صفحه اصلی > بیوگرافی/مشاهیر : لئوناردو داوینچی
ads

لئوناردو داوینچی

لئوناردو داوینچی

لئوناردو داوینچی : لئوناردو داوینچی ، (به زبان ایتالیایی: “Leonardo from Vinci”) متولد 15 آوریل 1452 میلادی  آنچیانو در نزدیکی وینچی در جمهوری فلورانس در کشور ایتالیا چشم در جهان گشود و در 2 مه 1519 در کلوکس (فعلی کلوس-لوسه) فرانسه در گذشتند.

داوینچی نقاش ، طراح ، مجسمه ساز ، معمار و مهندسي كه مهارت و هوش بود. شايد بيش از هر شخصيت ديگر ، تجسم آرمان انسان دوست دوره رنسانس بود.

تابلو های نقاشی شام آخر (98-1949) و مونالیزا از محبوب ترین و تأثیرگذارترین نقاشی های دوره رنسانس هستند. نوشته های وی روح تحقیق علمی و ابداعی مکانیکی را نشان می دهد که قرن ها از زمان خود جلوتر بوده است و از لحاظ ذهنی او یک نابغه بود.

بیشتر بخوانید : بهترین آثار بتهوون

یک تابلوی نقاشی از لئوناردو داوینچی در کریستی 450.3 میلیون دلار فروخته شد ، که بالاترین هزینه و قیمت برای هر اثر هنری فروخته شده در حراج است و نشانه جایگاه والایی است که هنرمند بزرگ ایتالیایی در تصور ما دارد.

در عصر جدید ، اصطلاح “نبوغ” برای توصیف ستاره های پاپ ، کمدین های استندآپ ، و حتی فوتبالیست ها گسترده شده است. ولی لئوناردو داوینچی این توصیف را بدست آورد.

از نقاشی های برجسته “مونالیزا” و “شام آخر” تا طراحی برای ماشین های پرواز و مطالعات پیشگامانه در زمینه اپتیک و چشم انداز ، لئوناردو با ادغام علم و هنر آثاری را بوجود آورد که قسمتی از داستان بشریت شده اند.

بیشتر بخوانید : فیلم لیدی برد

این موزه در این سال از بزرگداشت ها فرصت را غنیمت شمرده است تا هرچه بیشتر نقاشی های این هنرمند را در اطراف پنج اثر اصلی مجموعه های خود جمع کند: Virgin of the Rocks ، La Belle Ferronnière ، مونالیزا (که در گالری باقی خواهد ماند) جایی که به طور معمول نمایش داده می شود ، سنت جان باپتیست و سنت آن هدف قرار دادن آنها در کنار مجموعه وسیعی از نقاشی ها و علاوه بر آن یک سری کوچک ولی قابل توجه از نقاشی ها و مجسمه ها از حلقه استاد است.

لئوناردو داوینچی

لئوناردو داوینچی
این گذشته نگر بی سابقه از کار نقاشی داوینچی نشان می دهد که او اهمیت فراوانی برای نقاشی قائل شده است ، و چگونه تحقیق او در مورد جهان ، که وی از آن به عنوان “علم نقاشی” یاد می کرد ، ابزار هنر وی بوده است ، که به دنبال چیزی کمتر از نقاشی های او را زنده کند.

تحلیل تابلوی شام آخر
بیشتر بخوانید

این مطلب ادامه دارد پس با مجله بامدادی ها همراه باشید.

نویسنده و منتقد سینما شاعر و رمان نویس حدود 15 سال تجربه نوشتن داستان کوتاه , کارگردانی و دستیار کارگردانی. و مدیر مجموعه بامدادی ها.

دیدگاهتان را بنویسید

بیست + 8 =