد که تصمیم بازیگر خود را ثابت کرده است و که فیلم موفق خواهد شد.

فیلم رومئو و ژولیت از هرگونه سابقه ای برای فیلمی براساس شکسپیر بود ، حتی اگر شکسپیر فیلمبرداری ترین نویسنده تاریخ باشد. این فیلم در سال پر فراز و نشیب سال 1968 ، زمانی که یک آشوب سیاسی در سراسر جهان بود ، افتتاح شد و به نوعی داستان عاشقان ستاره دار ، حال جوانان معاند را که از جنگ بزرگان خود خسته شده بودند ، جلب کرد. آنتونی برگس نوشت: “این همه آثار ادبی ، شور و اشتیاق عشق جوان و روحیه تهاجمی جوانان را جاودانه می کند”.

زفیرلی ، متولد فلورانس در سال 1923 ، از طریق تجربیات قبل از جنگ که در “بیوگرافی چای با موسولینی” (1999) شرح داده شد ، زود به زبان انگلیسی آمد.

تأثیر هنری اولیه مهم او “هنری پنجم” (1945) لورنس اولیویه بود که باعث الهام بخشیدن او به تئاتر شد. او کارنامه موازی کارگردانی نمایش ، فیلم و اپرا را داشته است. قبل از موفقیت بزرگ “رومئو و ژولیت” ، ابتدا با “برتون و تیلور” برای “رام کردن زیرک” (1967) متزلزل اما با روحیه زیاد از شکسپیر دیدن کنید. بعداً او پلاسیدو دومینگو را در “اوتلو” (1986) ، اپرای وردی کارگردانی کرد و مل گیبسون را در “هملت” (1991) کارگردانی کرد.

نقد فیلم رومئو و ژولیت

فیلم رومئو و ژولیت

” فیلم رومئو و ژولیت ” همچنان نقطه اوج جادویی کارنامه وی است. دیدن دوباره آن تجمل گرایی است. جالب است که زفیرلی در سال 1968 بر عشق تمرکز کرد ، در حالی که نسخه محبوب باز لورمان در سال 1996 بر خشونت تمرکز داشت.

نقد فیلم روز هفتم
بیشتر بخوانید

چیزی اساسی در فیلم های مربوط به جوانان و جوانان تغییر کرده است و به نظر می رسد مخاطبان اخیر از رابطه جنسی و عشق خجالتی به نظر می رسند اما مشتاق تعارض و عمل هستند. من تعجب می کنم که آیا یک مخاطب مدرن جمعه شب از صداقت دلسوز عاشقان پنهان می کند؟

زفیرلی با جرات نشان دادن بیدار شدن رومئو و ژولیت در رختخواب خود ، بدون شک پس از تجربه عشق جسمی ، انتقادات از خالصان را دریافت کرد. در این نمایش همان دیالوگ در باغ Capulets بازی می کند ، جایی که “وارد رومئو و ژولیت ، بالا بروید” – در بالکن او ، یعنی. من تا آنجا که می توانم مطمئن هستم كه آنها تازه از اتاق خواب ژولیت خارج شده اند – و بالاخره مگر آنها توسط Friar Laurence (میلو اوشیا) ازدواج نكرده اند و آیا درست نیست كه آنها قبل از تبعید رومئو به تبعید عشق خود را تمام كنند ؟

لباس های دنیلو دوناتی برای فیلم رومئو و ژولیت اسکار دیگری برد (همچنین نامزد بهترین تصویر و کارگردانی شد) و موفقیت آن بسیار مهم است. آنها راهی برای ورود رنگ و غنای قاب هستند که در غیر این صورت با سنگهای خاکستری و اوچر و رنگهای طبیعت پر شده است.

به نظر می رسد پرستار (Pay Heywood) در فروش کالاهای خشک پارچه های سنگین غرق شده است و Mercutio (جان مک اِرنی) با یک دستمال که از او به عنوان آگهی ، لباس مبدل و کفن استفاده می کند ، می آید. لباس های هاسی ، با اندام کم و الگوهای ساده ، پوست کرمی و موهای بلند او را به راه انداخته است. وایتینگ می تواند با این اعتقاد که لباس روزمره است و نه لباس ، در بندها ، بلوز و بند لباس خود ساکن شود.

لباس ها و هر چیز دیگری که در فیلم وجود دارد – عکاسی ، موسیقی ، بیش از همه زبان شکسپیر – بسیار هوس انگیز ، بسیار حسی است. ساخت صحنه صحنه های مرگ دوقلوها البته همه کارهاست.

معجون اخبار با زمانبندی کار می کند که دقیقاً اشتباه است ، و با این حال ما این دستکاری را می بخریم زیرا شکسپیر توانسته است آنچه را که از نظر تئوریک غیرممکن است ، یعنی تجربه دو عاشق جوان ، هر یک در غم مرگ دیگری. هولدن می نویسد ، هنگامی که این نمایش برای اولین بار در لندن روی صحنه رفت ، شکسپیر “از دیدن زمینهای زمین به سمت احساساتی که فراتر از هر چیزی که قبلاً در تئاتر شناخته شده بود حرکت می کرد” از این رضایت برخوردار بود.

نقد فیلم کپی برابر اصل
بیشتر بخوانید

چرا؟ بله ، به دلیل صنعت و هنر ، بله ، اما همچنین به این دلیل که رومئو و ژولیت چهره های دور و اوت نبودند ، نه سزار ، اوتلوس یا مکبث ، بلکه چند بچه عاشق بودند ، همانطور که همه در تئاتر می دانستند و همه در تئاتر بوده.

پایان مقاله نقد فیلم رومئو و ژولیت

منبع سایت مداد

بیشتر بخوانید:

نمایشنامه های برتر تاریخ|فیلم خواهران غریب|انیمیشن شهر اشباح|فیلم ام|بهترین فیلمهای نیکول کیدمن|بهترین رمان های ادبیات انگلیس|بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی|فیلم معجزه آبی|فیلم نوبت عاشقی

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

«پست قبلی

پست بعدی»

دیدگاهتان را بنویسید

15 − 2 =